Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا

نسخه‌ی کامل: The Witcher 3: Wild Hunt | Official Thread
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
صفحه‌ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49
(04-27-2015, 07:58 PM)Dead Soldier نوشته است: [ -> ]منم با بخش بیابان موافقم .
تو نسخه قبل ی جورایی از جنگل زده شده بودم دیگه .
تنوع های بیشتر در بازی باعث جذب بیشتر میشه .

البته به علاوه ی بیابون محیط های دیگه زیادی هم وجود داره، مثل جنگلای آب گرفته، جنگلای تاریک، جنگلای نفرین شده، جنگلای سرسبز و پربار مث روسیه  :D (این که همش شد جنگل  S0 (83) ) به غیر جنگل محیط های کاملا صخره ای و برفی هم دیدم. از همه مهمتر شهرهای بسیار زیبای بازی هستند که به سبک شهرهای شرقی اروپا در دوره ی رنسانس ساخته شدند. یعنی این شهرهای بازی رسما آدمو به حال و هدای وایکینگ ها میبره   :D
(04-27-2015, 07:52 PM)The Last Resort نوشته است: [ -> ]الان دیدم یه بحثی در مورد مبارزات بازی شده، باید در جواب کسایی که میگن کمبو ها کمه و فلان چیزو نداره بگم مبارزه ای که فقط بسته به کمبو و ضربات باشه در بازی های کاملا مبارزه ای مثل مورتال کمبت و استریت فایتر و غیره مهمه، وگرنه مبارزات یه بازی مثل دارک سولز رو ببینید کمبوها بسیار ساده هستند ولی مبارزات فوق العاده حساسو نفس گیره و این مبارزات عالی برمیگرده به فضاسازی محیط و نوع دشمنا و وضعیت و غیره. 
ویچر ۲ شاید مبارزاتش عالی نبودن ولی مطمعنا این مشکل تو این شماره برطرف میشه. برای درک بهتر بزارید یه مثال تخیلی (که مطمئنا در بازی هم ممکنه رخ بده) بر اساس تریلرایی که دیدم بزنم؛ فرض کنید دارید با چند نفر در یه محیط باز مبارزه میکنید و حواستون به دفاع کردن در مقابل ضربات اونا و حمله و... پرته همون لحظه چن تا گرگ میریزن وسط، شما هم باید گرگ ها رو بکشید و اونا رو از خودتون دور کنید و با یه تکنیک اونارو به دشمناتون نزدیک کنید تا بهشون حمله کنن. هنگام مبارزه با اینا باید حواستون باشه تا مثلا یه آرچر که روی یه تخته سنگه بزرگ ایستاده بهتون تیر نزنه. در همین حین که حواستون به اینا پرته یه گریفین میاد میپره وسطو و به مبارزه اضافه میشه..
در کل هدفم از این مثال این بود که بگم محیط و این جور چیزاس که به مبارزات جون میده نه کمبو ها و نداشتن ضد حمله مثلا!
در مورد وجود بیابون هم بگم، هر چقدر وجودش در GTA V بهش ضربه زد (!)، وجودش در ویچر هم بهشضربه میزنه!  
دوست عزیز شما داری مبارزات Dark Souls رو با این بازی مقایسه می کنی؟ قضیه ی دارک سولز کلا جداست. اولا در دارک سولز، با اینکه ضد حمله به طور موثر وجود نداره اما در عوضش سیستم دفاع با سپر وجود داره؛ چیزی که در ویچر قابل مشاهده نیست و فقط میشه با شمشیر دفاع کرد. تازه زاویه ی دوربین در دو بازی هم متفاوت هست. در ویچر در هنگام مبارزه، دوربین به بالا میره ولی در دارک سولز تغییری نمی کنه. در ضمن شما کجای دارک سولز دیدی که بشه همزمان با 5-6 نفر مبارزه بشه (مگر در موارد خیلی نادر). اگه تعداد دشمن های همزمان در دارک سولز هم زیاد بود، مطمئنا سیستم دفاع به تنهایی کا آمد نبود. در ضمن بنده کی به کمبو ها اشاره کردم؟ کمبو بیشتر در عناوین Hack & Slash مهم هست و در عناوین این گونه، زیاد مهم نیست. حتی اسکایریم هم از کمبو های ساده ای استفاده می کرد.
یک نکته ای هم که می خوام ذکر کنم این هست که احساس می کنم عده ای در این تصور اند که بنده از ویچر بدم میاد و می خوام بکوبنمش. حقیقتا بنده عاشق سبک RPG هستم و به خصوص از سری بازی های ویچر هم خیلی لذت می برم. از اوجایی که خیلی از دوستان به نکات مثبت بازی اشاره کردند، بنده هم سعی کردم با ایجاد تنوع، بخش هایی از بازی که ممکن هست در حد و اندازه های ویچر ظاهر نشود، اشاره کنم.
با تشکر از دوستان عزیز
 دوستان تا بحث میکنن، من هم برم سراغ نکته بعدی از تریلرها
فقط یک عذر خواهی از همه دوستان داشته باشم، اون هم بدلیل اینکه دیدم نکات قبلی غلط املایی و نگارشی داشت و بعضیاش مثل اینکه از دستم در رفته ، البته دلیل اصلیش این هست که برای این نکات نوشته ای آماده نیست ( و همین طور سعی کردم عامیانه بنویسم) و بجز نکات تیترواری که در تریلرها دیدم و یادداشت کردم، عمده مطالب رو در موقع نوشتن اضافه میکنم
با تشکر از همه دوستان

اما چون بحث مبارزه و شمشیرزنی شد نکته بعدی در همین مورد هستش و البته با توجه به چند تریلر

19 - شمشیرزن

بازی های RPG گستره وسیعی از امکانات در گیم پلی و سایر بخش ها دارن و تمرکز اصلیشون شاید روی یک بخش مثل شمشیرزنی نباشه، اما این دلیل این نیست که امکانات این بخش قابل قبول نباشه، در بسیاری از بازیهای این سبک شمشیرزنی و مبارزات، خاص اون بازی هست و شاید نشه بازی ها رو با هم مقایسه کرد،
مثلا عنوان Dark Souls رو در نظر بگیرید، شاید خیلی ها سبک مبارزات در این بازی رو نپسندند و مبارزاتش رو خیلی معمولی و بدون انواع و اقسام حرکات عجیب و غریب و محیرالعقول بدونن، ولی در واقع همین موضوع هست که گیم پلی Dark Souls رو منحصر بفرد می کنه؛ نبرد مردانه؛ شاید این کلمه ای باشه که در توصیف مبارزات در Dark Souls بشه بکار برد، شما باید با همون حرکات ساده حمله و دفاع و ضدحمله از پس دشمنان کوچیک و بزرگتون بر بیایید و نباید منتظر یک حرکت عجیب و غریب باشید و فقط قدرت تصمیم گیری و دقت شما در بازی تعیین کننده هست.
 این فقط یک مورد بود و میشه همین مثال رو در مورد Skyrim و ... به نحوی دیگر مطرح کرد؛ پس می بینیم که مهارت های شمشیرزنی در هر بازی رو باید در اتمسفر خودش دید و اونوقت قضاوت کرد.
اما در مورد Witcher 3 و نحوه مبارزات و شمشیرزنی در اون نکاتی که در تریلر ها دیدم مطرح می کنم :

در تریلری در مورد شمشیرزنی اشاره به موضوعی میکنه و میگه که شما باید بر روی مهارت های شمشیرزنی خودتون کار کنید تا به حرکات خاص و مهارت های ویژه بیشتری دست پیدا کنید؛ این شاید به این معنی باشه که در ابتدای بازی همه مهارت شمشیرزنی و بخصوص مهارت های خاص در دسترس نیست و به مرور و با کسب تجربه و مبارزات بیشتر و در واقع با Level Up شدن میشه مهارت های بیشتری بدست آورد.
اما در این گونه بازیها طبق همون مثالی که اول بحث زدم باید با تصمیم گیری درست و استفاده از تمام امکانات به مبارزه با حریفان پرداخت. شاید بهتر باشه با تصاویر در مورد این مطلب توضیح بدم.

تصاویر همگی از تریلرها:



شمشیرزن

[تصویر:  9burnxyuhd15awrwbp0i.jpg]




اما در ابتدا بعضی از حرکات خاصی که در تریلر نشون داد؛ این حرکات به نظر میاد هم درحین مبارزه و هم ضربات پایانی رو شامل میشن



در این تصویر دفع ضربه حریف رو می بینید


[تصویر:  46sbw2zxw0fu26bqyjhl.jpg]


و در ادامه ضد حمله

[تصویر:  v4i8m64n207a6n183xyh.jpg]










مثل اینکه ضربات با پا هم تکمیل کننده بعضی از حملات هستند و همین طور نوعی دفاع بوسیله شمشیر در برابر شمشیر و تیر اندازی دربازی وجود داره









ضربه با پا بعد از دفع حمله حریف

[تصویر:  nwgoyodbx31551tfncbe.jpg]



دفاع در برابر تیرهای دشمن، ار نکات جالب بازی

در هنگام پرتاب

[تصویر:  qtl2m9t3x2oqzwi6wn5h.jpg]



دفع تیر پرتاب شده

[تصویر:  lsttcmwj0qv5ahnelh9s.jpg]



اما ضربات پایانی و تمام کننده هم از نکات جذاب در شمشیرزنی و مبارزات بازی خواهد بود

یکی از این ضربات رو می تونید در تصویر زیر ببینید

[تصویر:  6hjn5j7r7o9k9ydlliji.jpg]












اما همونطور که اشاره شد، استفاده از تمامی امکانات برای مبارزه در موقعیت های مختلف هم ضروری و هم از جذابیت های مبارزه هست، بعنوان مثال در مقابل موجوداتی که پرواز می کنند میتونید از Crossbow استفاده کنید و یا از جادوهای مختلف در شرایط مناسب بهره ببرید،بعضی از هیولاها در مقابل بعضی جادوها واکنش هایی نشون میدن که میشه در اون لحظه ضربات کاری شمشیر رو وارد کرد( بعنوان مثال به نظر میاد Wyvern در مقابل جادوی آتش حساس هست) ، گستره استفاده از جادوها زیاده( میتونید برای آشنایی بیشتر به نکته 18 مراجعه کنید) اما بعنوان مثال در جمع بیشماری از دشمنان می تونید با استفاده از جادویی به زمین کوبیده و همه اونها رو به عقب بزنید و یا در مقابل دشمنان سریع میتونید از جادویی که حرکت دشمن رو کند میکنه، بهره ببرید و ... ؛ در این بین بمب های دستی هم می تونن مورد استفاده قرار گیرند

در تصاویر زیر میتونید بعضی از نکات گفته شده رو ببینید:









استفاده از Crossbow برای اهداف پرنده

یک Ekhidna رو با تیر میزنید و ...

[تصویر:  lo5gdjy94z0dp5gl7dqv.jpg]


وقتی افتاد کارش رو تموم می کنید!

[تصویر:  g33oh9tax95xrymh7siy.jpg]



این هم نمونه ای از استفاده از جادوها

[تصویر:  t62v8grtx3z63d7dk45e.jpg]










اما در مواردی هم میشه از امکان جاخالی دادن در حملات دشمن استفاده کرد؛ فقط حواستون جمع باشه! چون در تریلر ها دیده میشه که هیولاها هم از این امکان برخوردار هستند!










جاخالی دادن در هنگام حملات دشمنان

[تصویر:  c94c09nih31rd61mbrr3.jpg]

این موارد گفته شده فقط بخشی از مواردی میتونه باشه که انتظار بازی کننده ها رو در مبارزات این عنوان میکشه، به نظرمیاد استفاده از تمامی قابلیت ها و ارتقاء مهارت های شمشیرزنی و استفاده از جادوها و بمب ها و معجون ها و ... و ترکیب این قابلیت ها، می تونه بهترین نتیجه رو در مبارزات داشته باشه.
البته کارایی و جذابیت این موارد میتونن تا عرضه بازی در حد حدس باشن و با انجام بازی میشه طعم واقعی رو در مبارزات چشید، که البته امیدوارم طعمی شیرین و مبارزاتی جذاب دستاورد این بازی باشه، باید دید ...

(04-27-2015, 09:29 PM)MA 77 نوشته است: [ -> ]
دوست عزیز شما داری مبارزات Dark Souls رو با این بازی مقایسه می کنی؟ قضیه ی دارک سولز کلا جداست. اولا در دارک سولز، با اینکه ضد حمله به طور موثر وجود نداره اما در عوضش سیستم دفاع با سپر وجود داره؛ چیزی که در ویچر قابل مشاهده نیست و فقط میشه با شمشیر دفاع کرد. تازه زاویه ی دوربین در دو بازی هم متفاوت هست. در ویچر در هنگام مبارزه، دوربین به بالا میره ولی در دارک سولز تغییری نمی کنه. در ضمن شما کجای دارک سولز دیدی که بشه همزمان با 5-6 نفر مبارزه بشه (مگر در موارد خیلی نادر). اگه تعداد دشمن های همزمان در دارک سولز هم زیاد بود، مطمئنا سیستم دفاع به تنهایی کا آمد نبود. در ضمن بنده کی به کمبو ها اشاره کردم؟ کمبو بیشتر در عناوین Hack & Slash مهم هست و در عناوین این گونه، زیاد مهم نیست. حتی اسکایریم هم از کمبو های ساده ای استفاده می کرد.
یک نکته ای هم که می خوام ذکر کنم این هست که احساس می کنم عده ای در این تصور اند که بنده از ویچر بدم میاد و می خوام بکوبنمش. حقیقتا بنده عاشق سبک RPG هستم و به خصوص از سری بازی های ویچر هم خیلی لذت می برم. از اوجایی که خیلی از دوستان به نکات مثبت بازی اشاره کردند، بنده هم سعی کردم با ایجاد تنوع، بخش هایی از بازی که ممکن هست در حد و اندازه های ویچر ظاهر نشود، اشاره کنم.
با تشکر از دوستان عزیز
دارک سولز فقط یه مثال بود که بگم نوع ضربات نیست که مبارزاتو حساس میکنه، محیط و شرایطی که درش قرار میگیریم مهمه.

به نظر من این که سپر در بازی نیست خیلی هم خوبه چون سپر در یه همچین بازی ای دست و پاگیره. در ضمن بگم که شمشیر تنها راه دفاع نیست، جاخالی دادن هم هست!

کمبوها هم که خودتون دارین میگین زیاد مهم نیست در همچین عناوینی.

من منظور پستم شمانبودی، کلی گفتم. 

هربازی ای مشکلی داره، شاید تعداد انگشت شماری از بازی ها باشن که تونسته باشن در تمام موارد عالی عمل کرده باشن. ضعف ویچر هم متاسفانه در مبارزات بوده و به هیچ وجه نمیشه مبارزات شماره های قبلی اون رو در سطح Dragons Dogma و Dragon Age دونست. بنده تمام هدفم از پست قبلم این بود که بگم مبارزات پیشرفت زیادی کردن، اما به هیچ وجه در حد عالی و شاهکار نیستن، ولی راضی کننده ان.
(04-27-2015, 08:26 PM)The Last Resort نوشته است: [ -> ]
(04-27-2015, 07:58 PM)Dead Soldier نوشته است: [ -> ]منم با بخش بیابان موافقم .
تو نسخه قبل ی جورایی از جنگل زده شده بودم دیگه .
تنوع های بیشتر در بازی باعث جذب بیشتر میشه .

البته به علاوه ی بیابون محیط های دیگه زیادی هم وجود داره، مثل جنگلای آب گرفته، جنگلای تاریک، جنگلای نفرین شده، جنگلای سرسبز و پربار مث روسیه  :D (این که همش شد جنگل  S0 (83) ) به غیر جنگل محیط های کاملا صخره ای و برفی هم دیدم. از همه مهمتر شهرهای بسیار زیبای بازی هستند که به سبک شهرهای شرقی اروپا در دوره ی رنسانس ساخته شدند. یعنی این شهرهای بازی رسما آدمو به حال و هدای وایکینگ ها میبره   :D
کلا در نسخه های قبل هم معلوم بود که جنگل اهمیت خاصی داره برا سازنده ها .
در مورد شهر ها هم درسته تو یکی از تریلر ها دیدم . واقعا جالب بود .
محیط های کوهستانی هم در بازی وجود داره برای همین ممکنه در ارتفاعات بیشتر برف رو ببینیم .
همونطوری که قبلا گفتم امیدوارم نسبت به نسخه قبل از آزادی بیشتری برخوردار باشه ( مثل خریدن شمشیر یا زره و ... )
چرا The Witcher 3: Wild Hunt، پایان داستان Geralt است؟

[تصویر:  2856689-the_witcher_3_wild_hunt_they_mes...886451.png]

   تقریبا یک ماه تا انتشار عنوان مورد انتظار The Witcher 3: Wild Hunt باقی مانده است. عنوانی که روایتگر پایان داستان Geralt of Rivia - شخصیت اصلی تمام نسخه های این سری - خواهد بود. این موضوع به وسیله ی CD Project Red در اوایل سال 2013 مورد تایید قرار گرفت و سبب شد که خیلی از طرفداران این سری نگران شوند. اما حالا، نویسنده ی ارشد بازی - آقای Jakub Szamalek - برای روشن کردن دلایل این تصمیم، به گفت و گو با سایت Gamespot پرداخته است.
نقل‌قول: به نظر من داستان های خوب باید در نقطه ای به پایان برسند. شما نمی توانید از آن ها انتظار ابدیت داشته باشید. ما فکر می کنیم که گرالت در این مدت، ماجراجویی های مهیجی را داشته است و به نظر می رسد، حماسه ی او به نقطه ی مناسبی از پیچیدگی و طول مدت برای به پایان رساندن حماسه ی او رسیده است.   
در حالی که Geralt به پایان سفر خود نزدیک شده است، هنوز شرکت CD Project Red مشخص نکرده است که آیا بعد ها، نسخه های دیگری از سری The Witcher منتشر خواهد شد یا خیر. آقای Szamalek اینگونه ادامه می دهند:
نقل‌قول: دنیای بازی The Wicher، مکان بسیار پهناوری است که شامل تعداد زیادی NPC، کاراکتر و مکان هایی که هنوز نمایش داده نشده اند، می شود. پس ممکن است گروه ما، بعد ها به آن بازگردد...اما ما فکر می کنیم که این دنیا مکان مناسبی است که Geralt در آن از بازنشستگی خود لذت برده و به انجام کار های جدید بپردازد. 
19 May سال 2015، شروعی بر پایان حماسه ی Geralt of Rivia خواهد بود. پس او را در این مسیر یاری برسانید.
دوستان اگه دقت کرده باشین توی تریلر هایی که تا به امروز از بازی منتشر شده یه سیستمی جالبی توی گیمپلی بازی هست به این شکل که گرالت وقتی که سوار اسبه و میخواد از شمشیرش استفاده کنه، حرکات آهسته تر میشن.
نمونه اش رو میتونین در تصویر متحرک زیر مشاهده کنید. تصویر متحرک رو به صورت لینک گذاشتم به خاطر این که حجمش تقریبا زیاده (حدودا 7 مگابایت).
http://s4.picofile.com/file/8185812750/t...motion.gif

تصویر متحرک علارغم حجم نسبتا بالاش کیفیت بسیار پایینی داره حالا شما دوستان به بزرگی خودتون ببخشید این اولین تصویر متحرکیه که تا حالا ساختم. D:
دفعات بعدی از نرم افزار های بهتری برای این کار استفاده میکنم. D:
این احتمالا یه نوع قابلیت حمله به دشمنان هست آخه وقتی حرکت آهسته میشه با یک ضربه دشمن خود رو نابود میکنه
6 تصویر جدید از بازی را به گالری روزانه این عنوان اضافه کنید!

[تصویر:  11061307_10152934659534331_6604450894582...50x150.jpg][تصویر:  11157507_10152934659359331_3113906274115...50x150.jpg][تصویر:  11154762_10152934659459331_1223278128744...50x150.jpg][تصویر:  10830772_10152937383159331_7904221731521...50x150.jpg][تصویر:  11154950_10152937382479331_6201485052119...50x150.jpg][تصویر:  11200958_10152937383664331_9089800604207...50x150.jpg]


دوستان طراح مراحل بازی، در پی مصحابه ای که داشته، حرف های بسیار جالبی زده.
ایشون گفتن که:
نقل‌قول: به نظرم سیری شخصیت اصلی داستان هست و گرالت در واقع تنها نقش یک وسیله برای پیش برد داستان رو داره.
سی پراجکت هم به نوعی این مسئله رو تایید کرده، اما خب تاکید بسیاری داشته که این موضوع باعث نمیشه که از اهمیت گرالت کاسته بشه.
این استودیو گفته که: 
نقل‌قول: همه طرفداران حق دارن تا نظرات متفاوتی راجع به این مسئله داشته باشن. این موضوع که سیری شخصیت اصلی داستانه باعث نمیشه که گرالت کم اهمیت تر جلوه داده بشه. این شیوه روایت داستان، که داستان راجع به یه شخص دیگه (سیری) هست اما توسط یه شخص دیگه (گرالت) پیش برده و یا روایت بشه، به هیچ عنوان به این معنی نیست که کسی که داستان رو پیش میبره و یا روایت میکنه نقشش تنها همین باشه و وظیفه اش در قبال داستان بازی همین جا به پایان برسه. برای مثال شما میتونید یه نگاهی به بازی The Last Of Us بندازین تا منظور من رو به خوبی متوجه بشین.
من که خودم با حرف های سی دی پراجکت رد موافقم و به نظرم این موضوع اصلا باعث کاسته شدن اهمیت گرالت در داستان بازی نمیشه و گرالت همچنان نقش بسیار مهمی رو در داستان بازی ایفا میکنه.
صفحه‌ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49