Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا

نسخه‌ی کامل: صدای خوش دویدن | نقد و بررسی Metal Gear Solid: Ground Zeroes
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
صفحه‌ها: 1 2
نقد و بررسی: Metal Gear Solid V: Ground Zeroes
نویسنده:محسن صفری(mohsen7)
اسم بازی Metal Gear Solid V: Ground Zeroes:
زمان عرضه: 27 اسفند 92
سازنده: Kojima Productions
ناشر: کونامی
سبک: اکشن ادونچر – سوم شخص – مخفی کاری جهان باز
موتور بازی: FOX
پلتفرم ها: PS3 – PS4 – Xbox ONE – XBOX 360 – PC
به راستی باید کوجیما را تحسین کرد کسی که از سال 1987 شروع به ساخت این سری کرد و این نسخه تکامل این سری است البته این بازی پیش درآمدی برای METAL GEAR SOLID V:THE PHANTOM PAIN است.از تمام بازی های مخفی کاری که بگذریم متال گیر حس واقعی یک بازی مخفی کاری را میدهد.و اما در این نسخه با آن میتوانید به راحتی هر چه تمام تر یک مخفی کاری لذت بخش را انجام دهید.

حتما شما هم میدانید چرا به اسنیک لقب مار میدهند ،اگر ندانید فقط کافی است 15 دقیقه این بازی را بازی کرده و آن وقت متوجه این موضوع میشوی.شما در بازی میتوانید چهر نوع حرکت کنید:1-بصورت سینه خیز2-نیمه نشسته3-ایستاده4-دونده با سرعت بالا.اسنیک را وقتی به صورت سینه خیز ببرید آن وقت متوجه میشوید که چرا به او لقب (مار)داده اند.واقعا او بر روی زمین حرکت نمیکند بلکه میخزد.و در حالت نیمه نشسته او برای راه رفتن بهتر است چون سینه خیز رفتن کل نقشه کمی دشوار است.و استاده هم خوب است و حس خوبی میدهد و اما دویدن در بازی که لذتی در بازی دارد که در هیچ بازی دیگری وجود ندارد

داستانی محشر برای آغازی طولانی
داستان بازی در سال 1974 و بعد از Metal Gear Solid: Peace Walker رخ خواهد داد.اسنیک که شخصیت اصلی این سری هم میباشد این بار ماموریت دارد ردی از (سایفر) [Cipher] است و به پایگاه (امگا) رفته و (چیکو) و (پاز)را آزاد نماید. و به پایگاهشان برگرداند.چیکو که توسط گروه (صورت جمجمه) ربوده شده است.
امگا که یک پایگاه نظامی است. وقبلا ایالت متحده آمریکا به عنوان ژندان از آن استفاده میکرد.و حالا تبدیل به پایگاهی برای (شپه گروه نظامی) شده است.
اسنیک که به کیم (کاز میلر) شبانه وارد پایگاه شده تا از طرق زن جاسوسی به نام پاز که میخواهد از او ری برای هدف مورد نظرش پیدا کند.ولی اسنیک در ادامه متوجه میشود که او زندانی شده و توسط ماموران شکنجه شده است.با این که اسنیک برای ماموریت اصلی خود به این کمپ آمده است ولی متوجه اتفاقات مشکوکی میشود.با این که داستان فراز و نشیب های زیادی دارد ولی یک (پیش آمد) درست و حسابی برای:(متال گیر سالید5:شبح درد) میباشد. و در این راه سکانس های طولانی و ناب استاد کوجیما حسابی کیفتان را کوک میکند.

لذت یک گیم پلی ناب
و در طرف دیگر باید گفت که کوجیما یک استاد به تمام است؟چون در بازی یک مخفی کاری تمام به شما تحویل میدهد.ولی مطمعن باشد در نسخه ی بعدی آن این کار به اوج خواهد میرسد.و شما لذت یک مخفی کاری خالص را خواهید چشید.
این بازی به بهترین شکل مخفی کاری را به شما می دهد.و به بهترین شکل خود عمل میکند.ست شما برای هر کار مخفی در بازی باز است.میتوانید بدون آن که کسی را بکشید ماموریت را تمام کنید.اما وقتی کسی را کشتید آن را پنهان کنید تا کسی نبیند.یا میتوانید برای راه رفتن درون نقشه سوار نفر بر شده و کل نقشه را بگردید ولی اگر مثلا:سوار جیپ یا کامیون شوید دشمنان شما را خواهند دید.ولی اگر دشمنی شما را ببیند بازی آرام شده و به شما فرصت میدهد که ان دشمنی که شما را دیده بکشید.ولی وای به روزی که همه خبر دار شوند لشگری از سربازان است که به سوی شما میاید.یکی بهترین نکته های بازی که در ان وجود دارد این است که از جنگ های رو در رو پرهیز کنید.البته اگر دیگر برایتان راهی نماد جنگ رو در رو را انتخاب کنید.یکی از نکات خوب و مهم بازی این است که شما میتوانید از دور یا از یک برج مراقبت دشمنان را علامت گذاری کنید تا بدانید که آن ها کجا میروند و بعد تاکتیک مورد نظر خود را بچینید.با علامت گذاری کردن میتوانید با اسلحه ایی که دارید دشمنان را (هد شات)کنید و هر فعه رکورد خود را ببیرید بالا تر.از دیگر نکات مثبی که این بازی دارد قابلیت حرف کشیدن از دشمنان است.بعد از حرف کشی میتوانید آن ها را یا بیهوش کنید یا بکشید که بهتر است ان ها بکشید چون بعد از چند دقیقه بیهوشی وباره بلند شده و برایتان درد سر درست میکنند.

