Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا

نسخه‌ی کامل: اطلاعات فراوانی از The Witcher 3: Wild Hunt منتشر شد
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
[تصویر:  evok04u7u2yhm6azyxea.jpg]

The Witcher 3: Wild Hunt رسما مورد انتظارترین بازی امسال محسوب می‌شود. استودیو سازنده این عنوان، CD Projekt RED، با The Witcher 2: Assassins Of Kings نشان داد که می‌تواند گرافیکی چشم‌نواز، گیم‌پلی خوب و داستانی بسیار زیبا را در کنار هم قرار داده و تمامی بازیکنان را مجذوب ساخته‌اش کند. البته The Witcher 2: Assassins Of Kings اوج هنر این استودیو خلاق نبوده و CD Projekt RED قصد دارد که این مسئله رو با ادامه آن بازی، یعنی The Witcher 3: Wild Hunt، نشان دهد. دو روز پیش شاهد خبر "گلد شدن The Witcher 3: Wild Hunt" بودیم، که به این معناست که مراحل ساخت بازی مورد نظر به اتمام رسیده و آماده انتشار است. طبیعی است که هر چه که به تاریخ انتشار بازی نزدیک‌تر شویم، اخبار و اطلاعات بیش‌تری نیز از آن به انتشار می‌رسند. هم‌اکنون نیز اطلاعات فراوانی راجع به این عنوان منتشر شده است و شما می‌توانید آن‌ها را در ادامه مشاهده کنید.

توضیحات و اطلاعاتی که طراح ارشد بازی، Damien Monnier، داده است را در ادامه مشاهده خواهید کرد.
توجه: نکاتی که در پرانتز قرار گرفته‌اند توضیحات طراح ارشد نبوده، بلکه اکثرا توضیحات بنده هستند که برای درک هر چه بهتر این اطلاعات توسط شما خوانندگان عزیز، قرار گرفته‌اند. همچنین بخشی از این اطلاعات به دلیل ارتباط با یک سری مسائل جنسی ترجمه نشده‌اند.
  • صورت گرالت هنگامی که وی از معجونش؛ که برای افزایش سلامتیش در نظر گرفته شده است، بیش از حد استفاده می‌کند، واکنش نشان می‌دهد. از آن جا که تمام کات‌سین‌های بازی Real-Time می‌باشند، تاثیراتی که این استفاده بیش از حد بر روی صورتش می‌گذارند در کات‌سین‌ها نیز مشخص هستند. البته گرالت می‌تواند با استفاده از "عسل سفید" تاثیراتی که معجونش بر روی صورتش باقی گذاشته‌اند را محو کند.
  • ماموریت‌های بیهوده؛ که صرفا برای آشنایی شما با محیط پیرامونتان در نظر گرافته شده‌اند (برای مثال در بازی The Elder Scrolls V: Skyrim یک نفر در وسط ناکجا آباد پیدا می‌شد و از شما درخواست پیدا کردن یک عصا یا یک کتاب و برگرداندش را می‌کرد) در بازی وجود ندارند. ما (تیم سازنده) علاقه چندانی به چنین ماموریت‌هایی نداریم. به جای آن‌ها ماموریت‌هایی وجود دارند که شما را با شخصیت‌ها بیش‌تر آشنا می‌کنند. برای مثال ماموریتی وجود دارد که شما باید با یکی از شخصیت‌ها از منطقه‌ای به یک منطقه دیگر بروید و در حین انجام این کار، شخصیت همراهتان با شما راجع به خودش صحبت می‌کند. اطلاعاتی که شما در طی مسیر راجع به شخصیت همراهتان از زبان خودش می‌شنوید، می‌تواند در تصمیمی که شما در پایان ماموریت می‌گیرد تاثیر بگذارند.
  • هیولاها می‌توانند حتی وقتی که گرالت در حال تمرکز و یا عبادت کردن هست نیز به او حمله کنند.
  • هوش مصنوعی حیوانات معمولی، نظیر بز و گوسفند، بسیار ابتدایی هستند. برای مثال هوش مصنوعی به آن‌ها می‌گوید که در منطقه‌ای که قرار دارند، بوشه‌ای برای خوردن وجود دارد و این دسته حیوانات نیز می‌روند و آن را می‌خورند، و یا به آن‌ها می‌گوید که موجودات خطرناکی در این نزدیکی وجود دارند، به همین دلیل آن‌ها نیز فرار را بر قرار ترجیح می‌دهند.
