|


امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
آخرین اخبار هک PS4
#1
زمان آپدیت کردن به فریمور 6.20 فرا رسیده است!

نگاهی کوتاه به اخبار اخیر صحنه هک و همچنین پروژه های OpenSDK و Mira

پس از انتشار توییت جنجالی TheFlow که در پست های قبلتر مفصلا به آن پرداخته شد، روز گذشته DefaultDNB (که همواره جزو تسترهای شناخته شده در صحنه بوده است) در توییتر خود نوشت : "اکنون زمان بروزرسانی به فریمور 6.20 فرا رسیده است"

همانطور که از پست ها و صحبتهای اخیر فعالان صحنه به گوش می رسد، اکنون از هر زمانی به انتشار عمومی کرنل اکسپلویت جدیدتر برای PS4 (احتمالا 6.20) نزدیکتر هستیم.
بطوری که TheFlow در آخرین پست خود در توییتر نوشت "روزی که من شروع به انتشار خبر کرنل اکسپلویت 6.20 نمودم هیچ باگ و آسیب پذیری خاصی از این فریمور نداشتم. اما اکنون پس از گذشت 3 روز این باگ را پیدا کرده ام!" (13 مارس 2020)

این خبر که تقریبا با انتشار پروژه OpenSDK در آینده بسیار نزدیک همسو شده است، چنین به نظر می آید که کرنل اکسپلویت جدید و پروژه OpenSDK احتمالا همزمان و یا با اختلاف زمانی بسیار کوتاهی به صورت عمومی منتشر شوند.
شاید لازم باشد برای آن دسته از کاربرانی که هنوز اطلاعی از پروژه OpenSDK نداشته باشند توضیحاتی را ارائه نماییم.

پروژه OpenSDK تقریبا از 2 سال پیش شروع شد که توسط تیم OpenOrbis به سرگروهی Specter – CrazyVoid – Kiwidog در حال توسعه می باشد.
اصطلاح SDK که مخفف Software Development Kit بوده و در واقع چارچوب مورد نیاز برای تولید نرم افزار است. به بیان دیگر، طی سال های گذشته شرکت های تولید کننده کنسول های بازی به دلیل جلوگیری از ساخت و انتشار بازی های بی محتوا توسط افراد ناشناس و همچنین نظارت بر محتوای بازی های ساخته شده با هدف عدم اشباع بازار از عناوین تکراری، از یک چارچوب نرم افزاری تحت عنوان SDK استفاده نمودند.
در کنسول PS4 این چارچوب (یا همان SDK) حاوی اطلاعات، فایل های مهم و اساسی برای تولید و اجرای بازی یا نرم افزار می باشد. برای مثال فایل eboot.bin که معادل یک فایل EXE در ویندوز مسئولیت اجرای یک بازی یا نرم افزار را برعهده دارد و یا فایل های کتابخانه ای prx و sprx که همانند فایل های DLL در ویندوز عمل میکنند، همگی بخشی از SDK هستند.
یکی از مزایای مهم بکارگیری SDK در یک کنسول بازی این است که (به دلیل عدم انتشار عمومی SDK) ساخت و تولید بازی یا نرم افزار توسط افراد عادی امکانپذیر نمی باشد. SDK هر کنسول به شدت از سمت شرکت سازنده محافظت می شود و فقط در اختیار دولوپرهای مورد اعتماد آن شرکت قرار میگیرد تا علاوه بر عدم دسترسی افراد عادی به آن، امکان تولید بازی و نرم افزارهای لایسنس نشده غیرممکن گردد.
از سمت دیگر SDK ها همانند فریمور های رسمی کنسول با گذشت زمان بروزرسانی می شوند و فایل نسخه های جدیدتر به دولوپرهای مورد اعتماد ارسال می گردد. به دلیل اینکه SDK حاوی فایل ها و ماژول های مهم برای ارتباط با سیستم عامل کنسول است، انتشار عمومی آن می تواند اطلاعات بسیار خوبی به هکران و مهندسان معکوس داده تا بتوانند راحت تر به پیدا کردن آسیب پذیری و در نهایت جیلبریک برسند!
حال پس از توضیحات فوق بیایید نگاهی به پروژه OpenSDK داشته باشیم. همانطور که گفته شد این پروژه حاصل تلاش تیم OpenOrbis است.

