نظرسنجی: از 1 تا 10 به این عنوان چند می‌دهید؟
این نظرسنجی بسته شده است.
1
11.11%
1 11.11%
2
0%
0 0%
3
0%
0 0%
4
0%
0 0%
5
0%
0 0%
6
0%
0 0%
7
22.22%
2 22.22%
8
44.44%
4 44.44%
9
11.11%
1 11.11%
10
11.11%
1 11.11%
مجموع 9 رای 100%
* چنانچه به گزینه‌ای رای داده اید، با علامت ستاره مشخص گردیده است. [نمایش نتایج]

امتیاز موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
من یک دزد دریایی بی احساس نیستم!|نقد و بررسی Assassin's Creed IV:Black Flag
#1
من یک دزد دریایی بی احساس نیستم!|نقد و بررسی Assassin's Creed IV:Black Flag
[عکس: jjox_assassins_creed_iv_black_flag.png]

دزدان دریایی قطعاً عجیب‌ترین قشر قرن 17 میلادی به حساب می‌آمدند، آن‌ها در دریاها به همه چیز و همه کس حمله می‌کردند تا راهی برای رسیدن به سعادت برای خودشان پیدا کنند! دزدان دریایی هیچ وقت بانظم پیش نمی‌رفتند و به همین دلیل هیچ موفقیتی در طول تاریخ بدست نیاوردند اما برخی از معروف‌ترین آنها توانستند امپراطوری‌های بسیاری را آزار و اذیت کنند و گنج‌های بسیاری را که حق آنها نبوده است را از آن‌ها بدزدند. بسیاری از دزدان دریایی در این راه جانشان را از دست دادند و همین الان در زیر دریاها مدفون شده‌اند و بخشی از آن‌ها هم، به وسیله‌ی دستورهای اربابان آن دوره قتل عام شدند. اما در این میان افرادی هم بودند که در مقطع‌ای یک دزد دریایی بودند و بقیه‌ی عمر خودشان را با نتایج غارت‌هایشان به راحتی زندگی کردند؛ یکی از آنها ادوارد کنوی (Edward Kenway) پدربزرگ کانر کنوی (Connor Kenwey) و پدر هیثم کنوی (Haythem Kenwey) بود. او نیز همانند دیگر اجدادش یک اساسین است اما به سبک یک دزد دریایی که در دوران استعمار کشورهای سلطه‌جو زندگی می‌کرده؛ به زبان ساده‌تر او یک قاتل و یک دزد دریایی است! در ادامه این مقاله قصد داریم نگاهی به بازی Assassin's Creed IV:Black Flag بیاندازیم، همراه ما باشید.

بعد از ماجراهای Assassin's Creed III و کشته شدن دسموند مایلز اعضای شرکت آبستراگو توانستند هر گونه که شده بود اطلاعات ژنتیکی وی و خاطراتش را بدست بیاورد و در دستگاه شبیه ساز قرار بدهند. آنها با خاطرات او به دوران استعمار همراه با اجداد دسموند مایلز سفر کرده و توانستند زندگی پدر بزرگ کانر کنوی (Connor Kenwey) -که در نسخه‌ی سوم بازی هدایت او را در دست داشتید- را برایمان ورق بزنند. پدر بزرگ کانر کنوی شخصی بریتانیایی به اسم ادوارد کنوی (Edward Kenway) است. حتماً برایتان سوال پیش آمده ادوارد کنوی (Edward Kenway) چگونه نوه‌اش در آمریکا و جنگ‌های داخلی آن پیدایش شده است؟! در ادامه خواهیم گفت. شما در ابتدای بازی، در نقش یک خدمه کشتی دزدان دریایی قرار دارید که در کنار دیگر خدمه‌ها در حال مبارزه با ناوگان دریایی رقیب هستند. بعد از رد و بدل شدن چندین توپ میان کشتی‌ها، شما و دیگر اعضای کشتی محاصره می‌شوید و یک اساسین (قاتل) از کشتی مقابل به کاپیتان کشتی ادوارد کنوی (Edward Kenway) حمله می‌کند و او را از زمین محو می‌کند! بعد از گذشت مقداری میان پرده وی به جزیزه‌ای خالی از سکنه در دریای کارائیب می‌رسد و آن اساسین را پیدا می‌کند. بعد از گذشت چند دقیقه تعقیب و گریز در یک دهکده خالی از سکنه او اساسین را می‌کشد و تجهیزاتش را به غنیمت می‌برد. از شانس ادوارد در این میان اساسین کشته شده شخصی مهمی است و ادوارد کنوی (Edward Kenway) به این فکر می‌افتاد که ‌می‌تواند خود را جای او جا بزند و بتواند یک اساسین همه فن حریف شود. از این جا به بعد است که داستان بازی به جریان می‌افتد، این را بخاطر بسپارید که بخش داستانی این عنوان؛ جالب توجه تمامی دوست‌داران این مجموعه خواهد بود. اما باید این نکته را ذکر کنیم که کانر کنوی فرزند هیثم کنوی است که در نسخه‌ی Assassin's Creed V:Rouge با آن هم مسیر شدیم پس برای اینکه کامل متوجه شوید چرا کانر در آمریکا بوده است باید نسخه‌ی Assassin's Creed V:Rouge را تجربه کنید. در قالب شرکت آبستراگو شما در نقش یک کارمند ساده از این شرکت هستید که به لطف دستگاه شبیه سازی داستان را روایت می‌کند و در برخی از قسمت‌ها شما می‌بایست در محیط شرکت آبستراگو چرخی بزنید یا اطلاعات را از سرور اصلی بدزدید که این مسئله از سرعت ریتم داستان سرایی بازی کاهش می‌دهد ولی در عوض با مفاهیم و عناصر چگونگی آبستراگو بیشتر آشنا می‌شویم.

