Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا

نسخه‌ی کامل: تاکنون 45 میلیون نسخه از GTA V به فروش رسیده است
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
[تصویر:  flgsohrpwweniz48h357.jpg]

یکی از محبوب‌ترین سری بازی‌های تاریخ، سری Grand Theft Auto و یا به اختصار GTA است که توسط شرکت راک‌استار ساخته می‌شود. هر نسخه از این سری فروش بیش‌تری نسبت به نسخه قبل داشته و در این زمینه رکوردی را از خود به جای نهاده است. از همان لحظه اول معرفی GTA V، شکی نبود که این عنوان به یکی از پرفروش‌ترین بازی‌های تاریخ مبدل می‌شود. هم‌اکنون راک‌استار اعلام کرده که از زمان عرضه GTA V تاکنون، 45 میلیون نسخه از این عنوان مجموعا بر روی کنسول‌های نسل هشتمی و هفتمی به فروش رفته است.

با توجه به اطلاعات داده شده، GTA V مجموعا 10 میلیون نسخه بر روی کنسول‌های نسل هشتمی Xbox One و PS4 تا بدین لحظه فروخته، و 35 میلیون نسخه دیگر همگی بر روی دو کنسول نسل هفتمی Xbox 360 و PS3 به فروش رفته‌اند. GTA V همچنین با رسیدن به این رقم در فروش، توانست رکورد .Super Mario Bros که 40 میلیون نسخه بر روی کنسول NES فروخته بود را، بشکند.
شاید برایتان جالب باشد که بدانید که GTA V در روز اول انتشارش بر روی کنسول‌های نسل هفتمی، فروش بیش‌تری نسبت به فروش کنونی‌اش بر روی دو کنسول نسل هشتمی، داشته است. GTA V در روز اول انتشارش بر روی Xbox 360 و PS3 توانست 11.2 میلیون نسخه بفروشد، و تبدیل به تنها بازی در تاریخ بشود که در 24 ساعت اول انتشارش این مقدار فروخته است.
نسخه PC عنوان GTA V برای عرضه در 24 مارچ سال 2015 برنامه‌ریزی شده است.