Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا

نسخه‌ی کامل: چرا Bloodborne نسخه جدید darksouls نیست(به همراه تصاویر جدید از بازی)
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
بنظر شما چرا می گویم Bloodborne همان dark souls جدید نیست؟
بازی Bloodborne درست مانند  dark souls،یک بازی در سبک RPG و مانند آن ترس  و سختی را به بازی باز منتقل میکند اما بخاطر این گمانه زنی ها و شک ها میان طرفداران خود آقای میزاکی اعلام کرد:
((Bloodborne دنباله و ادامه ای برای بازی های Dark souls یا Demon souls نیست و ارتباطی با آنها ندارد؛Bloodborne کاملا یک IP جدید است.))
این مهم ترین پیامی بود که در کنفرانس مطبوعاتی Bloodborne  توسط کارگردان بازی هیدتاکی میکامی عنوان شد؛همچنین میکامی گفت اگر شما این بازی را بخرید و بعد از 50 دقیقه بازی کردن و تماشای گیم پلی آن متوجه این می شوید که این بازی شبیه هیچ یک از عناوینی همچون dark souls و demon souls و سایر عنوان هایی که به این بازی نسبت داده می شود نیست و آن کسانی که به گفته آنان این بازی بسیار شبیه عنوان های یاد شده است در پایان شرمسار شده و اشتباه خود پی می برند.
حداقل هشت دلیل برای این که شما را متقاعد کنم که Bloodborne هیچ ربطی به Dark souls ندارد و دنباله ای بر آن نیست وجود دارد که عبارتند از:

سهام دار اصلی بازی و دخالت وی

Bloodborne توسط یک نرم افزار و متور گرافیکی توسعه یافته و تحت کارگردانی  Hidetaki Miyazaki و شرکت سونی و به طور انحصاری برای کنسول PS4 منتشر می شود.درست است میزاکی در ساخت بازی هایی مانند  Dark souls I و Dark Souls II و Demen souls (و همچنین بازی انحصاری gem Ninja Blade برای کنسول XBox 360)
کار کرده و نقش مهمی در ساخت این بازی ها ایفا کرده است ولی دخالت های سونی برای این بازی کم نبوده و حتما انحصاری کردن این بازی برای PS4 برای سونی از اهمیت خاصی برخوردار بوده است که اینطور دارد از این بازی دفاع می کند و روی آن مانور می دهد؛همچنین بودجه ای که سونی به این بازی اختصاص داده است مهر تاییدی بر این ادعاست.
 
[تصویر:  k8aac8y336wnzdrfg.jpg]
میزاکی از سبک گوتیک بر پایه وحشت کلاسیک تاثیر گرفته است

بسیار مشهود است میزاکی از آثار هنری همچن گوتیک و وحشت ویکتوریا در کارگردانی خود در این بازی بهره برده و از این آثار استفاده کرده است و شما براحتی می توانید این بازی از آثار ادبی دیگری همچون هیولای فرانکشتاین،داراکولا بهره برده است.Bloodborne نیز از داستانی بهره برده که در آن انسان ها تبدیل به جانوران مخوف شده و ترس مردم در مقابل ماهیت تاریک و خونخوار آنها وجود دارد؛همچنین ترس از تبدیل شدن به هیولا به واسطه بیماری که در شهر Yharnham پدید آمده و طاعون هیولا نام دارد در بین مردم وجود دارد.
معماری شهر هم مانند معماری شهر هم مانند ادینبورگ و یا لندن در زمان ملکه ویکتوریاست ولی میزاکی اعلام کرده که نمیخواهد معماری شهر داخل بازی  مانند یک جای بخصوص باشد ولی می توان مشاهده کرد معماری سازه ها تحت تاثیر معماری اروپایی شرقی قرار دارد.
 [تصویر:  ba8ei7vbjrs8vvefg.jpg]
سیستم مبارزات فعال است و سبک مبارزات دفاعی نیست