[img=0x0]http://www.gamingcypher.com/wp-content/uploads/2013/11/acBlackbeard.jpg[/img]
به راستی که وی مخوف است

در داستان بازی، ما شاهد وجود دزدان دریایی حماسی همانند ریش سیاه (Black Beard) هستیم که آنان همراه با شخصیت پردازی عالی صورت گرفته توسط یوبی سافت بسیار واقعی جلوه می‌کنند و حس دزد دریایی بودن در کنار آنها را به خوبی به بازیکنان منتقل می‌شود. اما به جز شخصیت پردازی خوب ریش سیاه در بازی شاهد شخصیت پردازی بی‌نظیر ادوارد هم هستیم که احساسات وی را به تصویر می‌کشد. برای مثال در بازی قسمت‌های مختلفی وجود دارد که به احساسات ادوارد کنوی اختصاص دارد که باید خودتان آن‌ها را تجربه کنید! در نگاه کلی به بخش داستان، یوبی سافت توانسته است یک بخش داستانی مناسبی را به بازیکنان در این عنوان ارائه دهد. این موضوع بر کسی پوشیده نیست که برروی داستان و محتوای بازی Assassin's Creed IV:Black Flag تامل بسیاری شده است.

گیم پلی بازی Assassin's Creed IV به معنای واقعی عالی است و در آن تمامی عناصر به دقت فراوان جای خشک کرده‌اند. سیستم Crafting و سیستم مبارزات و گل سرسبد آن‌ها یعنی سیستم تجارت منابع و تقویت ابزارهای ناوگان، شما را به هیچ وجه حتی ذره‌ای از انجام بازی مایوس نمی‌کند بلکه در پیش روی داستان شما هر چه بیشتر با این سیستم‌های نام برده آشنا شوید بیشتر آن‌ را دوست خواهید داشت. حتی گیم پلی این بازی می‌تواند با قوت خود ضعف‌های دیگر بخش‌های بازی را بپوشاند! سیستم تجارت و تقویت بازی بسیار شبیه به عناوین RPG می‌باشد که این موضوع بسیار راضی کننده است و می‌تواند شما را برای تقویت Jackdaw ساعت‌ها به بازی وابسته کند. نحوه‌ی تقویت Jackdaw بسیار جالب است شما می‌بایست برای ارتقا این کشتی، چوب و آهن به اندازه کافی بدست بیاورید و در پایان پول کافی داشته باشید تا بتوانید کشتی Jackdaw را به کابوس ارتش انگلستان و اسپانیا تبدیل کنید. دیگر موضوع مهم در بازی خدمه کشتی یا Crew هستند که در غارت‌های شما به کمک ادوارد می‌آید تا سریع‌تر کشتی دشمن را تصرف کنید. حالا که بحث به غارت از ناوگان ارتش انگلستان و اسپانیا رسید باید بدانید هر کشتی دشمن یک سطح دارد که هر چه آن بیشتر باشد غارت کردن آن سخت‌تر است. برای مثال یک کشتی سطح 3 مقادیر بسیار کمی از شکر و پارچه همراه خود دارد که پیوسته تعداد خدمه‌های آن از کشتی‌ای که سطح آن 17 باشد کمتر است. هر چه سطح کشتی بالا باشد منابع بیشتری شما را فرا می‌خواند، البته این را هم در نظر داشته باشید که شکر و نوشیدنی در تقویت کشتی شما تاثیری ندارد و بهتر است آن‌ها بفروشید زیرا آن‌ها قیمت بسیار بالاتری به نسبت آهن و چوب و پارچه دارند. بعد از اینکه ارتقا Jackdaw را به پایان رساندید می‌توانید برای چالش به یکی از کشتی‌های فوق قدرتمند انگلستان یعنی مجموعه Queen Of Sea حمله کنید و آن را به غارت ببرید. فقط اطمینان داشته باشید که کار آسانی نخواهد بود!

