Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا

نسخه‌ی کامل: نگاهی به نمایشگاه GDC 2015
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
صفحه‌ها: 1 2
همایش Game Developers Conference یا به طور خلاصه GDC بزرگ ترین رویداد سالانه توسعه‌ دهندگان حرفه‌ ای  محسوب می شود و به بخش های مختلف تقسیم بندی می شود. آموزش، نو آوری و شبکه از بخش های اصلی این نمایشگاه است. در این همایش نمایشگاه های عمومی وجود دارد و بهترین بازی های مستقل و بهترین های GDC نیز در یک کنفرانس پایانی در معرض دید عموم قرار می گیرد.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

جرقه ایجاد این همایش

در سال 1998 در خانه شخصی به نام کریس کراوفورد همایش Computer Game Developers Conference برگذار شد. این همایش در ابتدا با 27 نفر از طراحان بازی در سن خوزه کالیفورنیا برگذار شد. افرادی معروف همچون  دان داگلو، برندا لاورِل، برایان موریارتی، گوردون والتون، تیم برِنگِل، کلیف جانسون و... نیز در این همایش وجود داشتند.

در اولین سال های برگزاری ، مکان های مختلفی میزبان این همایش بودند و با جابه جا شدن این مکان ها، بازدید کنندگان و شرکت کنندگان زیادی به جمع این همایش اضافه می شدند. با استقبالی که  بازدیدکنندگان و شرکت کنندگانی که از این همایش کرده بودند بالاخره تصمیم بر این شد که انجمن توسعه دهندگان بازی های ویدئویی ایجاد شود. تا هم اکنون 12000 نفر بازی ساز و توسعه دهنده عضو این انجمن هستند. در ادامه و در سال 2005 مکان این همایش تغییر کرد و به سان فرانسیسکو منتقل شد و طبق گزارش های منتشر شده در آن سال، 1200 نفر در این همایش شرکت کردند.

در سال 2006 این همایش دوباره به سن خوزه کالیفورنیا منتقل شد و در سال بعد یعنی سال 2007، GDC دوباره به سان فرانسیسکو بازگشت. در حول جابه جایی این همایش، روند صعودی بازدید کنندگان و شرکت کنندگان قابل مشاهده بود. در سال 2008 این رقم از مرز 18000 نیز عبور کرد. در سال 2009 نیز انجمن توسعه دهندگان بازی های ویدئویی به دانش آموزان برتر 25 بورسیه شرکت در این همایش را اهدا کرد



ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
در این مقاله به همایش GDC 2015  نگاهی می اندازیم و آن را بررسی می کنیم.
 [تصویر:  5uspy5zx5lg3bynzz8ge.jpg]
نام همایش: Game Developers Conference (GDC)
مکان برگذاری: سان فرانسیسکو، کالیفرنیا
زمان برگذاری: دوم تا ششم ماه مارس مصادف با 11 تا 16 اسفند 1393
برگذاری در مکان های دیگر: کُلن آلمان 12 و 13 مرداد 1394
شانگهای چین 3 تا 5 آبان 1394

