Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا

نسخه‌ی کامل: Michael Pachter: انحصاری‌های PS4 باعث می‌شوند که این کنسول در سال 2015 نیز برتر باشد
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
[تصویر:  yxamji6y0b2b17lp5jyz.jpg]
 
در ابتدای نسل هشتم، تعداد زیاد از تحلیلگران بر این باور بودند که کنسول PS4 به راحتی کنسول Xbox One را شکست می‌‎دهد و با اختلاف فاحشی در فروش، برنده این نسل از رقابت کنسول‌ها می‌شود. تا اواسط سال 2014 هیچ چیزی مانع گسترش این نظریه در ذهن طرفداران و تحلیلگران نمی‌شد، تا این که مایکروسافت اعلام کرد که Kinect اجباری را از جعبه این کنسول حذف کرده و قیمت Xbox One را 100 دلار کاهش داده است. همین مسئله باعث فروش زیاد و ناگهانی Xbox One شد، به شکلی که فروش آن در ماه نوامبر در آمریکا و انگلستان از PS4 پیشی گرفت، و عده زیادی گفتند که تا اواسط سال 2015 فروش این دو کنسول با یکدیگر برابر می‌شود. اما خب همیشه افرادی نیز وجود دارند که مخالف اکثریت هستند، و گاها حرفی که می‌زنند هم درست از آب در می‌آید.

تحلیلگر مشهور صنعت بازی‌سازی، آقای Michael Pachter، گفته است که:
نقل‌قول:
قیمت 399 دلاری Xbox One باعث می‌شود که کنسول PS4 دیگر از لحاظ قیمت برتری نداشت باشد. اما باور دارم که استودیو‌های First Party سونی در سال 2015 یک تفاوت واقعی را به وجود می‌آورند. سونی یک لاین‌آپ فوق‌العاده از بازی‌های انحصاری در سال 2015 دارد. بازی‌هایی که در بازه‌های زمانی مختلفی از سال منتشر می‌شوند. همین مسئله باعث می‌شود که کنسول PS4 هواداران بیش‌تری داشته باشد، و به برتری‌اش در سال 2015 نیز ادامه دهد.
Michael Pachter پیش از این هم گفته بود که سونی لاین‌آپ فوق‌العاده‌ای از بازی‌های انحصاری در سال 2015 دارد، ولی از لاین‌‌آپ مایکروسافت اطلاعی ندارد، اما به نظر نمی‌رسد مایکروسافت برنامه محکمی برای سال 2015 داشته باشد، چرا که تاکنون چیز زیادی را معرفی نکرده است. البته مدیرکل بخش Xbox شرکت مایکروسافت، جناب Phil Spencer، نیز ساکت ننشسته و در جواب به این موضوع به طرفداران گفته بود که "درست است که Michael Pachter از برنامه‌های ما در سال 2015 اطلاعی ندارد، اما این موضوع به این معنا نمی‌باشد که ما برنامه‌ای برای سال 2015 نداریم."
شاید کمی برای قضاوت زود باشد، اما خب چیزی که هم‌اکنون مشخص می‌باشد، این است که سونی لیست بلندی از بازی‌های انحصاری که در سال 2015 عرضه می‌شوند دارد، در حالی که مایکروسافت هنوز چیز زیادی را نشان نداده است.

منبع
 
[تصویر:  fwbk62vqfkk4j17wmuf0.jpg]