خب بهتر است بگویم که این بازی هیچ بدون اشکال هم نیست یک اشکالات این بازی رابط کاربری آن است که مثلا: برای تغییر اسحه ها مثلا:نارنجک به نارنجک دود زا باید دکمه را فشار داده و نگه داشته تا آن منو باز شود و بعد ان ها تغییر داده.همین اشکال باعث این میشود که سرعت بازیکن برای بازی کند شود.یکی دیگر مشکلات بازی این است که هر دفعه بخواهید به نقشه نگاه کنید باید
بی سیم خود را در آورید و ببینید که میخواهید چه کاری انجام دهید یا میخواهید موقعیتان را ببینید.البته این را بگویم که نقشه بازی به بهترین شکل ممکن طراحی شده است و شما میتوانید نقشه را به چند صورت مشاهده کنید از بالا یا (ایزومتریک) در هر دو حالت با جزعیات یا خالی.
و اما بازی داری دو حالت است: معمولی و سخت است که در معمولی شما یک اسلحه هم دارید و دشمنان دیر تر شما را شناسایی میکنند ولی در سخت شما فقط یک کلت بیهوش کن دارید.ولی باید گفت در این حالت بازی زیادی سخت است و فقط کافی است مثلا:پایتان به چیزی بخورد.چه برسد به این که یگه دشمنان شما را ببیند.فوج فوج دشمنانی هستنند که به سمت تان میایند.
گرافیک یک پایگاه
و اما گرافیک بازی خوب است تمام جزعیات با دقت طراحی شده اند.طراحی خوب اسنیک دشمن ها و کارکتر های بازی خیلی خوب طراحی شده است.اوج گرافیک را در شب و زیر باران خواهید دید که چه لذتی دارد.نور پردازی یکی دیگر از نکات مثبت است. که نور پردازی همه چیز در بازی به خوبی طراحی شده از خود بیگ باس گرفته تا یک شاخه برگ به بهترین شکل انجام شده است.

اما مگر میشود سیگار به یاد ماندی رییس بزرگ را فراموش کرد.

صدایی دل نشین
ساخت موسیقی این عنوان را بر عهده داشته او اهل بریتانیاست و ارکستر و تهیه کننده موسیقی بریتانیایی است. وی که به خاطر آهنگ سازی از سبک منحصر به فردش میباشد که در ترکیب موسیقی الکترونیک-کلاسیک و ارکسترال است شهرت دارد.او همچنین در 60 فیلم و بازی آهنگ سازی کرده است که این ها نمونه ایی از این اثر هاست:
1996 - The Whole Wide World -1997 - Smillas Sense Of Snow -1998 - The Replacement Killers
2000 - Chicken Run -2001 - Shrek -2002 - Metal Gear Solid 2 - Sons Of Liberty –
2003 - Veronica Guerin -2004 - MGS3 - Snake Eater -2005 - Kingdom of Heaven
2006 - Flushed Away -2007 - Call of Duty 4 Modern Warfare -2008 - MGS4 - Guns of the Patriots
2009 - X-Men Origins – Wolverine-2010 - Metal Gear Solid Peace Walker –
2010 - Prince of Persia The Sands Of Time -2011 - Life in a Day -2012 - Total Recall.
Metal Gear Solid V: Ground Zeroes 2014- 2014 - The Equalizer-
2014 - Call of Duty Advanced Warfare میتوان به این ها اشاره کرد.
و اما آهنگ بازی دلنشین است.به خصوص که در هنگام بروید و از دستگاه (اندروید) آهنگ PLAY کنید و گوش دهید و لذت ببرید.و افکت های بازی عالی است.صدای از صدای خش خش چمن ها گرفته تا صدای تیراندازی اسلحه ها دقیقا مثل تیر اندازی واقعی آن است.

جمع بندی
در آخر میتوان گفت که Metal Gear Solid V: Ground Zeroes یک بازی کوتاه اما عالی است که میتوان آن را تا آمدن (شبح درد) بازی کرد و از دست پختی که کوجیما برایمان درست کرده لذت برد.

