Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا
MARIO از ابتدا تا کنون (آقایِ کُدی گونه) - نسخه‌ی قابل چاپ

+- Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا (https://forum.gamefa.com)
+-- انجمن: انجمن های عمومی (https://forum.gamefa.com/Forum-%D8%A7%D9%86%D8%AC%D9%85%D9%86-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B9%D9%85%D9%88%D9%85%DB%8C)
+--- انجمن: طنز (https://forum.gamefa.com/Forum-%D8%B7%D9%86%D8%B2)
+--- موضوع: MARIO از ابتدا تا کنون (آقایِ کُدی گونه) (/Thread-MARIO-%D8%A7%D8%B2-%D8%A7%D8%A8%D8%AA%D8%AF%D8%A7-%D8%AA%D8%A7-%DA%A9%D9%86%D9%88%D9%86-%D8%A2%D9%82%D8%A7%DB%8C%D9%90-%DA%A9%D9%8F%D8%AF%DB%8C-%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87--28674)



MARIO از ابتدا تا کنون (آقایِ کُدی گونه) - mr_code - 01-18-2018

Smiley 112
آقا انصافا یکی به من بگه در اون دوران بازیای هشت بیتی در ژاپن در سیگار ها چی میریختن که مغزا انقدر رَد میداده که مثلا یه بازی مثل ماریو تراوش شده!یعنی بهترین کوفت عالمم بزنی نمیتونی سناریو بنویسی که ایتالیایی سیبیلوی لوله کَش با دادشی که قارچ میخورن گنده میشن به دنبال یه دافی هی از این قلعه به اون قلعه مسافرت کرده هی لاکپشتای روندهُ جانوران جهندهُ اینا هم جلوتون سبز بشن هی شما بپرین رو سرشون له بشن!

      [تصویر:  t6z_super-mario-660x371.jpg]
بعد از اون ور از وقتی پسر خاله گرامی بهت یاد میده میشه بری تو لوله تمام شبُ روزت میشه تلاش برای چپاندن ماتحت ماریو تو هر لوله ای که تو بازی بود به امید اینکه شاید فرجی بد یه راه مخفی چیزی باز شد عشقُ حال کردی  63

ولی شما اینطوری این ماریو رو نگاه نکنیدا,تو ایران جلو بچه 4 ساله نینتندو سویچُ ماریو بندازی شوتش میکنه میگه داداش این بازی بچه گونه ها چیه گاد اف وارُ اساسینز کرید بیار بزنیم...البته این تقصیر ما نیست تقصیر وضع اقتصادی جامعه اس که نبوده که فرهنگ سازی بشه بازیو بر اساس رده بندی سنی بخرن نه بر اساس عکس روی جلد !

حالا ما داداشیای سردار سر در بیار از تمام امور ویدیو گیمی رو در نظر نمیگیریم فرض اینه که شما نینتندو بفهم نیستیُ از بیخُ بن ماریو نمیدونی چیه...
گوگولای من ماریو اولین بار در سال 1981 تو یه بازی به اسم Donkey Kong معرفی شد البته اون موقع جناب میاموتو فقط یه طراح ساده بوده لوله کَش ما هم کارش نجات دافیای گم شده نبود..یعنی اوج هنر ماریو اون موقع این بود که وقتی هر ست تموم شد رو کنه با بازیکن حالا یه دستیم تکون بده S0 (2)

لازم به ذکره که قبل از بازی MARIO BROS که یحتمل همه ی گیمخوارا باش خاطره دارن ماریو اصلا لوله کَش نبود...یعنی جناب میاموتو در نظر داشته ماریو به عنوان یه نجار بره به دنبال دافی که مثل اینکه بعد تحریما فشار آورده شغل ماریو هم تغییر کرده!البت که نینتندو تا تونست همون موقع ها هی ماریو ساخت یعنی الان آشپزی با ماریو داریم...هتل ماریو داریم...دکتر بازی ماریو داریم...ماشین بازی ماریو داریم... بعدم ک بحث ابعاد اومد وسط نینتندو گفت حیف نیست ما ماریو داشته باشیم ولی سه بعدی نباشه!یعنی بعد از این انقدری که نینتندو هی ماریو دو بعدی نیم بعدی سه بعدی سه بعدی در دو بعدی ساخت که خود ماریو گفت داداچ اگه میشه بکش بیرون از ما...