[عکس: chasing_the_jackdaw_by_entar0178-d7gfqtj.jpg]
این شما و این هم طراحی هنری زیبا از کشتی Jackdaw ادوارد!

از سیستم تجارت منابع و تقویت ابزارها که بگذاریم نوبت به سیستم Crafting می‌رسد، این سیستم به لطف حیات وحش خلق شده یوبی‌سافت در این عنوان عملی شده. شما می‌توانید در مناطق مشخص شده در اقیانوس که علامت‌های کوسه، نهنگ و دلفین وجود دارد به شکار این موجودات بپردازید که اگر موفق باشید و در این راه جانتان را از دست ندید یک محصول ارزشمند بدست آوردید که دلال‌ها برای خرید آن قیمت بسیاری خوبی می‌پردازند که می‌تواند به کمک شما برای ارتقا Jackdaw بیاید. در جنگل و مراتع سر سبز و حتی در جزایر شما می‌توانید سوسمار، تمساح، خرگوش، سمور، میمون و یا حتی ببر و پلنگ شکار کنید و از آن‌ها برایی خودتان تجهیزات تهیه کنید تا بتوانید در مبارزات راحت‌تر دشمنان را از بین ببرید. اگر هم سیستم Crafting را کامل کردید می‌توانید پوست‌شان را بفروشید و پول بیشتری بدست بیاورید. این نکته را هم بدانید خالی از لطف نیست که در هر جزیزه‌ گونه‌های خاصی زندگی می‌کنند و ممکن است در یک جزیزه تنها بتوانید یک گونه پیدا کنید و در جزیزه دیگر بتوانید طیف وسیعی از موجودات برای مثل پلنگ و ببر در کنار دیگر موجودات پیدا کنید. نوبت به سیستم مبارزات بازی می‌رسد که روان و کاربرپسند خلق شده است، سیستم مبارزات بازی شامل دو بخش می‌شود. بخش اول مبارزات در دریا است و بخش دوم مبارزات برروی خشکی می‌باشد که هر کدام متمایز از هم ایجاد شده است. سیستم مبارزات در دریا نقش پررنگ‌تری در بازی دارد زیرا مبنای این بازی برروی دزد دریایی بودن ادوارد است، سیستم مبارزه در دریا بدین شکل است که شما می‌بایست اول از سلامت کشتی حریف بکاهید تا به مقدار هشدار قرمز برسد بعد از آن شما می‌توانید آن‌ها را به کف اقیانوس با یک شلیم دیکر هدایت کنید یا می‌توانید نبرد تن به تن را برای دریافت غنایم بیشتر انتخاب کنید! اگر مبارزات تن به تن را انتخاب کنید نبرد طولانی‌تر خواهد شد و خدمه کشتی شما در معرض خطر قرار می‌گیرند ولی در عوض پس از اتمام نبرد، بازی محصولات خوبی به عنوان غارت به شما می‌دهد و اینجاست که باید تصمیم بگیرید که آن‌ها را ببخشید و به همان حال در دریا رها کنید و یا اینکه آن ها را از بین ببرید اگر مورد دوم را انتخاب کنید باید مراقب گروه هانترها (Hunters) باشید زیرا با قدرت تمام به سوی شما می‌تازند. بخش دوم مانند همیشه برروی خشکی و از طریق مخفی کاری یا نبرد تن به تن صورت می‌گیرد که بستگی به انتخاب شما دارد ولی در ابتدای بازی شما ترجیح می‌دهید تا مخفی کاری را فراموش کنید زیرا ابزار‌ها برای این مهم کافی نیستند و با پیش رویی در مراحل دارت‌های مشکی و قرمز به کمک شما برای مخفی کاری می‌آید که هر کدام برای قسمتی از نبردها مفید است. تنها موردی که در گیم پلی بازی ممکن است بازیکنان را آزار دهد هوش مصنوعی ضعیف دشمنان می‌باشد که در نبرد‌های تن به تن از شما یک شمشیر باز ماهر می‌سازد که می‌توانید یک نفره 10 نفر از ماموران نظامی را از لب تیغ بگذارنید.

