Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا

نسخه‌ی کامل: به خاطر یک مشت کد | 8 بازی رایانه ای با بدترین هوش مصنوعی
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
صفحه‌ها: 1 2 3 4 5
[تصویر:  irritating_video_ga1me_sideki%D9%85cks_r...lomadd.jpg]



نویسنده : کسری کاظمی ملقب به





[تصویر:  Untitled.jpg]



........................................................................................................


به طور قطع کلمه ی غیر قابل تحمل کلمه ی مناسبی برای شرح این گونه بازی ها است.بازی هایی که هر چند گرافیک خوبی دارند،هر چند بودجه ی قابل قبولی دارند (حداقل 50 میلیون دلار و حداکثر 200 میلیون دلار) و حتی داستان شاهکار،ولی آن بازخوردی را که مردم انتظارش دارند را نمیدهند،حالا چرا؟ فقط به دلیل استخدام تعدادی کد نویس تازه کار و مبتدی و بخاطر وقت و دقت نداشتن در حین مراحل ساخت بازی که نتیجه اش میشود دشمنی بزرگ و مخرب برای بازی و آن هم چیزی نیست جز هوش مصنوعی افتضاح و غیر قابل تحمل که بازی کن را تا مرز دیوانگی و انفجار پیش میبرد؛ حالا دقیقا منظورم از هوش مصنوعی افتضاح چیه ؟ یعنی مجموعه ای از کدهای
درون بازی که کار بازیکنان را خیلی آسان،خیلی سخت و حتی او را از ادامه ی بازی باز میدارند،ممکن است ابتدا فکر کنید که این هم جزوی از اصل بازی هست ولی مشاهده شده که بعضی گیمرها سی دی را از درون کنسول درآورده،شکانده و PC بازان هم یک Shift + Delete نثار بازی بینوا کردند.
حتما شما نیز بازی هایی را میشناسید که وقتی در انتظار یک لذت جانانه بعد از مدرسه و درس هستید،حتی از امتحانات هم براتان عذاب آور تر باشند؟ شاید بتوانید تعدادی از آن ها را در این لیست پیدا کنید و اگر هم نبودند حتما در بخش نظرات اعلام کنید و بازیکنان بیچاره دیگر را از خطر تجربه ی آنان آگاه کنید.
نکته : بازی های لیست ما همگی از نسل پنجم به بعد را شامل میشوند و بازی های قدیمی تر به دلیل کمبود امکانات فنی و موتورهای گرافکی حرفه ای از قرار گرفتن در این لیست معافند.
نگاهی میاندازیم به بعضی از این عناوین بزرگ که خودشان،خود را حقیر و کوچک کردند در حالی لیاقتشان بیشتر از این حرفاست :





شماره ی 8 : مجموعه بازی های (2015-2001) Halo 




به این دلیل از کلمه ی مجموعه در تیتر استفاده کردم چون این مشکلات فقط بر روی یک شماره از بازی متمرکز نیست و در قسمت های بعد برطرف که نشده هیچ،بسی بدتر هم شده.
همه ی ما با Halo آشنا هستیم و آن را دوست می داریم ولی مشکلات اعصاب خرد کن هوش مصنوعی گاهی بسیار به آدم فشار میاورند،به طور مثال افراد گروهتان در پی شلیک کردن به دشمن نه تنها نمی توانند او را نابود کنند بلکه خود هم این وسط توسط او از بین میروند چون سیستم بازی طوری طراحی شده که فقط شما بتوانید دشمنان را از پا در آورید نه یارانتان؛البته این فقط یک بخش کوچک از این مشکلات است،کافیه از این افراد فداکار بخواهید تا یک ماشین یا تانک را برانند آن وقته که عضاب واقعی را پیش چشم خود می بینید،شما باید چند دقیقه منتظر بمانید تا آن ها جهت درست را پیدا کنند بعد تازه اگر به در و دیوار نزنند خوبه... به هر حال این مشکلات هوش مصنوعی در حدی هستند که بتوانند برای سری بازی های Halo رتبه ی هشتم لیست را به ارمغان بیاورند.



