Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا

نسخه‌ی کامل: زندگی یک تجارت نیست ... | نقد و بررسی بازی Mafia II
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
صفحه‌ها: 1 2
سبک اکشن ماجراجویی ... سبکی که این روز ها طرفداران زیادی دارد ! مطمئنا طرفداران این سبک با سری بازی های زیبای مافیا آشنا هستند . حال ما اینجا هستیم تا نسخه دوم این سری را نقد کنیم . بازی مافیا 2 که با گیم پلی جذاب و داستان نسبتا درگیر کننده توانست متای 77 را از آن خود کند و به یکی از خاطره انگیزترین بازی ها تبدیل شود .



[تصویر:  gn88fhc2pwduws4a50p9.jpg]




نام بازی: Mafia II



سازنده: 2K Czech



ناشر: 2K Games



سبک: اکشن ماجراجویی / تیر اندازی سوم شخص



پلتفورم: PC, Play Station 3, Xbox 360, OS X , J2ME



تاریخ انتشار: 23 آگوست 2010



بازی دنباله نسخه قبلیست جایی که خانواده Scaletta که بسیار فقیر هستند از ایتالیا به آمریکا مهاجرت می کنند و در آمریکا نیز وضعشان بهتر نمی شود و داستان بازی که در زمان جنگ جهانی دوم اتفاق می افتد روایتگر زندگی پر فراز و نشیب پسر این خانواده یعنی Vito است که در شهر Sicily  ایتالیا در سال 1925 به دنیا می آید و بعد از مهاجرت خانواده اش به آمریکا در مدرسه با فردی به نام Joe Barbaro آشنا و آن دو رفیق های صمیمی همدیگر می شوند . آن دو در سال  1943 به دزدی از یک مغازه می پردازند که ناگهان پلیس ها سر می رسند و جو موفق به فرار شده ولی دوست صمیمیش یعنی شخصیت اصلی بازی گیر افتاده و بازداشت می شود . اکنون دو گزینه پیش روی ویتو است یا به زندان برود یا به ارتش بپیوندد که او گزینه دوم را انتخاب می کند . ولی در یکی از درگیری ها او تیر میخورد و برای مدتی به مرخصی می رود که در ایستگاه قطار رفیق ناباب ولی صمیمیش را می بیند و بعد از احوال پرسی گرم و دوستانه ویتو برای جو ماجرا را تعریف می کند و می گوید که باید دوباره به ارتش بپیوندد که جو به یکی از دوستانش که کارش جعل اسناد بوده زنگ می زند و به ویتو می گوید که دیگر لازم نیست به ارتش بازگردی ! و اینجاست که داستان اصلی بازی شروع می شود !


[تصویر:  lndxlkf1yt957m6dmpvy.png]
ویتو و جو زمانی که ویتو تازه از ارتش بازگشته

در یکی از مراحل بازی هم ویتو دوباره دستگیر می شود و این بار به 10 سال زندان محکوم می شود و بعد از آزادی ... وای شهر را ببینید چه قدر تغییر کرده است !

[تصویر:  zmwytaqzupabzd6h6pn7.jpg]
ویتو در زندان



به نظر من گیم پلی نقظه قوت این بازی بود . گیم پلی تا حدودی فوق العاده کار شده بود برای مثال نحوه باز کردن قفل ماشین ها در نسخه San Andreas سری بازی های GTA (دیگر نسخه ها را تجربه نکردم ! ) همه ماشین ها به جز ماشین های پلیس قفل نداشتند و به راحتی می توانستید سوار آن ها شوید ولی در این بازی شما به دو روش می توانید ماشین بدزدید یک این که شیشه آن را بشکنید و سوار شوید و دیگر روش که بسیار جالب است این است که شما قفل ماشین را باز کنید که خود چالش هایی دارد .



