Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا

نسخه‌ی کامل: من تو هستم یا تو منی؟ | 8 شباهت افراد معروف با شخصیت بازی های رایانه ی
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
صفحه‌ها: 1 2
[تصویر:  zxzxccdd.jpg]


نویسنده : کسری کاظمی ملقب به 



[تصویر:  Untitled.jpg]

.........................................................................................................................................


بازی های ویدیویی هر کدام شخصیت های معروف و ماندگاری دارند که تا مدت ها می توان از آن ها نام برد و نامشان ورد زبان بازی دوستان باشد.
ولی گاهی اوقات یک فرد مشهور دیگر هم پشت این شخصیت های مشهور پنهان شده است.
شخصیتی که در دنیای واقعی نیز حضور دارد و می تواند یک خواننده یا بازیگر یا... باشد.
در این قسمت از سری مقالات 8 برتر،نگاهی می اندازیم به 8 کاراکتر دنیای بازی های رایانه ای که از روی خصوصیات،قیافه و... افراد معروف الگو برداری کرده اند و شخصیتشان خیلی هم دور از آن فرد نمی باشد.
نکته:در این میان شباهت شخصیت ها با بروس لی در نظر گرفته نشده چون اگر بخواهیم از شخصیت هایی که از بروس لی الگو برداری کردند نام ببریم تمام این لیست پر می شود که هیچ باید قسمت دوم را هم به نگارش در بیاوریم.
بیایید نگاهی بیاندازیم به این اسامی...


شماره 8 : raven در مجموعه بازی های tekken،الگوبرداری شده از wesley snipes (بازیگر)

[تصویر:  rodman_snipes1.jpg]


زخم ایکس مانند و مهارت او در نینجتسو از Raven یک نینجای کامل ساخته که از بهترین مبارزان مجموعه بازی های Tekken می باشد.به هر حال خیلی راحت می توان متوجه شباهت غیر قابل انکار Raven از روی بازیگر مجموعه فیلم های Blade یعنی وسلی اسنایپس شد البته در صورتی که فیلم Blade را تماشا کرده باشید چون فقط در این فیلم می توان به شباهت کامل این دو نفر پی برد،البته شمشیر سامورایی آقای اسنایپس هم به همراه صورتشان از عواملی است که در طراحی کراکتر Raven درش استفاده شده است.
اگر فیلم Blade را ندیده اید عجله کنید و اگر بازی Tekken را نیز بازی نکرده اید باز هم عجله کنید البته نمی خواهد زیاد هم برای Tekken عجله به خرج دهید زیرا Mortal Kombat X در راه است.


شماره 7 : niko bellic در بازی GTA IV،الگوبرداری شده از vladimir mashkov (بازیگر)

[تصویر:  nikodan.jpg]


شخصیتی روس که از زادگاهش به لیبرتی سیتی،شهر رویاها برای رسیدن به موفقیت و زندگی راحت مهاجرت میکنه را یک سمت بگذارید،شخصیت روس دیگری را که از زادگاهش برای رسیدن به آرزوی بازیگری و موفقیت به آمریکا مهاجرت می کند را هم در سمت دیگری بگذارید،خوب باید به شما بگویم که هر دوی این افراد یکی هستند،با این تفاوت که یکی در بازی GTA IV حضور دارد و دیگری در دنیای واقعی.
این هم یکی از کارهای جالب راک استار که در زمینه ی جنجال افکنی برای خود حرفی برای گفتن دارد.
کاراکتر نیکو بلیک با آن لهجه ی بامزه و شخصیتی دوست داشتنی به طور کامل از روی بازیگر فیلم پشت حصار دشمن (behind enemy lines) الگوبرداری شده است.البته در ابتدا کمپانی راک استار رسما از آقای مشکاو درخواست کرد که در نقش نیکو بازی کند ولی ایشان این نقش را نپسندیدند پس در نتیجه کمپانی که نمی خواست وجود همچین کاراکتر با ارزشی را از دست دهد تمام خصوصیات ایشان را برداشته و صدایشان را هم به آقای Michael Hollick سپردند تا یکی از بهترین نقش آفرینی ها را برایمان رقم بزنند.


شماره 6 : Lei Wulong در مجموعه بازی های Tekken،الگوبرداری شده از jackie chan (بازیگر)

[تصویر:  chackie_chan_wulong_lei.jpg]


با شوخی های کمپانی کپکام پای بازیگر مشهور فیلم های رزمی،هنگ کنگی یعنی آقای جکی چان نیز به سری بازی های Tekken باز شده است.
اینبار نیز همانند Raven می توانیم شاهد خصوصیات و شباهت این دو فرد باشیم ولی این دفعه کار بیخ پیدا کرده و حتی تکنیک ها و شیوه ی مبارزات جکی چان در فیلم هایش نیز بر روی شخصیت لیو وولانگ پیاده شده،حرکات گاو خشمگین،میمون عصبی،دو مشت از پایین و... همگی از سوی استاد فیلم های رزمی وارد کالبد سری بازی های تکن شده اند.
البته علاوه بر فن های مبارزات،خصوصیت های اخلاقی جکی را هم مورد عنایت قرار داده و حس شوخ طبعی او در فیلم هایش نیز در وجود لیو قرار دارد.


شماره 5 : travis touchdown در مجموعه بازی های No More Heroes،الگوبرداری شده از johnny knoxville (بازیگر)

[تصویر:  travis_touchdown_de_no_more.jpg]


این کاراکتر دیوونه و کله خراب را اگر از لحاظ قیافه هم حساب نکنیم تمامی اخلاق و خصلت های خود را از نمونه ی انسانی اش گرفته است.
جانی ناکسویل ستاره ی مجموعه فیلم های کله خراب (jack a*s) است که در اون انواع مصیبت ها و بلا های طبیعی و غیر طبیعی رو بر روی خودش آزمایش میکند،از گزیده شدن توسط مار بگیر تا پریدن از ساختمان هشت طبقه،خب باید بگویم که کاراکتر تراویس هم دست کمی از جانی ندارد و فقط کی تخیل و فضای اکشن وارد داستان خود کرده است.
البته در بین گیمرها این ابهام وجود داشت که کاراکتر Nathan Drake شخصیت مجموعه بازی های Uncharted هم از روی جانی ناکسویل الگوبرداری کرده باشد ولی این موضوع  هنوز در حاله ای از ابهام قرار گرفته است.
اگر به شباهت جانی ناکسویل با تراویس شک دارید،ژاکت چرمی،عینک آفتابی و مدل موهای رو به بالای آن ها را در نظر بگیرید.مطمعنا دیگر شکی باقی نمی ماند.


شماره 4 : johnny cage در مجموعه بازی های Mortal Kombat،الگوبرداری شده از jean claude van damme (بازیگر)


[تصویر:  johns_9_video_game_characters_you_never_...eople.jpeg]


برای شخصیتی که بسیار به بازیگری علاقه منده و تنها رویاش بردن جایزه ی اسکاره،آنقدرها هم دور نیست که یک نمونه ی واقعی از خودش داشته باشد.
خالق بازی آقای Ed Boon تصمیم داشت که از ابتدا آقای جان کلود ون دام را با نام و خصوصیات خودش وارد بازی کند،ولی ایشان مشغول فعالیت بر روی بازی ای دیگر بودند و این درخواست را قبول نکردند،که نتیجه اش خلق شخصیتی به نام جانی کیج بود که از خصوصیات ایشان بهره می برد.و حتی حروف اول اسمش هم مانند آقای ون دامه. johnny cage | jean claude
بعضی از حرکات آقای ون دام در فیلم هایشان،در بازی اول مورد استفاده قرار گرفته بودند،مثل ضربه ی نهایی وی در فیلم رینگ خونین (Bloodsport) که توسط جانی کیج نیز انجام می شد.نکته ی جالب اینه که این حرکت در فیلم موتال کمبت نیز توسط جانی کیج بر روی گورو انجام شد و به کار او پایان داد.خیلی دردناکه.


شماره 3 : Ryder در بازی GTA San Andreas،الگوبرداری شده از Eazy-E (خواننده)


[تصویر:  Rydersadsa.jpg]


این شماره از لیستمان را اختصاص می دهم به گانگستر خیابانی و همیشه خمار بازی GTA SA،البته نمونه ی واقعیش هم دست کمی از خیالیش ندارد،رپر گانگستر ده ی 80 و 90 میلادی،EAZY-E که از بزرگترین پیشکسوتان موسیقی هیپ هاپ است به طور کامل در بازی GTA SA در نقش رایدر قرار گرفته البته با یک نام دیگر.
در سال 2004 هنگام اولین برخورد بازیکنان با رایدر بسیار متعجب شدند وقتی پی به شباهت های غیرقابل انکار بین او و EAZY-E بردند،به هر حال راک استار است دیگر.
بقیر از شباهت های آن ها میتوان به این نکته اشاره کرد که هر دوی آن ها در ساحل غربی متولد شدند،از دبیرستان اخراج شدند و هر دو هم برای زنده ماندن در این جنگل وحشی به شغل فروش مواد مخدر روی آوردند.البته هر دو هم مردند.


شماره 2 : Balrog در مجموعه بازی های Sreet Fighter،الگوبرداری شده از Mike Tyson (ورزشکار)

[تصویر:  balrogtyson_L.jpg]


در شماره 2 لیست ما فردی قرار دارد که برخلاف تمام شخصیت های دیگری که فقط از خصوصیت فرد الگو میگیرند و سپس شخصیت خود را می سازند،استودیوی کپکام به طور کامل از بوکسور مشهور،مایک تایسون نمونه برداری کرده است حتی از اسمش،در بازی ارجینال Street Fighter در ژاپن،نام شخصیت به جای Balrog،مایک بایسونه با کمی تغییر.
هر دو بوکسورند،هر دو سنگین وزن و درشت هیکل،و البته سیاهپوست،دیگر چی می خواهید؟مایک تایسون کبیر اسطوره ی ورزش بوکس با تمام زور و هیبت خود مطمعنا در مقابل نمونه ی خیالی خودش کم می آورد و ضربه فنی می شود،ایده ی بازی کردن در نقش مایک تایسون مطمعنا یکی از بهترین ایده های کمپانی کپکام می باشد.


شماره 1 : جنجالی


هر استودیوی بازی سازی برای بالا بردن و جنجالی کردن نام خود دست به کارهای عجیب و غریبی می زند که الگوبرداری از شخصیت های معروف یکی از همین کارهاست.
نگاهی میاندازیم به اسامی نامزد شده برای بهترین شباهت شخصیت های بازی ها به افراد معروف :



bill and lance در بازی contra،الگوبرداری شده از arnold schwarzenegger and sylvester stallone (بازیگر)

[تصویر:  2015_04_11_0104371.jpg]

courtney gears در بازی ratchet and clank،الگوبرداری شده از britney spears (خواننده)

[تصویر:  2015_04_11_01053611.jpg]

hugo در مجموعه بازی های Street Fighter،الگوبرداری شده از andre the giant (ورزشکار)

[تصویر:  2015_04_11_010604.jpg]

Sweet در بازی GTA San Andreas،الگوبرداری شده از Ice Cube (خواننده)


[تصویر:  Sweet.jpg]


که البته هیچ کدام به پای بهترین الگوبرداری در دنیای بازی های رایانه ای نمیرسند
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

شماره 1 : Ellie در بازی The Last Of Us،الگوبرداری شده از ellen page (بازیگر)

[تصویر:  2faefd533690da40be3953352dfe0b49sas.jpg]


بحث شباهت به افراد معروف که می شود اولین چیزی که به ذهن یک گیمر می آید شباهت جالب و خلاقانه ی شخصیت بازی شاهکار ناتی داگ به یک بازیگر درجه یک می باشد.این دختر کوچولو که در سخت ترین شرایط آخرالزمان مقاومت خود را نشان داده و با دیالوگ ها و حرکات زیباش اشک بسیاری از مردم را در آورده،جالب ترین الگوبرداری از یک شخصیت معروف را برایمان به نمایش می گذارد.
الن پیج که به واسطه حضور در آثاری چون Hard Candy،juno،x-men:the last stand به شهرتی غیر قابل وسط دست یافته خودش اولین کسی بود که از این شباهت رونمایی کرد و در صفحه ی فیسبوکش از عکس زیر قرار داد تا هم نام خود و هم نام کمپانی بزرگ ناتی داگ را خبرساز کند.


[تصویر:  18rr2sayvx22ojpg.jpg]


نظر شما چیست ؟ چه شخصیت معروفی را می شناسید که از افراد معروف تر از خود الگو گرفته و معروف تر شده ؟ 
منتظر مقالات و نقد و بررسی های بیشتری باشید...
این اخری واقعا جالب بود ممنون کسری جان :blush:
سلام داداش کسری مقاله ی خوبی بود.
اول اینکه از عکس های هم اندازه استفاده کن و متنت رو وسط چینی کن تا خوشگل بشه.
دوم از اعدادی زیر 10 یا زیر 5 استفاده نکن چون جذابیت نداره.
سوم اینا رو ول کن بچسب تاپیک رازها.
حاجی این جودی (Jodie Holmes) شخصیت اصلی بازی بیاند تو سولز تو این مقاله هم میتونست جایی داشته باشه :angel:
ینی اینا شبیه نیستن؟ :@ :@ :@


[تصویر:  741958-call-of-duty-black-ops-ii-playsta...y-todd.jpg]
Tommy Briggs
Call of Duty: Black ops II
[تصویر:  54120-4.jpg]
مسعود روشن پژوه
:dodgy: Confusedleepy: s0 (99)
قشنگ بود…ولی این روشن پژوهه منو از خنده ترکوند!!
کاملا واضحه که دارید به رسمی نوشتن عادت می کنید و این واقعا عالی هست. تنها مشکلتون در بخش علائم نگارشی هست که اونم با دقت کم کم برطرف میشه. از نظر محتوا عالی بود و جای هیچ ایرادی وارد نیست.
با تشکر
(04-11-2015, 05:01 PM)alireza_kqz نوشته است: [ -> ]حاجی این جودی (Jodie Holmes) شخصیت اصلی بازی بیاند تو سولز تو این مقاله هم میتونست جایی داشته باشه :angel:

راستش نه داداش نمیتونه چون دوبلورش همون کسیه که صورتش از روش ساخته شده ولی افراد این لیست همه کسانی هستن که هیچ ربطی به بازی ندارن و از آن ها الگوبرداری شده به زودی یه مقاله از افراد معروفی میگذارم که در بازی های رایانه ای صحبت کردند که اونوقت جودی هلمز هم میتونه باشه
خوب بود داداش...
به غیر از یکسری مشکلات ریز نگارشی همه چیز خوبه...
تشکر...
خیلی خیلی جالب بود خسته نباشی
یک سوالی داشتم. این مقالات رو خودت مینویسی یا ترجمه هستند؟ تماما کار خودتند؟
ایده کار جالب بود ولی.
---------
اون تصویر Black Ops 2 هم که دوستمون گذاشت خداست  :D :D :D
صفحه‌ها: 1 2