Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا

نسخه‌ی کامل: مهمانی شیطان | اولین نگاه به Hellblade
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
صفحه‌ها: 1 2
مقدمه
در میان کوه ها و سرزمین های زیبای سلتیک، مقبره‌های اجداد من وجود دارد و ستایش آن‌ها برای من بسیار زیبا است. همه چیز در آن جا شکل خواهدگرفت. تمرکز، ذهن و بدن من در آنجا معنای واقعی خود را پیدا می‌کند. باد ها می‌وزند و به همراه خود ابر های تیره را به دنبال دارند. در این جهنم، غروب خورشید هم زیبا است و سایه های زیادی راخلق می‌کند. باید خون خود را به آن زمین های مقدس هدیه کنم تا شاید کمی از گناهانم را ببخشند. آن‌ها می‌خواهند این سرزمین را از من بگیرند اما من اجاز ه نمی‌دهم. باید بر آنها غلبه کنم و تسلیم نشوم. من تاریخ را رقم می‌زنم، سلتیک را آباد می‌کنم و شیطان را از زادگاه خو دور می‌سازم.
هر ساله، مراسم های گوناگونی پیرامون بازی های ویدئویی شکل می‌گیرند و با اخبار ویژه‌ی قبل و بعد از این مراسم، تمامی بازیبازان را مجبور به دنبال کردن آن‌ها می‌کنند. یکی از این مراسم ها Gamescom نام دارد. اولین تیزر رسمی این بازی، طی کنفرانس شرکت Sony به نمایش در آمد و با رونمایی شدن نام استودیو؛ یعنی Ninja Theory،بازی جدیدی را به طرفداران خود معرفی کرد. این استودیو علاوه بر نقش توسعه دهندگی، ناشر این بازی هم معرفی شده است.
 استودیو در سال 2000 تشکیل و در سال 2004 کار خود را به صورت جدی و مستقل شروع کرد و توانست یکی از تولید کنندگان برتر در سبک خود باشد و با انتشار بازی‌هایی نطیر: Heavenly Sword وDevil May Cry تجربه‌ای متفاوت از سبک Hack And Slash را به بازیبازان ارائه داده است. آقای Dominic Matthews، مسئولیت ساخت این بازی را بر عهده دارد. ایشان سابقه‌ی درخشانی در ساخت بازی‌هایی با این سبک را دارند و می‌توان از او به عنوان عنصری موفقیت آمیز در ساخت بازی Hellblade نام برد.

[تصویر:  j5i_hellblade_ps4_boxart_by_naraku1983-d83jn7f.jpg]
(باکس آرت غیر رسمی بازی)

نام بازی: Hellblade
سازندهNinja Theory
ناشر:   Ninja Theory
ژانر: Hack And Slash
حالت ها: Single Player
پلتفرم‌ها: PC- PS4
تاریخ انتشار: 2015


