Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا

نسخه‌ی کامل: چشم انداز سال 2014 از نظر سایت VG247
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
سال 2014 میتواند یکی جهش بزرگ در Video Gaming باشد، موج جدیدی از IP های جدید، کنسول Steam Machine و .... Dave Cook از VG247 نگاهی به تحولات سال 2014 در زمینه Gaming خواهد داشت.
[تصویر:  Destiny-banner.jpg]
 
سال 2014 فرا رسید، هنوز طعم تعطیلات زیر زبان همه است و ممکن است که هنوز نخواهید کار کردن را شروع کنید ولی ما دقیقا پا به پای این صنعت حرکت میکنیم و هیچ توقفی نداریم.
انتظار این را داشتیم که خدماتی بر روی کنسول ها ارائه شود که آن ها را تبدیل به یک بسته سرگرمی کنند تا یک وسیله خالص برای بازی. Microsoft این مبارزه را با معرفی کنسول جدیدش شروع کرد و بازی Quantum Break را معرفی کرد.
ما همچنین شاهد پیشرفت Particle ها در بازی  ها خواهیم بودو شاهد تکنولوژی هایی مانند Smart Glass، صفحه دوم Wii U و استفاده از PS Vita برای کنترل از راه دور PS4 هستیم. سالها پیش این تکنولوژی ها را فقط در رمان ها می توانستیم بیابیم ولی در سال 2014 این ها را می توانید در زندگی خود داشته باشید. The Division و Watch Dogs هم بازی هایی هستند که مثال های خوبی از استفاده از صفحه دوم (برای کنترل نقشه و هک کردن) هستند.
بازی سازی مستقل هم پیشرفت خواهد کرد، Sony و Microsoft برنامه هایی برای این دسته از بازی سازان دارند. افراد بزرگی از استدیو های بزرگ جدا شده اند تا استدیو های خودشان را تاسیس کنند. Cliff Blezinsky هم نمونه ای از این افراد است که البته اطلاعاتی در مورد بازی جدیدش به ما نمی دهد.
2014 سال جهش های بزرگ خواهد بود. انتظار بیش از حد برای این سال اذیت کننده خواهد بود. این سال ویژه ای برای Gaming خواهد بود و به نظر من این اتفاقات در سال 2014 خواهد افتاد.
 [تصویر:  20131126_steam_machine_ibuypower.jpg]
سخت افزار
فقط PS4 و X1 معرفی شدند.  هر بازی روی این دو کنسول چند فریم اجرا خواهد شد؟ رزولوشن آن چگونه خواهد بود؟ می توان حدس هایی زد ولی سخت افزار کنسول ها تحت بررسی دقیق خواهد بود، پای PC  هم در میان است و تکنولوژی هایی که برای PC در راه است.
آیا صاحبان کنسول می توانند که PC مناسبی دست و پا کنند؟ چگونه استدیو های Sony و Microsoft می توانند از نهایت تکنولوژی کنسول های جدید استفاده کنند؟   بعضی مردم فراموش کرده اند که گرافیک بازی ها زمان عرضه کنسول های نسل قبل چگونه بود؟ گرافیک The Elder Scroll : Oblivion را با گرافیک Skyrim که بعد ها آمد مقایسه کنید. اوضاغ گرافیک بازی ها تغییر خواهد کرد.
و حالا به ورود Valve به بازار سخت افزار می رسیم. هنوز کاملا معلوم نیست که Steam Machine برای کدام طبقه از کاربران عرضه می شود، البته اگر شما یک PC گران قیمت و قوی در خانه دارید نیازی به این کنسول پیدا نخواهید کرد و اگر هم تازه به جمع گیمر های PC پیوسته اید شاید بخواهید با یک PC ارزان قیمت تر شروع کنید. چه کسی قرار است این دستگاه را تهیه کند؟ آیا Valve می تواند مردم را از بازار کنسول های خانگی جدا کند و به سمت خود بکشد؟ رقابت شرکت های کنسول سازی در سال 2014 جذاب خواهد بود.
 [تصویر:  20131022_titanfall.jpg]
(IP) بازی های سال 2014
با پایان یافتن عمر کنسول های نسل هفتم، خیلی از بازی ها و سه گانه های بازی هم به پایان می رسد. بعضی بازی ها برای سال های آینده هم عرضه می شوند مانند : Call of Duty , Battlefield , Need for Speed , Assassin’s Creed ، رویه همیشه همین بوده است ولی آمدن نسل جدید جذابیت های خودش را هم دارد، از بازی های جدید و پرشمار استدیو های مستقل که بگذریم نمی توان از بازی های جدید از شرکت های مشهور گذشت!
بازی های جدید خواهند رسید و حس تازگی را به همه خواهند داد : Titan Fall , Destiny , Quantum Break , The Order :1886 تنها نمونه ای از این عناوین هستند. برخلاف Shooter بودن این عناوین همگی از خلاقیت هایی در زمینه های طراحی، داستان، و طراحی شخصیت را دارند. نسخه جدید بازی های قدیمی خوب است ولی قابل مقایسه با یک بازی کاملا جدید نیست.
تعداد زیادی بازی های مستقل نیز در راه است  : Routine , Nuclear Throne  ,The Banner Saga , Pillars of Eternity و تعداد بی شماری دیگر. نسخه های جدید بازی های ادامه دار هم گاهی اوقات از نسخه اول آنها بهتر می شود. هزینه بازی سازی بر روی PS4 , X1 از همیشه ارزان تر شده و شاهد بازی های مستقل بیشتری خواهیم بود.
 [تصویر:  The_banner_saga_art.jpg]
عناوین مستقل
Sony , Microsoft , Nintendo هرکدام برنامه هایی برای سازندگان مستقل دارند. گیمر ها هم به بازی های مستقل اقبال خوبی نشان داده اند. علاقه بیشتر به بازی های مستقل تجربه کنسولی ما را بهتر می کند. ما می توانیم یک تجربه رنگارنگ تر، هنری تر و چالش برانگیز تر را نسبت به عناوین گران و تکراری تجربه کنیم. دیدمان گسترده می شود و با دید بازتری نسبت به این صنعت نگاه می کنیم. برای همین است که عناوینی مانند Papers, Please, Gone Home , The Stanley Parable همیشه در انجمن های آنلاین مورد بحث قرار می گیرند، چونکه همیشه چیزی جدید برای ارائه دارند.
در سال 2014 خواهیم دید که چقدر Sony و Microsoft روی این عناوین سرمایه گذاری می کنند، آیا این عناوین با بی محلی مواجه می شوند یا این ایده های جدید به قله می رسند؟؟!! این البته درس بزرگی به عناوین سالانه  مانند Fifa و Call of Duty خواهد داد.
 