 
بخش اول معرفی کنسول ها و وسایل رونمایی شده در GDC 2015
 [تصویر:  jj7yck5n18m3a3ye1spb.png]
Nvidia Shield: کنسولی با کیفیت 4K
شرکت NVIDIA از اولین کنسول تلویزیونی خود را با سیستم عامل اندروید و پشتیبانی از4K با نام NVIDIA Shield در رویداد GDC 2015 رونمایی کرد. قیمت این کنسول تلوزیونی 200 دلار می باشد. همراه این دستگاه یک ریموت کنترل کوچک نیز منتشر می شود که به وسیله USB شارژ می شود. از دیگر قابلیت های این ریموت کنترلی می توان به پشتیبانی از جست و جوی صوتی گوگل اشاره کرد. Nvidia Shield  یک حافظه 16 گیگابایتی دارد و بازیبازان می توانند با استفاده از درگاه میکرو SD، حافظه دستگاه را افزایش دهند. همچنین دو پورت  USB 3.0، برای اتصال هارد دیسک های خارجی، در این دستگاه قرار دارد. این کنسول تلوزیونی به سوپر چیپ Tegra X1 مجهز است. این چیپ از طراحی ماکسول بهره می برد که موجب افزایش پردازش و سرعت در کنسول می شود. این بدین معنا است که سرعت پردازش و کارکرد در این کنسول خیلی بیشتر از Apple TV  و  Roku می باشد. طبق گفته سازندگان این کنسول تلوزیونی از وضوح تصویری 4K با فرکانس ۶۰ گیگاهرتز پشتیبانی می کند. بازی های زیادی برای این کنسول عرضه خواهد شد و از این بابت، بازیباز ها نباید نگران باشند.  برخی از بازی های که قرار است در اولین روز عرضه این کنسول در دسترس باشد بدین شرح است:
The Talos Principle
Borderlands: The Pre-Sequel
Doom: BFG Edition
Limbo
Crysis 3
Metal Gear Solid: Revengeance
علاوه بر عناوین مذکور 50 بازی دیگر برای این کنسول عرضه می شود. سیستم + Grid نیز به بازیباز این امکان را می دهد تا عناوین به روز صنعت گیم را در کنسول جدید انودیا تجربه کنند. 
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
+Grid چیست؟
تا به حال نام سرویس استریم به گوشتان خورده. +Grid نیز یک سیستم استریم است و Nvidia Shield از این سیستم پشتیبانی می کند. بازیبازان با استفاده از اشتراک های رایگان و ویژه می توانند به بخش های این سیستم دسترسی داشته باشند. از عنواینی که قرار است به وسیله استریم به این کنسول اضافه شوند می توان به دو بازی Batman: Arkham Knight و The Witcher 3: Wild Hunt اشاره کرد. اما این سیستم چه خوبی دارد؟
بهترین خوبی که در این سرویس وجود دارد این است که بازیباز هیچ وقت عناوین به روز را از دست نمی دهد. اما این کار موقعی اتفاق می افتد که Nvidia از این سرویس به خوبی حمایت کند. در این صورت است که کاربران می توانند از بازی های بازرگ در این کنسول لذت ببرند.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
 [تصویر:  sqov7hbdqxl32t8cdyal.jpg]
source 2 جدیدترین موتور بازی سازی شرکت Valve
در طی برگزاری همایش GDC 2015 شرکت Valve  از موتور گرافیکی جدیدی رونمایی کرد. این موتور گرافیکی Source 2 نام دارد که قرار است چایگزین موتور قبلی این شرکت شود. علاوه بر این نسخه ی دیگر از این موتور گرافیکی برای بازیسازان به صورت رایگان عرضه می شود. به گفته ی آقای Jay stelly از شرکت Valve تمامی محتویات این موتور بازیسازی برای سازندگان رایگان خواهد بود.
او در مورد این موتور جدید گفت:


نقل‌قول: ارزش یک پلتفرم مانند PC وابسته به تولیدات و محصولاتی است که برای آن عرضه میشود ، با ارایه موتور SOURCE 2 تمرکز ما بر روی افزایش تولیدات سازندگان بازی میباشد ، موتور SOURCE 2 به گونه ای طراحی و ساخته شده است که فقط مخصوص افراد حرفه ای در این صنعت نمیباشد بلکه گیمرهای معمولی نیز میتوانند با استفاده از این موتور وارد این حرفه شوند و از چرخه تولید و ساخت بازی های مورد علاقه شان سر در بیاورند همانند موتورهای Epic و Unity ما نیز این موتور را بصورت رایگان در اختیار سازندگان بازی قرار میدهیم تا موجب پایداری پلتفرم PC در زمینه بازیسازی شود .


به دنبال موتور بازیسازی Source 2 شرکت Valve از دستگاه Steam Link رونمایی کرد. این دستگاه نیز با قیمت 50 دلار روانه بازار خواهد شد.
 [تصویر:  7ov69jmp9kfnn8tul69r.jpg]
Steam Box و کنترل جدید
تا قبل از همایش GDC 2015 شایعات زیادی پیرامون Steam Box و دسته آن منتشر شده بود. اما به یک باره سایت Polygon از کنترل جدید Steam Box رونمایی کرد. این سایت درباره این کنترل چنین می گوید:

نقل‌قول: شاید این دسته کمی ناباورانه به نظر برسد ولی وقتی که در دست قرار می گیرد بسیار راحت است و سازنده کار جالبی انجام داده است تا حس ماوس و کیبورد را به این دسته بیاورد.


بهترین نکته در طراحی کنترل استیم، استفاده از ایده های خلاقانه است. در این کنترل دو پد لمسی وجود دارد. پد سمت راست حکم ماوس و پد سمت چپ حس انتقال فضای بازی را  به بازیباز می رساند. به عنوان مثال هنگامی که در یک بازی تیراندازی اول شخص مورد ضربه قرار می‌گیرید، پد لمسی سمت چپ، جهت درست منبع ضربه زننده را به بازیباز منتقل می ‌کند.
در هر Steam Box یک دسته قرار دارد و اگر بخواهید این دسته را به طور جدا خریداری کنید می توانید این دسته را با قیمت ۴٩.٩٩ دلار خریداری کنید.
 [تصویر:  kcjmiljdiuloqtd0267h.jpg]
رونمایی از هدست واقعیت مجازی HTC Vive
در همایش GDC 2015 شرکت Valve برای اینکه در صنعت واقعیت مجازی عقب نماند، از هدست واقعیت مجازی HTC Viva رونمایی کرد. هدستی که ظاهرا مدت ‌ها از مراحل اولیه توسعه‌ اش می‌ گذرد و همان‌ طور که با سرعت رونمایی شد و همه را شگفت زده کرد، با سرعت هم می‌ خواهد وارد بازار شود و گوی پیروزی را از دیگر شرکت های رقیب بدزدد.
طبق اطلاعات منتشر شده این هدست در محیطی 15 در 15 فوت کارایی دارد. همچنین کل اندام بازیباز توسط حسگر Lighthouse شبیه ساز می شود. از آنجایی که این  دستگاه حرکتتان را فقط از یک پرسپکتیو ردیابی نمی‌کند، پس، سیستم این توانایی را دارد تا شما و محیطی که در آن وجود دارید را به طور کامل پوشش دهد.
 تنها مشکلی که وجود دارد نصب اولیه این هدست است. طبق مشاهده هایی که انجام شده برای نصب و وصل این هدست به سیم های زیادی نیازمند هستید. از کمربندی که باید دور قفسه سینه‌تان ببندید گرفته تا سیم ها و کابل هایی  که به کنترلرها متصل هستند. این مورد را می توان یکی از نقاط ضعف این هدست دانست زیرا این کابل ها دردسرهای زیادی به همراه خواد داشت.
 [تصویر:  1lbej274rq58ijmysc8i.jpg]
عرضه هدست Project Morpheus در سال 2016
سال قبل و در همایش GDC 2014، سونی از هدست واقعیت مجازی خود به نام Project Morpheus رونمایی کرد. حال به نظر می رسد که این دستگاه آماده عرضه می باشد چرا که سونی تاریخ عرضه این دستگاه را اعلام کرد. در اوایل مراسم آقای یوشیدا (مدیر کل شرکت سونی) اعلام کرد:
نقل‌قول: ما سال پیش در همین رویداد از هدست واقعیت مجازی برای کنسول PS4 رونمایی کردیم و شما میتوانید پیشرفت این محصول را در این یک سال مشاهده کنید .

سونی در این یک سال سخت مشغول بهبود مشخصات سخت ‌فزاری و تکنولوژی‌ به کار رفته در Project Morpheus بوده تا بتواند نسخه ی ویژه ای برای طرفداران طراحی کند. مدل جدید این هدست یک صفحه نمایش ۵٫۷OLED اینچی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ دارد که برای همچین هدستی عالی است. صفحه نمایش این محصول از فریم ریت ۱۲۰ گیگاهرتز پشتیبانی می کند که موجب روان تر و بهتر دیده شدن تصاویر برای بازیباز می شود. این آمار برای یک هدست واقعیت مجازی مانند Morpheus بسیار خوب است.
 کنسول
PS4 در واقع طوری طراحی شده است که بازی ها را با نرخ فریم ۱۲۰گیگاهرتز اجرا کند. نسخه جدید این این هدست 3 حسگر اضافی نسبت به نسخه قبلی دارد.

 [تصویر:  dy4yougyss9lxmw0re6j.jpg]
Titan X برگ برنده Nvidia
در همه جای دنیا کمپانی های فعال همیشه منتظر هستند تا در یک فرصت خوب، گوی رقابت را از رقبا بدزدند. این کار را Nvidia نیز انجام داد در یک فرصت مناسب در این همایش  از نسل بعدی کارت های گرافیکی رونمایی کرد. بعد از رونمایی از موتور Unreal Engine 4 کارت گرافیکی Titan X توسط Nvidia رونمایی شد. معرفی این کارت گرافیکی بعد از نمایش خیره کننده موتور Unreal Engine 4 ارتباطی باهم داشت که به آن اشاره خواهیم کرد. این کارت بر پایه‌ی تراشه‌ ی کامل نسل ماکسول با نام GM200  طراحی شده و قدرت تمام عیار این نسل را بعد از مدت‌ها انتظار به نمایش خواهد گذاشت.
 پس از رونمایی از Titan X، شرکت اپیک با استفاده از موتور Unreal Engine 4 دمویی را به نمایش گذاشت تا همه با قدرت این غول  کارت گرافیکی بیشتر آشنا شوند. دمویی که در کنفرانس به نمایش درآمد به صورت Real-Time و با نرخ ۳۰ فریم در ثانیه اجرا شد.
 [تصویر:  ckdhji5eh6qtbfl4c8yj.jpg]
رکورد شکنی PS4 : بیست میلیون دستگاه فروخته شده در سرتاسر جهان.
شاید این که گفته شد قدیمی باشد و در حال حاظر فروش این کنسول از مرز بیست میلیون دستگاه نیز گذشته باشد اما شرکت سونی در GDC 2015 از آمار فروش کنسول PS4 پرده برداری کرد. طبق آمار منتشر شده کنسول PS2 در دومین سال انتشار 19.570.00000  دستگاه فروخته بود اما در طرف مقابل کنسول PS4 در طی سه سال 20.200.000  دستگاه فروخته.
آقای Andrew House مدیر بخش سرگرمی های کمپانی سونی اعلام کرد:

نقل‌قول: ما از طرفداران عظیم و بی‌شمارمان که از ما پشتیبانی می‌کنند نهایت سپاس را داریم. بسیار خوشحال هستیم که گیمرهای سراسر دنیا به انتخاب پلی‌استیشن 4 به عنوان بهترین مکان برای انجام بازی ادامه می‌دهند.
ما در راه خود ثابت قدم و پایدار باقی خواهیم ماند و خود را متعهد می‌دانیم که بهترین تجربه‌ی سرگرمی را به پشتوانه قدرت شبکه‌ای و قابلیت‌های عمیق اجتماعی پلی‌استیشن 4، به مخاطبان ارائه دهیم.


شرکت سونی قصد دارد با تبلیغ های مختلف آمار فروش کنسولش را بالاتر ببرد و از رقیب دیرینه اش یعنی Microsoft جلو بزند.
 [تصویر:  nckcylk7ymrfliga6g4l.jpg]
واقعیت مجازی با HoloLens: مایکروسافت وارد می شود.
این روز ها شرکت های مختلفی وارد صنعت واقعیت مجازی شده اند. سونی، والو، فیسبوک و... از شرکت های بزرگی هستند که وارد این صنعت نوپا  شده اند. اما Microsoft چه؟ در کنفرانس Windows 10 این شرکت از هدست واقعیت مجازی خود  به نام Hololens رونمایی کرد. با استفاده از این هدست می توانید در دنیای واقعی، بازی ها را بازی کنید. این هدست ، که شبیه به یک عینک آفتابی است، از دو کنسول  شرکت Microsoft ( Xbox One , PC) نیز پشتیبانی می کند.
طبق اطلاعات منتشر شده؛ هدست Hololens پس از عرضه رسمی ویندوز 10 روانه بازار خواهد شد.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
آینده و تاثیرات Hololens
پس از مرگ آقای Mike Ey طراح این هدست، آینده این دستگاه نیز به خطر افتاد و حتی بعضی ها هم از لغو این پروژه سخن گفتند. اما شرکت Microsoft طی بیانیه ای اعلام کرد که پروژه HoloLens هیچ وقت کنسل نخواهد شد. خب این اعلامیه آینده این دستگاه را تضمین کرد. اما این هدست چه تاثیرات مثبتی روی کنسول نسل هشتمی Microsoft خواهد داشت؟ تاثیرات آن روی ساخت بازی های ویدئویی چگونه خواهد بود؟
آقای Phil Spencer به این سولات پاسخ دادند:

نقل‌قول: هم اکنون می توانیم بگوییم، “خب، اگر یک Xbox یا PC داشته باشیم، این سناریوها چه خواهند بود؟” ما به صورت عمومی در آن ها صحبت نکرده ایم، اما می توانید تصور کنید. همانطور که ما HoloLens را عرضه و موفقیت بدست آوریم، این سناریو ها واضح تر شده، و سازندگان می توانند از آن ها بهره ببرند.


زمانی که یک کمپانی تکنولوژی جدیدی را معرفی می کند، به سختی می تواند در بین محصولات دیگر جایی برای خود دست و پا کند، اما حقیقت این است که عده ای زیادی منتظر عرضه این هدست هستند ولی Microsoft هنوز هیچ تصمیمی نگرفته.
آقای Spencer  در مورد شرکا و قدرت واقعیت مجازی در بازار چنین گفت:

نقل‌قول: ما همکارانی داریم، و در حالی که این افراد بر روی PC، برای Xbox هم کارهایی خواهیم کرد. هم اکنون به دنبال تکنولوژی ها و چیزهایی هستیم که فکر می کنم، برای بهبود تجربه Xbox One به آن ها احتیاج داریم، و تمرکز ما بر روی آن ها است. و فکر نمی کنم VR مربوط به آینده نزدیک باشد. نمی گویم تا پنج سال بعد، اما واقعا در حال حاضر امکان آن وجود ندارد.


به هر حال E3 2015 بهترین مکان برای ارائه اطلاعات بیشتر از این محصول است. پس باید تا آن موقع صبر کرد.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

بخش دوم: اطلاعات و نمایش های منتشر شده از بازی ها
[تصویر:  oj4w6o2cmioxdhaxhhex.jpg]
جدید ترین اطلاعات از بازی GTA ONLINE: Heists
خیلی وقت است که آپدیت Heists برای GTA Online منتشر شده و بیش تر بازیباز ها آن را تمام کردند و تمامی اطلاعات آن را می دانند اما در همایش GDC 2015 اطلاعاتی از بازی منتشر شد که شما را از آن آگاه می کنم.
به طور کلی مدت زمان انجام تمامی ماموریت های موجود در GTA Online حدود ۲۰ ساعت طول خواهد کشید و بسته به مهارت بازیکن ها هر ماموریت بین 2 تا 3 ساعت تکمیل می شوند. علاوه بر این نیز برای آماده سازی مراحل بین زمانی بین 20تا 30 لازم است.
برای انجام مراحل بازی، بازیباز باید در سطح 12 باشد و یک خانه مجهز نیز در اختیار داشته باشد. پس از آن Laster به شما زنگ می زند و خانه شما را برای انجام ماموریت آماده می کند. هر رهبر در ابتدای سرقت باید مبلغی را به عنوان نقشه کشی و... پرداخت کند که این کار ریسک بالایی می خواهد اما پس از پایان سرقت مبلغی که به دست می آورید ارزش این ریسک را بالا می برد.
رهبران هر سرقت باید سهم هر بازیباز را به درستی پرداخت کنند که تمامی آن ها قبل از شروع بازی انجام می شود. هر بازیباز در پایان ماموریت های آماده سازی 12.000 دلار دریافت می کند که بسته به نوع عملکرد شما در بازی این مبلغ نیز افزایش پیدا می کند.
تمامی کارهای گفته شده بخش کوچکی از اطلاعاتی هستند که در این همایش منتشر شدند. بازیباز با تجربه این بازی چیز های بیشتری مشاهده می کند.
[تصویر:  nipxrq3p6ojh21nzwy8d.jpg]
Alien Isolation در حالت سوم شخص تماشا کنید
خیلی از ما دوست داشتیم تا بعضی از بازی ها را در حالت اول شخص و دیگر بازی ها را درحالت سوم شخص بازی می کردیم. استودیو Creative Assembly طی نمایشی گیم پلی بازی Alien Isolation را با نمای سوم شخص به حضار نشان داد. طبق گفته سازندگان، این بازی در ابتدا قرار بود در نمای سوم شخص ساخته شود اما با تصمیمی که گرفته شد؛ قرار شد نمای اول شخص با این بازی افزوده شود.
پس از ارائه این توضیحات نمایشی از حالت سوم شخص این بازی به نمایش در آمد. سایت
Destructoid موفق به ضبط ۲ دقیقه از گیم پلی این بازی شد. در حال حاضر نیز شرکت سازنده هیچ علاقه ای ندارد تا پچ حالت سوم شخص را برای بازی عرضه کند.

[تصویر:  ckdhji5eh6qtbfl4c8yj.jpg]
سونی و آینده صنعت بازی های رایانه ای
بازی های رایگان ( Free To Play) کنسول PS4 بخش مهمی را تا به حال در موفقیت سونی بازی کرده اند. سونی قصد دارد تا در آینده؛ بازی ها به صورت رایگان در بازار به فروش برسد. البته این نقشه را نمی توان منطقی دانست زیرا در این حالت بازی ها هیچ سودی برای شرکت سازنده نخواهد داشت.
خانم Sarah Thompson یکی از مدیران بخش بازی های Free To Play سونی درباره رایگان شدن بازی ها چنین می گوید:

نقل‌قول: ما به بازی های رایگان به عنوان بخش مهمی از سیاستمان  در صنعت بازی های رایانه ای نگاه می کنیم. در این مدت که ما به این بخش توجه کمی داشته ایم متوجه شدیم که این بخش طرفداران زیادی پیدا کرده است و در سه تا پنج سال آینده این بخش موفقیت های زیادی کسب می کند. این یک خبر خوب برای ما است، ما فکر می کنیم که این بخش برای تجارت ما بسیار خوب است و مارا به نقطه ای می رساند که هر شرکت گیمینگ باید در اوج کار خود به آن برسد، ما به عنوان یک شرکت بزرگ به رایگان بودن بازی ها اعتقاد داریم.


به توجه به حرف های خانم Thompson سونی در ابتدا فکر می کرد که این بخش با استقبال کمی روبه رو می شود ولی حالا عقیده سونی این است که این بخش چه قدر می تواند سودمند باشد.
عناوین مجانی که هم اکنون برای Playstation  قابل استفاده هستند هر روز بیشتر می شوند از Warframe گرفته تا  War Thunder همه ی این عنوان های بزرگ برای Playstation 4 رایگان هستند.
[تصویر:  3e83de1izsyuqk0zepy4.jpg]
تابستان منتظر عرضه Wasteland 2 برای کنسول PS4 باشید.
در GDC 2015 شرکت Inxile Entertainment سازنده بازی Wasteland اعلام کرد که در تابستان سال جاری بازی Wasteland 2 برای کنسول PS4 عرضه خواهد شد.
 این استودیو در سایت Playstation گفت:
 

نقل‌قول: نسخه ی Game Of The Year بازی Wasteland 2 به PS4 می آید. این نسخه پیشرفت ها و بهبود هایی زیادی نسبت به نسخه ی PC داشته است.


این بازی به موتور گرافیکی Unity 5 پورت شده است و به همین دلیل جلوه های بصری و محیطی این بازی بهتر شده  و صورت و فیزیک بدنی شخصیت ها واقعی تر شده است و همینطور دیالوگ های تازه ای به داستان بازی اضافه شده است.
موارد زیادی به بازی افزوده شده. مثلا از مواردی که به نسخه ی PS4 این بازی اضافه شده است می توان به اضافه شدن چند Perk و بهبود یافتن سیستم تیراندازی بازی اشاره کرد که به خاطر همین سیستم شما می توانید از این به بعد دشمنانتان را بیهوش و یا فلج کنید.
در تابستان سال جاری منتظر عرضه Wasteland 2 برای کنسول PS4 باشید
[تصویر:  f08xxieg4jrv57hpvf8f.jpg]
بازی استراتژیک Tropico 5 به PS4 می آید.
در حال حاظر این بازی برای کنسول PS4 عرضه شده اما نگاهی به GDC 2015 نیز داشته باشیم.
استودیو Kalypso خالق بازی Tropico اعلام کرد 24 آوریل سال جاری بازی Tropico 5 به PS4 می آید. این بازی، اولین بازی از این سری است که برای کنسول ها عرضه می شود. محتویات بازی همانند نسخه PC است ولی در این نسخه یک DLC جدید به نام The Big Cheese ( پنیر بزرگ) به همراه یک نقشه جدید و یک Passport وجود دارد.
برخی افراد بر این باورند که عناوین استراتژیک را نمی توان با کنترل بازی کرد اما شرکت سازنده اعلام کرد که وجود کنترل در این بازی هیچ مشکلی به وجود نمی آورد.
 روزولیشن و نرخ فریم این بازی نیز معلوم شد. بنا به گفته شرکت سازنده این بازی با رزولیشن 1080 و فریم ریت 30 بر روی کنسول
PS4 اجرا می شود.

[تصویر:  711516sih3oyv2ury7je.jpg]
بازی Elite: Dangerous برای کنسول های نسل هشتم نیز منتشر می شود.
بازی Elite: Dangerous اولین بار و به صورت انحصاری برای PC عرضه شد اما اینطور که به نظر می رسد، عنوان مذکور قرار نیست که انحصاری بماند و نسخه های نسل هشتمی در دست ساخت هستند.
در همایش
GDC 2015 بود که اعلام شد این بازی قرار است برای کنسول های Xbox One و PS4 عرضه شود اما قرار است این بازی به صورت انحصاری زمانی برای کنسول XBOX One منتشر شود. در رابطه با نسخه کنسولی Elite: Dangerous هم سازندگان مدعی هستند، افت کیفیتی در هیچ بخشی صورت نخواهد گرفت و بازیکنان تجربه ای برابر را مانند دارندگان نسخه PC خواهند داشت.

ساخت این بازی در از نوامبر سال 2012 کلید خورد و هزینه های ساخت آن از کمک های مردمی و سرمایه های خود شرکت
Frontier Developments تامین شد. سازندگان برای قدردانی از مردم نسخه های Beta ، Alpha و Gamma را به صورت رایگان عرضه کرد.
Elite: Dangerous هم اکنون به قیمت ۵۹٫۹۹ دلار به صورت انحصاری برای PC فروخته می شود. نسخه های کنسولی در تابستان ۲۰۱منتشر خواهند شد.


[تصویر:  Expo-floor-1200-80.jpg]
برترین های GDC 2015
در همایش GDC 2015 لیستی از برندگان این همایش منتشر شد. جوایز این همایش با نام GDCA پس از 2 ساعت تاخیر به برندگان اهدا شد. لیست برندگان این همایش:
برترین بازی سالMiddle-earth Shadow of Mordor :
برترین صدا Alien: Isolation :
بهترین حضور اولیه (در عرصه) : Stoic Studios
برترین بازی موبایل/کنسول دستی: Monument Valley
برترین طراحی برای بازی: Hearthstone: Heroes of Warcraft
برترین تکنولوژی به کار رفته: Destiny  
برترین جلوه هنری: Monument Valley
بهترین روایت داستانی: Kentucky Route Zero 
جایزه نوآوری:Brenda Romero
جایزه پیشگامی: David Braben  
دستاورد عمری: Hironobu Sakaguchi
جایزه مخاطبان: Elite: Dangerous

همچنین جوایز برترین بازی های مستقل نیز برگزار شد که در آن خلاقیت سازندگان مورد ستایش قرار گرفت. این لیست بدین شرح است:

جایزه بزرگ: Seumas McNall عنوان Outer Wilds
برترین جلوه هنری:    Metamorphabet
برترین صداEphemerid :
برترین طراحی Outer Wilds :
بهترین داستان سرایی: ۸۰ Days
جایزه :Nuovo برای Tetrageddon Games
جایزه مخاطبان:  This War of Mine
نمایش دانش آموزان:  Close Your
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
از این همایش چه نتیجه می گیریم؟
در بخش بازی ها چیز جدیدی وجود نداشت و غیر از 1-2 مورد تازه  از مابقی اخبار آگاه بودید. اما بخش تکنولوژی چه؟
طبق اخبار منتشر شده دستگاه های زیادی در سال 2016 عرضه می شوند. سال 2016 شاهد رقابت های بسیاری در زمینه واقعیت مجازی خواهیم بود.  در سال جاری نیز عرضه windows 10 و DX 12 و از همه مهم تر عرضه هدست واقعیت مجازی Microsoft یعنی هولولنز، موفقیت های بسیاری را برای شرکت Microsoft به ارمغان خواهد آورد.
اما سوالی که در زهنمان به وجود می آید این است که آیا هدست واقعیت مجازی Microsoft واقعا در سال 2015 منتشر می شود؟ چه بازیی هایی برای هدست های واقعیت مجازی شرکت های مختلف عرضه می شود؟ آیا این بازی ها همانند بازی های الان سرگرم کننده است؟ چه تکنولوژی جدیدی در سال 2015 منتشر می شود؟ و...
جواب تمامی این سوال ها در E3 2015 مشخص خواهد شد.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
 
 
 
 
 
خسته نباشید علی جان من که بدون تعارف می گم می دونم چقدر زحمت کشیدی برای مقاله تا همین حالا درگیر کار های انتشارش بودی عالی بود Clap
يك نگاه اجمالي انداختم و با اين روبرو شدم
شاید این که گفته شد قدیمی باشد و در حال حاظر فروش این کنسول از مرز بیست میلیون دستگاه نیز گذشته باشد اما شرکت سونی در GDC 2015 از آمار فروش کنسول PS4 پرده برداری کرد. طبق آمار منتشر شده کنسول PS2 در دومین سال انتشار 19.570.00000 دستگاه فروخته بود اما در طرف مقابل کنسول PS4 در طی سه سال 20.200.000 دستگاه فروخته.
در كل از شكل كلي مقالت خوشم اومد
بقيشو بعد ميخونم
(04-27-2015, 11:54 PM)unique نوشته است: [ -> ]خسته نباشید علی جان من که بدون تعارف می گم می دونم چقدر زحمت کشیدی برای مقاله تا همین حالا درگیر کار های انتشارش بودی عالی بود Clap

ممنون از شما.

Eee باو این قالب جدید پدر مارو در آورد. غیر از یکی دوتا باگ، مابقیش درسته
بسیار عالی بود خسته نباشید!
این ویندوز10 دقیقا کی میاد؟
خیلی خوب بود...زحمت زیادی کشیدی...
خسته نباشی...
از اونجایی که مقاله بیشتر حالت خبری و اطلاع رسانی داشت بنابراین نمیشه اشکالی از محتوای مقالاه گرفت. در کل جامع و خوب بود
(04-28-2015, 10:27 AM)PWLG نوشته است: [ -> ]بسیار عالی بود خسته نباشید!
این ویندوز10 دقیقا کی میاد؟

آن طور که گفته شد در تابستان سال جاری منتشر می شود ( هرچند شاید تا 3 ماهه آخر سال تاخیر بخوره)
نگارش خوب بود اما بازهم مواردی از استفاده غیر صحیح از علائم نگارشی و حرف های اضافه دیده میشه
حالت مقاله هم به طور کلی متفاوت بود که قابل تقدیره
شما پیشرفت داشتی و بازهم مثل اکثر دوستان باید روی ویراستاری کار کنی
----
* در پایان تیترها از نقطه استفاده نکنید
 با تشکر از نویسنده گرامی
این جور مقالات که بیشتر جنبه خبری داره در عین حال که به نظر میاد ساده باشه ولی به نظر من شاید سخت تر از مقالات تحلیلی و نقد وبررسی هست، اونهم بدلیل اینکه در مقالات تحلیلی دست نویسنده برای خلاقیت در نوشته بازتر هست، البته در این گونه نوشته های خبری هم میشه خلاقیت بکار برد ولی باید بیشتر حواس نویسنده به معتبر بودن اطلاعات باشه.
 مقاله خوبی بود، و اطلاعات جالبی داشت. وجود بعضی اشکالات نگارشی هم که تقریبا طبیعی هست؛ خود من هم هر بار مطلبی می نویسم و چندین و چند بار هم که اون رو مرور میکنم و اشکالاتش رو برطرف میکنم ولی باز هم بعد از ارسال مطلب می بینم که مملو از غلط و اشتباه هست! باز هم ویرایش می کنم و بعد از مدتی که دوباره بهش مراجعه میکنم، باز هم ایراد نگارشی توش میبینم!
اینها رو گفتم که بگم همه در هر سطحی بعضی اوقات این موارد در نوشتشون دیده میشه؛ یک راه کم شدن این موضوع این هست که مقاله رو به فردی دیگه بدید تا بخونه؛ البته منظورم فردی آشنا با گیم نیست و فقط شخصی باشه که مقاله رو بخونه و نظرش رو راجع به جملات و جمله بندی بگه، که در این صورت می تونه خیلی کمک کننده باشه. البته موارد و مشکلات نگارشی محسوسی با توجه به حجم مطلب، داخل مقالتون نبود.
اصل نوشته همیشه اون جذابیت نوشته هست و مسائل دیگه رو میشه بمرور حل کرد.
ممنون از مقاله خوبتون که اطلاعات جالبی رو منتقل میکنه؛ مقاله جالبی بود .
موفق باشید
صفحه‌ها: 1 2