[عکس: large.jpg]
دزد دریایی بودن در کارائیب لذت بخش است

بخش گیم پلی بازی بلوغ این مجموعه را به همگان نشان داد و همگان را باری دیگر به تحسین وادار کرد. بازی گیم پلی را فقط محدود برروی کشتی و مخفی کاری و کشتار دشمنان نکرده است و یک محیط جهان باز را برای کاوش و ماجراجویی شما قرار داده است. در کنار این موضوع شما حتی در زیر آب اقیانوس می‌توانید صندوقچه‌های فراوانی را پیدا کنید و ماموریت‌های فرعی را برای دست یابی به تجهیزات مخفی انجام دهید که به مدت زمان گیم پلی بازی کمک بسیاری می‌کند.

گرافیک بازی Assassin's Creed IV:Black Flag در سطح خوب و مطلوبی قرار دارد، این مطلوب بودن تنها ارمغان گرافیک هنری این عنوان است و مانند بسیاری از بازی‌های این اواخر در بحث گرافیک فنی، عنوان Assassin's Creed IV:Black Flag هنوز جای کار داشت. گرافیک فنی بازی دچار کمبود کیفیت بافت‌‌ها و مدل‌ها می‌باشد. به طوری که کشتی Jackdaw را اگر در بندر لنگر بیاندازید و از آن پیاده شوید و به بدنه کشتی نگاهی دقیق کنید به صراحت کم کاری سازندگان را در طراحی بافت‌ها متوجه خواهید شد. به این موضوع مجموعه باگ‌ها و افت فریم را هم اضافه کنید تا بفهمید گرافیک فنی عنوان Assassin's Creed IV:Black Flag در سطح مطلوبی قرار ندارد و نمی‌تواند تحسین‌ها را برانگیزد ولی سازندگان توجه بیشتر به تخریب پذیری کشتیها داشته اند و طراحی چهره‌ها هم راضی کننده است. اما بر خلاف گرافیک فنی، گرافیک هنری بازی بسیار موفق اجرا شده است و شهرها با ترسیم‌های دقیق ما از قرن هفدهم میلادی خو گرفته است. کشتی‌های دزدان دریایی طراحی بسیاری خوبی دارند و طراحی چهره‌های اسطوره‌های تاریخی با مهارت کامل صورت گرفته است. طراحی چهره و جزییات ریش سیاه (Black Beard) در سطح برابری به نسبت خود ادوارد کنوی قرار دارد و از این رو باید یوبی سافت را ستایش کرد که حتی برروی شخصیت‌های غیر اصلی هم وقت کافی می‌گذارد. قسمت عظیمی از بخش گرافیکی این عنوان، برعهده موتور گرافیکی اختصاصی یوبی سافت یعنی Anvilnext Engine است که عملکردش موفق است و فقط مشکلات ذکر شده باعث شده است تا گرافیک این بازی در حد قابل قبول ارزیابی شود.
در نگاه کلی به بخش گرافیک ما شاهد یک عنوان جهان باز با گرافیک مطلوب و دل چسب هستیم و اگر ضعف گرافیک فنی این عنوان نبود بدون شک می‌توانستیم با عنوانی قدرتمند در بخش گرافیک رو به رو شویم ولی متاسفانه یوبی سافت اینگونه نخواست و نتوانست این هدف را اجرا کند.

[عکس: ac4_ss3_full_165228.jpg]
این محیط زیبا.......

