Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا

نسخه‌ی کامل: ظهور یک ایده: تاریخچه مختصری از شرکت Valve
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
 نام خدا

ظهور یک ایده: تاریخچه مختصری از شرکت  Valve

                                  
[تصویر:  valve-steam-logo.jpg?w=625]
               
                
در دنیای بازی های امروز مسلما هنگامی که از مولتی پلیر سخن به میان میاید شرکت Valve حرف اول را میزند. 
عرضه بازی هایی مانند Dota 2 و Counter Strike و Portal که فروش آنها همه ساله سر به فلک میکشد  باعث شده که کمپانی Vlave در امر مولتی پلیر همیشه یک قدم از رقیبان خود جلو باشد. علت اصلی موفقیت شرکت Vlave در یک کلمه خلاصه میشود. ایده. اگر دقت کنید در بازی ها و حتی برنامه های این کمپانی چیزی به جز ایده خالص نمیبینید. بازی های کمپانی Vlave نه گرافیک خارق العاده دارند و نه داستان زیبا. بلکه تنها چیزی که بازی های کمپانی ولو را نسبت به دیگر بازی ها متمایز میکند گیم پلی خارق العاده انهاست. البته این بدان معنی نیست که بازی های Vlave گرافیک یا داستان خوبی ندارد بلکه منظور این است که تمرکز اصلی کمپانی Valve برای ساخت یک بازی روی بخش گیم پلی آن است. مثلا بازی Portal را در نظر بگیرید. گرافیک پورتال در حد متوسط رو به بالاست , صداگذاری بازی خوب است و داستان قابل قبولی هم دارد ولی چیزی که این بازی را نسبت به دیگر بازی ها متمایز میکند بخش مولتی پلیر آن و در واقع گیم پلی خلاقانه و جدید ان است. همین ایده های خلاقانه باعث شده که شرکت Valve یکی از ثروتمندترین شرکت های بازی سازی جهان باشد. یکی دیگر از نکته های جالب درباره این کمپانی این است که خدا را شکر دست رد به سینه هیچ ایده خوبی نمیزند.

ولی سوالی که پیش میاید این است که ایا این همه ثروت کمپانی Valve فقط از راه فروش بازی به دست آمده؟؟؟؟ جواب این سوال کاملا واضح است. نه. عمده ترین کسب درآمد کمپانی ولو از طریق برنامه معروف استیم است. استیم یکی از معتبرترین برنامه های خرید و فروش گیم در سطح جهان است . همچنین با استفاده از این نرم‌افزار میتوان بازی ها را براحتی مولتی پلیر یا کو آپ بازیکرد . البته این بدان معنی نیست که استیم بازی هایی را هم که قابلیت مولتی پلیر ندارند میتواند در حالت مولتی اجرا کند. بلکه به معنی ین است که در اکثر بازی ها با استفاده از این نرم‌افزار میتوان از امکان کو آپ یا مولتی پلیر بازی ها استفاده کرد. همچنین استیم به شما قابلیت چت گروهی، دو نفره و یا چت صوتی و ویدئویی را هنگام بازی کردن میدهد.
همانطور که دقت کردید بیشترین تلاش کمپانی Valve در بخش مولتی پلیر بازی بازی هاست برای همین به ولو لقب یکه تاز مولتی پلیر جهان را میدهیم.
 
شرکت Valve در سال 1996 توسط گیب نیویل (Gabe Newell) و مایک هرینگتون ( Mike Harington ) و پس از جدایی آنها از مایکروسافت در واشنگتن آمریکا تاسیس شد.

پس از ثبت لایسنس quake engine توسط شرکت id Software با کمک یکی از دوستان هرینگتون به نام مایکل ابراش ، هرینگتون و نیویل کار خود را بر روی پروژه عظیم Half life آغاز کردند. در ابتدا قرار بود که این بازی در سال 1997 به بازار بیاید ولی به دلایلی این بازی تا 19 نوامبر 1998 تاخیر خورد.

در همین سال (می 1998) والو با خرید شرکت TF software  حق لایسنس ماد (Mod) Team Fortress را به دست آورد. در ابتدا قرار بود که این ماد به صورت یک عنوان مستقل در بیاید ولی در نهایت هرینگتون و نیویل توافق کردند که این عنوان به صورت یک بسته الحاقی برای عنوان Half Life  در سال 1999 روانه بازار شود. پس از این ماد  کمپانی GearBox مسئولیت تولید بسته های الحاقی Half Life را به عهده گرفت. از جمله بسته های الحاقیی که توست گیرباکس برای Half Life اکران شد میتوان به Opposing source و Blue Shift و همچنین نسخه کنسول های Sega Dreamcast و PS2 به نام Decay اشاره کرد.
 پس از موفقیت عظیم عنوان Half life تیمی به سرپرستی کیران رایت بر روی ماد ها، اسپین آف ها و عناوین مستقل Valve از جمله Half Life 2 کار کردند.
                           
[تصویر:  360x200]
[bgcolor=#000000]گیب نیویل[/bgcolor]
                     
اکثر عناوین این کمپانی با استفاده از موتور قدرتمند Source ساخته شده اند.
موتور سورس در سال 2004 به همراه بازی معروف Counter Strkie Source معرفی شد. سورس یک موتور بازی سازی 3 بعدی است که در ابتدا فقط قادر بود عناوین اول شخص را تولید کند ولی امروزه میتوان با استفاده از آن عناوین مختلف در سبک ها مختلف استراتیژیک، سوم شخص و اول شخص را تولید کرد. نکته جالبی درباره موتو سورس این است که این موتور فقط یک ورژن دارد. ولی آپدیت های متعدی از سوی کمپانی Valve ماهیانه برای این موتور انتشار میابد.
                  