  • اگر شما یکی از حیوانات دسته‌ای که در بالا به آن ذکر شد، همانند یک بز، را بکشید، بویی تولید می‌شود و هیولاهای موجود در منطقه که از خوردن گوشت چنین حیوانی لذت می‌برند، به محلی که منشع آن بو است، می‌روند. اگر گوشت حیوان کشته شده راهش را به شکم یکی از هیولاها باز نکند، به مرور زمان فاسد شده و هیولای دیگری که به خوردن گوشت فاسد علاقه دارد، جذب آن می‌شود.
  • اگر در منطقه‌ای تعداد زیادی آهو وجود داشته باشد، گرگ‌ها به شکار کردنشان می‌پردازند، اما اگر شما تمامی آهو‌های موجود در منطقه را بکشید، ممکن است که پس از مدت کوتاهی بررسی محیط اطراف برای شکار و به دست آوردن غذا توسط گرگ‌ها را مشاهده نمایید، اما خب مسلما تعداد آن گرگ‌ها کم خواهد بود چون دیگر چیز خاصی برای شکار کردن وجود ندارد.
  • دلیل این که اسکی روی یخ از بازی حذف شد (ناگفته نماند که تنها چیز‌های بسیاری کمی از بازی حذف شده‌اند)، این بود که به وجود آوردن یک مبارزه عظیم آن هم با یک سری مکانیک‌های کاملا جدید که تا به حال توضیح داده نشده و یا مورد استفاده قرار نگرفته بودند، و با در نظر گرفتن این مسئله که بازیکنان فرصتی برای افزایش مهارت خود در این رشته نداشتند، فکر چندان خوبی نبوده و آن‌ها را تنها به کشتن داده و باعث ناامید شدنشان از بازی می‌شود.
  • بعضی مواقع، پس از این که گرالت هیولاهای موجود در یک منطقه را می‌کشد، انسان‌ها تصمیم می‌گیرند که در آن ساکن شوند. در اوایل بازی، هنگامی که بازیکنان هنوز هم دارند با محیط پیرامونشان و مکانیک‌های موجود در بازی آشنا می‌شوند، این مسئله در یکی از کات‌سین‌ها نشان داده می‌شود تا بازیکنان این موضوع را بهتر درک کنند. البته این مسئله همیشه این قدر ساده نیست، چرا که موقعیت‌ها متفاوت هستند. هنگامی که شما وارد یک منطقه خاص می‌شوید، بازی در پشت صحنه تمامی کار‌هایی که شما انجام داده و یا نداده‌اید، این که به چه افرادی کمک کرده و یا چه کسانی را کشته‌اید، تصمیماتی که درون بازی و یا در طی صحبت‌هایتان با دیگر شخصیت‌ها گرفته‌اید را چک می‌کند. این مسائل می‌توانند چیز‌های بسیار زیادی را تغییر دهند، از جمله نوع برخورد ساکنین یک شهر و یا روستا با شما. 
  • سطح هیولاها با سطح شما در بازی هماهنگ نمی‌شوند، برای مثال اگر سطح شما از یکی از هیولاهای درون بازی خیلی کم‌تر باشد، میزان آسیبی که می‌توانید به آن وارد کنید تقریبا هیچ است.
  • در طی مبارزه سطح دشمنان به شما نشان داده می‌شود. باید بگویم که اگر دشمنی را دیدید که نماد سطحش یک جمجمه است، بهتر از است که فاصله خود را با او حفظ کنید؛ چرا که نه تنها برای شما زیادی قدرتمند است، بلکه ممکن است که از شما برتر نیز باشد.
  • Bestiary (بخشی که اطلاعات راجع به هیولاها و حیوانات در آن جمع می‌شوند) هنگامی که شما اطلاعات تازه‌ای راجع به یک هیولا و یا یک حیوان بدست می‌آورید، آپدیت می‌شود، به شکلی که شما به مرور زمان می‌توانید از آن بخش اطلاعاتی همچون محل زندگی هیولای مورد نظرتان، زمانی که پدیدار می‌شود و نقاط ضعفش را بدست آورید.
  • سیستم تنظیمات بازی به تازگی برای این که به تعادل برسند، تغییر کرده‌اند.
  • شما در طول بازی وسیله‌ای را پیدا نخواهید کرد که نتوانید از آن استفاده کنید. اگر سطح آن‌ها برای شما زیاد است، به صورت خودکار با سطح شما در بازی هماهنگ می‌شوند. برای مثال در صورت رخ دادن چنین اتفاقی، میزان صدمه‌ای که یک اسحه وارد می‌کند از حد معمولش کم‌تر است، حتی اگر ویژگی‌های جالبش همانند به آتش کشیدن دیگر المان‌های موجود را به همراه داشته باشد. ناگفته نماند که وقتی یک وسیله را بردارید و سطحش با سطح شما هماهنگ شود، دیگر به سطح اصلیش باز نمی‌گردد. البته شما هر جا که بروید وسایل بسیار مفیدی را برای جمع کردن پیدا می‌کنید و اصلا نیازی نیست که برای برداشتن یک اسلحه خاص آن قدر صبر کنید تا سطح‌تان با سطح آن هماهنگ شود.
  • شما می‌توانید بر روی اسبتان از Axii استفاده کرده و از وحشت‌زده شدن و ترسیدن اسبتان در طی مبارزه خودداری کنید. Quen (نماد جادوهایی که Witcher‌ها ازشان استفاده می‌کنند) می‌تواند از تهاجمی به دفاعی تغییر کرده و یا منفجر شود و صدمات شدیدی را به دشمنان وارد کند.
  • Gwent (مینی‌گیم‌های موجود در بازی) به شکلی طراحی شدند که نهایتا 10 دقیقه از وقت شما را به خودشان اختصاص دهند. در طی این مینی‌گیم‌ها شما می‌توانید پول یا کارت‌های جدید برنده شوید، و حتی وارد مسابقاتی شوید که باید با برترین‌ها در این رشته به مبارزه بپردازید.
[تصویر:  kif83yr58o5rdwb1ex6d.jpg]
صورت گرالت، هنگامی که بیش از حد از معجونش استفاده می‌کند (اولین نکته)


فوق العادست این اطلاعات منتشر شده.
صد در صد Cd Project همه ی این انتظارات رو بر آورده می کنه.
چه بازی شود این بیشتر به وسعت نقشه خوشم از این بازی آمد
ممنون
ممنون بابت خبر ولی ...
از این جمله ای که داخل پرانتز در مورد بازی The Elder Scrolls V: Skyrim نوشتید و ربط دادن اون به عبارتی مثل "ماموریت های بیهوده"! خوشم نیومد وجالب نبود به نظرم،
اولا این طور ماموریت های جانبی فردی رو به زور وادار به انجام نمی کنن، اگه خوشتون نیومد انجامش ندید.
دوما در این همه تنوعی که ماموریت های Skyrim داشتند واقعا چند ماموریت برای آوردن یک چیز، به قول شما بیهوده میشن! در حالی که همه ماموریت ها پاداش و جذابیت خودشون رو دارن و اجباری هم در انجامشون نیست و هیچ کدوم بیهوده نیستن.
من Skyrim رو تموم نکردم هنوز، ولی اون ماموریت های جانبی که انجام دادم تنوع و غافل گیری هایی درشون وجود داشت که کم از ماموریت های اصلی نداشت.
فقط همین یک مورد که ماموریت جانبی بسیار کوتاهی هست رو نگاه کنید( اگه Skyrim رو بازی نکردید شاید نخونید بهتر باشه) :
یکبار در راهی با Lydia ( همراهم) برای یه ماموریت دیگه می رفتم که یه فردی رو تو راه دیدم که کنار یه گاری واژگون شده نشسته بود، بعد از حرف زدن باهاش معلوم شد که راهزنا بهش حمله کردن و از من خواست تا به جای امنی برسونمش، خب من هم قبول کردم، وقتی رسوندمش به یه قلعه پیش چند نفر دیگه، تازه متوجه شدم همه این حرفا یه نقشه بوده و یارو خودش دزد تشریف داره( البته تو راه هم شک کردم بهش) ،  در هر صورت، همشون به دیار باقی شتافتند!
می بینید یه ماموریتی که حتی جانبی هم حساب نمیشه اینقدر جالبه و شما رو میتونه غافل گیر کنه! دیگه اشاره در مورد بقیه ماموریت هایی( از نوع جانبی) که تو بعضیاشون ممکنه بین مرگ و زندگی چند نفر انتخاب کنید، بماند.
حال خودتون قضاوت کنید
بازی The Witcher 3: Wild Hunt هم از بازی های مورد انتظار خود من هم هست، و بیشتر از هر بازی دیگه ای اطلاعات منتشر شده ازش رو دنبال میکنم، ولی هر بازی باید خودش داشته هاش رو به رخ بکشه، البته ممکنه و حتما با بازی های بزرگی مثل Skyrim مقایسه خواهد شد ولی نباید یک دستاورد جدید در این سبک ارائه بده؟ نا سلامتی چند سال بعد از Skyrim میشه.
در هر صورت باید منتظر ارائه بازی شد و اونوقت دید، که البته امیدوارم به یک بازی به یادماندنی تبدیل بشه.