Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا

نسخه‌ی کامل: دلسین بر میخیزد | نقد و ببرسی inFAMOUS Second Son
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
inFAMOUS Second Son
[تصویر:  Untitled_2.png]
ناشر : Sony Computer Entertainment
سازنده : Sucker Punch
پلتفرم : Playstation 4
سبک : Action-Adventure
سومین نسخه از سری infamous  که Second Son  نام دارد، موفقیت خوبی را کسب کرد. این توسط شرکت Sucker Punch ساخته شده و همیشه در انحصار Playstation  بوده تا به امروز. اینبار با شخصیت جالب و دوست داشتنی Delsin Rowe سرکار داریم و شک نکنید که با بهترین شخصیت مواجه هستید. Delsin در ابتدا فردی معمولی است، اما با شخصی از عضو Bio- Terrorist که دارای قدرت است درگیر میشود و قدرت او، به دلسین منتقل میشود و داستان از این جا شروع میشود و دلسین هم یک Conduit  میشود. در واقع Conduit بخش اصلی داستان بازی است و بیشتر بازی بر همین اساس است. Conduit همان شخصیت های داخل بازی هستند که دارای قدرت های مافوق هستند و میتوانند به هر چیزی آسیب برسانند. داستان بازی 7 سال پس از ماجرای Cole Mac Grath رخ میدهد. در این میان، Augustine شخصیت منفی بازی، به مبارزه با Conduit ها میپردازد و آنان را به زندان میفرستد. Augustine رییس کل سازمان D.U.P است که با کمک همکاران خودش( سربازان D.U.P که تو بازی با انان درگیر خواهید شد) به مبارزه بر میخیزد. دلسین در ابتدا خیلی شکه میشود از این قدرتی که دارد و با برادرش Reggie این موضوع را در میان میگذارد، در واقع Reggie را هم میتوان یکی از نقش های اصلی جزو بازی دانست. رجی، کمی با کاری های دلسین مخالفت است اما چون برادر خونی اش است، از دلسین حمایت میکند و با هم به مبارزه با D.U.P میپردازند. در حین بازی، شما با شخصیت های مختلفی روبرو خواهید شد و واقعا شخصیت پردازی هر کدام به شکل عالی ظاهر شده اند. مخصوصا خود دلسین، که شخصیت مشکوک و شیطانی و طنز دارد. در واقع میتوان دلسین را شخصیتی خشن ولی مرموز دانست.
[تصویر:  inFamous_Second_Son_Pre_order_bonuses_an...24x996.jpg]
سربازان سازمان D.U.P
[تصویر:  PawnArt.jpg]
قدرت در دستان شما:
حتما بهترین قسمت بازی، قسمت قدرت هایی است که بدست میاورید و ارتقا میدهید. شما با هر دفعه ارتقا دادن قدرت خود، بیشتر از آن قدرت لذت خواهید برد. قدرت ها شامل: Neon, Video, Smoke, Concrete هستند. و هر کدام به اندازه خودش جالب کاربردی است. هر کدام از قدرت در آخر یک ضربه آخر ( همون Finisher) دارد که صدمات خیلی جدی بر روی دشمن و آسفالت و... وارد خواهد کرد
Smoke: اولین قدرتی است که توسط درگیری در اوایل داستان بدست خواهید آورد که همان دود و آتش نام دارد که از دود دودکش ها، آتش ماشین های منفجر شده شارژ میشود.
 [تصویر:  1385403394_9.jpg] [تصویر:  2513104_1370953397_infamous_second_son_2.jpg]

