Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا
نقد و بررسی Assassins Creed Rogue/خیانتکار؟؟ - نسخه‌ی قابل چاپ

+- Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا (https://forum.gamefa.com)
+-- انجمن: آژانس خبری (https://forum.gamefa.com/Forum-%D8%A2%DA%98%D8%A7%D9%86%D8%B3-%D8%AE%D8%A8%D8%B1%DB%8C)
+--- انجمن: نقد و بررسی (https://forum.gamefa.com/Forum-%D9%86%D9%82%D8%AF-%D9%88-%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C)
+--- موضوع: نقد و بررسی Assassins Creed Rogue/خیانتکار؟؟ (/Thread-%D9%86%D9%82%D8%AF-%D9%88-%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C-Assassins-Creed-Rogue-%D8%AE%DB%8C%D8%A7%D9%86%D8%AA%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%9F%D8%9F)

صفحه‌ها: 1 2


نقد و بررسی Assassins Creed Rogue/خیانتکار؟؟ - Big Killer - 11-05-2015

به نام خدا



[تصویر:  22114720053849790625.jpg][img=0x0]file:///C:/Users/MSDSOL~1/AppData/Local/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image002.jpg[/img]

Assassins Creed:Rogueنام:

 

Ubisoft:ناشر

 

Ubisoft Sofia:سازنده

 

Pc-ps3-Xbox360پلتفرم ها:

 

Action-Adventure/Stealth/Open World:ژانر

 

 

خب همانطور که اطلاع دارید در سال 2014 یوبیسافت دو بازی از سری کیش یک آدم کش معرفی کرد یکی اتحاد(برای کنسول های نسل هشتمی و رایانه های شخصی) و دیگری سرکش(برای کنسول های نسل هفتمی و رایانه های‌شخصی)منتشر کرد که اتحاد به دلیل مشکلات زیاد شکست خورد ولی سرکش را می توان عنوانی متوسط دانست با نقد سرکش با ما همراه باشید.

 

 

داستان

(خطر اسپویل)

داستان از آنجایی شروع می شود که شما یعنی شی پاتریک‌ کورمک زیر دست استاد اساسین ها یعنی آچلیس بوده اید در طول بازی شما درگیر پیدا کردن قطعات ادن می شوید و اینجا است که با ادواله دیدار می کنید و بعد مدتی به وسیله یک کتاب و ساعقه ، مکان تعدادی قطعه ی ادن نیز مشخص می شود.

که سپس شی به دنبال یکی از این قطعات در لیسبون پرتغال می رود در روز 1 نوامبر1755 وارد کلیسایی می شود و باز کردن جای های مخفی کلیسا قطعه ی ادن را پیدا می کند وبعد از دست زدن به آن باعث زلزله مخیف می شود که باعث با خاک یکسان شدن لیسبون می شود ولی شی جان سالم به در می برد،و بعد ان ماجرا به اساسین ها معترض بوده و آنهارا مقصر می دانست و بعد از مدتی دعوایی بین آن ها شکل گرفت که شی موفق به فرار نشد و از سخره ای به پایین پرتاب شد و بعد از آن توسط یک زن و شوهر نجات یافته پسر آن ها تمپلار بوده و خیلی وقت است مرده است و از انجا به بعد دریچه ی تمپلاری به سوی شی باز شد

 

(پایان اسپویل)

 

بازی‌از‌داستان خوبی بهره می برد و می تواند سوال هایی که از

 داستان این سری رو ذهنتان را پاسخ دهد اما یکی از نکات ضعف

 داستان این نسخه می توان به قابل پیش بینی بودن آن اشاره کرد

به طوری که بازیکنان خیلی راحت می توانند حدس بزنند در آخر

چه خواهد شد،در داستان بازی می توان شخصیت های نسخه های

قبلی همچون آچیلیس،ادواله و هایثم کنوی را هم می توان دید که

در داستان نقش مهمی دارند،شخصیت پر دازی شی حتی به گرد الطایر و اتزیو نمی رسد ولی در کل تیپی جدید در داخل این سری است،داستان بازی بهانه ی خوبی نیز برای قراردادن شخصیت های تاریخی همچون جیمز کوک نیز هست

 

 

(گیم پلی)

 