غرق در گناه
همه‌ی ما در زندگی مرتکب گناهی می‌شویم. هنگامی که این گناهان روی یکدیگر انباشته می‌شوند، جهنمی را بوجود می‌آورد که فقط خودتان در آن مجازات خواهید شد. اما اگر مجازات این گناهان گریبان‌گیر زندگی قبل از مرگ شما شود و شیطان به سرزمین شما بیاید چاره ای جز مبارزه با او نخواهید داشت. داستان بازی روایتگر شخصیتی به نام Senua است که نژادی سلتیکی دارد و اجداد او از مبارزان وجنگجویان حرفه‌ای بوده‌اند. حال تمام خاندان او مرده‌اند و تنها بازمانده از از این خانواده، اوست. وی برای جبران گناهانش به سفر مبارزه با جهان زیرین که در بازی با نام "عالم مرده‌گان یا همان جهنم" شناخته می‌شود، خواهد رفت تا بلکه بتواند مقداری از گناهان خود کم کند. شاید کمی تعجب آور باشد که موجوداتی که شما را به مبارزه دعوت می‌کنند"زامبی" ها هستند! او می‌خواهد این موجودات که رهبری آن‌ها را شیطان بر عهده دارد را از بین ببرد و شیطان را از سرزمین های اجدادی خود بیرون براند. استدویو Ninja Theory در طول سال های وجودش در عرصه بازی‌های ویدئویی، با ارائه دادان بازیی‌هایی که از داستان و شخصیت پردازی های بسیار قدرتمند بهره‌ می‌برند، توانایی خود را در روایت داستان به همه اثبات کرده است. حتما تا به حال متوجه وجه مشترک این بازی با Heavenly Sword شده باشید. بله، شخصیت هردو ی این بازی ها، مونث می‌باشند و هر دو جنگو هستند و داستان های آن‌ها از یکدیگر متفاوت است و آن‌ها برای زنده ماندن تلاش خود را می‌کنند. این طور که پیداست، داستان و شخصیت های بازی متمایز از یکدیگر اند و هیچ گونه وجه اشتراکی بین آن‌ها وجود ندارند و بازی Hellbalde  تجربه‌ای بسیار جدید است. اما ساختمان این بازی ها به یک شکل است و هر دو از سبکی خاص پیروی می‌کنند. آقای  Dominic Matthews در این باره گفت:

نقل‌قول: قطعا یک "DNA" ثابت میان بازی‌های  وجود دارد. فکر می‌کم واژه "DNA" برای توصیف آن درست باشد. اهداف ما در بازی، جلو بردن آن به مراحل بالاتر خواهد بود. پس قطعا یک ساختمان مشترکی میان آن‌ها وجود دارد. اما در کل Hellblade یک دنباله برای بازی Heavenly Sword نیست. این بازی یک شخصیت جدید، داستانی جدید ودنیایی متفاوت دارد. همچنین مردم می‌توانند به بازی های ما نگاه کنند و شباهت میان آن‌ها را دریابند اما در حقیقت ما به عنوان یک استودیو از بعضی عناصر خوشمان می‌آید؛ مثلا شخصیت های مونث، سلاح شمشیر و دنیایی پر از نبرد.


[font=Arial]شخصیت داستان بازی فروتن، جنگجو و فرصت طلب است و شما می‌توانید رابطه‌ای بسیار نزدیک با او و داستانش برقرار کنید. داستانی که شاید بتواند بسیاری از افراد را تحت تاثیر خود قرار دهد. از این سخنان می‌توان نتیجه گرفت که این بازی از شخصیت پردازی قوی، داستانی عمیق به همراه نویسنده ای ماهر برخوردار است، امری که در تمام بازی های Ninja Theory به وضوح دیده می‌شود، همچنین تیم سازنده تمامی تلاش خو د را می‌کنند تا هیچ گونه اطلاعاتی از داستان به بیرون درز نکند که این موضوع میزان اهمیت بازی برای سازان را نشان می‌دهد که بسیار قابل تحسین است. با توجه به شناختی که از Ninja Theory داریم، به این مطلب پی می‌بریم که این شرکت به دو عنصر داستان غنی و جلوه های هنری منحصر به فرد بسیار اهمیت می‌دهد و همین امر باعث شده که بازی های آن متمایز از هر بازی دیگری باشد. با توجه به این که هنوز اطلاعات زیادی درباره داستان بازی منتشر نشده باید تاهنگام انتشار بازی فقط صبر کنیم.  [/font] 