[تصویر:  ss11.jpg]




شماره ی 7 : (2004) grand theft auto : san andreas



در این مورد خاص از کلمه ی مجموعه استفاده نکردم ولی این بدین معنی نیست که مجموعه بازی های GTA  هوش مصنوعی قوی ای دارند،به این دلیل که ار نظر هوش مصنوعی از همه ضعیف ترینشان این نسخه هست برای همین آن را از میان کل مجموعه برگزیدم.
من خودم شخصا از طرافداران پروپا قرص این مجموعه هستم و هیچگاه پشت سر این سری و مخصوصا نسخه sa بد نمیگویم،ولی خوب باید این واقعیت را قبول کرد که san andreas دارای یکی از بدترین هوش های مصنوعی در میان بازی هاست.
به طور قطع خود شما هم بعد از مدتی بازی کردن متوجه این قضه خواهید شد،اگر نه کاری ندارد،فقط کافی است تعدادی از افراد grove street را برای ماموریتی احضار کنید و به منطقه ی دشمن بروید،آن وقت متوجه می شوید که آن ها حتی یک نفر را هم نمیکشند و فقط بی هدف شلیک میکنند،این موضوع وقتی سوار اتومبیل هم هستید صدق میکند،رفیق شما سر خود را از ماشین بیرون اورده و همینطور الکی به دشمن شلیک میکند؛پلیس ها هم که کلا با خود درگیرند،موقع جنایت شما،وقتی بهتان میرسند بدون انجام کار خاصی یک گوشه می ایستند و منتظر می شوند تا بهشان شلیک کنید.
ولی این ها تازه قسمت خوب ماجراست،در این میان از همه بدتر ماشین های آتش نشانی اند،هیچ موردی دیده نشده که آن ها به جای خاموش کردن آتش به در و دیوار نکوبند و تخریب بیشتری ایجاد نکنند.البته میدانید از ماشین های آتش نشانی چه چیزی بدترین هوش مصنوعی را دارا میباشد؟ خب پس با دوستان آمبولانس ران آشنا شوید،آن ها که گویا برای درمان یک فرد زخمی به محل مورد نظر احضار شدند در مسیرشان جان افراد بیشتری را میگرند و آن قدر با سرعت حرکت میکنند که هر موجود زنده و غیر زنده ای را زیر میگیرند.




[تصویر:  ssf.jpg]




شماره ی 6 : مجموعه بازی های (2010-1997) fallout 



خب برمیگردیم سر مجموعه های نفرین شده،این بار گذرمون میخوره به سری بازی های fallout،سری بازی های نقش آفرینی مدرن،اثری از bethesda،دیگه چی بگویم؟زیبایی این مجموعه غیر قابل توصیف است ولی وقتی شروع به توصیف کنیم به نکات ریزی میرسیم که چنان ریز هم نیستند.خیلی جالبه ولی این مشکلات از همون نسخه اول بازی شروع شدند،بله درسته همون نسخه دو بعدی در سال 1997،کافیه بروید و با بعضی از شخصیت های غیر قابل بازی (npc) صحبت کنید،خب راستش نمی دانم که چگونه مشکل را شرح دهم ولی انگار دارید با یک کودک پنج ساله حرف می زنید نه یک مرد گنده،کلماتی که آن شخص در مکالمه به کار میبرد هر بازیکنی را به خنده وا میدارد.برای درک بهتر فایل صوتی زیر را دانلود کرده و به سخنان یکی از این شخصیت ها گوش فرا دهید.

لینک دانلود

حالا متوجه شدید ؟

جدا از نسخه ی اول سری میزنیم به قسمت سوم در سال 2008 و new vegas در 2010،خب مثله اینکه npc ها در حالت عادی به سر نمیبرند و در حین حرکت به هم دیگر برخورد میکنند که هیچ،همچنان به حرکت خود توی یک دیگر ادامه میدهند،به هر حال به bethesda تبریک می گوییم بابت بازی شاهکاری که فعلا خبری هم از نسخه چهارمش نیست.