از داستان که بگذریم میریسیم به گیم پلی،گیم پلی تقریبا همان گیم پلی بلک فلگ است با مقداری تغییر سیستم اصلی بازی گشت و گذار در خشکی و دریا است که نظیر آن را نیز در بلک فلگ نیز مشاهده کرده بودیم  گیم پلی بازی در بخش کشتی رانی کاملتر شده

به طور مثال وقتی کشتی شما ضعیف شده است دشمنان وارد کشتی شما می شوندو دقیقا باید کارهایی که در موقع حمله بکار می بردید در دفاع هم باید بکار ببرید مانند:کشتن تعدادی دشمن،کشتن افسرهاوکاپیتان ها و پایین آوردن پرچم و همینطور بقیه موارد وهمینطور اضافه شدن کوه های یخ کوچک و یخ های سطحی که فقط باعث کم شدن سرعت می شوند به آن اضافه شده اند تا به تنوغ آن بیفزایند، با برخورد گلوله به کوه های یخی آن ها سقوط می کنند و موج بزرگی ایجاد می کنند که باعث غرق شدن کشتی های کوچک می شوند یخ های سطحی هم همینطور که قبلا گفتم فقط سرعت را کم می کنند و به راحتی با یخ شکن از بن می روند همه ی این نکات دست به دست هم داده اند تا یک سیستم کم نقص را در این قسمت شاهد باشیم

[تصویر:  24745812686902236496.jpg][img=0x0]file:///C:/Users/MSDSOL~1/AppData/Local/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image003.jpg[/img]

یکی از مواردی فقط در صورت آنلاین بودن در بلک فلگ وجود داشت بخش کنترل نیرو های دریایی بود. که در این نسخه به صورت آفلاین وجود دارد، و با تصرف کشتی های دشمن آن ها        را به ناوگان خود اضافه کنید

متاسفانه یا خوشبختانه،یوبی سافت در این نسخه سفر های زیر آب  روحذف کرده، که شاید دلیل آن عدم توانستن شنا کردن در قطب شمال بوده،سیستم عدم شنا کردن در آب سرد به این شکل است که

اگر مدت زیادی در آب بمانید خواهید مرد و با این شرایط شنا در زیر آب درست به نظر نمی رسد ولی یوبیسافت منطقه ی خوش آب و هوایی وصف کرده و می توانست در اینجا سفر های زیر آب را قرار دهد که این کار را نکرده است.

 

اما هنوز شکار موجودات دریایی وجود دارد . اما کمی آسان تر از نسخه چهارم است با این که یوبی سافت سعی کرده با گذاشتن کوه یخی در موقع شکار کمی آن را سخت کند اما هنوز آسان تر نسبت به پرچم سیاه است.

 

بر خلاف پرچم سیاه که فقط در یک بخش بود این نسخه دارای سه بخش که عبارتند از(نیوروک)(اقیانوس اطلس شمالی)(رودخانه) نیوروک که شهر اصلی بازی است که داستان بازی در آن جریان دارد،اقیانوس اطلش شمالی همینطور که از اسمش پیداست یک دریای بزرگ با چند جزیره ی یخ زده است و رود خانه همینطور که از امسش پیداست در یک رود خانه بزرگ هستیم که نسبتا جزیره های بیشتری نسبت به اقیانوس دارد[img=0x0]file:///C:/Users/MSDSOL~1/AppData/Local/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image005.jpg[/img]

 [تصویر:  47105998869691039742.jpg]

این افزایش محیط نیز دارای تنوعی نیز بوده، دیگر شاهد جنگل یا جزیره های کوچک نیستیم، به دلیل نزدیکی به قطب شمال در جزیره ها تنها چیزی که مشاهده می شود یخ است و یخ و برف و به دلیل وجود برف در بازی شاهد جانوران قطبی مانند :پنگوئن،خرس قطبی،خرگوش قطبی،و......... دیده می شود

وسعت شهر ها و تعداد آن ها نیز افزایش یافته،علاوه بر تعدادی شهر متوسط که در اقیانوس وجود دارند، نیوروک با وسعتی بسیار بیشتر بازسازی شده و دارای مناطق بسیار بزرگی هست و جمع آوری وسایل در این بخش ها تقریبا به اندازه ی  شهر های اقیانوسی هستند و از اینجا می شود فهمید که این شهر بسیار بزرگ است، که همین کمبود وسعت شهر ها یکی از نکات منفی پرچم سیاه بود

