Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا

نسخه‌ی کامل: بازگشت شوالیه تاریکی اینبار بهتر از همیشه | پیش نمایش batman: arkham knight
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
بازگشت شوالیه تاریکی این بار بهتر از همیشه | پیش نمایش batman: arkham knight
در سال 2009 توسط شرکت rocksteady اولین نسخه از سری بازی batman arkham به نام  ''arkham asylum''ساخته شد و مورد توجه منتقدان قرار گرفت، سپس در سال 2011 بازی دوم از این سری به نام ''arkham city'' منتشر شد و حتی بهتر نسخه قبل فروش داشت، این شرکت با این دو بازی، نام بتمن را دوباره به بازی های کامپیوتری برگرداند. هم اکنون بازی پایانی از این سری به نام ''arkham knight'' معرفی شده است، ما به بررسی مطالبی که از رونمایی این بازی به دست آمده خواهیم پرداخت.












[تصویر:  izuyr6lkco8n.jpg]

نام: arkham knight

سازنده: rocksteady studios

ناشر: warner bros. interactive entertainment

کارگردان: Sefton Hill

پلتفرم: Xbox one, PS4, PC

موتور بازیسازی: unreal engine 3

سبک: اکشن ماجرایی

تاریخ انتشار: 2 ژوئن 2015, 12 خرداد 1394



داستان

داستان این بازی پس از وقایع arkham city اتفاق می افتد، 1 سال پس از مرگ جوکر بقیه تبهکاران از جمله: penguin, two face, Harley Quinn, scarecrow با هم جمع می شوند تا در 1 شب بتمن را از بین ببرند. در این میان scarecrow با گاز وحشت آور خود موجب بیرون رفتن تعداد زیادی از شهروندان گاتهام میشود و برای نجات گاتهام فقط بتمن و تعداد محدودی پلیس باقی مانده است، اما اگر به اسم بازی دقت کنیم، متوجه خواهیم شد که تنها مشکل بتمن در این شب scarecrow نیست و شخصیتی به نام ''Arkham Knight'' آمده و تنها هدف او مرگ بتمن است ...


Arkham Knight



[تصویر:  m9n92ygcciut.jpg]



این شخصیت برای اولین بار در این بازی دیده میشود ولی گفته میشود که arkham knight در نسخه های قبلی حضور داشته اما با این نام شناخته نشده است. این شخصیت که با لباسی شبیه بتمن در بازی حضور دارد تنفر زیادی از بتمن دارد، بعضی سایت ها که قسمتی از این بازی را تجربه کردند، میگویند: در جایی که مترسک و arkham knight صحبت میکنند، مترسک میپرسد'' چرا اینقدر از بتمن متنفری؟'' ولی او جواب میدهد'' تو درک نمی کنی''. که این نشان دهنده این است که با بتمن آشنایی دارد و کینه زیادی از او به دل دارد. در بعضی جاها گفته شده است که این شخصیت با مترسک متحد است ولی در اصل رابطه آن با مترسک چندان هم خوب نیست.



[تصویر:  1vvu3c9ea3u0.jpg]



همینطور arkham knight از اتفاقاتی که در دو شب قبل(arkham city و arkham asylum ) افتاده با خبر است و بتمن را تحت تاثیر فشار های روانی آن دو شب قرار میدهد. در مورد هویت او نیز حدس و گمان هایی زده میشود که میتوان به Damian wayne, Quincy sharp, Azrael, hush, warth, Prometheus, simon hurt اشاره کرد، البته در این میان با توجه به لوگوی arkham asylum روی لباس او میتوان Amadeus arkham (موسس تیمارستان آرکهام) اشاره کرد، حتی خواهر زاده او jeremiah arkham میتواند arkham knight باشد. حتی با اینکه جوکر مرده است ولی احتمال میرود که روح او arkham knight باشد. خیلی ها هم میگویند او یک توهم حاصل از گاز وحشت مترسک است. تنها کار این است که تا 12 خرداد صبر کنیم و ببینیم او کیست.



