Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا
اطلاعات جدیدی از محتوای الحاقی Stormblood بازی Final Fantasy XIV منتشر شد - نسخه‌ی قابل چاپ

+- Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا (https://forum.gamefa.com)
+-- انجمن: آژانس خبری (https://forum.gamefa.com/Forum-%D8%A2%DA%98%D8%A7%D9%86%D8%B3-%D8%AE%D8%A8%D8%B1%DB%8C)
+--- انجمن: اخبار بازی ها (https://forum.gamefa.com/Forum-%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D9%87%D8%A7)
+--- موضوع: اطلاعات جدیدی از محتوای الحاقی Stormblood بازی Final Fantasy XIV منتشر شد (/Thread-%D8%A7%D8%B7%D9%84%D8%A7%D8%B9%D8%A7%D8%AA-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D9%85%D8%AD%D8%AA%D9%88%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D9%84%D8%AD%D8%A7%D9%82%DB%8C-Stormblood-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-Final-Fantasy-XIV-%D9%85%D9%86%D8%AA%D8%B4%D8%B1-%D8%B4%D8%AF)



اطلاعات جدیدی از محتوای الحاقی Stormblood بازی Final Fantasy XIV منتشر شد - B.A.T - 02-20-2017

طی نشست خبری اولین روز مراسم طرفداران بازی Final Fantasy XIV که در شهر فراکفورت برگزار شد، تهیه کننده و کارگردان این بازی، یعنی آقای ناوکی یوشیدا (Naoki Yoshida)، اطلاعات بسیاری از محتوای الحاقی جدید بازی Final Fantasy XIV، یعنی Stormblood ارایه دادند.

طبق اطلاعات منتشر شده، این سازنده برای طراحی محیط‌های Hingashi و Doma، این ایده را داشته که چیزی شبیه به ژاپن را طراحی کنند اما آن‌ها تصمیم گرفتند تا نماهای بسیار متفاوتی از شرق را به تصویر بکشند و به یک چیز کاملا نو و منحصر به فرد، زندگی ببخشند. Hingashi و Doma همچنین دو کشور کاملا متفاوت هستند؛ Hingashi در یک جزیره است و Doma در یک قاره.آقای یوشیدا اشاره کرد که جدا از دخالت Doma، ماجراهای زیادی در Ala Mhigo به وقوع می‌پیوندد. حدود ۵۰ درصد ماجراجویی‌های موجود در محتوای الحاقی Stormblood در Ala Mhigo و ۵۰ درصد دیگر آن در Doma رخ می‌دهد.
هم‌اکنون هیچ برنامه‌ای برای اجرایی کردن کارهای جدید، خارج از محتوای گسترش دهنده وجود ندارد؛ مانند اتفاقی که در مورد Ninja رخ داد. تیم سازنده در ابتدا تنها می‌خواهد برروی به تعادل رساندن سیستم تمرکر کند. با این که هم‌اکنون برنامه‌ای برای این موضوع وجود ندارد، اما احتمال آن می‌رود که پس از به تعادل رساندن کلی بازی، کار برروی آن‌ها آغاز شود.
تیم سازنده در حال کار برروی فهرست دوستان به صورت کراس-سرور است؛ حتی اگر تا زمان انتشار Stormblood آماده نشود. همچنین احتمال‌هایی برای کراس-سرورهای آینده و همراهان آزاد نیز وجود دارد که یوشیدا فعلا نمی‌تواند در مورد آن‌ها  صحبتی کند. همچنین اعلام شده که NPCهای بازی قرار است در آینده به درد بخور و مفید واقع شوند. برروی این موضوع هم‌اکنون کار می‌شود اما اجرایی شدن آن به پس از انتشار محتوای الحاقی Stormblood می‌رسد.
اگر از طرفداران سری فاینال فانتزی باشید، حتما با ورزش ساختگی این سری، یعنی Blitzball آشنایی دارید. آقای یوشیدا احتمال این را می‌دهد که در Final Fantasy XIV نیز شاهد این ورزش عجیب و دوست داشتنی باشیم. ورزش Blitzball در بازی فوق‌العاده و خاطره انگیز Final Fantasy X معرفی شد و البته به علت سخت بودن، سریع توجه بازی‌بازان را از دست می‌داد. حال، سازندگان Final Fantasy XIV به همین نکته اشاره می‌کنند. اسکوئر اینکس زمانی تصمیم داشت تا عنوانی MMO (آنلاین چند نفره کلان) بر اساس Blitzball بسازد اما در طرف دیگر، این ایده می‌توانست باعث نا امیدی طرفداران بشود زیرا چنین چیزی را انتظار ندارند. تیم فاینال فانتزی هم‌اکنون در حال دست و پنجه نرم کردن با این موضوع است.
در مورد دوباره سازی سیستم مبارزات بازی، تیم سازنده برروی دو عنصر تمرکز کرده است؛ یک نگرش بزرگ در سیستم مهارت‌های بازی برای بازی‌بازان حرفه‌ای و تازه کار در نظر گرفته شده است. تغییر بعدی در مورد کلید‌های کنترلر است. تعداد بسیاری از بازی‌بازان از کنترلر برای بازی استفاده می‌کنند و استفاده از همه اکشن‌ها برای آن‌ها بسیار سخت می‌شود؛ مخصوصا اگر حرکات جدیدی به بازی اضافه شود. ترکیب کلید‌ها و عدم استفاده از بعضی از مهارت‌ها، همه و همه کار را پیچیده می‌کنند که البته این موضوع در حال بهتر شدن است. علاوه بر این‌ها، تغییراتی نیز قرار است در رابط کاربری و آیکون‌های نمایش داده شده برروی صفحه بازی صورت بگیرد.
تیم سازنده برنامه دارد تا مبارزات را با خلافکارها و راهزنان کوتاه تر کند؛ زیرا برخی از مبارزه‌ها با آن‌ها طولانی و خسته کننده می‌شد. همچنین مشخص شد که سامورایی یک کلاس DPS است که نقش حمله کننده دارد.
قرار است یک app موبایلی نیز برای بازی منتشر شود که به بازی‌بازان اجازه می‌دهد بیرون از بازی نیز با یکدیگر ارتباط برقرار کنند اما این app شاید برای محتوای الحاقی Stormblood آماده نشود اما با این حال، به زودی باید شاهد عرضه آن باشیم.
در آخر، بحث واقعیت مجازی به پیش آمد اما برای اجرایی کردن این برنامه باید به نرخ فریم ۶۰، یا حتی بیشتر، ۱۲۰ فریم بر ثانیه دست پیدا کنید. خلق کردن چیزی که بتواند از واقعیت مجازی استفاده کند، نیازمند محتوای برنامه ریزی شده و معینی است و این باعث می‌شود که کسانی که هدست‌های واقعیت مجازی را در اختیار ندارند، از گردانه آن محتوا کنار بروند. مشکل دیگر نیز پیدا کردن کسانی است که از این محتوا لذت ببرند.
Final Fantasy XIV: Stormblood در تاریخ ۲۰ ژوئن سال جاری میلادی برای پلتفرم‌های رایانه‌های شخصی و پلی‌استیشن ۴ منتشر خواهد شد. همان طور که می‌دانید، نسخه پلی‌استیشن ۳ بازی نیز کاملا لغو شده است و کاربران این کنسول قدیمی که بازی را خریداری کرده‌ بودند، می‌توانند به صورت رایگان آن را به نسخه پلی‌استیشن ۴ ارتقا دهند.
[تصویر:  FFXIVStormblood-1-ds1-670x377-constrain.jpg]