عناوین دیجیتال
به نظر نمی رسد که فروش دیجیتالی عناوین در سال 2014 تغییری کند. به نظر می رسد که Valve به هر ناشر یک فروشگاه دیجیتالی منحصر به فرد در Steam بدهد تا اینکه تمام عناوین را با هم عرضه کند  که باعث دیده نشدن خیلی ها می شود.  همچنین به نظر می رسد که قابلیت GreenLight هم از Steam حذف شود که این فروشگا را در سطح Itunes پایین می آورد.
عناوینی که فقط به صورت دیجیتالی عرضه می شوند هم رو به افزایش است ولی هنوز هم عرضه روی دیسک برای تعداد زیادی از مردم گزینه اول است. به نظر می رسد که عناوین دیجیتالی اندکی افزایش پیدا کد، برای مثال به Metal Gear 5 : Ground Zero نگاه کنید. تفاوت در نسخه دیجیتال و فیزیکی نگاه کنید تا تفاوت را متوجه شوید.
Season Pass ها و مزایای پیش خرید ها و نسخه های کامل و ... هم کاملا قسمتی از بازار Game شده اند و به راحتی از این صنعت کنار نمی روند. البته خدمات سرگرمی آنلاین و شو ها و نرم افزار های آنلاین هم قسمتی از این چرخه  دیجیتال حساب می شوند. ما در حال عبور آهسته از کنار عرضه فیزیکی به سمت عرضه دیجیتال هستیم ولی این هیچ چیزی را عوض نمی کند.
 [تصویر:  Metal-Gear-Solid-Ground-Zeroes-2-1152x648.jpg]
Microtransaction  . واریز کردن پول به حساب بازی و خرید اجناس مجازی در بازی
تفاوت نظر ها در این مورد بیشتر است. می توان با استفاده از این خرید ها در بازی که به تازگی خریده اید. این آیتم برای بازی های Free-to-Play منطقی به نظر می رسد ولی برای بازی های که مقدار زیادی برایشان پول داده ایم مانند Ryse ; Son of Rome , Forza و ... عاقلانه نیست.
البته این موضوع شخصی است. ما خودمان تصمیم می گیریم که چگونه پولمان را خرج کنیم. ولی بعضی استدیو ها برای بیرون کشیدن پول بیشتر جیب از کاربر این کار را می کنند.
این مثال ها بیشتر در بازی Forza و در زمان عرضه دیده می شد. جایی که کاربران ماشین های گران قیمت را سریع می خریدند قبل از اینکه آنقدر حرفه ای شوند که لایق سوار شدن آن ها باشند. البته شما مجبور به خریدن این امکانات نیستید.
[تصویر:  Forza_motorsport_5_mclaren.jpg]
می توان تضمین داد که سازنده های بیشتری از این روش در بازی شان استفاده کنند تا مقدار بیشتری پول به دست بیاورند. زمان در حال عوض شدن است و قیمت دلار هیچ گاه ثابت نمی ماند. شرکت ها در حال قیمت گذاری جدید بر روی بازیشان هستند تا مقدار خرج کردن شما را بر روی بازی ها ببینند، برای مثال شرکت EA بازی هایش را روی PS4 با قیمت   بیشتری نسبت به گذشته به فروش می رساند.


منبع
 

 
قشنگه[img]images/smi/s0 (29).gif[/img][img]images/smi/s0 (29).gif[/img][img]images/smi/s0 (29).gif[/img][img]images/smi/s0 (29).gif[/img][img]images/smi/s0 (29).gif[/img]
ممنون بابت خبر[img]images/smi/s0 (74).gif[/img]
بــاو این همه رو چجوری حوصلت اومد ترجمه کنی!!!کـارت درسته!به نظرم اگه عناوینی چون COD و Assassin's Creed ادامه پیدا نکنن تو 2014 بهتره!!دیگه داره خسته کننده میشه و البته تکراری!