Neon: قدرت بعدی که پس از درگیری با شخصیت مؤنث خواهید گرفت و یکی از پر کاربردترین قدرت شماست که به ارتقا آن، دیگر از قدرت های دیگر استفاده نخواهید کرد.  این قدرت از نور لامپ شارژ میشود.
[تصویر:  infamous_second_son_neon1.jpg] [تصویر:  Infamous_Second_Son_Also_Features_Neon_P...9654_2.jpg]
Video: با درگیری از یکی از شخصیت های ساکت بازی، که پسری نوجوان و اهل هک کردن است، قدرت ویدیو را بدست بگیرید. این قدرت به شما بال میدهد و شما به پرواز در خواهد آورد. برای شارژ این قدرت هم باید از تلوزیون ها یا امواج دستگاه هایی که در پشت بام خانه ها هستند استفاده کنید.
[تصویر:  video.jpg]
Concrete: این قدرت که آخرین قدتر بازی میباشد و به سنگ معروف است را در آخر بازی به چنگ خود میگیرید. در واقع این قدرت، همان قدرت دشمنان شما یعنی D.U.P است که از آن برای جنگ با شما استفاده میکنند. این قدرت توسط جنازه سرباز های D.U.P شارژ خواهید کرد.
[تصویر:  Infamous_Concrete.jpg]
خوب یا بد؟ انتخاب با شماست...
داستان فقط پیشروی شما و برادرتان در مقابل D.U.P نیست. شما باید در حین بازی کردن تصمیمات جدی بگیرید که این تصمیمات تغیییری در آخر بازی خواهد داشت. این تصمیمات همان شخصیت شما را میسازد، خوب یا بد! شما باید یا Famous ( مشهور یا خوب) یا infamous ( بد) باشید که هر دو بطوری جالب و خوب هستند اما در آخر داستان تغییری رخ میدهد. بد بودن، کمی آسانتر از خوب بودن است به این دلیل که میتوان به مردم بی گناه صدمه زد که خود امتیاز خوبی برای بالا بردن لول (Level) محسوب میشود. بله! شما باید با دریافت هر چه بیشتر XP Point لول خوب بودن یا بد بودنتون میره بالا. همچنین میتوانید با انجام ماموریت های کوچک که بعدا به آن ها اشاره خواهم کرد، لول خود را بالاتر یا پایین تر ببرید.
داستان فقط پیشروی شما و برادرتان در مقابل D.U.P نیست. شما باید در حین بازی کردن تصمیمات جدی بگیرید که این تصمیمات تغیییری در آخر بازی خواهد داشت. این تصمیمات همان شخصیت شما را میسازد، خوب یا بد!
[تصویر:  1_Prologue.jpg]
بیشتر لذت ببرید...
منظور از بیشتر لذت بردن، همان مرحله های فرعی است که در بازی وجود دارند. به این دلیل گفتم لذت، چون هر کدام از آن ها بقدری جالب هستند که برای بازیکن تکراری نشدنی است. شما با هر کدام از انجام این کار ها در منطقه خاص خودش، منطقه را از دستD.U.P  خارج خواهید کرد به درصد 0 خواهید رساند.  مثلا همین اسپری های گرافیتی! بله شما در بازی، با اسپری مخصوص دلسین بر روی دیوار گرافیت کاری خواهید کرد که در واقع علیه سازمان D.U.P است. شما با تکان دادن کنترلر خود به طرز تکان دادن اسپری، و سپس با فشردن R2 روی دیوار باید اسپری کنید.
[تصویر:  img4.png] [تصویر:  1966870_10151946208215683_1370002446_n.jpg]
از دیگر مرحله های فرعی، از کار انداخت دوربین های D.U.P است که در کل شهر ها و منطقه ها قرار دارند که باید آن ها را پیدا کرده و از بین ببرید.
یکی دیگر از مرحله ها، تخریب پایگاه های D.U.P است که که کمی مشکل است اما با قدرت هاتون هیچوقت تسلیم نخواهید شد.
پایگاه دشمنان
[تصویر:  infamous_second_son_picture_3.jpg]
جمع کردن فایل هایی صوتی یکی دیگر از این مرحله هاست. باید با موبایل، با استفاده از آنتن این فایل های صوتی رو پیدا کنید
گاهی اوقات بعضی از Conduit در میان مردم مخفی شده اند که باید آن ها را شناسایی کرده و به حسابشان برسید قبل از اینکه فرار کنند و کار مشکترشود
در آخر هم، زمانی که کنترل شهر از دست D.U.P به زیر 30 درصد برسد، توی نقشه آیکون به شکل تلفن ظاهر میشود. این مامرویت مهمترین مرحله فرعی است که در هر منطقه فقط یکی وجود دارد. با رفتن به این مرحله، دلسین به مرکز همان منطقه زنگ میزند، که در واقع همون مزاحمت ایجاد میکند که باعث میشود ماموران D.U.P بیایند به شما درسی حسابی بدهند اما شما...
وقت انتخاب...
ماموریت های کوچک هستند که به شخصیت شما را شکل میدهن که بد باشید یا خوب؟شما با انجام هر کدوم از کار های زیر میتوانید انتخاب کنید:
آزاد کردن مردم هایی که سازمان D.U.P زندانی کرده اند ( خوب)
کشتن افرادی که در کنار خیابان گیتار میزنند ( بد)
مبارزه با مواد مخدر که قسمت های مختلف شهر وجود دارند ( خوب)
کشتن جمعی از معترضان ( بد)
[تصویر:  619102884.jpg]
کشتن افرادی که از بیکاری بیداد میکنند (بد)
نجات دادن افرادی که دارای جلیقه زندانی هستن که باعث میشود اون فرد روی زمین بماند ( خوب)
کشتن جمعی از گروه ها مردمی (بد)
 
در این قسمت های مختلف Level شخصیت دلسین را مشاهد میفرمایید که از پایین به بالا به ترتیب شروع میشود.
[تصویر:  karma_2_by_linkmaster101_d7bvglm.png]
 