گیم پلی بازی در خشکی تقریبا همان است که در نسخه ی چهارم دیده ایم،اولین تغییری که به چشم میخورد،تغییر شکل دارت پرت کن به ایر رایفل است که البته غیر از دارت های سمی نارنج نیز پرتاب می کند  که به ترتیب عبارتند از:منفجر کننده،خواب آور،وحشی کننده خواب آور و وحشی کننده دقیقا کار همان دارت های سمی را  انجام می دهند البته در ابعاد بیشتر و منفجر کننده برای کشتن دست جمعی و خراب کردن دیوار ها است،استفاده از این وسیله به تنوعات در مبارزات افزوده است آن هارا بهتر جلوه می دهد.

اما یکی از مهمترین تغییرات، بازگشتن سیستمی شبیه برج های بورجیا در پیمان برادری است، مثلا شما در یکی از شهر یا مناطق نیوروک برج های دشمن را میبینید و باید آنان را از دست اساسین ها در بیاورید و برای این کار باید کارهایی همچون کشتن رییس اساسین ها پایین آوردن پرچم بکنید ولی فکر نکنید کشتن رییسشون آسونه سریع از دستتون فرار می کند و محو میشود و در طول راه تعقیب چند اساسین در جاهایی مخفی شده اند که اگر شمارا بزنند احتمال اینکه بمیرید بسیار زیاد است و به همین دلیل سیستم شناسایی اساسین به بازی اضافه شده است.وهمینطور شما بعد از به دست آوردن منطقه می تونید آنجارا از نوع بسازین و با سودی که در میاورین خرج های خود را انجام دهید.

 

 

(گرافیک)

 

در زمینه گرافیک بازی گرافیکی همچون نسخه چهارم یعنی پرچم سیاه را نشان می دهد  و باگ ها تقریبا از بازی حذف شده اند و به سختی می شود آن هارا دید و با آپدیت کم حجمش دیگر دیده نمی شوند ومی شود گفت در بهینه سازی یوبیسافت عالی عمل کرده نسبت به نسخه اتحاد گرافیک هنری در قطب شمال پیشرفت زیادی داشته است و افکت های یخ نیز خوب هستند .

 

(موسیقی)

 

موسیقی های بازی مثل تمام نسخه های سری عالی بوده است مثلا در موقع مبارزه احساس جنگطلبانه ای به شما دست می دهد و حرفی نمی توانم در مورد موسیقی بازی بزنم چون خوب و قابل قبول ارایه داده شده است

 

و در آخر

 

سخن اخر

کیش یک آدم کش سرکش همونطور که  در شروع گفتم عنوان متوسطی است و نمی توان بزرگ نامید ولی اگر این شباهت نسبت به نسخه قبلی مداشت احتمالا می توانست نمره ی بالایی بگیرد و کمی به طرفداران امید دهد در هر صورت اگر نسخه قبلی را تجربه نکرده یا لذت برده اید سرکش پیشنهاد می شود در غیر این صورت لذت نخواهید برد

گرافیک:10



گیم پلی:7



داستان:9



موسیقی:10



نمره کل9/5

 



امیدوارم لذت برده باشین S0 (1)

 

 

 نمیدونم چرا عکسا مشکل  دارن به بزرگیتون ببخشید



RE: نقد و بررسی Assassins Creed Rogue/خیانتکار؟؟ - Mohammad.Hl.. - 11-05-2015

نقد خوبی بود 
ولی یکم میتونستی درباره گیم پلی بیشتر توضیح بدی و همش به کشتی تأکید نکنی 
 نیم فاصله هم باید رعایت میکردی  و کلمات هم یکم بزرگن  S0 (36)
خسته نباشی بیگی جون  :D