اگر نوبتی باشد می‌رسیم به نقطه‌ی قوت دیگر این بازی و آن صداگذاری و موسیقی است. موسیقی متن بازی روح نواز است و با تم دریانوردی تجربه‌ی بی نقصی را رقم زده است. برای مثال اگر شب به دریا بروید خدمه کشتی Jackdaw یک هم نوازی حماسی را می‌خوانند که شما می‌توانید از آن لذت ببرید و جالب تر از آن این است که شما می‌توانید به خدمه بگویید نخوانند و می‌توانید بگویید یه آهنگ جدید دیگر را همخوانی کنند که واقعا حیرت انگیز است. صداگذاری شخصیت‌های بازی نظیر ادوارد کنوی و ریش سیاه بی‌نقص است و بهتر از این نمی‌توانست باشد. صدا گذاری محیط بازی هم در سطح خیلی خوبی قرار دارد که هر کسی را می‌تواند به تحسین وادار کند. صداگذاری موج‌های دریا و جنگل‌های موجود در بازی استثنایی است، در نبردهای دریایی و در اوج میدان جنگ وقتی که شما آخرین نفر را می‌کشید یکباره موسیقی پیروزی پخش می‌شود و وارد کات سین می‌شوید. در نگاه کلی به بخش موسیقی و صداگذاری این بازی عملکردش بی نقص است و در این قسمت حتی کوچکترین مشکلی دیده نشد.

بازی Assassin's Creed IV:Black Flag به یقین عنوانی است که پس از پایان، بازیکنان بارها و بارها میل به دوباره تجربه کردنش دارند زیرا در این بازی دست شما در دریاهای کارائیب آزاد می‌باشد تا به هدف ادوارد کنوی برسید. گیم پلی و موسیقی و صداگذاری بازی در سطح خوبی قرار دارند و گرافیک بازی نیز در حد قابل قبولی است و اما داستان بازی معنای کامل آنچه که شما از یک بازی می‌خواهید را با روایت داستانی مناسب می‌دهد. در کل Assassin's Creed IV:Black Flag عنوانی است که به تمامی افراد توصیه می‌شود کسانی که دوست‌دار سبک RPG هستند، کسانی که دوستدار مخفی کاری هستند و صد البته کسانی که دوستدار ماجراجویی در دریاها و غارت هستند!

نقاط قوت: موسیقی و صداگذاری عالی-گیم پلی خوب-داستان مناسب همراه با روایت داستانی قدرتمند- سیستم ساخت و ارتقا ناوگان-محیطی باز برای کاوش و یک بسته‌ی کامل برای ماجراجویی
نقاط ضعف:هوش مصنوعی ضعیف دشمنان-بافت‌های گرافیکی ضعیف-باگ‌های زیاد و افت فریم در سکانس‌های خاص

8.6/10
[عکس: The_Last_of_Us_Concept_Art_Crows_JS-01.jpg]
...Come Back To Your Destiny
...You're On The Right Patch Because You Are Special

پاسخ
#2
سلام دوست عزیز راستش فعلن همه اش رو نخوندم ولی نگاهم به این افتاد که شما در اشاره به روگ، نسخه V رو نسبت دادید! که این گونه نیست یعنی در حقیقت یوبی از بلک فلگ به بعد گفت که دیگه نمی خواد شماره گذاری کنه وگرنه اگه بحث شماره می بود یونیتی با اون انقلاب گرافیکی و گیم پلی از هر جهت شایسته شماره V بود!


Sent from my iPhone using Tapatalk
پاسخ
#3
(12-01-2016, 10:36 PM)Farhad01 نوشته: سلام دوست عزیز راستش فعلن همه اش رو نخوندم ولی نگاهم به این افتاد که شما در اشاره به روگ، نسخه V رو نسبت دادید! که این گونه نیست یعنی در حقیقت یوبی   از بلک فلگ به بعد گفت که دیگه نمی خواد شماره گذاری کنه وگرنه اگه بحث شماره می بود یونیتی با اون انقلاب گرافیکی و گیم پلی از هر جهت شایسته شماره V بود!