[تصویر:  ssass.jpg]




شماره ی 5 : (2009) rouge warriror 



آیا تا به حال در بازی های شوتر برای نابود کردن دشمنان از نارنجک استفاده کرده اید و موفق نشده اید ؟ آیا عقده ی نارنجک به دلتان مانده؟
اگر اینطور است پس حتما این بازی را امتحان کنید،چون دشمنان شما هنگامی که شما نارنجک پرتاب میکنید همانند سنگ  درآن نقطه می ایستند تا به راحتی منفجر شوند.
آن ها حتی به یاران خود نیز اهمیتی نمیدهند،فقط کافی است یکی از دو سربازی را که کنار همدیگر ایستاده اند بکشید،آن وقت متوجه میشوید که نفر دوم هیج واکنشی نسبت به همکار مرده اش نشان نمیدهد حتی با وجود اینکه طرف دقیقا کنارش ایستاده بود،همه ی این موارد از این بازی یک افسانه در زمینه ی هوش مصنوعی ساخته که میتواند یک تنه در مقابل بازی هایی چون call of duty و medal of honor ایستادگی کند.البته جدا از هوش مصنوعی عواملی چون گیم پلی بد از این بازی را به یک بازی درجه دو تبدیل کرده است.



[تصویر:  sd.jpg]




شماره ی 4 : (2000) daikatana


مگر امکان دارد گیمری،آقای جان رومرو،یکی از بنیان گذاران استودیوی id software را که بازی های بزرگی چون doom و quake و wolfenstein 3D را طراحی کرده نشناسد ؟ خب قطعا همینطوره اگر بخواهیم ایشان را با یکی از آثار متوسطشان یعنی daikatana یاد کنیم.در این بازی شوتر تخیلی ما شاهد آن طراحی همیشگی ایشان در بازی های قبلی نیستیم و نقطه ی اصلی این ضعف ها را می توان در هوش مصنوعی این عنوان مشاهده کرد،گیر کردن یاران شما در مسیر حرکتتان شاید یکی از اعصاب خرد کن ترین هوش مصنوعی های مربوط به یاران در بازی های رایانه ای است،آن ها تکلیفشان با خودشان هم معلوم نیست و درون یک دیوار حرکت میکنند و در هنگام عبور از یک تونل سر جای خود نشسته و از جایشان تکان نمیخورند،خب انتظار دارید با این اوصاف بازی خوبی از آب در بیاد؟


[تصویر:  2015_03_16_0120351.jpg]




شماره ی 3 : (2009) resident evil 5



ابتدا قصد داشتم نسخه چهارم را در این شماره بیاورم چون شما هم تجربه ی دردناک محافظت از اشلی درختر رییس جمهور را داشته اید و متوجه منظورم می شوید.
ولی پس از یادآوری قسمت پنجم نظرم تغییر کرد.


برای اولین بار که این بازی را تجربه کردم می خواستم با شلیک به سر همکارم کارشو تمام کنم چون داشت دیوانم میکرد،هر گاه که می خواستم به دشمنان شلیک کنم او به میان راهم میامد و مانع از تمرکز درست میشد،حتی خودش هم نمی توانست دشمنان زیادی را از پای در بیاورد چون همیشه از اسلحه های اشتباه برای مقابله با دشمنان استفاده میکرد به طور مثال برای boss ها از کلت و خنجر و زامبی های معمولی از عنواع شاتگان و... استفاده میکرد و در آن قحطی اسلحه و فشنگ ما را دست خالی می گذاشت،حالا این تازه اول کاره و بزرگترین مشکل این بود که اگر در این میان میمرد شما بازی را می باختید و به خاطر حماقت بیش از حد او بازی کردن به صورت co-op خیلی بیشتر می چسبید تا حالت تک نفره.



[تصویر:  sas.jpg] 