[تصویر:  441px-Steam_logo.svg.png]
                   
از جمله موفقیت های عظیم کمپانی Valve تا به امروز میتوان برنامه موفق استیم (Steam) را نام برد.
استیم یک برنامه توزیع دیجیتال گیم، مدیریت حقوق دیجیتال گیم، پلتفرم ارتباطی و یکی از مهم ترین نرم افزار ها برای اجرای بازی های مولتی پلیر میباشد که در سال 2002 توسط کمپانی Valve انتشار یافت. این برنامه با استفاده از زبان برنامه نویسی C++ نوشته شده و هم اکنون برای سیستم عامل های Windows، Mac OS ، Android و iOs در باز موجود است. لازم به ذکر است که این برنامه در کنسول های بازی من جمله PS3 و Xbox 360 نیز کاربرد فراوان دارد.

داستان ساخت این پلتفرم عظیم به شرح زیر است:
در ابتدا Valve مشکلی اساسی با بازی های آنلاین خود و انتشار آپدیت برای این بازی ها داشت. مشکل از این قرار بود که آپدیت بازی ها که برای دانلود روی اینترنت قرار میگرفت به دلیل حجم زیاد و مشکل در بخش های مختلف (Part) دانلود نمیشد و استفاده از این آپدیت ها برای کاربران بسیار مشکل بود.
 در نحایت Valve تصمیم گرفت تا یک پلتفرم جدید برای آپدیت کردن اتوماتیک گیم ها، کنترل بهتر هکر ها و جلوگیری از استفاده قابلیت کد های تقلب در بازی ها ایجاد کند. Valve در ابتدا سعی کرد تا با همکری کمپانی های مختلفی من جمله مایکروسافت و یاهو این پلتفرم جدید را بسازد ولی هیچ یک از این کمپانی ها با Valve همکاری نکردند و این شرکت مجبور شد که برای ساخت این پلتفرم خودش اقدام کند. پلتفرم استیم در 22 مارس 2002 برای استفاده عمومی و در کنفرانس سازندگان بازی (Game developers conference ) معرفی شد.
   
[تصویر:  images?q=tbn:ANd9GcQPdiioDlPRmP32d8WlO1X...lbvXxZP6Uw]
   
یکی از معروفترین عناوین کمپانی ولو بازی DOTA 2 میباشد که در واقع نسخه دوم مَپ Dota در بازی Warcraft III است.
DOTA 2 یک بازی مولتی پلیر استراتژیک در سبک دفاع از قلعه است که در سال 2011 نسخه بتای آن انتشار و در نهایت در سال 2013 با اعمل تغیراتی به عنوان یک بازی آنلاین مجانی انتشار یافت. ساخت این بازی از سال 2009 با استخدام تیم Ice Frog از سوی ولو آغاز شد. به طور متوسط روزانه 700000 گیمر در سطح جهان از این بازی استفاده میکنند...


در نهایت لیستی از مهمترین بازی های انتشار یافته توسط Valve و تاریخ انتشار آنها را برای شما تهیه کردم: 
Half life - 1998
Team Fortress Clasic - 1999
Counter Strkie - 2000
Half life: Decay - 2001
Day of Defeat - 2003
Half Life : Source - 2004
Counter Strike: Source - 2004
Half Life 2 - 2004
Portal - 2007
Left 4 Dead - 2008
Left 4 Dead 2 - 2009
Portal 2 - 2011
Dota 2 - 2013 
 امیدوارم از مقاله لذت برده باشید
پایان
 

 

 

 
سلام.
در نگاهی سطحی که انداختم، نکات لازم یک تاریخچه رو نوشته بودی.خسته نباشی[img]images/smi/s0 (24).gif[/img][img]images/smi/s0 (74).gif[/img]

در ضمن طرز صحیح و درست افعالی همچون میباشد، میرویم، میزند (می باشد، می رویم و می زند هست) بعد از "می" فاصله بذار[img]images/smi/s0 (24).gif[/img]
یه چند تا اشتباه تایپی هم مثل " کمپپانی" داشتی که به خاطر عجله در نوشتن مقاله و عدم بازخوانی هست.یادت باشه یه نویسنده خوب، حداقل 2بار مقاله خودش رو می خونه.

موفق باشی[img]images/smi/s0 (74).gif[/img]
خوب بود[img]images/smi/s0 (24).gif[/img] ولی یکم واسه تاریخچه کم بود[img]images/smi/s0 (43).gif[/img]در کل میشه گفت خوب بود[img]images/smi/s0 (24).gif[/img]
کاشکی لیست همه ی بازی هایی که این شرکت ساخته رو هم مینوشتی.(هنوز هم فرصت هستConfused25:)

واقعا بازی نمیسازه،نمیسازه،ییهو میزنه انقلاب به پا میکنهConfused05:Confused34:

ممنونConfused74:

 
(04-04-2014, 10:48 PM)'313714' نوشته است: [ -> ]کاشکی لیست همه ی بازی هایی که این شرکت ساخته رو هم مینوشتی.(هنوز هم فرصت هستConfused25:)

واقعا بازی نمیسازه،نمیسازه،ییهو میزنه انقلاب به پا میکنهConfused05:Confused34:

ممنونConfused74:

 

 

در واقع اکثر بازی هایی که این شرکت ساخته توی این لیست خلاصه میشه. بقیه بیشتر بسته الحاقی بودن.[img]images/smi/s0 (24).gif[/img][img]images/smi/s0 (74).gif[/img]