Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا

نسخه‌ی کامل: Techland توضیح می‌دهد که چرا نرخ فریم Dying Light به 30 کاهش پیدا کرده است
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
[تصویر:  ecawcymhv0gbfc3bgsaj.jpg]
 
Dying Light به نوعی یکی از مورد انتظارترین عناوین سال 2014 محسوب می‌شد، که مدتی پیش به اوایل سال 2015 تاخیر خورد. این عنوان در ابتدا قرار بود با رزولوشن 1080p و با نرخ 60 فریم بر ثانیه بر روی کنسول‌های Xbox One و PS4 اجرا شود، که مدتی پیش استودیو سازنده این عنوان، یعنی استودیو Techland، اعلام کرد که نرخ فریم Dying Light به 30 فریم بر ثانیه کاهش پیدا کرده است. در ادامه استودیو Techland در این رابطه توضیح می‌دهد.

استودیو Techland دلیل این موضوع را ارائه یک تجربه خوب از یک گیم‌پلی عالی دانسته است. تهیه کننده ارشد عنوان Dying Light، یعنی Adrian Ciszewski، راجع به این موضوع توضیح داده است:
نقل‌قول: همان‌طور که احتمالا اطلاع دارید، یکی از برترین ویژگی‌های عنوان Dying Light، سیستم حرکتی سریع آن می‌باشد، که به شما اجازه می‌دهد تا در این دنیای وسیع جهان باز (open-world) با پرش از سقفی به سقف دیگر، بالا رفتن از ساختمان‌ها و استفاده از مهارت‌های پارکور به گشت و گذار بپردازید. در چنین بازی سریعی، یک فریم ریت ثابت بسیار اهمیت دارد. برای مثال وقتی که ناامیدانه در حال تلاش برای فرار از دست یک دسته زامبی هستید، کوچک‌ترین افت فریمی می‌تواند به پرش اشتباه و در نهایت مرگ شما در بازی منجر شود. به همین دلیل است که ما تصمیم گرفیتم تا نرخ فریم را بر روی 30 فریم بر ثانیه قفل کنیم، که باعث می‌شود که لگ‌های بازی به کم‌ترین تعداد ممکن کاهش پیدا کند. نتیجه این کار یک تجربه خوب از یک گیم‌پلی عالی است.
همچنن کاهش نرخ فریم به افزایش جزییات گرافیکی کمک کرده است. ما بسیار زحمت کشیدیم تا بتوانم یک بازی با جزییات گرافیکی بالا که هیجان در آن موج می‌زند را بسازیم، وخوشحال هستیم که شما می‌توانید آن را با کیفیت بالای گرافیکی ببینید. پس از آزمایش‌های فراوان، متوجه شدیم که رزولوشن 1080p به همراه نرخ 30 فریم بر ثانیه، نتیجه مطلوبی برای عنوان Dying Light و تمام ویژگی‌های گیم‌پلی آن بر روی دو کنسول نسل هشتمی می‌باشد.
با تمرکز بیش‌تر بر روی تجربه‌ای لذت بخش به جای تمرکز بر روی اعداد (رزولوشن و نرخ فریم)، باور داریم که Dying Light تجربه‌ای بسیار خوب را بر روی کنسول‌های نسل هشتمی ارائه می‌کند. 
البته پارسال، پیش از این که Dying Light به اوایل سال 2015 تاخیر بخورد، استودیو Techland در رابطه با نرخ 60 فریم بر ثانیه گفته بود که "این کار کاملا شدنی است." اما خب همان‌طور که هم‌اکنون می‌بینید، استودیو سازنده حرف‌هایش را پس گرفته و انجام این کار را کمی مشکل احساس می‌کند.
Dying Light در 27 ژانویه 2015 به صورت جهانی برای دو کنسول نسل هشتمی Xbox One و PS4، و البته PC منتشر می‌شود.   

منبع