Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا

نسخه‌ی کامل: توسعه دهندگان: تفاوت واقعی میان Xbox One و PS4 بازی‌های آن‌ها است
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
[تصویر:  tfd02j98ds9o2fkfvrjb.jpg]

از زمان انتشار دو کنسول نسل هشتمی Xbox One و PS4، این بحث‌ها راجع به تفاوتشان وجود داشته و آن طور که به نظر می‌رسد هنوز هم ادامه دارند. عده‌ای تفاوت این دو کنسول را تنها در قدرت پردازش کنسول و توانایی آن در به وجود آوردن گرافیکی بهتر می‌دانند. البته عده‌ای نیز، همانند Alex Golebiowski از استودیو PixelNAUTS که هم‌اکنون مشغول توسعه Lost Orbit برای PS4 می‌باشد، عقیده دارند که قدرت پردازشی کنسول معیار مناسبی نبوده، بلکه بازی‌های کنسول مورد نظر در واقع حرف اول و آخر را می‌زنند. در ادامه سخنان Alex Golebiowski را در رابطه با این مسئله می‌خوانید.

ایشان در پی مصاحبه‌ای که با وب‌سایت GamingBolt داشته گفته‌اند که:

نقل‌قول:
به عنوان یک توسعه دهنده نمی‌توانم در حال حاضر راجع به قدرت پردازشی کنسول‌ها اضهار نظری کنم، به خاطر این که تنها شانس کار کردن بر روی PS4 را داشته‌ام. باید بگویم که کار کردن بر روی این کنسول تجربه فوق‌العاده‌ای بوده، و خود سونی نیز به شکل بسیار خوبی از ما پشتیبانی کرده است. ما امیدواریم که این شانس را بدست آورده و بازی‌ای که در حال حاضر در دست ساخت داریم را برای پلتفرم‌های دیگری نیز منتشر کرده و کار بر روی دیگر سخت‌افزار‌ها را هم تجربه کنیم.
به عنوان یک بازی‌باز، من همیشه طرفدار سونی و نینتندو بوده‌ام، اما خب به خاطر نسل‌های گذشته به تمامی صنعت بازی‌سازی مدیون هستم. به نظر من بازی‌های انحصاری مهمترین نکته برای خرید یک کنسول هستند و خب هر کنسولی حداقل یک عنوان انحصاری داشته که من نتواسته‌ام از آن بگذرم. پس تفاوت واقعی میان کنسول‌ها برای من بازی‌ها انحصاری آن‌ها می‌باشند و من آن کنسولی را خریداری می‌کنم که بازی‌هایی را داشته باشد که من علاقه بیش‌تری به تجربه کردنشان داشته باشم. من فکر می‌کنم که هر دوی آن‌ها (سونی و مایکروسافت) به خوبی از عناوین بزرگ و البته عناوین مستقل پشتیبانی کرده‌اند تا تجربه‌ای متفاوت را برای طرفدارانشان رقم بزنند. 

و به راستی که هر دوی آن‌ها (مایکروسافت و سونی) بازی‌ها بسیار خوبی برای سال 2015 تدارک دیده‌اند. از Uncharted 4: A Thief's End گرفته تا Forza Motorsport 6 و Rise Of The Tomb Raider.
نظر شما در رابطه با این موضوع چیست؟ تا چه حد با سخنان این توسعه دهنده موافق و یا مخالف هستید؟

دقیقا حرف درستی زده
البته برخی عاشق یک برند خاص هستند و کاری به این چیزا ندارن
حرف ایشون رو زیاد قبول ندارم! بخاطر ی بازی ادم یه کنسول بخره ، مگه چقدر بازیه انحصاری دارند کنسول ها!
اکثریت بازی ها بروی هر دو کنسول قابل اجراست.
ولی به نظر من Play Station برای ما ایرانیا همیشه یه چیز دیگه بود و خیلی بیشتر از Xbox تو ایران طرفدار داره...
از PS1 تا 4 همراه بودیم و لذت بردیم ، تو کلوب های بازی شاید بیش از 80 درصد کنسول های Play Station استفاده میشن
PS4 فعلا با این مشخصات بهترین کنسول بازیه ، کلی مقایسه و نقد وجود داره و فکر میکنم اکثریت اطلاع دارند ازین قضیه.
این که گوشی های Xperia Z2 و Z3 هم با PS4 ست هستن ی کار عالیه دیگه از سونیه.
الان شاید دوستان از نوع صحبت های من اینطور برداشت کنن ک نمیدونم طرفدار برند خاصی هستم
هم XBOX هم PS بازی کردم حالا نظر و عقیده من اینطوره ک PS بهتره به دل نشین تره برای ما ایرانیا ، هرچند XBOX هم فوق العادست
کاملا موافقم
تفاوت واقعی اینه که تا اخر نسل معلوم میشه،اما میشه پیش بینی کرد که سونی به علت داشت استودیو های first party ببشتر و حتی کمک از استودیوهای third party بازی های انحصاری بیشتری رو رقم بزنه