          [تصویر:  z0zl_20161224_xmc701.jpg]

جالبه بدونید این پاور آپ های بازی هم همگی از انواع مختلف مواد مخدر ساخته شدن یعنی اگه اینکاره باشین میدونین مثلا کدوم کوفت رو بزنین تا مثل ماریو هَفهَلَشتایی ببینین!خیلی از جزییات ظاهری ماریو هم به اجبار و بنا به محدودیت های اون زمان بوده مثلا وجود کلاه واسه این بوده که طراحی مو سخت بوده یا مثلا اون سیبیل از بناگوش در رفته بخاطر این بوده که نخوان دهن طراحی کنن واسه ماریو !


یه کاراکتر منفی معروف ماریو هم که همون بازر هست (که البته دایی ناصر یا اَژدَها نیست لاکپشته  آبی جهش یافتس!) یه کاراکتر منفی دیگه واریو (WARIO) نسخه شیطانی ماریو هست که کاملاً متضاد با شخصیت ماریو طراحی شده...

     
    [تصویر:  uh47_bowser_-_new_super_mario_bros_2.jpg]

باید بدونید که SUPER MARIO BROS که پر فروش ترین گیم تاریخ هم هست نزدیک به 240 میلیون نسخه فروش داشته که رکوردش هم در کتاب گینس ثبت شده,یه فیلمم از روی ماریو ساختن که گلاب به روی همتون بشینین میکس فیلم وارکرافت با سریال ماه رمضونو ببینین بیشتر سرگرم میشین تا با دیدن فیلم ماریو...

اگه هم از بیخُ بن تعطیلینو همون بچگیاتونم ماریو نزدین اصلا نگران نباشید...یه شبیه ساز سوپر نینتندو میخواد که رو چُسکی ترین سیستم هم میاره یه رام سوپر میاریو میخواد که حجمش بیشتر از یه مگابایت نیست یه صندلی پلاستیکی میخواد یه لیوان چای با یه عالمه عشق...

اگه هم جزو بچه مایه داران بی غم هستینو سویچ دم دستتونه بشینیم این سوپر ماریو جدید رو بازی کنین از زمین کَنده شین برین عشقو حال کنید

چاکر پاکر نوکر پوکر همتون هستیم منتظر سری های بعدی از ابتدا تا کنون باشید Smiley121


RE: MARIO از ابتدا تا کنون (آقایِ کُدی گونه) - alireza_raad - 01-19-2018

علیرضا خان رو پروژه کارگاهم کار کن لطفا مقاله هم خوب بود :)


RE: MARIO از ابتدا تا کنون (آقایِ کُدی گونه) - mr_code - 01-26-2018

رفقایِ جان بنظر میرسه سونیک با اقتدار پسرک سبز پوش مارو گذاشت تو باقالیا منتظر مقاله سونیک باشید...  Gameemag.ir_smiley (34)