گرافیک

همانند نسخه های قبل در این نسخه هم به ریز جزئیات توجه بسیار داده شده است. این بازی توسط موتور بازیسازی unreal engine 3 ساخته شده است، میتوان گفت بیشتر بازی های الآن توسط این موتور ساخته میشود. نکته خوب در این بازی این است که یک بازی open world است که آزادی کامل را برای بازیکن و سازنده به عمل می آورد.



[تصویر:  y5e3r52cnqnl.jpg]



در بازی حتی قطرات باران را میتوان دید و خیس شدن شنل بتمن را حس کرد، همینطور جاری شدن آب روی لباس و شنل بتمن در حالت های مختلف یکسان نیست.    
نکته خیلی خوب که سازنده بازی به آن اشاره کرده است خاصیت تخرییب پذیری است، که وقتی شما چیزی را خراب میکنید یا مثلا دیواری را می شکنید آن دیوار از بین میرود و اگر دوباره به آن محیط برگردید دیوار شکسته مانده است،این قابلیت در دو نسخه قبلی نبوده است و بازی را از خیلی دیگر از بازی ها متمایز میکند. قابلیتی هم که در نسخه های قبل وجود داشته پاره و خراب شدن شنل بتمن است که در این نسخه هم به آن توجه شده است.




گیم پلی


در این نسخه شما با شهری بسیار بزرگتر از نسخه قبل روبه رو هستید، همینطور شما به کل شهر گاتهام دسترسی دارید و ماند نسخه قبل فقط قسمتی از آن نیست. گاتهام در این نسخه کمی خارج از زمان به نظر میرسد، در حالتی که وقتی به ماشین ها دقت میکنید متوجه زمان نمیشوید و نمیفهمید که آنها مال 20 سال پیش هستند یا 20 سال آینده، ولی در کل فضای کل شهر گاتهام سنتی و اندکی مدرن است. گاتهام کمی بیشتر به چشم میخورد و شهر با توجه به تبلیغاتی که دیده میشود روشن تر شده است. همینطور شهر در آشوب است و در هر کجای شهر اتفاقی می افتد که بسیاری از این اتفاقات زیر سر گاز وحشت آور مترسک و افراد او است.



[تصویر:  dqq766vgrmcg.jpg]



بخش زیادی از گیمپلی نسخه های قبلی مبارزه بوده که در این نسخه هم به گفته سازندگان توجه زیادی به آن شده است، ولی حالت مبارزه تغییرات کلی نکرده، اما تغییراتی ایجاد شده که برای دنبال کنندگان این سری بازی ها خسته کننده نباشد و از بخش مبارزه ای لذت ببرند. قابلیت جدیدی که معرفی شده حالت ''fear takedown'' است، که شما بدون آنکه توسط دشمنان دیده شوید 3 نفر از آنها را از بین ببرید، همینطور شما میتوانید در حین پرواز یا glide کردن، batarang پرتاب کنید که در بعضی قسمتهای بازی واقعا به درد میخورد. لباس بتمن هم تغییراتی داشته است، مثلا جنس اصلی لباس که در دو نسخه قبل نخی بود در این نسخه به حالت فیبر کربن در آمده است و دیگر روی آن خط و خش نمی افتد و مانند نسخه های قبل لباس پاره نمیشود. به گفته سازندگان بازی تجهیزات جدیدی در این بازی اضافه شده است ولی نام آنها برده نشده است. ماموریت های جانبی که در نسخه قبل هم خیلی باکیفیت و نزدیک به داستان بودند، در این نسخه هم حضور دارند که یکی از آنها مختص ''riddler'' است،  که معما های او در نسخه های قبل هم حضور داشته است، و شما باید به معماهای او جواب بدهید و همینطور trophy packهای او را که در محیط بازی دیده میشوند جمع کنید.
به دلیل این که این بازی رده سنی بالای 18 سال را از سوی شرکت ESRB دریافت کرده است، به گفته آن شرکت خشونت بیشتری در این بازی هست و همینطور در قسمت هایی به گروگان های غیر مسلح شلیک میشود، یا بتمن میتواند در بازی به افراد غیر مسلح یا گروگان ها حمله کرده و آنان را از پای در بیاورد یا با چرخ های بتموبیل یا ماشین های دیگر افراد را مورد شکنجه قرار دهد که واقعا چیزی نیست که از او انتظار آن را داشته باشیم. استفاده از کلمه های نا مناسب هم در بازی یکی ز این دلایل است.