RE: نقد و بررسی Assassins Creed Rogue/خیانتکار؟؟ - Moien_fr - 11-05-2015

خب چون مربوط به اساسینه نظر میدم چون اساسین برام ارزش زیادی داره کسی که نقدش رو هم مینویسه باید زیاد دقت کنه. یه سری مشکلات بود که رفع بشن بد نیس ایشالا مقاله های بعدی بهتر هم میشن.(( البته بگم منظورم از بعدی نقد syndicate نیست چون خودم اونو تو انجمن میزارم  :D))
نکته اول این که مقاله هرچی میخواد باشه ، باید یه مقدمه خوب داشته باشه. مقدمه باید ذهن مخاطب رو آماده کنه برای چیزی که میخواد بخونه و معمولا به صورت ادبی بین 150 تا 350 کلمه مینویسن.
نکته دو: نگا داستان رو باید جوری شرح بدی که یه کسی که چیزی نمیدونه از بازی کلیات بیاد دستش نه این که بعضی قسمت ها رو خیلی ریز و دقیق بگی مثل سال اتفاق افتادنش بعضی قسمت ها رو هم یه دفعه بپری. یا این که اسمای مختلف که مخاطب ممکنه نشناسه رو بیاری. مثلا میگی زیر دست فلانی بود، بعد رفت پیش فلانی بعد فلانی رو دید. خب اینا مبهمه واسه کسایی که بازی رو نکرده باشن .
تو قسمت گیم پلی تقریبا خوب گفته بودی اما مشکلات نگارشی و جمله بندی وجود داره اما کامل هست.
ببیینن بددد تترریینننن چیزی که تو یک نقد به چشم میخوره میدونی چیه؟ اینه که یه بخش رو 10_15 خط بنویسی یه بخش رو چهار خط یه بخش رو 2 خط _ ببین گرافیک بازی همونقدر باید در بارش بنویسی؟ به خیلی نکات میشد توجه کرد توی بخش گرافیک. بعد از 10_15 خط گیم پلی یه دفه 4 خط گرافیک بعد 4 خط موسیقی بعد تموم. این قالب بندی مناسب نیست برای نقد. 
آخر هم نوشتی و در آخر باز پایینش نوشتی سخن آخر، یکیش بس بود. 

ایشالا نقد های بیشتری ازت ببینم داداش


RE: نقد و بررسی Assassins Creed Rogue/خیانتکار؟؟ - PG.AMiRHoSsEiN - 11-05-2015

VERY GOOD...
واقعا بازی قشنگی بود
مخصوصا مرحله آخرش... S0 (15)


RE: نقد و بررسی Assassins Creed Rogue/خیانتکار؟؟ - Big Killer - 11-05-2015

(11-05-2015, 09:59 PM)miatge نوشته است: خب چون مربوط به اساسینه نظر میدم چون اساسین برام ارزش زیادی داره کسی که نقدش رو هم مینویسه باید زیاد دقت کنه. یه سری مشکلات بود که رفع بشن بد نیس ایشالا مقاله های بعدی بهتر هم میشن.(( البته بگم منظورم از بعدی نقد syndicate نیست چون خودم اونو تو انجمن میزارم  :D))
نکته اول این که مقاله هرچی میخواد باشه ، باید یه مقدمه خوب داشته باشه. مقدمه باید ذهن مخاطب رو آماده کنه برای چیزی که میخواد بخونه و معمولا به صورت ادبی بین 150 تا 350 کلمه مینویسن.
نکته دو: نگا داستان رو باید جوری شرح بدی که یه کسی که چیزی نمیدونه از بازی کلیات بیاد دستش نه این که بعضی قسمت ها رو خیلی ریز و دقیق بگی مثل سال اتفاق افتادنش بعضی قسمت ها رو هم یه دفعه بپری. یا این که اسمای مختلف که مخاطب ممکنه نشناسه رو بیاری. مثلا میگی زیر دست فلانی بود، بعد رفت پیش فلانی بعد فلانی رو دید. خب اینا مبهمه واسه کسایی که بازی رو نکرده باشن .
تو قسمت گیم پلی تقریبا خوب گفته بودی اما مشکلات نگارشی و جمله بندی وجود داره اما کامل هست.
ببیینن بددد تترریینننن چیزی که تو یک نقد به چشم میخوره میدونی چیه؟ اینه که یه بخش رو 10_15 خط بنویسی یه بخش رو چهار خط یه بخش رو 2 خط _ ببین گرافیک بازی همونقدر باید در بارش بنویسی؟ به خیلی نکات میشد توجه کرد توی بخش گرافیک. بعد از 10_15 خط گیم پلی یه دفه 4 خط گرافیک بعد 4 خط موسیقی بعد تموم. این قالب بندی مناسب نیست برای نقد. 
آخر هم نوشتی و در آخر باز پایینش نوشتی سخن آخر، یکیش بس بود. 