Sent from my iPhone using Tapatalk

یعنی از نظر شما بازی AC:Rouge یک عنوان فرعیه؟
از دیدگاه من عنوانی که اصلی نباشه، فرعیه.
چون یوبی سافت نمیخواد این شماره را اصلی فرض کنه ما هم نباید اصلی فرض کنیم؟
یوبی سافت شماره گذاری را قطع کرد چون میخواد از یک اسم حالا حالا بسازه و یهو دیدی XV آمد وسط.من و شما میدونیم هم یونیتی و هم روگ همه‌ی این عناوینی که یوبی ساخته اصلین. البته به جز Assassin's Creed Liberation(مجموعه:چین،روسیه،هند و..) و عناوینی که برای اسمارت فون ها اومد
[عکس: The_Last_of_Us_Concept_Art_Crows_JS-01.jpg]
...Come Back To Your Destiny
...You're On The Right Patch Because You Are Special

پاسخ
#4
(12-01-2016, 11:21 PM)Alone In The Darkness نوشته:
(12-01-2016, 10:36 PM)Farhad01 نوشته: سلام دوست عزیز راستش فعلن همه اش رو نخوندم ولی نگاهم به این افتاد که شما در اشاره به روگ، نسخه V رو نسبت دادید! که این گونه نیست یعنی در حقیقت یوبی   از بلک فلگ به بعد گفت که دیگه نمی خواد شماره گذاری کنه وگرنه اگه بحث شماره می بود یونیتی با اون انقلاب گرافیکی و گیم پلی از هر جهت شایسته شماره V بود!


Sent from my iPhone using Tapatalk

یعنی از نظر شما بازی AC:Rouge یک عنوان فرعیه؟
از دیدگاه من عنوانی که اصلی نباشه، فرعیه.
چون یوبی سافت نمیخواد این شماره را اصلی فرض کنه ما هم نباید اصلی فرض کنیم؟
یوبی سافت شماره گذاری را قطع کرد چون میخواد از یک اسم حالا حالا بسازه و یهو دیدی XV آمد وسط.من و شما میدونیم هم یونیتی و هم روگ همه‌ی این عناوینی که یوبی ساخته اصلی به جز Assassin's Creed Liberation و عناونی که برای اسمارت فون ها اومد

اینکه یوبی شماره گذاری رو قطع کرد درسته یا غلط و یا اینکه در آینده بخواد حرفش رو عوض کنه و مثلن بیاد اساسین بعدی رو به نام V یا هر شماره ی دیگه ای بزنه یه بحث کاملن جداست، حرف من اینه که شماره V جزو نام رسمی و اصلی روگ نیست حتی اگه قرار باشه V رو هم خودمون نسبت بدیم قطعن یونیتی شایسته ی این عنوان هست
اما اینکه یه عنوان اصلی هست یا فرعی برای من مهم نیست چون لذت بردن از بازی هدف هست وگرنه رولیشن و برادرهود هم شماره نداشتن و بصورت رسمی اصلی به حساب نمیان (اگه شماره رو ملاک اصلی بودن قرار بدیم) اما خوب بودن و داستان شون ربط داشت ، ولی قطعن روگ بصورت رسمی نمی تونه اصلی به حساب بیاد چون زیر هایپ شدید یونیتی قرار گرفت، برای کنسول های جدید نیومد (بلک فلگ و حتی اتزیو کالکشن برای کنسول های نسل 8 اومد!) و نسبت به ورژن قبلی نوآوری خاصی نداشت ولی بازهم تأکید می کنم این چیز ها دلیل نمیشه روگ رو کم ارزش بدونیم... لیبریشن هم توی pc من داشتم ولی تا آخر نرفتمش
پ ن: اون دو بعدی ها رو که من فرعی هم به حساب نمیارم!


Sent from my iPhone using Tapatalk
پاسخ
#5
(12-01-2016, 11:41 PM)Farhad01 نوشته:
(12-01-2016, 11:21 PM)Alone In The Darkness نوشته:
(12-01-2016, 10:36 PM)Farhad01 نوشته: سلام دوست عزیز راستش فعلن همه اش رو نخوندم ولی نگاهم به این افتاد که شما در اشاره به روگ، نسخه V رو نسبت دادید! که این گونه نیست یعنی در حقیقت یوبی   از بلک فلگ به بعد گفت که دیگه نمی خواد شماره گذاری کنه وگرنه اگه بحث شماره می بود یونیتی با اون انقلاب گرافیکی و گیم پلی از هر جهت شایسته شماره V بود!