[تصویر:  0z9sikx6oot85tmuvirf.jpg]
ویتو در حال بازکرن قفل ماشین
یا مثلا سیستم جریمه شدن توسط پلیس ها ... بیایید درجه بندی کنیم ! اگر شما کار غیر عادی مانند دویدن به سوی مامور پلیس و برخورد با آن ها را داشته باشید آن ها می خواهند کارت شناسایی شما را ببینند و بعد دیگر مشکلی نیست . حالا اگر شما با فردی دعوایی کنید و یا با ماشینتان سرعت زیادی داشته باشید آن ها شما را جریمه می کنند و اگر با این کار آن ها مخالفت کنید یا اسلحه بکشید درجه شما بیشتر می شود و این بار می توانید با رشوه دادن از دست آن ها خلاص شوید ! حالا اگر باز هم مخالفت کنید دیگر کسی جلو دار آن ها نیست و شما باید فقط به فکر فرار باشید تا توسط پلیس ها کشته نشوید ! البته بعضی اوقات هم می توان فرار کرد ولی بعد از آن باید به فکر عوض کردن لباس هایتان باشید وگرنه آن ها شما را شناسایی می کنند و یا اگر ماشین داشتید باید آن را فراموش کنید و اگر آن را خیلی دوست داشتید (!) باید به فکر عوض کردن پلاک آن باشید !
همین طور شما می توانید پلاک ماشین خود را عوض کنید و ماشین خود را با توجه به سلیقه تان به اصطلاح اسپرت کنید !


[تصویر:  geehrtyorfuz7gx079gg.jpg]
در حال سفارشی سازی ماشین

البته شاید بتوان ایرادی از گیم پلی گرفت که آن هم نحوه تیراندازی است وقتی که شخصیت اصلی کاور نگرفته است که به نظر من میتوانست بهتر باشد ولی در مجموع می توان گفت گیم پلی این بازی فوق العاده است.



در مورد صداگذاری نظرات و عقیده های مختلفی داشتم . آهنگساز های این بازی Matus Siroky و Adam Kuruc بودند . موسیقی اکثر بازی های گنگستری یک آهنگ رپ و یا راک خشن است ولی این بازی متفاوت بود . موسیقی منوی بازی یک آهنگ بی کلام و ملایم بود ولی همچون دیگر آهنگ های بی کلام نبود ! اکثر آهنگ های بی کلام و ملایم آرامش بخش هستند ولی این موسیقی شما را به انتقام دعوت می کند . انتقام به خاطر خانواده تان , دوستانتان و ... !
در طول بازی هم در رادیو آهنگای زیبای دهه نودی پخش می شد و اکثر آن ها برای من جالب و جذاب بودند !
در مورد صدای شخصیت ها هم اینگونه می توان گفت که اکثر آن ها لحجه ایتالیایی داشتند و برای کسانی که به زبان ایتالیایی مسلط هستند بسیار جالب و دلنشین است !
 چیزی که در این بخش من را بسیار اذیت می کرد این بود که در منوی بازی فقط یک آهنگ پخش می شد . منظورم این است که ای کاش چندین آهنگ برای منو در نظر گرفته می شد تا با هر بار باز کردن منو آهنگ متفاوتی پخش شود .



[تصویر:  2pmgtrxi7y1337fnorfh.jpg]
Matus Siroky یکی از آهنگسازها

گرافیک بازی خوب و قابل قبول بود ولی می توانست بهتر باشد . به جزییات توجه زیادی شده بود و می توان گفت جزییات به خوبی و با کیفیت طراحی شده بودند و بسیار لذت بخش هستند !
ایرادی که می توان گرفت این بود که در بعضی از صحنه های سینماتیک کیفیت و گرافیک به شدت افت می کند و بسیار بد و زشت می شود .
در زیر چند عکس از بازی می بینیم که یک به یک آن ها را مورد نقد و بررسی قرار می دهیم .



[تصویر:  i8888rzg70zijuvea43n.jpg]
 همانطور که می بینید در عکس درختان نسبتا خوب و قابل قبول طراحی شده اند و شخصیت اصلی بازی هم لباس و هم موهایش با کیفیت هستند و ماشین ها هم واقع گرایانه هستند.




[تصویر:  kjqg5in6b3mqlf8jmy9k.jpg]

در این عکس هم به خوبی می توانید گرافیک بازی را تماشا کنید . زمین و ساختمان ها خیلی عالی طراحی شده اند و بافت ها کیفیت بالایی دارند . برف ها هم خیلی خوب و واقع گرایانه هستند . درخت ها هم رنگ های طبیعی و زیبایی دارند .