شماره ی 2 : (2013) Aliens: Colonial Marines



این بازی که دیگر نیازی به معرفی ندارد،همه ی گیمرها با این بنجل دنیای گیم آشنایی دارند.از یک بازی رده پایین خیلی بعید هم نیست که هوش مصنوعی افتضاحی داشته باشد،به هر حال خیلی موضوع را باز نمیکنیم و به هوش مصنوعی می پردازیم،به لطف بازی شاهکاری چون alien isolation که هیولای بیگانه را برای ما بسیار ترسناک جلوه داد کاملا برعکس این بازی پیش از isolation تعداد زیادی از آن ها را بدون هیچ گونه ایجاد ترسی به صورت بسیار مضحک و گاهی خنده دار به نمایش گذاشت که حتی با وجود نزدیک شدن بهشان بهتان حمله نمیکنند و سر جایشان خشک می ایستند و منتظر برخورد گلوله اند،فقط کافیه که هنگام عبور آن ها از جایی کنارشان به ایستید،آن وقت متوجه میشوید که حتی به شما توجه هم نمیکنند و به حرکت خود ادامه می دهند.شما میتوانید با شلیک 4 گلوله ی کلت دخل یکی از آن ها را بیاورید و نیازی به استفاده از اسلحه های دیگر نیست.
جدا از هوش مصنوعی بد هیولاها،یاران شما نیز از هوشی کمتر از یک مرغ بهره می برند،گاهی در میان در و تونل گیر میکنند یا راه شما را بند میاورند یا حتی وحشتناک تر، به در و دیوار شلیک میکنند. (!2#$%^&) تازه کافیه به یکی از یارانتان شلیک کنید،به سمتش نارنجک بیاندازید،به آتشش بکشید،بعد از تمام این ها طرف سالم و سلامت جلوتان ایستاده...
هوش مصنوعی این بازی آن قدر ضعیف کار شده که کار را برای به اتمام رساندن بازی بسیار آسان تر از به اتمام رساندن بازی minecraft می کند (بازی شروع نشده تموم میشود).




[تصویر:  2015_03_16_015459wwwss.jpg]



در صنعت بازی همیشه بازی هایی وجود داشته اند که میان بازی های خوب و بد فاصله ای ایجاد کنند که البته این بازی ها جزو هیچ کدام از این دو دسته نیستند.
badboyX


نگاهی می اندازیم به تعدادی از بازی های نامزد شده برای بدترین هوش مصنوعی تاریخ :











دلایل و موارد زیادی وجود داره که بدترین هوش مصنوعی تاریخ را به خود اختصاص بدهد،
اما پس از یادآوری یکی از تلخ ترین خاطرات زندگیم در دنیای بازی ها،بازی منتخب را برگزیدم.
این شما و این هم بدترین هوش مصنوعی در تاریخ بازی های رایانه ای :
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
شماره ی 1 : (2013) ride to hell retribution


تا قبل از این شماره صحبت از هوش مصنوعی ضعیف در بازی ها بود،ولی در این بازی به گمان من هیچ هوش مصنوعی ای وجود ندارد،
البته جدا از هوش مصنوعی دلایل بسیاری وجود دارد تا به این بازی لقب بدترین بازی کل تاریخ گیم را بدهیم،سیستم مبارزه طوری طراحی شده که فقط توانایی لگد زدن،مشت و یک آپرگاد را داشته باشید ولی با همین ها هم به راحتی میتوانید دشمنان ساده لوح بازی را سرنگون کنید و نیاز به موارد اضافه نیست چون انگار یک مجسمه در مقابلتان قرار داده اند که فقط دست هایش را به حالت گارد بالا آورده تا از خود دفاع کند.
تیراندازی که کلا در بازی کاربردی ندارد چون نشانه گیری با وجود دشمنانی که مدام از طرفی به طرف دیگر میروند تقریبا غیر ممکن است،ولی برای تاکید به هوش مصنوعی افتضاح دشمنان باید بگویم که آن ها اگر بهشان با اسلحه نزدیک شوید و شروع به تیراندازی کنید هیچ دفاعی از خود نمیکنند که هیچ،همینطور به سمت شما میایند و هدف گلوله قرار میگیرند یا همینطور در اطراف قدم میزنند.
سواری به جهنم : عذاب،بدون شک از نظر تمام گیمرها و منتقدان بدترین بازی تاریخ لقب گرفته و نمراتی که از سایت های مختلف گرفته گواه بر این حرف هستند:
metacritic 1/5
eurogamer 1/10
destructoid 1/10
gamespot 1/10


[تصویر:  saas.jpg]


نظر شما چیست؟ چه بازی هایی را می شناسید که دارای بدترین هوش مصنوعی باشند؟می توانید در بخش نظرات اعلام کنید...