اما سوالی که ممکن است برایتان پیش بیاید این است که با وجود حفاظت های سر سختانه از سمت سونی در خصوص SDK و عدم انتشار عمومی آن، نرم افزارها و هومبروهای منتشر شده خصوصا برای فریمور 5.05 چگونه و با کدام قالب نرم افزاری ساخته شده؟! پاسخ بسیار ساده است، لیک شدن و یا رخنه کردن یک SDK بصورت عمومی!
با وجود سیاسیت های سخت گیرنه سونی در خصوص عدم انتشار SDK بصورت عمومی، اما باز هم شاهد انتشار نسخه های مختلف آن در سطح اینترنت هستیم.
در زمان نگارش این مطلب، آخرین SDK لیک شده بصورت عمومی نسخه 7.00 آن می باشد. پس تمامی هومبروهای تولید شده تا به امروز برای کنسول PS4 توسط SDK غیر رسمی و در واقع دزدی شده ساخته شده است.
در این میان تیم OpenOrbis که نشر نرم افزارهای Open Source هدف اصلی آنهاست، برای مقابله با این روش از تولید هومبرو و نرم افزار بصورت غیرقانونی، اقدام به تولید OpenSDK نموده ا ست.
پس در نتیجه OpenSDK چیزی نیست بجز یک SDK و یا همان چارچوب نرم افزاری که توسط OpenOrbis تولید و توسعه داده شده و هیچ گونه وابستگی خاصی به SDK رسمی شرکت سونی ندارد. با انتشار عمومی OOSDK (OpenOrbis SDK) بصورت عمومی، تمامی افراد در سراسر جهان می توانند به آن دسترسی داشته و با داشتن علم برنامه نویسی در سطوح معمولی، اقدام به تولید بازی / نرم افزار و یا بطور کلی هومبرو برای کنسول PS4 نمایند
در بخش دیگر داستان، تیم OpenOrbis بصورت همزمان در حال ساخت پروژه ای دیگر تحت عنوان Mira Project نیز هستند.
اخبار پروژه میرا نیز تقریبا از زمان انتشار جیلبریک فریمور 5.05 منتشر شد و طبق صحبت های Kiwidog که مسئول مستقیم این پروژه است قرار است Mira همزمان با OpenSDK منتشر شود.
پروژه میرا که با هدف ایجاد یک استاندارد نرم افزاری برای فریمور 5.05 در حال توسعه است امکانات زیادی از جمله :
تجمیع پی لودهای فعلی شامل Hen، FTP در قالب میرا و یا رونمایی از یک فروشگاه (Store) جهت دسترسی آسان به هومبروها، ترینرها و سایر ابزارهای مادیگ بازی ها و تعدادی امکانات کاربردی دیگر را دارا می باشد.

بی شک سال 2020 یکی از بهترین زمان ها برای بهره مندی از صحنه جیلبریک کنسول PlayStation 4 است و بیشتر از هر زمانی به انتشار OpenSDK، Mira Project و کرنل اکسپلویت فریمورهای جدیدتر نزدیکتر هستیم.

با ما همراه باشید!

@ps5jailbreaknews
The following 1 user Likes GPSY's post:
  • adam76
پاسخ


موضوع‌های مشابه…
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  تاپیک مشکلات در بازی های انلاین ps4 yazdandoost 43 4,324 03-27-2020, 03:03 PM
آخرین ارسال: aliakbar_97
  بهترین بازی های نقش آفرینی (RPG) برای کامپیوتر، PS4 و Xbox monahabibizadeh 0 182 12-31-2019, 03:00 PM
آخرین ارسال: monahabibizadeh
  بهترین بازی های ارزان قیمت PS4 monahabibizadeh 1 308 12-26-2019, 11:42 AM
آخرین ارسال: herochess
  مشکل ps4 فورری Mehdigh6 6 425 08-31-2019, 09:47 PM
آخرین ارسال: sadra_almasi
  ps4(خودتون بخونید) sepehrssd 9 372 08-17-2019, 11:48 AM
آخرین ارسال: sepehrssd

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان