Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا

نسخه‌ی کامل: Valve سیستم خریداری ماد را از استیم حذف کرد
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
[تصویر:  zb0dqp9qcbh0tbwfk38b.jpg]

چند روز پیش Valve اعلام کرد که برای حمایت از ماد‌سازان، سیستمی را به وجود آورده به شکلی که هر کس باید مبلغی را برای دانلود یک ماد بپردازد. Valve این سیستم را با به فروش رساندن مادهای بازی پرطرفدار و محبوب The Elder Scrolls V: Skyrim، آغاز کرد. این موضوع با واکنش منفی اکثر کاربران شبکه استیم مواجه شد، چرا که آن‌ها بر این عقیده بودند که مادها باید به صورت رایگان در اختیار دیگر بازیکنان و علاقه‌مندان، قرار بگیرند. Valve خودش تا به امروز نیز این مسئله را تکذیب کرده و گفته بود که این سیستم به نوعی زحماتی که مادسازان برای ساخت یک ماد کشیده‌اند را، جبران کرده و باعث افزایش خلاقیت مادسازان و سطح کیفی مادها می‌شود. به نظر می‌رسد که انتقادات کاربران به این سیستم کار خودشان را کرده‌اند، چرا که Valve بیانیه‌ای صادر کرده، در آن از کاربران عذرخواهی کرده و نظرش را نیز کاملا راجع به این مسئله تغییر داده است.

Valve در بیانیه‌ای که صادر کرده گفته است که:
نقل‌قول: کاملا مشخص است که ما این کار را انجام دادیم، به خاطر این که دقیقا متوجه نبودیم که چه کار می‌کنیم و از عواقبش اطلاعی نداشتیم. ما چیزهای زیادی را طی سال‌ها عرضه کردیم، چیزهایی که به سازندگان نیز این اجازه را می‌دادند تا در مبلغ به دست آمده از فروش آن‌، سهیم باشند، همان‌طور که تا به امروز بوده‌اند. مشخص است که این مسئله (سیستم پرداخت پول برای مادها) کاملا متفاوت است. مقصود ما از به وجود آوردن این سیستم، این بود که به مادسازان این فرصت را بدهیم تا به صورت تمام وقت بر روی مادهای خود کار کنند، و شرکت‌های بازی‌سازی را نیز وادار به ارائه پشتیبانی و خدمات بهتر به انجمن‌های مادسازی کنیم. ما قصد داشتیم تا مادهای بیش‌تری را تبدیل به محصولات تجاری کنیم، همانند مادهایی که برای بازی‌های Counter-Strike ،DayZ ،Dota و Killing Floor ساخته می‌شوند، و همچنین این بستر را نیز فراهیم سازیم تا هر مادسازی از چنین شانسی (تبدیل شدن مادش به یک محصول تجاری) برخوردار باشد، اما خب متوجه تفاوت میان موفقت‌های قبلیمان، همانند سهم داشتن سازندگان از درآمد بدست آمده از فروش یک محصول، و سیستم خریداری ماد نبودیم. ما وضعیت انجمن‌های بازی که در شبکه خودمان شکل گرفته‌اند را به خوبی درک می‌کنیم، اما خب انجمن‌های مادسازی Skyrim که سال‌ها قدمت دارند جای درستی برای آغاز این پروژه نبودند. ما باور داریم که این مسئله باعث خدشه دار شدن برندمان شده است، هر چند هنوز هم بر این عقیده هستیم که این سیستم می‌توانست مفید ظاهر شود. ما به بررسی بازخوردهای طرفداران نسبت به این مسئله (سیستم خریداری ماد) ادامه می‌دهیم. همچنین ما پول تمام افرادی که برای دانلود ماد هزینه پرداخت کرده‌اند را پس می‌دهیم.
Bethesda، شرکت بزرگ بازی‌سازی و سازنده عنوان The Elder Scrolls V: Skyrim، نیز در رابطه با این موضوع گفته است که:
نقل‌قول: ما تنها خواهان بهترین‌ها برای مادسازان بودیم، اما خب بازخوردهای کاربران کاملا واضح هستند، آن‌ها این سیستم را نمی‌خواهند. پشتیبانی کاربران از ما برایمان از هر چیز دیگری با ارزش‌تر است. ما به خواسته‌های آن‌ها گوش فرا می‌هیم.



[تصویر:  tctxlztzfew2tt8qo8xv.jpg]