Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا

نسخه‌ی کامل: Child Of Eden Preview | Beauty & Beast
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
این روزها بازار بازی‌های ریتمیک کلاسیک بسیار سرد شده و کمتر شرکتی بدنبال ساخت آن‌ها می‌رود، مگر اینکه واقعا شرکت تازه کاری باشد، یا اینکه ناشر و حمایت کننده‌ای قوی داشته باشد. خوش‌بختانه Q Entertainment یکی از معدود شرکت‌هایی است که به ساخت این گونه بازی‌ها روی آورده؛ البته این اولین باری نیست که QE بازی‌های ریتمیک و کلاسیک می‌سازد اما در سوی دیگر بازی‌های بزرگ زیادی در کارنامه خود ندارد و تنها بازی بزرگ که در ساخت آن شرکت داشته، بازی N3 است که چند سال پیش بصورت انحصاری برای X360 وارد بازار شد. از بازیهای کوچک‌تر ساخته این استودیو و سازنده بازی‌های رایانه‌ای، می‌توان به بازی موفق Lumines اشاره کرد که بسیار زیبا و اعتیاد آور است. جدیدترین ساخته این شرکت نیز بازی‌ای به نام Child Of Eden است که به نسبت با کارهای قبلی استودیو متفاوت است. سبک بازی ریتمیک اکشن است ولی آن اکشنی که در ذهن همگان وجود دارد نخواهد بود. بلکه نوع فانتزی و تخیلی آن خواهد بود که با رنگ‌هایش بسیار زیباست. این بازی برای اکس‌باکس 360 و پلی‌استیشن 3 در حال ساخت است و با Move و کینکت کاملا سازگار خواهد بود.

[تصویر:  79ec8xjijec727g7rhdn.png]

اولین بار Child Of Eden در کنفرانس خبری یوبی‌سافت در الکترونیک انترتینمنت اکسپو سال گذشته نمایش داده شد و از آن استقبال گسترده‌ای به عمل آمد. سازنده اصلی و ایده‌های آن متعلق به یکی از سازندگان قدیمی شرکت QE یعنی تتسویا میزوگاچی است که لقب Rez را برای خود انتخاب کرده است. اتفاقا خود او نیز گفته که ایده بازی CoE را از یک مینی گیم به نام REZ گرفته است. او بازی‌های جالبی را در کارنامه خود دارد از جمله N3، Sega Rally، Lumines و Genpey که هرکدام در سبک خود بسیار عالی بوده‌اند. آقای میزوگاچی علاوه بر کارگردانی و طراح هنری بازی مسئولیت ساخت موسیقی‌های بازی را نیز بر عهده دارد و تقریبا دستی در همه کارهای لازم برای طراحی بازی داشته است. ایده CoE از یک دنیای فانتزی و خیالی می‌آید که شما قهرمان داستان و نجات دهنده آن خواهید بود. دنیای بازی "پروژه لومی" نام دارد که یک هوش مصنوعی است و برای بشریت کاربردهای فراوان دارد اما در مراحل ساخته شدن این هوش مصنوعی مشکلاتی بوجود می‌آید و همین که می‌خواهد کامل شود، یک ویروس وارد آن می‌شود. وظیفه شما از بین بردن این ویروس است که لومی را نابود نکند. اصل ایده داستان متعلق به بازی REZ است و داستان این دو بازی شباهت‌های عمده دارد. جو داخل دنیای بازی بسیار جالب است. چون محیط تقریبا الکترونیکی و کامپیوتری است. رنگ بندی آن نیلی و آبی آغشته به قرمز است که بنفش و مشکی را هم تشکیل می‌دهد. داستان بازی چیز بسیار خاصی ندارد اما مهم‌ترین وجه بازی درگیر کنندگی آن است.

چون بازی ریتمیک است، موزیک در آن تاثیر خاصی خواهد داشت و در اصل بازی با موسیقی پیش خواهد رفت. در طول بازی شما حیوانات الکترونیکی متحرکی را ملاقات می‌کنید که در فضای لومی شناور هستند و دائما توسط یکسری موجودات مورد حمله قرار می‌گیرند. شما در بازی باید با تکان داده کنترلر بصورت اشکال مختلف آنها را از بین ببرید و ریتم بازی را تندتر کنید. در ابتدای هر مرحله بازی خیلی آرام و در کف لومی شروع می‌شود و موجودات مهاجم در دسته‌های کوچک و خطی جلو می‌آیند. همینطور که آن‌ها را از بین ببرید، حیوان شروع به چرخیدن و بالا رفتن می‌کند و همینطور ریتم و موسیقی بازی تندتر می شود. هرچه شما دسته های هندسی را درست‌تر هدف قرار بدهید، ریتم زودتر تند می‌شود. دسته‌های مهاجم معمولا با شکل هندسی خاص به حیوان مورد نظر شما حمله ور می‌شوند و باید آن‌ها را به ترتیب از بین ببرید تا ریتم را سریع‌تر تند کنید و به غول مرحله برسید. در پایان هر مرحله غول قرمز رنگی روی صفحه نمایش داده خواهد شد که اغلب پرنده است و باید آن را از بین ببرید. دوربین بازی بصورت کاملا اتوماتیک خواهد بود و گیمر هیچ تسلطی روی آن نخواهد داشت که این ممکن است کمی آزار دهنده باشد.

[تصویر:  sheejshsz39zad1wi4px.jpg]

بازی در کل از پنج مرحله تشکیل می‌شود که نام این مراحل Archives است. هر کدام از آن‌ها پس از یکبار دوباره قابل تکرار خواهند بود و درجه سختی آن‌ها با توجه به دفعه قبلی تغییر خواهد کرد. موسیقی بازی توسط گروه ژاپنی Genki Rockets ساخته شده است که قبلا با میزوگاچی کار کرده‌اند. سبک موسیقی آن‌ها Trance متمایل به Techno است. موسیقی آن با کلام است و ریتم بسیار قشنگی دارد و مطمئنا مورد استقبال قرار خواهد گرفت. گرافیک بازی کاملا ساده اما هنری و پر از جزئیات است. سازنده بیشتر از این که به مدلینگ بازی توجه کند، به جنبه هنری و رنگ‌های محیط پرداخته است و این طور که از تریلرهای بازی بر می‌آید موفق شده یک گرافیک زیبا و منحصر بفرد را بوجود بیاورد. پشت زمینه‌های مراحل شبیه به کهکشان‌های فضایی پر از ستاره و رنگ‌های مختلف است و نور و لیزر در تمام صفحه مرتبا جا به جا می‌شود. گرافیک بازی برای کسانی که به بازی‌های فانتزی علاقه دارند، واقعا شگفت انگیز و زیباست. تا به حال از این سبک بازی‌ها زیاد دیده‌ایم اما Child Of Eden کمی متفاوت است چرا که از همان ابتدا عنوان بهترین بازی ریتمیک را از وبسایت GameSpot دریافت کرد. باید تا نیمه امسال و اوایل تابستان برای این بازی صبر کرد و دید که آیا می تواند صاحب سبک جدیدی بشود یا خیر.


منبع