تقویت
در قسمت های مختلف شهر یا منطقه، دستگاه های پرنده ای هستند که دارای قدرت خاصی هستند که شما میتوانید با نشانه گیری آن ها و ضربه زدن به آنها، قدرت آنها را گرفته و از به ویژگی های قدرت های مختلف خودتون اضفه کنید
موسیقی
در کل موسیقی این بازی به چشم نیامد، و بیشتر با صداهای گلوله و ضربه ها طرف بودیم. به طوری که اگه فکر کنید میبینید که اصلا موسیقی روی بازی نگذاشته اند. اما در عوض صداگذاری شخصیت ها خیلی عالی و منتناسب با شخصیت پردازی هر شخصیت قرار گرفته شده است.
گرافیک
گرافیک بازی قابل قبول هست و در حد نسل هشتمی ساخته شده که میتواند بازیکنان را راضی نگه دارد حتی در برخی قسمت های سینماتیکی بازی، به شکلی طبیعی ظاهر میشود
در آخر...
در این قسمت، باید جمع بندیه کلی معیار های بازی را در نظر گرفت. در کل بازی عالی است که توانست پیروزی خوبی را کسب کنه و برگ برنده را از رقیبان خود گرفت و از همه نظر توانست توجه بازیکنان را جلب کند
 
نمره
داستان: 9/10
گیم پلی:9/10
گرافیک: 8/10
موسیقی: 8/10
کل: 8.5/10

 

 
خوب نوشتی .اگه میخوای منم از second son یه نقد نوشتم برو یه نگاهی بنداز
نقد و بررسی بدی نیست ولی کامل نبود بعلاوه از زبان محاوره توی یه نقد و بررسی رسمی استفاده نکن مثل:"در انحصار Playstation  بوده تا به امروز"
هیچ قانونی خاصی در این باره وجود ندارد ولی از یک کلمه در یک جمله کوتاه دوبار استفاده نکن که از لحاظ قاعده های مقاله نویسی اشتباس و حس بدی رو منتقل میکنه مثل:"حتما بهترین قسمت بازی، قسمت قدرت هایی است که بدست میاورید و ارتقا میدهید." میتونستی بگی:قطعا بهترین قسمت بازی، بخش قدرت هایی است که میتوان به دست آورد و آن ها را ارتقا داد. میبینی چه قدر تفاوت داره و جمله زیبا تر شده؟ جفتشون یه مفهوم رو میرسونن
در کل در حد متوسط قرار داشت
منتظرم کارهای بیشتری از شما ببینم
با تشکر فراوان[img]images/smi/s0 (74).gif[/img][img]images/smi/s0 (74).gif[/img][img]images/smi/s0 (74).gif[/img]
نقد خوبی بود ولی بعضی جاها اشکال هایی دیده میشد و نقد خیلی کوتاه بود .
 
(09-06-2014, 12:44 PM)'The Godfather' نوشته است: [ -> ]نقد و بررسی بدی نیست ولی کامل نبود بعلاوه از زبان محاوره توی یه نقد و بررسی رسمی استفاده نکن مثل:"در انحصار Playstation  بوده تا به امروز"
هیچ قانونی خاصی در این باره وجود ندارد ولی از یک کلمه در یک جمله کوتاه دوبار استفاده نکن که از لحاظ قاعده های مقاله نویسی اشتباس و حس بدی رو منتقل میکنه مثل:"حتما بهترین قسمت بازی، قسمت قدرت هایی است که بدست میاورید و ارتقا میدهید." میتونستی بگی:قطعا بهترین قسمت بازی، بخش قدرت هایی است که میتوان به دست آورد و آن ها را ارتقا داد. میبینی چه قدر تفاوت داره و جمله زیبا تر شده؟ جفتشون یه مفهوم رو میرسونن
در کل در حد متوسط قرار داشت
منتظرم کارهای بیشتری از شما ببینم
با تشکر فراوان[img]images/smi/s0 (74).gif[/img][img]images/smi/s0 (74).gif[/img][img]images/smi/s0 (74).gif[/img]

 
خیلی ممنون. بله همینطور که میگید، یه اشکالاتی داشت که باید اصلاح میشد. خیلی ممنون از نظرتون. اما چون مقاله آزمایشی برای تیم تحریریه گیمفا بود، دیگه وقت چک کردن نداشتم و اصلاح کنم.


 

(09-06-2014, 01:10 PM)'just-ps4' نوشته است: [ -> ]نقد خوبی بود ولی بعضی جاها اشکال هایی دیده میشد و نقد خیلی کوتاه بود .
 

 

خیلی ممنون. همانطور که گفتم، این مقاله آزمایشی بود برای تیم تحریریه گیمفا. بازم ممنون از نظرتون

 
ممنون بابت نقد.[img=18x18]images/smi/s0 (74).gif[/img]
اولین روزی که بتونم به کنسول PS4 دسترسی پیدا کنم، بلا فاصله عنوان Infamous رو تجربه می کنم.[img=18x18]images/smi/s0 (37).gif[/img]
اما فعلا امکان دسترسی بهش رو ندارم.[img=24x18]images/smi/s0 (67).gif[/img]
سلام بچه ها خوبین من همین امروز بازی رو تموم کردم خیلی باحال بود واقعا دم سونی گرم.هیچ جای بازی خسته کننده نبود شاهکار بود حتما بازی کنید [img=18x18]images/smi/s0 (24).gif[/img]