+:گرافیک خوب-مخفی کاری بی نقص-دشمنان حواس جم تر از همیشه-ماموریت های جانبی جذاب-صدا گذاری عالی-کاور گیری بی نظیر و کات سین های نفس گیر البته کوتاه.
-:کم بودن مراحل-رابط کاربری میتوانست راحت تر باشد-سختی بش از حد درجه ی سخت بازی.
این نقد و بررسی بر اساس نسخه PC انجام شده است.
یه عکس میزاشتی بد نمیشد
اولا خسته نباشید در ادامه شرمنده من خودم هنوز دارم شاگردی می کنم اما اصلا بحث گفتاری و نوشتاری رو  رعایت نکردی خیلی  از جاها به سختی منظورتو متوجه می شم شاید از نظر خودت منظورو رسونده باشی اما باید خودت بزاری جای کسی که این بازی هنوز تجربه نکرده . بازم سهل انگاری هست تو مقاله که اساتید میان توضیح می دن اما در کل پیدا کردن یکی ، دوتا عکس وقت زیادی نمی گیره ای کاش اینقد زود مقاله رو  منتشر نمی کردی، بیشتر وقت می ذاشتی و روش کار می کردی اینجوری بهتر بود . در آخر بگم من مقاله تمام دوستان رو که تا حالا منتشر کردن خوندم و اینجوری نیست بی خود از شما ایراد بگیرم.
آقا عکس دارم آپلود هر کاری میکنم نمیشه؟ ببخشید برای بار اوله این قدر نکوبید.کم تجربه ایی دیگه.
ممنون از نقد
اون قسمت (دویدن در بازی که لذتی در بازی دارد که در هیچ بازی دیگری وجود ندارد) واقعا عالی گفتی دقیقا حس خوبی به آدم میده
این بازی واقعا حس مخفی کاری رو در آدم القا میکنه
کسانی که نقد رو میخونید کلی عکس داشتم ولی اصلا آپلود نمیشه.
قبل از هر کاری یه تشکر کنم بابت نقد
اگه می خواید پیشرفت کنید بهتره به مقاله ی آقای سپهری بروید
https://forum.gamefa.com/Thread-%DA%86%D...A%AF%DB%8C
(03-17-2015, 09:07 PM)famous نوشته است: [ -> ]
(03-17-2015, 09:01 PM)mohsen7 نوشته است: [ -> ]آقا عکس دارم آپلود هر کاری میکنم نمیشه؟

شما تو اینجا عکس خودت آپلود کن بعدش از اون قسمت بالا ( که نوع فونت، پر رنگ کردن متن و.. هست ) اون گزینه ای که باهاش عکس باید بزاری بزن آدرسی که آپلود سنتر بهت داده توش کپی کن و در آخر ویرایش نوشته بزن حله ;)


[تصویر:  tvyws5ezmqjbjkcc1ln6.png]

[تصویر:  yoxs3r9eap0dpwmnrez3.png]
این کارو کردم نشده.میگه تعاد حروف زیاده.
نمی‌خوام از نویسندگی پشیمونت کنم ولی مقاله پر از مشکلات ریز و درشته که اگه همشو بگم از خود نقدت بیش تر می‎شه. اول از همه لازمه بگم. کلیه علائم نگارشی مثل نقطه، کاما و ... باید چسبیده به کلمه قبل از خودشون باشه. بعدش ی فاصله می‌دید، کلمه بعدی رو می‎نویسید. "می" نباید به فعل چسبیده باشه. در بعضی جا ها هم از علائم نگارشی اشتباه استفاده کردی و اشتباهات نگارشی در مقالت وجود داره.
از کی تا حالا مقدمه زیر مشخصات بازی قرار می‎گیره؟ بخش داستانی جالب نبود. درباره داستان چنین عنوانی می‎تونستی خیلی بیش تر از این ها بنویسی و توضیح بدی و کیفیت خوبی نداشت.  انگار خیلی عجله داشتی برای نوشتن مقالت و حتی یک بارم بعد از تموم کردنش نقدتو نخوندی! یک نویسنده حرفه ای همیشه بعد از تموم کردن مقالش دو تا سه بار اونو می‎خونه تا اشتباهات املایی و ... رو از بین ببره. تصویر و نمره هم که نداشت. با بخش نکات منفی هم مخالفم. سخت بودن بازی دلیل بر بد بودنش نمی‎شه. نمره هم که کلاً ندادی و ..........................................................
در کل مقاله از کیفیت خوبی برخوردار نیست و متال گیر با اون همه عظمت به هیچ وجه لایق چنین مقاله ای نیست. بیش تر تلاش کن و امید وارم ناراحت نشده باشی.

موفق و موید باشی.
ببخشید نه ممنون که گفتید. ولی یه سوالی داشتم مگه دیگه باید چی مینوشتم که در سطح متال گیر باشه؟ببخشید فقط یه چیزی من نقد تحلیلی کردم نه نقد دل بخواهی.
صفحه‌ها: 1 2