RE: MARIO از ابتدا تا کنون (آقایِ کُدی گونه) - hosein_ghazali - 01-26-2018

بازهم عالی بود کدی جان! حالا که قدرت طنز نویسی خودتو بیشتر از همیشه نشون دادی، باید دو تا نکته بهت بگم که البته خوب بودن مقاله رو زیر سوال نمی بره اما می‌تونه به بهتر شدنش کمک کنه!
اول اینکه سعی کن طولانی تر بنویسی! معمولاً یکی از اختلاف ها و تفاوت های یک مقاله با یک کامنت و یا حرف خنده دار، به طولانی بودنشه. اینکه شما از هرجهت بازی رو بررسی کنی و بشینی و همه چیز رو باز کنی و به همه موارد بپردازی. اتفاقا این سخت ترین کار هم هست اما اگر بیشتر روش کار کنیی، مطمئنا مقالت بهتر از همیشه خواهد بود. با کیفیت‌ترین مقالات هم مقالات طولانی هستند (البته اگر موضوع مقاله واقعا ظرفیتشو داشته باشه.)
دوم اینکه یک‌سری کلمات در مقاله مشاهذه شد که خب اصلا و ابدا مناسب یک مقاله رسمی و همه پسند نیست و خب قطعا ایرادهای وحشتناکی بهت گرفته میشه اگر مثلا این رو در جای دیگری بنویسی. من طنز های قبلی رو بیشتر می پسندیدم چون واقعا هنره که بخوای طنز رو زیبا و البته بدون استفاده از کلمات منشوری :) بنویسی. و البته که اصلا من خوب بودن مقالت رو زیر سوال نمی برم چون طنزت بسیار شیرین و خوش طعمه.
سوم اینکه، نیازی نیست همه مقاله طنز باشه و تک تک جملات بخواد ما رو بخندونه! این مورد رو در مقالات رسمی می تونی بیشتر ببینی. توی هرچیز بالاخره زیاده روی کنیم کار خراب میشه. سعی کن اونجاهایی که خودت فکر می کنی خیلی خیلی خنده دار میشه و قشنگ میشه واقعا رو نگه داری و بقیه رو حذف کنی! فردا که مثلا خواسنتند بهت نقد لست 2 رو بدن که نمی تونی با الی و جوئل شوخی بکنی تا این حد :))

و درنهایت اینکه... کدی جان ادامه بده! من دنبال می کنم همه کاراتو! و امیدوارم روزبه روز بهتر بشی! منتظر مقاله بعدیت هستم.


RE: MARIO از ابتدا تا کنون (آقایِ کُدی گونه) - mr_code - 01-27-2018

(01-26-2018, 10:14 PM)hosein_ghazali نوشته است: بازهم عالی بود کدی جان! حالا که قدرت طنز نویسی خودتو بیشتر از همیشه نشون دادی، باید دو تا نکته بهت بگم که البته خوب بودن مقاله رو زیر سوال نمی بره اما می‌تونه به بهتر شدنش کمک کنه!
اول اینکه سعی کن طولانی تر بنویسی! معمولاً یکی از اختلاف ها و تفاوت های یک مقاله با یک کامنت و یا حرف خنده دار، به طولانی بودنشه. اینکه شما از هرجهت بازی رو بررسی کنی و بشینی و همه چیز رو باز کنی و به همه موارد بپردازی. اتفاقا این سخت ترین کار هم هست اما اگر بیشتر روش کار کنیی، مطمئنا مقالت بهتر از همیشه خواهد بود. با کیفیت‌ترین مقالات هم مقالات طولانی هستند (البته اگر موضوع مقاله واقعا ظرفیتشو داشته باشه.)
دوم اینکه یک‌سری کلمات در مقاله مشاهذه شد که خب اصلا و ابدا مناسب یک مقاله رسمی و همه پسند نیست و خب قطعا ایرادهای وحشتناکی بهت گرفته میشه اگر مثلا این رو در جای دیگری بنویسی. من طنز های قبلی رو بیشتر می پسندیدم چون واقعا هنره که بخوای طنز رو زیبا و البته بدون استفاده از کلمات منشوری :) بنویسی. و البته که اصلا من خوب بودن مقالت رو زیر سوال نمی برم چون طنزت بسیار شیرین و خوش طعمه.
سوم اینکه، نیازی نیست همه مقاله طنز باشه و تک تک جملات بخواد ما رو بخندونه! این مورد رو در مقالات رسمی می تونی بیشتر ببینی. توی هرچیز بالاخره زیاده روی کنیم کار خراب میشه. سعی کن اونجاهایی که خودت فکر می کنی خیلی خیلی خنده دار میشه و قشنگ میشه واقعا رو نگه داری و بقیه رو حذف کنی! فردا که مثلا خواسنتند بهت نقد لست 2 رو بدن که نمی تونی با الی و جوئل شوخی بکنی تا این حد :))

و درنهایت اینکه... کدی جان ادامه بده! من دنبال می کنم همه کاراتو! و امیدوارم روزبه روز بهتر بشی! منتظر مقاله بعدیت هستم.
مرسی که مطالعه کردید حالا که بازخورد این مقاله رو دیدم از این سری بیشتر مینویسم و البته طولانی تر ...البته که عناوین بزرگی ذر راهن و هیچ  کدوم از دست آقای کد در امان نیست S0 (2)