Batmobile

و اما بخش اعظم این بازی همان Batmobile است، از اولین نسخه این سری بازی بازیکنان خواستار بتموبیل بودند که بالاخره در این نسخه ظاهر شد و استفاده از این ماشین به صورت جانبی مانند Batwing در نسخه قبلی نیست بلکه نقش اساسی در بازی دارد.    
از وجود بتموبیل میتوان متوجه شد که این بازی، یک بازی نسل هفتم نیست به گفته یکی از سازندگان این بازی'' بتموبیل به طور خالص 160 مگابایت از حافظه رم را اشغال میکند، اگر کل بازی به ابن میزان حجم اشغال میکرد با کنسول های نسل هفتم سازگاری داشت''.  این نشان میدهد که فقط 1 قسمت از بازی مساوی با  پردازش نسل هفت است، از این حرف میتوان متوجه عظمت بازی شد.
استفاده از بتموبیل فوق العاده ساده است و شما با یک دکمه او را فرا میخوانید و سوار میشوید. در هر لحظه با بتموبیل از از جایی به جای دیگر میروید و همینطور با 1 دکمه از آن خارج میشوید.



[تصویر:  fwkbcq7x8iro.jpg]



همینطور بتموبیل دارای دو حالت استفاده است، اول ''حالت تعقیب و گریز'' و دیگری''حالت جنگی''. در حالت تعقیب و گریز شما میتوانید از بتموبیل خود به عنوان یک ماشین اسپرت و سرعتی استفاده کرده، همچنان در حالت جنگی مانند یک تانک استفاده کنید. یکی دیگر از کار های خوبی که سازندگان کرده اند این است که برای استفاده از بتموبیل قابلیت fast travel را قرار ندادند، اگر این قابلیت قرار میگرفت دیگر ذوق و شوق استفاده از بتموبیل از بین میرفت و باازیکن ها فقط برای اولین بار از بتموبیل استفاده و برای استفاده های بعدی از fast travel استفاده میکردند. در اتاقک بتموبیل هم به جزییات ریز بسیار  توجه شده و سازندگان این اتاقک را طوری طراحی کرده اند که به واقعیت نزدیکتر باشد، به طوری که شنل بتمن که کمی بزرگ است در آن جای بگیرد و دور از ذهن نباشد.



[تصویر:  fm84rqdrjqp2.jpg]





موسیقی و صدا گذاری


در موسیقی بازی هم که در این زمان به آن توجه زیادی میشود، نسخه های قبلی این بازی واقعا عالی عمل کردند، از این بازی هم انتظار زیادی میرود، آهنگ سازی این بازی بر عهده آقای ''Nick Arundel'' است که ساخت موسیقی نسخه قبلی این سری بازی هم با همکاری ''Ron Fish'' به عهده داشتند و واقعا هم خوب عمل کردند.

صدا گذاری شخصیت بتمن هم در این نسخه مانند نسخه های دیگر با آقای ''کوین کانروی'' است که یکی از بهتین صداهای بتمن، تا به حال است. صداهایی که از شهر گاتهام در این نسخه به گوش میرسد حس واقعی آشوب را به شما وارد میکند از این صداها میتوان به صدای شکستن شیشه ها اشاره کرد که یک لحظه هم آرام نمیگیرد و به کمک این صداها تاریکی بازی را به شما وارد میکنند و شما میتوانید به کمک دنبال منشا آن رفته و منبع این آشوب را پیدا کنید و با افراد مترسک مقابله کنید.