[تصویر:  ax0jo55rp1u8w2olpdid.jpg]
این عکس هم با ظرافت تمام گرافیک بازی را به رخ می کشد . نور پردازی و سایه ها فوق العاده هستند . همینطور زمین ها و ساختمان ها با کیفیت طراحی شده اند. اوج زیبایی گرافیک این بازی را در ماشین موجود در عکس می بینید . رنگ ها و کیفیت ماشین بسیار زیبا و دلنشین هستند .


نتیجه گیری


بازی مافیا 2 که دنباله نسخه قبلی این سری است با داستان نسبتا درگیر کننده و گیم پلی بسیار جالب و جذاب و گرافیک قابل قبول منتشر شد و تبدیل به یکی از خاطره انگیزترین بازی ها برای گیمر ها شد . این بازی در اوج ناباوری متا 77 را از آن خود کرد که برای این بازی تا حدودی کم است .

نکات مثبت : داستان درگیر کننده - گیم پلی جالب و جذاب - گرافیک و کیفیت خوب و قابل قبول - جزییات و بافت های با کیفیت
نکات منفی : تکراری بودن موسیقی منو بازی - وجود اندکی باگ - نحوه تیر اندازی وقتی که شخصیت اصلی کاوری نگرفته است


داستان :  9 از 10
گرافیک : 9 از 10
گیم پلی : 9/5 از 10
صداگذاری : 8 از 10

مجموع : 9 از 10
بنظرم 9 از 10 زیادیش 8 از 10 یا 8 و نیم از 10

ابن بازی صحنه های +18 زیادی داشت مخصوصا تو منو

ولی من از اهنگاش خیلی حال مردم اکثره شون رو ضبط کردم گرافیکش تو تابستون بهتر از زمستون بود کلا بازی قشنگی بود و همچنان منتظره.نسخه سوم هیتم
داداش دمت گرم
کمی کم بود ولی
خسته نباشی
فقط یادت باشه که علایم نگارشی باید به کلمه ی قبل خود وصل باشند وبعد یک فاصله بگذاری و متن رو ادامه بدی
موفق باشی و عیدت هم مبارک باشه
باز هم اومدم تا ایراد بگیرم :D
1- علائم نگارشی فقط نقطه نیست، شما همش نقطه گذاشتین.
2- فاصله بین کلمات و علائم نگارشی رو رعایت نکردید مثلا باید اینجوری بنویسید: من، خواهرم، برادرم، پدرم و مادرم رفتیم به سینما.
3- کم بود.
4- مقدمه واقعا کم بود.
5- بخش بندی نکردی
6- داستان رو فقط تعریف کردی، نرفتی داستان تحلیل کنی و بگی داستان در حد و انتظار ها بوده یا نه، در این قسمت شخصیت ها را توصیف نکردی و ..... .
7- می تونم بگم بیش تر از یک چهارم نقدت رو رفتی درباره ی اون 7،8 تا عکسی که گرفتی کردی و رفتی اونا رو توصیف کردی. ( به قول معروف: کور که نیستیم، خودمون می بینیم :D )
منتظر نقد های با کیفیت تری از شما هستیم.
موفق باشید.
(03-19-2015, 05:53 PM)علیرضا! نوشته است: [ -> ]بنظرم 9 از 10 زیادیش 8 از 10 یا 8 و نیم از 10

ابن بازی صحنه های ***** زیادی داشت مخصوصا تو منو

ولی من از اهنگاش خیلی حال مردم اکثره شون رو ضبط کردم گرافیکش تو تابستون بهتر از زمستون بود کلا بازی قشنگی بود و همچنان منتظره.نسخه سوم هیتم

ممنون از نظرت بله صحنه های **** کلا زیاد داشت هم در حین بازی هم در collectibles
آهنگاش هم درسته واقعا قشنگ بودند

(03-19-2015, 06:09 PM)محمد امین 78 نوشته است: [ -> ]داداش دمت گرم
کمی کم بود ولی
خسته نباشی
فقط یادت باشه که علایم نگارشی باید به کلمه ی قبل خود وصل باشند وبعد یک فاصله بگذاری و متن رو ادامه بدی
موفق باشی و عیدت هم مبارک باشه

ممنون از توصیه ات :heart:

(03-19-2015, 06:14 PM)sir x نوشته است: [ -> ]باز هم اومدم تا ایراد بگیرم :D
1- علائم نگارشی فقط نقطه نیست، شما همش نقطه گذاشتین.
2- فاصله بین کلمات و علائم نگارشی رو رعایت نکردید مثلا باید اینجوری بنویسید: من، خواهرم، برادرم، پدرم و مادرم رفتیم به سینما.
3- کم بود.
4- مقدمه واقعا کم بود.
5- بخش بندی نکردی
6- داستان رو فقط تعریف کردی، نرفتی داستان تحلیل کنی و بگی داستان در حد و انتظار ها بوده یا نه، در این قسمت شخصیت ها را توصیف نکردی و ..... .
7- می تونم بگم بیش تر از یک چهارم نقدت رو رفتی درباره ی اون 7،8 تا عکسی که گرفتی کردی و رفتی اونا رو توصیف کردی. ( به قول معروف: کور که نیستیم، خودمون می بینیم :D )
منتظر نقد های با کیفیت تری از شما هستیم.
موفق باشید.

مرسی دستت درد نکنه ولی علائم نگارشی فقط نقطه نگذاشته بودما ! , و ... هم بودند!
بخش بندی هم مشخص بود دیگه اول هر قسمت نوشته بودم مثلا: گرافیک ... و یا صداگذاری ...
سلام بر نویسنده گرامی
نقد خوبی بود.
بخش هایی که گرافیک رو که همراه با قرار دادن عکس  بررسی کرده بودید جالب بود و میشد حرف هایی که در مورد گرافیک می زنید رو در عکس ها هم دید و در واقع بهتر متوجه نوشته شد، کار جالبی بود.
شاید میشد در مورد هر بخش بیشتر توضیح داد ولی باز همین مقدار هم اطلاعات خوب و مفیدی داشت.
مقدمه و سخن پایانی خوب بود و اگه مقداری بیشتر بود شاید بهتر میشد، در واقع این دو بخش دست شما خیلی برای نوشتن باز هست.
اما از  بخش صداگذاری من خیلی خوشم اومد، یک نمونش هم این جمله شما :

 " اکثر آهنگ های بی کلام و ملایم آرامش بخش هستند ولی این موسیقی شما را به انتقام دعوت می کند . انتقام به خاطر خانواده تان , دوستانتان و ... ! "  خیلی جمله قشنگی بود، عالی بود.

خسته نباشی و در کل کار خوبی رو ارائه داده بودید
موفق باشید
این باز یکی از شاهکار های قرنه


تو زمان خودش یعنی سال 2009 این بازی ترکوند با گرافیک و گیم پلیش


این بازی یکی از خاطره انگیز ترین بازی هایی هست که بازی کردم واقعا مهشره


حتی الآنم رو pc نصبه :heart: :heart: :heart:
خدایی چی بود یادش بخیر اون صحنهی اولین برفش منو یاد max1 مینداخت
(03-19-2015, 11:39 PM)AMIR-PK نوشته است: [ -> ]این باز یکی از شاهکار های قرنه


تو زمان خودش یعنی سال 2009 این بازی ترکوند با گرافیک و گیم پلیش


این بازی یکی از خاطره انگیز ترین بازی هایی هست که بازی کردم واقعا مهشره


حتی الآنم رو pc نصبه :heart: :heart: :heart:

راستش داداش بازی ماله 2010 هست
در ضمن آره حق با توعه واقعا اون زمان از گرافیکش حیران بودم
داستانش هم که حرف نداشت
کیفیت بالای نمایش آمریکا در دهه ی 20 و خیلی از عوامل دیگر از این بازی یک شاهکار واقعی ایجاد کردن.
عید همگی مبارک
دوست عزیز ممنون بابت نقدت نقد خیلی خوبی بود فقط اگه میتونی عکس ها رو یک اندازه قرار بده خیلی قشنگ تر میشه و اینکه در مورد عکس ها اینکه خیلی خوب قرارشون دادی و اینکه روی مقدمه هم کار کن خیلی کم بود.
در مورد بازی هم که واقعا عالی بود خیلی باهاش حال کردم ولی به پای شماره ی اولش نمیرسد به نظر من و اینکه اگه DLC هاش رو هم بازی میکردید که بازی خیلی جذاب تر میشد.
ممنون بابت نقد
صفحه‌ها: 1 2