Sent from my iPhone using Tapatalk

یعنی از نظر شما بازی AC:Rouge یک عنوان فرعیه؟
از دیدگاه من عنوانی که اصلی نباشه، فرعیه.
چون یوبی سافت نمیخواد این شماره را اصلی فرض کنه ما هم نباید اصلی فرض کنیم؟
یوبی سافت شماره گذاری را قطع کرد چون میخواد از یک اسم حالا حالا بسازه و یهو دیدی XV آمد وسط.من و شما میدونیم هم یونیتی و هم روگ همه‌ی این عناوینی که یوبی ساخته اصلی به جز Assassin's Creed Liberation و عناونی که برای اسمارت فون ها اومد

اینکه یوبی شماره گذاری رو قطع کرد درسته یا غلط و یا اینکه در آینده بخواد حرفش رو عوض کنه و مثلن بیاد اساسین بعدی رو به نام V یا هر شماره ی دیگه ای بزنه یه بحث کاملن جداست، حرف من اینه که شماره V جزو نام رسمی و اصلی روگ نیست حتی اگه قرار باشه V رو هم خودمون نسبت بدیم قطعن یونیتی شایسته ی این عنوان هست
اما اینکه یه عنوان اصلی هست یا فرعی برای من مهم نیست چون لذت بردن از بازی هدف هست وگرنه رولیشن و برادرهود هم شماره نداشتن و بصورت رسمی اصلی به حساب نمیان (اگه شماره رو ملاک اصلی بودن قرار بدیم) اما خوب بودن و داستان شون ربط داشت ، ولی قطعن روگ بصورت رسمی نمی تونه اصلی به حساب بیاد چون زیر هایپ شدید یونیتی قرار گرفت، برای کنسول های جدید نیومد (بلک فلگ و حتی اتزیو کالکشن برای کنسول های نسل 8 اومد!) و نسبت به ورژن قبلی نوآوری خاصی نداشت ولی بازهم تأکید می کنم این چیز ها دلیل نمیشه روگ رو کم ارزش بدونیم... لیبریشن هم توی pc من داشتم ولی تا آخر نرفتمش
پ ن: اون دو بعدی ها رو که من فرعی هم به حساب نمیارم!


Sent from my iPhone using Tapatalk
داستان عنوان روگ ربط کاملی به عناوین اصلی این مجموعه داشت و بنظرمن بی شک عنوانی که داستانش حول محور موضوع اصلی مجموعه باشد عنوان اصلی نامبرده می‌شود حتی اگه برای دوتا کنسول یا سه تا کنسول نیاد. به هرحال، نظرها متفاوتی است ولی بنظرمن روگ روی کاغذ پنجمین نسخه و یونیتی هم ششمین نسخه از مجموعه اساسین کرید هستش.
S0 (74)
[عکس: The_Last_of_Us_Concept_Art_Crows_JS-01.jpg]
...Come Back To Your Destiny
...You're On The Right Patch Because You Are Special

پاسخ
#6
(12-02-2016, 01:43 PM)Alone In The Darkness نوشته:
(12-01-2016, 11:41 PM)Farhad01 نوشته:
(12-01-2016, 11:21 PM)Alone In The Darkness نوشته:
(12-01-2016, 10:36 PM)Farhad01 نوشته: سلام دوست عزیز راستش فعلن همه اش رو نخوندم ولی نگاهم به این افتاد که شما در اشاره به روگ، نسخه V رو نسبت دادید! که این گونه نیست یعنی در حقیقت یوبی   از بلک فلگ به بعد گفت که دیگه نمی خواد شماره گذاری کنه وگرنه اگه بحث شماره می بود یونیتی با اون انقلاب گرافیکی و گیم پلی از هر جهت شایسته شماره V بود!


Sent from my iPhone using Tapatalk

یعنی از نظر شما بازی AC:Rouge یک عنوان فرعیه؟
از دیدگاه من عنوانی که اصلی نباشه، فرعیه.
چون یوبی سافت نمیخواد این شماره را اصلی فرض کنه ما هم نباید اصلی فرض کنیم؟
یوبی سافت شماره گذاری را قطع کرد چون میخواد از یک اسم حالا حالا بسازه و یهو دیدی XV آمد وسط.من و شما میدونیم هم یونیتی و هم روگ همه‌ی این عناوینی که یوبی ساخته اصلی به جز Assassin's Creed Liberation و عناونی که برای اسمارت فون ها اومد