خشن و نفس گیر

همگی ما می‌دانیم استودیو Ninja Theory، علاوه بر اهمیتی که به بخش داستانی می‌دهد، گیم پلی را یکی از عنصر های بسیار مهم برای خود به شمار می‌آورد، امری که در بازی های امروزی به ندرت دیده  شده است. عناوینی که Ninja Theory در توسعه آن دست داشته، خود گویای این امر می‌باشند و توانسته با ارائه بازیهای Hack And Slash خود، معنای دقیق این سبک را به بازیبازان بیاموزد و در کنار آن    داستانی غنی، گیم پلی درگیر کننده و نفسگیر را ارائه کند. همین ویژگی ها باعث شده اند که عناوین این استودیو متمایز از بازی های دیگر باشند و سیل  عظیمی از طرفداران را به وجد آورند. مطمعنا بازی Hellblade از  این  قائده مستثنی نیست و دارای گیم پلی جذاب به همراه چاشنی های دیگر است و طبق گفته سازندگان، گیم پلی می‌تواند"خشن و بی نقص" باشد. این امر را می‌توان از حال و هوای تیزری که در مراسم Gamescom  به نمایش در آمد، فهمید.  قطعا این ویژگی هایی که ذکر کردیم دارای منبع الهام‌ی تعجب بر انگیز می‌باشند که آقای Dominic Matthews در این باره می‌گوید: 


نقل‌قول: در دنیا ایده های بسیار جالبی وجود دارند؛ مثلا  همان طور که در بازی قبلی ما مشاهده کردید، به موزه‌ی وایکینگ ها رفتیم و از اشیاء باستانی در بازیمان استفاده کردیم. همچنین ما به فیلم هایی که نحوه زندگی وایکینگ ها را نشان میداد را تما شا کردیم. البته هان طور که می‌دانید ما بازی می‌کنیم و بازی ها را دوست داریم و از آن‌ها لذت می‌بریم و ایده می‌گیریم.


عنوان Hellblade  همانند بازی های قبلی Ninja Theory، از سبک جهان باز بهره نخواهد برد و سازندگان دلیل آن را موفقیت، با توجه به زمان کم و کمبود افراد ماهر در ساخت بازی می‌دانند. علاوه بر این موضوع آن‌ها دوباره ذکر کردند که بازی دارای بخش چند نفره (CO-Op) نخواهد بود، و این موضوع شما را وادار به تجربه‌ی بخش داستانی خواهد کرد. این امر نه تنها از ارزش بازی نمی‌کاهد بلکه باعث می‌شود ارتباط قوی تری با بخش داستانی بازی برقرار کرده و بیشتر زمان خود را صرف تجربه گیم پلی کنید. برای استودیو Ninja Theory، بازی که که دارای Boss  نباشد، بی معنا است. سازندگان معتقدند که لذتی که بازیباز از مبارزه با Boos بدرست می‌آورد با هیچ چیز دیگر قابل مقایسه نیست؛ زیرا پس از شکست دادن آن ها حس غرور و تکبر برای ادامه دادن بازی به شما منتقل می‌شود و بازی که آن‌ها ساخته اند را مورد تعریف و تمجید قرار می‌دهند. یکی دیگر از مهم ترین خوصوصیات بازی های Ninja Theory سلاحی است که در اختیار شما قرار میدهد تا توسط آن از پس دشمنان خود بر بیایید. این استودیو طبق سنت دیرینه خود از "شمشیر" برای پیشبرد روند گیم پلی استفاده نموده است که در بازی های قبلی آنها قابل مشاهده است. 
[تصویر:  HighresScreenshot00012.jpg]
(شمشیری که شما در طول بازی در اختیار دارید) 


 بازی هایی که دارای این نوع سبک مبارزات هستند، همیشه از گیم پلی نفس گیر و درگیر کننده ای برخورداراند. در ادامه می‌توانید نظر آقای  Dominic Matthews در باره سیستم مبارزات را مشاهده کنید: 
   
نقل‌قول: این عنوان دارای سلاح های سرد است و مبارزات در سطح حرفه‌ای پیش می‌روند وخشن نیز هستند. 

طبق مصاحبه‌ای که سایت Gaming Bolt از آقای Dominic Matthews به عمل آورد، ایشان در باره اینکه چه زمانی می‌توانیم شاهد دیدن تریلری از گیم پلی بازی باشیم، افزود:

نقل‌قول: خب باید بگویم ما فعلا در مرحله‌ی اولیه ساخت هستیم. بنابراین فکر کنم در اوایل سال 2015 میلادی، زمان ارائه دادن تریلری از گیم پلی بازی باشد ولی من زمان دقیقی برای انتشار تعیین نمی‌کنم، چرا که اگر نتوانیم به آن زمان برسیم، باعث نارضایتی طرفداران خود می‌شویم اما صحنه‌های ساخت را نمایش می‌دهیم.   

جهنمی نسبتا واقعی را تجربه کنید


Ninja Theory برای ساخت این بازی از موتور گرافیکی بسیار قدرتمند Unreal Engine 4 استفاده کرده است. این موتور بسیار قدرتمند می‌تواند محیطی چشم نواز و در عین حال با جزئیات بالا را به بازی هدیه دهد و این بازی را منحصر به فرد کند. شاید تا به حال همگی تیزری که در Gamescome به نمایش در آمد را تماشا کرده اید. ساخت این تیزر 10 هفته به طول انجامید و بوسیله 12 نفر تهیه گردید! آقای Dominic Matthews در باره اینکه موضوع می‌گوید:
نقل‌قول: من فکر می‌کنم اعضای تیم مانند شاخ و بر[font=Arial]گ برای بازی ما هستند. شما می‌توانید جزئیاتی که آن‌ها با [/font][font=Times New Roman]Unreal Engine 3[/font][font=Arial] بدست آوردند را تماشا کنید.
[/font]

اگر از موتور گرافیکی بگذریم، طراحی چهره ها، لباس و محیط بسیار قوی هستند. بازی از رزولوشن 4K نیز پشتیبانی می‌کند. هنوز اطلاعاتی مبنی بر فریم ریت بازی مشخص نشده است و سازندگان در باره این موضوع چنین بیان می‌کنند:


نقل‌قول: در حال حاضر، ما در فاز اولیه هستیم و انتخاب های مختلف را جست و جو و بررسی می کنیم و این خیلی زود است که بتوانیم چیز بیش تری بگوییم.

استفاده از رنگ های مختلف در طول بازی یکی از مشخصه های اصلی Ninja Theory بوده است. آن‌ها در طول بازی برای اینکه بازیباز را تحت تاثیر محیط قرار دهند و بتوانند هر دفعه محیط جدیدی را فراهم سازند، از رنگ های مختلف‌ی استفاده کرده اند. آقای Dominic Matthews بار دیگر در این باره گفت:


نقل‌قول: ما دوست داریم در بازی‌هایمان از رنگ های مختلفی استفاده کنیم؛ مثلا در بازی Devil May Cry که دارای دنیایی زیبا و شخصیت های گوناگون بود، از رنگ‌های خاصی استفاده کردیم که بازیباز را برای ادامه دادن بازی خسته نمی‌کرد. 

نمی‌توان علاقه‌ی Ninja Thory را به Unreal Engine 4 تکذیب کرد. آن‌ها به این موتور اعتماد بسیاری دارند و بیشتر موفقیت خود را در این زمینه مدیون این موتور گرافیکی بوده و طبق گفته‌ی آن‌ها با این موتور بسیار راحت‌تر هستند. آقای Dominic Matthews بار دیگر در باره این موضوع می‌گوید:


نقل‌قول: ما تاریخچه طولانی با Unreal Engine داریم. او برای ما یک همکار بسیار خوب بوده است! بازی Enslaved توسط Unreal Engine ساخته شد و تیم ما آشنایی کار با این موتور را داشتند. علاوه بر این موضوع، کار با موتور به ما اجازه می‌داد که تنها به ساخت بازی مشغول باشیم. این موضوع برای ما بسیار حائز اهمیت می‌باشد. بنابراین دلایل زیادی برای استفاده از این موتور را داشتیم. 

پس با این اوصاف، گرفیک بازی باید فوق العاده باشد و همان گونه که انتظار می‌رود عمل کند و تلاش های بی وقفه برای ساخت این بازی ادامه داشته باشد تا بار دیگر بتوانیم Ninja Thory را "بی نظیر" خطاب کنیم و به مهمانی جهنم برویم. اگر همه‌ی این خصوصیات بتواند با موسیقی دل نواز پایان بپذیرد، این بازی تبدیل به یک شاهکار خواهد شد. بنا بر تیزری که در مراسم Gamescom به نمایش عموم در آمد، موسیقی زیبایی که در زمینه این تیزر بود، همگی را در سکوت غرق کرد و سیل عظیمی از جمعیت را اجبار به تشویق کرد. امیدواریم که تمام موسیقی هایی که در طول بازی پخش می‌شوند به این نحو باشد و بتوانند دل طرفداران را بدست آورند. هنوز اطلاعاتی مبنی بر صداپیشه ها منتشر نشده ولی موشن کپچر بازی و ویرایش تریلر ها بر عهده خانم Melina Juergens است که همین نقش را در بازی Devil may Cry نیز بر عهده داشت و از پس آن به خوبی بر آمد.
[تصویر:  HellBlade_hell_abstract_mood_18_web.jpg]
(طراحی بسیار زیبای محیط) 



آینده در دستان تو

این طور که انتظار می‌رود، باید با بازی منحصر به فردی در آینده روبه رو شویم و پس از مدت ها یک Hasck And Slash  واقعی را تجربه کنیم. اگر روند ساخت بازی به همین شکل ادامه یابد و سازندگان تمام   تلاش خود را برای بازی انجام دهند، این استودیو می‌تواند در بین برترین استودیو های دنیا قرار بگیرد. پس این بازی تجربهای متفاوت خواهد بود و شما را شیفته خود می‌سازد. پس تا زمان انتشار بازی و یا اگر نمی‌توانید صبر کنید، تا مراسم E3 2015 منتظر نمایشی از این بازی باشید. 


واقعا باید از اساتید که شما رو راهنمایی میکنن یک تشکر ویژه کرد ...
اولین نگاهی که نوشتید واقعا روان و زیبا بود و خواننده رو هدایت میکرد برای خوندن ادامه موضوع . تا نصفش خوندم و واقعا خوشم اومد ...
در مورد بازی هم باید بگم یک بازی هستش که مطمئنم میتونه بازی ها رو از این یک نواختی در بیاره .داستان خیلی جذابی هم داره و گرافیکش هم که با موتور unreal engine 4 تضمین شده است .
امیدوارم کار های بیشتری از شما در انجمن و بعد ها در صفحه اصلی سایت ببینیم .
موفق باشید .
نقل‌قول: واقعا باید از اساتید که شما رو راهنمایی میکنن یک تشکر ویژه کرد ...

اولین نگاهی که نوشتید واقعا روان و زیبا بود و خواننده رو هدایت میکرد برای خوندن ادامه موضوع . تا نصفش خوندم و واقعا خوشم اومد ...
در مورد بازی هم باید بگم یک بازی هستش که مطمئنم میتونه بازی ها رو از این یک نواختی در بیاره .داستان خیلی جذابی هم داره و گرافیکش هم که با موتور unreal engine 4 تضمین شده است .
امیدوارم کار های بیشتری از شما در انجمن و بعد ها در صفحه اصلی سایت ببینیم .
موفق باشید .
خیلی خوشحالم که خوشتون امد. حتما ادامه‌ش رو بخونید.  S0 (24)
بله بازی خیلی جالبیه. این سبک هم که کم کم داره فراموش می‌شه و امیدوارم بتونه خودشو نشون بده. 
گرافیک هم که بسیار عالی هست.
فقط میتونم بگم، انتظارش واسه E3  کمی سخته.  S0 (25)   
ممنون قشنگ بود
معني اين جمله رو نفهميدم
پس این بازی تجربهای متفاوت خواهد بود و شما را شیفته خود می‌کند
نقل‌قول: ممنون قشنگ بود

معني اين جمله رو نفهميدم
پس این بازی تجربهای متفاوت خواهد بود و شما را شیفته خود می‌کند
خواهش می‌کنم.
اصلاح شد از دستم در رفته بود!  :heart:
سیر کلی مطلب به شدت خوبه و قشنگ مخاطب رو همراه میکنه. از همون مقدم هی خوب و زیبا گرفته تا نتیجه گیری. یکی از مسائلی که اخیرا تو نوشته های اکثر بچه ها دیدیم اینکه خیلی خوب مقاله رو شروع می کنن و مقدمه های جذابی می نویسن که این نشون میده با تمرین زیاد یاد گرفتن که چی بنویسن. با صرف نظر از کیفیت کلی مطلب که عالیه بازم مشکلاتی تو نوشته دیدیه میشه که باز هم اکثر به عدم کاربرد درسست علائم نگارشی و غلط های املایی مربوط میشه. برای مثال جایی تو مقاله تولید کنندگان رو نوشتی تولیده کنندگان یا مطمئن رو نوشتی مطمعنا که هم از لحاظ املایی غلطه هم دستوری. به جای مطمئنا باید می نوشتی با اطمینان یا به جای اینکه نقطه ویرگول رو بعد از یعنی بیاری قبلش آوردی که اشتباهه. همه ی این نکات تو تاپیک های آموزشی که بنده زدم ذکر شده بود. یه نکته ای هم که تو این مقاله و اکثر مقالات دیدیم اینکه قبل از اما نقطه میزارین و جمله ی قبل رو تموم می کنید در حالی که اما حرف پیوند هست و نباید از جمله ی قبلش جدا بشه چون از نظر معنایی به هم مربوطن. خیلی جا ها هم حرف اضافه ((به)) رو به کلمه ی بعدی چسبوندی که الان دیگه نمی چسبونن و باید جدا بنویسی.

در کل این اشکالات رو که خیلی ریز هستن ازت گرفتم چون مقاله ات اینقدر خوبه که حیفه این چنینی اشکالاتی توش باشه. یه پیشنهاد هم دارم اونم اینکه از فونت های بهتری استفاده کن واسه نوشته ات. این فونت مشکلی نداره ولی چشم نواز نیست و یکمی آدمو خسته می کنه. یکی از عواملی که باعث میشه مخاطب جذب بشه زیبایی ظاهری نوشته هست پس به این موضوع هم اهمیت بده
نقل‌قول: سیر کلی مطلب به شدت خوبه و قشنگ مخاطب رو همراه میکنه. از همون مقدم هی خوب و زیبا گرفته تا نتیجه گیری. یکی از مسائلی که اخیرا تو نوشته های اکثر بچه ها دیدیم اینکه خیلی خوب مقاله رو شروع می کنن و مقدمه های جذابی می نویسن که این نشون میده با تمرین زیاد یاد گرفتن که چی بنویسن. با صرف نظر از کیفیت کلی مطلب که عالیه بازم مشکلاتی تو نوشته دیدیه میشه که باز هم اکثر به عدم کاربرد درسست علائم نگارشی و غلط های املایی مربوط میشه. برای مثال جایی تو مقاله تولید کنندگان رو نوشتی تولیده کنندگان یا مطمئن رو نوشتی مطمعنا که هم از لحاظ املایی غلطه هم دستوری. به جای مطمئنا باید می نوشتی با اطمینان یا به جای اینکه نقطه ویرگول رو بعد از یعنی بیاری قبلش آوردی که اشتباهه. همه ی این نکات تو تاپیک های آموزشی که بنده زدم ذکر شده بود. یه نکته ای هم که تو این مقاله و اکثر مقالات دیدیم اینکه قبل از اما نقطه میزارین و جمله ی قبل رو تموم می کنید در حالی که اما حرف پیوند هست و نباید از جمله ی قبلش جدا بشه چون از نظر معنایی به هم مربوطن. خیلی جا ها هم حرف اضافه ((به)) رو به کلمه ی بعدی چسبوندی که الان دیگه نمی چسبونن و باید جدا بنویسی.


در کل این اشکالات رو که خیلی ریز هستن ازت گرفتم چون مقاله ات اینقدر خوبه که حیفه این چنینی اشکالاتی توش باشه. یه پیشنهاد هم دارم اونم اینکه از فونت های بهتری استفاده کن واسه نوشته ات. این فونت مشکلی نداره ولی چشم نواز نیست و یکمی آدمو خسته می کنه. یکی از عواملی که باعث میشه مخاطب جذب بشه زیبایی ظاهری نوشته هست پس به این موضوع هم اهمیت بده
خیلی ممنونم از اینکه وقت گذاشتید و خوندید.
بله در مقاله هم دیگه بعضی مواقع مشکلاتی پیش میاد که به مرور زمان حل میشه. انشالله دیگه همجین مشکلاتی وجود نخواهد داشت.
با سلام و خسته نباشید خدمت نویسنده "Danial 1377"
اولین نگاه نسبتا خوبی بود. از نظر محتویات، در سطح خیلی خوبی قرار داشت اما از نظر ویراستاری، ضربه ی بزرگی به اولین نگاه خودت زدی؛ طوری که به نظر میاد، حتی یک بار هم متن رو باز خوانی نکردی.
1- کلمات لاتین و خارجی، باید به صورت انگلیسی نوشته شوند. Celtic نه سلتیک.
2- متن پر از غلط های املایی، نگارشی و عدم پیروی از قواعد زبان فارسی:
توسعه دهندهگی = توسعه دهندگی - تولید کنندهگان = تولید کنندگان - نطیر = نظیر - جدید = جدید - بازیی هایی = بازی هایی - فکر می کم = فکر می کنم - خو د = خود - Hasck and Slash = Hack and Slash و ...
3- جمله بندی ضعیف (در برخی موارد) و استفاده از کلمات نا مناسب:
نقل‌قول: [font=Arial]اولین تیزر رسمی این بازی، طی کنفرانس شرکت [/font][font=Arial]Sony[/font][font=Arial] به نمایش در آمد و با رونمایی شدن نام استودیو سازنده؛ یعنی Ninja Theory،بازی ج[/font][font=Arial]دیدی را به طرفداران خود معرفی کرد.[/font]
یا
نقل‌قول: [font=Arial]استدویو [/font][font=Times New Roman]Ninja Theory[/font][font=Arial] در طول سال های وجودش در عرصه بازی‌های ویدئویی، با ارائه دادان بازیی‌هایی که از داستان و شخصیت پردازی های بسیار قدرتمند بهره‌ می‌برند...[/font]
4- استفاده ی نادرست از علایم نگارشی که در بالا ذکر شد (البته در برخی موارد). در بعضی قسمت ها بعد از نقطه، "ویرگول" و "نقطه ویرگول"، یا فاصله نگذاشته بودید، یا زیادی فاصله گذاشته بودید.

نقل‌قول: [font=Arial]یکی از این مراسم ها [/font][font=Times New Roman]Gamescom [/font][font=Arial]نام دارد.   اولین تیزر رسمی این بازی، طی کنفرانس شرکت [/font][font=Arial]Sony...[/font]
یا
نقل‌قول:  معنای دقیق این سبک را به بازیبازان بیاموزد و در کنار آن    داستانی غنی، گیم پلی 
یا 

نقل‌قول: [font=sans-serif]علاوه بر این موضوع آن‌ها دوباره ذکر کردند که بازی دارای بخش چند نفره ([/font][font=Times New Roman]CO-Op[/font][font=sans-serif]) نخواهد بود، و این موضوع شما را وادار به تجربه‌ی بخش داستانی خواهد کرد.[/font]

5- متن وسط چین نشده است (در بیشتر بند ها).
---------------------------------------------------------------------------
استفاده از نقل قول ها واقعا عالی هست و جای تشکر دارد. در کل اگر مشکلات ویراستاری اولین نگاه خود رو برطرف کنید، می توان مقاله ی شما رو عالی تلقی کرد. برای تشویق نویسنده، اعتبار داده شد.
با تشکر

 
سلام دانیال جان
اولین نگاه بسیار زیبا و جذابی بود بسیار لذت بردیم از مطالعه ی آن بسیار دل نشین بود.
اطلاعات بسیار خوب و به جایی را در اختیار خوانندگان قرار دادی.
خستنه نباشید به شما میگم و برای شما موفقت و سربلندی را آرزومندیم.
در همین جا از اساتید محترم تحریریه تشکر ویژه کنیم.
با سپاسی بی پایان
پیروز و سربلند باشید.
نقل‌قول: با سلام و خسته نباشید خدمت نویسنده "Danial 1377"

اولین نگاه نسبتا خوبی بود. از نظر محتویات، در سطح خیلی خوبی قرار داشت اما از نظر ویراستاری، ضربه ی بزرگی به اولین نگاه خودت زدی؛ طوری که به نظر میاد، حتی یک بار هم متن رو باز خوانی نکردی.
1- کلمات لاتین و خارجی، باید به صورت انگلیسی نوشته شوند. Celtic نه سلتیک.
2- متن پر از غلط های املایی، نگارشی و عدم پیروی از قواعد زبان فارسی:
توسعه دهندهگی = توسعه دهندگی - تولید کنندهگان = تولید کنندگان - نطیر = نظیر - جدید = جدید - بازیی هایی = بازی هایی - فکر می کم = فکر می کنم - خو د = خود - Hasck and Slash = Hack and Slash و ...
3- جمله بندی ضعیف (در برخی موارد) و استفاده از کلمات نا مناسب:

نقل قول: نوشته است:اولین تیزر رسمی این بازی، طی کنفرانس شرکت Sony به نمایش در آمد و با رونمایی شدن نام استودیو سازنده؛ یعنی Ninja Theory،بازی جدیدی را به طرفداران خود معرفی کرد.
یا

نقل قول: نوشته است:استدویو Ninja Theory در طول سال های وجودش در عرصه بازی‌های ویدئویی، با ارائه دادان بازیی‌هایی که از داستان و شخصیت پردازی های بسیار قدرتمند بهره‌ می‌برند...
4- استفاده ی نادرست از علایم نگارشی که در بالا ذکر شد (البته در برخی موارد). در بعضی قسمت ها بعد از نقطه، "ویرگول" و "نقطه ویرگول"، یا فاصله نگذاشته بودید، یا زیادی فاصله گذاشته بودید.


نقل قول: نوشته است:یکی از این مراسم ها Gamescom نام دارد.   اولین تیزر رسمی این بازی، طی کنفرانس شرکت Sony...
یا

نقل قول: نوشته است: معنای دقیق این سبک را به بازیبازان بیاموزد و در کنار آن    داستانی غنی، گیم پلی 
یا 


نقل قول: نوشته است:علاوه بر این موضوع آن‌ها دوباره ذکر کردند که بازی دارای بخش چند نفره (CO-Op) نخواهد بود، و این موضوع شما را وادار به تجربه‌ی بخش داستانی خواهد کرد.

5- متن وسط چین نشده است (در بیشتر بند ها).

---------------------------------------------------------------------------
استفاده از نقل قول ها واقعا عالی هست و جای تشکر دارد. در کل اگر مشکلات ویراستاری اولین نگاه خود رو برطرف کنید، می توان مقاله ی شما رو عالی تلقی کرد. برای تشویق نویسنده، اعتبار داده شد.
با تشکر
خیلی ممنونم.
باید بگم که بنده 5 بار با دقت این مقاله رو بازخونی کردم و شما این رو نادیده گرفتید.
غلط های املائی هم که در هر مقاله ای دیده می‌شه و لی، جدید- فکر میکنم و.....     فکر نکم اشتباه باشه.
این فاصله های بین نقطه ویرگول ها و... بخاطر فونت هست که اینطور بنظر میاد و یا بخاطر اینو بوده که وورد من کمی مشکل داره و در هنگام انتقال خودشو نشون می‌ده.
در کل خیلی ممنونم از اینکه کمک کردید. 
صفحه‌ها: 1 2