میزاکی وعده داده که بازیکنان در Bloodborne تشویق به حملات و مبارزات فعال می شوند-بر خلاف بازی Dark Souls که بازیکنان بیشتر تشویق به دفاع و فشار آوردن بعد از حمله دشمن بودند برای مثال شما با یک شمشیر و سپر گارد گرفته و منتظر حمله دشمن خود بودید تا بعد از حمله دشمنتان ضد حمله کنید ولی در Bloodborne سعی شده بازیباز بجای دفاع،قبل از حمله دشمن بی محابا و بدون تردید حمله کند چرا که ممکن است در سرعت دشمن خود گیج شود و کنترل درستی بر میدان جنگ و نبرد خود نداشته باشد.
ما در تریلر منتشر شده از بازی مشاهده می کنیم شخصیت اصلی به طور منظم با دشمنان متعددی مبارزه می کند؛مثلا در یک مورد شخصیت اصلی با سه دشمن در نزدیک خود و یک نفر دیگر با اسلحه گرم و یک سگ با رفتاری غیر قابل پیش بینی به مبارزه می پردازد.در بازی وسایل و اشیاء مختلفی برای استفاده علیه دشمنان (مثلا تلی از آتش که میتوان دشمنان را در آن هل داد)وجود دارد ولی از این اشیاء برای فرار نیستند برای این در بازی قرار دارند که به یک قدم از دشمنان جلو بیفتید.
 [تصویر:  t7bynoxq2zjjtuvfg.jpg]
وجود سلاح تغییر شکل دهنده و سلاح گرم برای افزون کردن عمق مبارزه 

سلاح اصلی بازیباز حداقل به دو شکل مختلف تبدیل می شود و می توانید حالت آن را در حملات خود جایگزین کنید و بلافاصله و در حملات متعدد شکل آن را تغییر دهید.این سلاح (که در تصاویر و تریلر های منتشر شده بشکل یک ساطور اره ای بود)را می توان در طول بازی ارتقاءداد یا بهینه کرد.(هر چند که به گفته سازندگان به طور محسوس و قابل توجهی نمی توان آن را ارتقاء داد)
سلاح گرم نیز همانطور که می دانید در  Bloodborne وجود دارد ولی نه برای حملات دوربرد بلکه از این سلاح در حملات دفاعی و شروع حمله و ضد حمله مورد استفاده قرار می گیرد.همچنین این سلاح محدوده نزدیک بسیار ویرانگر و مهلک است.
[تصویر:  idfi6y29hf8p0f4fg.jpg]
زیبایی محیط

پیشنهاد اولیه ما HUD در بازی است اما در حال حاشر بنظر می رسد بسیار خیره کننده و زیباست؛بازتاب نور ماه بر تخته سنگ،جزئیات باور نکردنی معماری،سنگ های تزئینی نوشته های حک شده بر دیوار،خون مرطوبی که بر لباس چکیده،وزش باد در علفزار،بخارات و دود بدن قربانی،رنگ پاییزی-تا کنون آنچه بنظر می رسد Bloodborne  یکی از بهترین بازی هایی است که برای PS4 منتشر می شود خواهد بود.
[تصویر:  t8i949s2ve2i2vefg.jpg] 
اکتشاف پاداش خواهد داشت

 
محیط بازی در Bloodborne پیوسته می کند(مثلا الان که شما از جایی می گذرید امکان دارد دفعه بعدی که بخواهید از انجا عبور کنید توسط هیولایی تخریب شده باشد) میکامی وعده داده انواع مختلفی معماری و مناطق در شهر Yharnham وجود دارد.در بازی راه ها و میانبر ها و مناطق مخفی مختلفی وجود دارد که انتظار شما را می کشد ولی این فقط در مورد کاوش در دنیای فیزیکی نیست یعنی برخلاف dark souls داستان های بی شماری در شهر وجود که به احتمال زیاد به راحتی قادر به پیدا کردنو انجام آنها نخواهید بود.
[تصویر:  bhgpis4nd4i0731fg.jpg]
دشمنان در بازی محل و جای بخصوصی ندارند 

در Dark Souls دشمنان در یک جا ایستاده اند و منتظر شما هستند دشمنان در یک جای هستند یعنی مکان ثابتی دارند و حرکت نمی کنند ودر کل رفتار پیش بینی شده ای  دارند و فقط تعداد انگشت شماری در نقاط مختلف نقشه وسیع بازی شخصیت های مثبت وجود دارد که گاهی به کمک بازی باز می آیند(مثلا با فروش تجهیزات و آپگرید کردن سلاح هایش)نیز توصیه های مرموزی برای بازیباز می کنند (احتمالا  بخاطر وسعت نقشه Dark Souls) ولی در Bloodborne دشمنان در محیط بازی سرگردانند و این یعنی شما نمیتوانید دوباره منتظر همان دشمن در نقطه ای که با آن برخورد کردید باشید.
همچنین جمعیت در Yharnham هدفمند است و مردم از شمادر خواست کمک می کنند شما میتوانید با کمک کردن به آنها و نجات دادن برخی از مردم از چنگ هیولا ها به آنها کمک کنید.در عوض ممکن است آن کسانی که کمک کردید و نجاتشان دادید در آینده به شما در غلبه بر دشمنان کمک کنند.
 [تصویر:  2oufy1e8d1j3zkefg.jpg]
آیا واحد پولی بازیکن خون دشمنانش است؟