تا مقاله ای دیگر شما ا به خدای بزرگ میسپارم


خدانگهدار.
جالب بود…اولیه که واقعا ضایع بود!!!
مقاله جالب بود
فقط دو تا نته در مقالات رسمی لحن شما نیز باید رسمی باشه نه به ضورت محاوره ایی
و همچنین اون قسمت بالا به خودی خود از ارزش مقاله می کاهد، خوب اون بغل اسم شما ذکر شده نیازی نیست دوباره بنویسی: نویسنده کسری قاصمی ملقب به و ...
به نظرم اون تیکه بالا حذف بشه بهتره.
موفق باشید
عزیز من اگر برنامه نویس های مبتدی نباشند و کار نکنند وقتی که دیگه بزرگا بمیرن چه کسی بیاد جای اینا :@
فقط آمبولانسای بازیهای GTA:SA و GTA:VC :D :D :D
مقاله خوبی بود خسته نباشید
آقا درسته که هوش مصنوعی AC 2 یکمی بد از آب در اومده اما در حدی نیست که به عنوان نامزد بدترین هوش مصنوعی دنیا باشه !!!

ولی در کل خوب بود . ممنون !
(03-17-2015, 11:52 AM)hexer نوشته است: [ -> ]مقاله جالب بود
فقط دو تا نته در مقالات رسمی لحن شما نیز باید رسمی باشه نه به ضورت محاوره ایی
و همچنین اون قسمت بالا به خودی خود از ارزش مقاله می کاهد، خوب اون بغل اسم شما ذکر شده نیازی نیست دوباره بنویسی: نویسنده کسری قاصمی ملقب به و ...
به نظرم اون تیکه بالا حذف بشه بهتره.
موفق باشید

ممنون از توجه شما 
بنده هم کاظمی هستم نه قاصمی
به هر حال هر نویسنده ای نوع نگارش خاص خود را دارد ولی نظر شما هم مهترمه در ضمن محاوره ای نیست که بلکه با لحنی صمیمی نوشتم تا خواننده بیشتر جذب مطلب بشه
ممنون

(03-17-2015, 01:36 PM)DeadSec نوشته است: [ -> ]آقا درسته که هوش مصنوعی AC 2 یکمی بد از آب در اومده اما در حدی نیست که به عنوان نامزد بدترین هوش مصنوعی دنیا باشه !!!

ولی در کل خوب بود . ممنون !

ممنون نظر لطفتونه ولی در مورد اساسین باید بگم که نسبط به نسخه ی اولش افت زیادی داشت برای همین هم در این شماره نامزد شد اگه مقدمه رو بخونی می فهمی که زیبایی و بزرگی بازی دلیلی بر شاهکار بودن آن نیست و ممکنه بازی ای با داستان قوی دارای گرافیک بدی باشه و بلعکس...
نقل‌قول: "هوش مصنوعی این بازی آن قدر ضعیف کار شده که کار را برای به اتمام رساندن بازی بسیار آسان تر از به اتمام رساندن بازی minecraft می کند (بازی شروع نشده تموم میشود)."

Minecraft !  :217:
تموم کردنش رو مدیومم کابوسه, چه برسه به هراکودر.
Minecraft خیلی سخته و تموم شدنش خیلی طول میکشه!!! :-/
نمیشه مقایسشون کرد.
(03-17-2015, 05:07 PM)Cp.Mahdi نوشته است: [ -> ]
نقل‌قول: "هوش مصنوعی این بازی آن قدر ضعیف کار شده که کار را برای به اتمام رساندن بازی بسیار آسان تر از به اتمام رساندن بازی minecraft می کند (بازی شروع نشده تموم میشود)."

Minecraft !  :217:
تموخم کردنش رو مدیومم کابوسه, چه برسه به هراکودر.
Mine craft خیلی سخته و تموم شدنش خیلی طول میکشه!!! :-/ :huh:

داداش این مثال رو زدم که بگم بازی ماینکرفت اصلا مرحله نداره که بخواهیم تمومش کنیم منظور اینه که مراحل این بازی چنان آسان رد میشوند که همانند ماینکرفت از همان شروع تمام شده حساب می شوند گرفتی ؟؟؟ :blush:
صفحه‌ها: 1 2 3 4 5