نتیجه گیری نهایی


بدون شک این بازی یکی از بهترین و همینطور مورد انتظار ترین بازی های سال 2015 است و امیدواریم بتواند طرفداران را خوش حال نگه دارد و این سری بازی را سربلند بیرون بیاورد. دو نسخه قبل که پیروز شدند و ما از این بازی هم همین انتظار را داریم، با توجه به گرافیک و گیم پلی و همچنین موسیقی بی نظیر این بازی قطعا یکی از بهترین بازی های سال 2015 خواهد شد.
ممنون ازت خوب نوشتی اما : ( در حدی نیستم که اشکال بگیرم ولی...)
تصاویر خیلی دیر لود میشن، بهتر هست از  نرم افزاری که عکس ها را کم حجم میکند استفاده کنی.
در مورد گرافیک و صداگزاری کمی، کم توضیح دادی!
ولی در کل خوب بود ممنون.
(03-15-2015, 10:13 PM)m.moien نوشته است: [ -> ]ممنون ازت خوب نوشتی اما : ( در حدی نیستم که اشکال بگیرم ولی...)
تصاویر خیلی دیر لود میشن، بهتر هست از  نرم افزاری که عکس ها را کم حجم میکند استفاده کنی.
در مورد گرافیک و صداگزاری کمی، کم توضیح دادی!
ولی در کل خوب بود ممنون.
برای عکس سعی کردم با کیفیت باشه
عالی بود فقط تو قسمت داستان زیر عکس Arkham Knight نوشتی
(ا=ین)
موفق باشی
با سلام
1- ممنون بابت مقاله و زحمتی که برای نوشتنش کشیدید.
2- عزیز مقدمه کوتاه و فاقد هر گونه کشش برای خواننده هست. تعریف از خود نباشه :D تو سایت سابق DL4PC بنده یه پیشنمایش از این بازی زمان E3 داشتم مقدمش 600 یا 700 کلمه مفید بود.... مقدمه بهتر کار کن
3- شخصیت آرکهام نایت خوب توصیف کرده بودی :heart: اما داستان کلی خوب نگفتی! خیلی بیشتر میشه نوشت در باره ی داستان. ( سوالی داشتی در خدمتم )
4- گیم پلی هم بدون شک می شد هزار کلمه زد روش. اونم کم بود. مشکل بخش گیم پلی این بود که تیتر وار ویژگی ها گفته بود، و باز نکرده بودی مطلبه.
5- موسیقی ها می تانسی ریتمی که تو تریلر ها ازش شنیدی یکم توضیح بدی.
کلا خسته نباشی به امید پیشرفتت. ;)
آقا در اصل لباس بتمن شبیه آرکهام نایته
کمیک آرکهام نایت از ش. وقایع سیتی شروع میشه و لباس آرکهام نایت همون موقع هم لباسش اینطوریه ولی لباس بتمن نخیه


در مورد هویت آرکهام نایت دیمیان وین عمرا باشه. آخه چطوری اینقدر بزرگ شده؟؟؟
ممنون کیفیت عکسا هم خیلی خوب بود
فقط این جملت یکم نا مفهومه و غلط املایی هم داره
نقل‌قول: موسیقی بازی هم که در این زمان به آن توجه زیاده میشود نسخه های قبلی این بازی واقعا عالی عمل کردند
اینو می نوشتی شاید بهتر می بود
نقل‌قول: موسیقی بازی که در این زمانه به آن توجه زیادی می شود، که در نسخه های قبل از این قسمت، بسیار عالی عمل کرده اند...
داداش این یک کمک هست نه ایراد گرفتن
امیدوارم ناراحت نشی
موفق باشی ;)
به عنوان اولین کار خوب بود و اما می رسیم به نکات مقالت :

1- مقدمه فاقد جذابیت و کشش لازم هست. باید به گونه ای مقدمه رو بنویسی که مخاطب جذب بشه.

2 - داستان رو کمی کم توضیح دادی. با اینکه در مورد شخصیت آرکام نایت خوب توضیح دادی ولی کلیات داستان رو زیاد زیر ذره بین نبردی.

3- مثل سایر دوستان در بخش گرافیک حرف چندانی نزدی. باید در مورد این موضوع بهتون آموزش هایی داده بشه.

4 - بهترین بخش مقاله ات بخش مربوط به گیم پلی هست که خیلی خوب نوشتی و نکته ای رو از قلم نداختی.

5 - یک نکته میخ واستم بهت بگم که خطاب به همه ی بچه های تیم مبتدی هست، برای هر بخش از مقاله ات یک تیتر مناسب بزارین یعنی به جای نوشتن داستان بنویسین ظهور شوالیه ی آرکام یا امثال این. این کار باعث میشه مقالتون کشش بیشتری داشته باشه
 نقد زیبایی بود از عکس های زیبایی هم استفاده کردی خشته نباشید