اینکه یوبی شماره گذاری رو قطع کرد درسته یا غلط و یا اینکه در آینده بخواد حرفش رو عوض کنه و مثلن بیاد اساسین بعدی رو به نام V یا هر شماره ی دیگه ای بزنه یه بحث کاملن جداست، حرف من اینه که شماره V جزو نام رسمی و اصلی روگ نیست حتی اگه قرار باشه V رو هم خودمون نسبت بدیم قطعن یونیتی شایسته ی این عنوان هست
اما اینکه یه عنوان اصلی هست یا فرعی برای من مهم نیست چون لذت بردن از بازی هدف هست وگرنه رولیشن و برادرهود هم شماره نداشتن و بصورت رسمی اصلی به حساب نمیان (اگه شماره رو ملاک اصلی بودن قرار بدیم) اما خوب بودن و داستان شون ربط داشت ، ولی قطعن روگ بصورت رسمی نمی تونه اصلی به حساب بیاد چون زیر هایپ شدید یونیتی قرار گرفت، برای کنسول های جدید نیومد (بلک فلگ و حتی اتزیو کالکشن برای کنسول های نسل 8 اومد!) و نسبت به ورژن قبلی نوآوری خاصی نداشت ولی بازهم تأکید می کنم این چیز ها دلیل نمیشه روگ رو کم ارزش بدونیم... لیبریشن هم توی pc من داشتم ولی تا آخر نرفتمش
پ ن: اون دو بعدی ها رو که من فرعی هم به حساب نمیارم!


Sent from my iPhone using Tapatalk
داستان عنوان روگ ربط کاملی به عناوین اصلی این مجموعه داشت و بنظرمن بی شک عنوانی که داستانش حول محور موضوع اصلی مجموعه باشد عنوان اصلی نامبرده می‌شود حتی اگه برای دوتا کنسول یا سه تا کنسول نیاد. به هرحال، نظرها متفاوتی است ولی بنظرمن روگ روی کاغذ پنجمین نسخه و یونیتی هم ششمین نسخه از مجموعه اساسین کرید هستش.
S0 (74)

آره دوست عزیز شما درست می گید و من هم به نظر شما احترام میذارم فقط حرف من اینه که بهتره در نقد و غیره اسم رسمی بازی گفته بشه فاقد از اینکه اون بازی از نظر ما خوبه یا نه ، برای مثال من خیلی ها رو دیدم که اساسین 3 رو به بدترین شکل کوبیدن و گفتن حیف اسم 3 که الکی فدا شد! ولی به هر حال اسم 3 جزو نام اصلی اش هست نمیشه حذفش کرد مثال دیگر شما ببینید که توی ایران همه به GTA vice city و GTA sa می گفتن GTA 4,5 ! اگرچه هر دوی این بازی ها از نظر ترتیب شماره ی اومدن درسته! و هر کدوم شون هم انقلابی ایجاد کردند در دنیای گیم داستان هاشون یه کمی ربط داشت، ولی حقیقتن اینکه ما به این ها 4,5 می گفتیم غیر حرفه ای بود و مسخره تر اونجا شد که راکستار شماره 4,5 رو بعدن رسمن داد! یعنی یک تناقض به وجود اومد ! من یادمه می گفتم iv یعنی چهار، طرف می گفت بابا این GTA 6 هست شماره ی 4 که خیلی وقته اومده !
راستی شما رولیشن و برادرهود رو جزو اصلی ها حساب نمی کنید؟!
چون اگر روگ از نظر شما باید شماره دار می بود پس اینکه بگیم حق برادرهود و رولیشن هم شماره داشتن بوده دور از انتظار نیست!


Sent from my iPhone using Tapatalk
پاسخ


موضوعات مشابه ...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
Smile استخدام نویسنده نقد و برسی بازی Claydon 3 267 08-25-2017, 05:57 PM
آخرین ارسال: mohireza
  بررسی بازی ReCore بر روی دستگاه MSI PE60 vRD Gabit0 0 283 07-17-2017, 03:56 PM
آخرین ارسال: Gabit0
  مدیریت بازی مدیریت زندگی است .نقد بازی قهرمانان دیوار قرون وسطی mghnlolo 0 196 06-22-2017, 04:49 PM
آخرین ارسال: mghnlolo
  اولین شکاف‌ها در زرهی پولادین (بررسی اجمالی Dark Souls III) Gabit0 1 293 06-05-2017, 01:20 AM
آخرین ارسال: TWO SOULS
  جنگجویی پوشیده از خاکستر !| نقد و بررسی god of war 3 remastered amin97 2 427 06-05-2017, 01:15 AM
آخرین ارسال: TWO SOULS

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان