Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا

نسخه‌ی کامل: آینده ی بازی های آنلاین
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
درود بر شما 
امیر مسعود زمانی هستم و قصد دارم با همکاری ادمین در سایت خوب و پر بیننده گیمفا بخش جدیدی با مباحت نقد و بررسی بازی های آنلاین راه اندازی کنیم. در اینجا پیش درآمدی از این بخش را برای شما قرار دادم. امیدوارم مورد توجه شما کاربران خوب سایت گیمفا قرار بگیرد.


 
امروزه با گسترش اینترنت و همچنین افزایش پهنای باند فعالیت های آنلاین بسیار گسترده شده است. یکی از زمینه هایی که با سرعت بسیار زیاد در حال رشد است بازی های آنلاین می باشد. در حال حاضر تقریبا تمام کمپانی ها بازی های خود را با قابلیت بازی چند نفره (Multiplayer) می سازند.
کمپانی های بزرگ بازی سازی با توجه به سود بسیار بالای بازی های آنلاین در صدد کمرنگ کردن بخش تک نفره (Singleplayer) می باشند. سالیانه تعداد بازی های بسیاری در سبک های مختلف روانه بازار می شود. این تعداد زیاد بازی باعث می شود که بخش تک نفره بازی ها شبیه هم شده و یکنواختی را برای گیمر بوجود می آورند. و این باعث کاهش فروش بازی ها و بدنبال آن کاهش سود می شود. همین دلیل باعث شده است که کمپانی های بزرگ بیشتر بروی بخش چند نفره و آنلاین توجه کنند.
در سال های اخیر سازنده های بازی دیگر بخش تک نفره بازی ها را با مفهوم سنتی (Singleplayer) نمی سازند. در گذشته بخش تک نفره به این مفهوم بود که یک بازیکن یک روال داستانی که در بازی مشخص شده را دنبال می کند و به پایان می برد. که این خود حق انتخاب را از بازیکن می گیرد و حتی در بعضی مواقع باعث خسته کننده شدن بازی می شود. اما حالا در بخش تک نفره هم شما می توانید همراه با دوستان خود بازی کنید که این باعث سرگرم کننده تر شدن بازی ها می شود و شما می توانید طرح ها و نقشه های مختلفی برای پیشرفت بازی بریزید.
با توجه به آنچه پیشتر گفته شد امروز شاهد این هستیم که سیل عظیمی از بازیکن ها دیگر بازی تک نفره انجام نمی دهند و تمام وقت خود را در بخش آنلاین می گذارند. دلیل این امر این است که در بازی های آنلاین شما هر جور دوست داشته باشید می توانید بازی کنید، مسیر بازی را در دست خود بگیرید و آن طور که می خواهید از بازی لذت ببرید.
گسترش بازی های آنلاین تا جایی پیش می رود که یکی از بزرگترین کمپانی ها مثل EA اعلام می کند که در چند سال آینده دیگر بازی آفلاین و با مد Singleplayer تولید نخواهد کرد و تمام تمرکز خود را بروی بازی های آنلاین می گذارد. کمپانی دیگری مثل Ubisoft نیز بازی های خود را مثل Assassins Creed Unity و یا Farcry 4 با قابلیت Co-op تولید می کنند.
این موضوع که آینده ی صنعت بازی سازی، بازی های آنلاین هست در حال حاضر به واقعیتی غیر قابل انکار تبدیل شده است. زمانی می رسد که ما با دوستان خود جمع می شویم و بازی Call Of Duty  را با همان لباس ها و اسلحه ها در اتاق خود بصورت آنلاین بازی می کنیم. لذت بازی کردن، با هم بودن است.
امیر مسعود زمانی (AMZeee)