اگه به تریلر ها وتصاویر دقت کرده باشید میبینید که جلوه های بصری بازی غرق در خون و خورنریزی و کثیفی است.بازی غرق در خون است و وقتی از میکامی پرسیده می شود نام بازی(Bloodborneمعنی به فارسی یعنی حمل شونده با خون) به گیم پلی آن مربوط است؟او جواب میدهد:در این بخش او تصمیم گیرنده نبوده است. احتمال این وجود دارد که یکی از مزیت های شخصیت اصلی خیساندن خود در خون و جمع آوری پول از این طریق باشد.

این طور که معلوم است ما دوباره شاهد یک عنوان انحصاری دیگر برای کنسول نسل هشتمی سونی یعنی PS4 هستیم که گویا بسیار فوق العاده خواهد بود.آیا این    پیش بینی درست است؟باید تا 2015 صبر کرد و دید.
 
 

 

 

 

 

 
علییرضا حبیبی پور عزیز که تازه فعالیتت تو فروم شروع شده!
واقعا خبرای فوق العاده و با کیفیت و زیبا و خوب و سریعی میزاری و باعث میشی من خبرای فروم رو هم جدا چک کنم!
فوق العاده است کارت!
زودتر بیا تو سایت خسته شدم انقدر فروم رو هم چک کردم برای خبرات!
[img]images/smi/s0 (74).gif[/img][img]images/smi/s0 (74).gif[/img][img]images/smi/s0 (74).gif[/img][img]images/smi/s0 (74).gif[/img][img]images/smi/s0 (74).gif[/img][img]images/smi/s0 (74).gif[/img][img]images/smi/s0 (74).gif[/img][img]images/smi/s0 (74).gif[/img][img]images/smi/s0 (74).gif[/img][img]images/smi/s0 (74).gif[/img][img]images/smi/s0 (74).gif[/img][img]images/smi/s0 (74).gif[/img][img]images/smi/s0 (74).gif[/img]
خبر عالی بود[img]images/smi/s0 (74).gif[/img]
بازی هم به نظر خوب میاد. شخصیتشم خوبه و سلاح هاشم خیلی خوبه. برم ی مقاله از بازیش بنویسم. الکی.
خبر هایی که می زاری واقعا خوبن خبرایی مثل این و اون مصاحبه ای که در رابطه با Assassin's creed unity بود. خیلی هم خوب ترجمه می کنی مطمئنا با این علاقه ای که به خبرنگاری داری و فعالیتت روزی تو صفحه اصلی می بینمت[img]images/smi/s0 (74).gif[/img]
یه تریلر از گیم پلی لیک شده بود وقتی دیدم احساس کردم بازی همون Dark Souls ـه که مدی به اسم Bloodborne بهش اضافه کرد[img]images/smi/s0 (43).gif[/img] میازاکی بد نمیسازه، ولی به نظرم بازی دیگه اون چیزی نیست که اینقدر همه براش هایپ شدن. میشه بهش گفت عالی ولی خدایی راه رفتن یارو، بالا رفتن از پله ها، زامبی ها و روح گرفتن از زامبی ها و... هیچ تغییر خاصی نداشته... البه مطمئنم از Dark Souls بهتر میشه، جوِ بازی هم به نظرم خیلی بهتر از DS هست. فقط کاش بین محیط هاش یه انسجامی باشه. تو DS هر 100 متر یهو میدیدی محیط به طرز مضحکی دگرون میشه. در کل بهش امید دارم، اگه یه روز بتونم حتماً بازیش می کنم.
بابت خبر هم خیلی ممنون، مثل بقیه خبرات عالی، اعتبارم الان تموم شده فردا میدم.[img]images/smi/s0 (74).gif[/img]

 
گیم خوفی به نظر میاد،کاش برای پی سی هم میبود...[img]images/smi/s0 (67).gif[/img]
اما جهنم،همین که جی تی ای وی اومد دیگه هیچی مهم نیست...[img]images/smi/s0 (83).gif[/img]
بازی تپلیه
مرسی از خبر