ایشالا نقد های بیشتری ازت ببینم داداش

چشم اگه خدا خواست اگه نوشتم رعایت می کنم


RE: نقد و بررسی Assassins Creed Rogue/خیانتکار؟؟ - white.wolf - 11-05-2015

نقد خوبی بود  این نسخه داستانش خیلی خوب بود گرافیکش یکم از بلک فلگ پایین تر بود گیملیشم بد نبود دنیاشم جاهای قشنگی داشت خیلی اسکرین شات گرفتم  بعد فونتت یه کم  زیادی درشته بعد شی کرماک زیر دست اکیلیس کارمیکرد اچیلیس فکر کنم اشتباهه  :heart:


RE: نقد و بررسی Assassins Creed Rogue/خیانتکار؟؟ - Lamar Davis - 11-05-2015

اولا سلام S0 (25)
دوما فونتت خیلی رو اعصابه Eee
سوما سعی کن تو بخش داستان اسپویل نکنی
چهارم: بازی خیلی خوبی بود به نظر من.


RE: نقد و بررسی Assassins Creed Rogue/خیانتکار؟؟ - isapor123 - 11-05-2015

اندازه ی فونت ها اینقدر بزرگه که کم مونده از صفحه ی مانیتور بزنه بیرون  S0 (43)  
(همیشه کیفیت تایپک رو تو الویت قرار بدین که مخاطب کیف کنه)
هیچ وقت تو مقالت از شکلک استفاده نکن خیلی بچه بازیه  :||
لینک بعضی از عکس ها هم درست وارد نشدن  S0 (50)  عکس هارو هم همیشه وسط چین کن ! 

نمرات هم یخورده زیاد دادی!
 
تجربه ی خودم:
داستان 6  (خوب بود جذابیت داشت)
گرافیک 7 (ترکیبی از بلک فلگ و اساسنز کرید 3) 
موسیقی 5 (من که چیزی از موسیقیش حس نکردم)
گیم پلی 8 (این بخشش جذاب بود واسم هر چند تکراری)


ممنون واسه وقتی که برای نوشتن مقاله گذاشتی دیگه کار به رعایت بقیه نکات ندارم چون واسم مهم نیست  :S0 (12)
ولی خدایی مقالت بیشتر شبیه صندلی شکسته میمونه  :|||


RE: نقد و بررسی Assassins Creed Rogue/خیانتکار؟؟ - Big Killer - 11-05-2015

(11-05-2015, 10:09 PM)isapor123 نوشته است: اندازه ی فونت ها اینقدر بزرگه که کم مونده از صفحه ی مانیتور بزنه بیرون  S0 (43)  
(همیشه کیفیت تایپک رو تو الویت قرار بدین که مخاطب کیف کنه)
هیچ وقت تو مقالت از شکلک استفاده نکن خیلی بچه بازیه  :||
لینک بعضی از عکس ها هم درست وارد نشدن  S0 (50)  عکس هارو هم همیشه وسط چین کن ! 

نمرات هم یخورده زیاد دادی!
 
تجربه ی خودم:
داستان 6  (خوب بود جذابیت داشت)
گرافیک 7 (ترکیبی از بلک فلگ و اساسنز کرید 3) 
موسیقی 5 (من که چیزی از موسیقیش حس نکردم)
گیم پلی 8 (این بخشش جذاب بود واسم هر چند تکراری)


ممنون واسه وقتی که برای نوشتن مقاله گذاشتی دیگه کار به رعایت بقیه نکات ندارم چون واسم مهم نیست  :S0 (12)
ولی خدایی مقالت بیشتر شبیه صندلی شکسته میمونه  :|||

تو استادمی دیگه ای شیخ هرچه آموختیم از تو آموختیم Eee


RE: نقد و بررسی Assassins Creed Rogue/خیانتکار؟؟ - Mr. Lord - 11-05-2015

آفرین شاگرد شیخ الاسپم Barare
مثل همه منم بازم میگم که فونتت خیلی درشته همین الان ویرایش کن برای نفرات بعدی ای که مطالعه میکنن!
معمولا تو نقد و بررسی ها از اسپویل داستانی استفاده نمیکنن،سعی کن تو مقالات بعدی هم اسپویل نکنی!
عکس ها رو بزار وسط نقدت
غلط املایی زیاد بودش! همیشه بعد از نوشتن نقدت یکبار اونو مطالعه کن!
و یه سری چیز های دیگه که میشه ازشون چشم پوشی کرد!
احشنت!