Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا

نسخه‌ی کامل: جنگ بی پایان | اولین نگاه Star Wars Battlefront
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
جنگ بی پایان | اولین نگاه Star Wars: Battlefront




موجود فضایی حقیقت دارد یا خیر؟ این همان سوالی است که از گذشته های دور تا کنون، ذهن مردان، زنان و کودکان را مشغول به خود کرده و می کند. شاید تا کنون موجودی فضایی کشف نشده باشد، ولی تا سال های آینده هم به دنبال آنها خواهیم گشت؛ تنها به خاطر آنکه در ذهن ما انسان ها وجود دارند و هرگز از یاد نمی روند. هر روز فیلم و بازی جدیدی از همین موجودات گاهی دوست داشتنی و اغلب ترسناک و بدجنس معرفی و منتشر می شود. جالب است که ما علاقه به روبرو شدن با آنها داریم، ولی در مقابل از آنها ترس و بیم داریم.

این فیلم ها و بازی ها بسیار مورد استقبال ما قرار می گیرد. شما آن شمشیرها و تیر های نورانی، سفینه های فضایی و همینطور سربازان با ماسک های عجیب را به یاد می آورید؟ بله، درست است، ''Star Wars'' نام یک فیلم موفق از Lucas Film است، که قسمت های متعددی از آن ساخته شد. جنگ ستارگان جنگ میان انسان ها و موجودات فضایی را در آینده روایت می کند. این عنوان دارای پتانسیل بسیار قوی برای تبدیل شدن به یک بازی ویدئویی بود، به همین دلیل سازنده به فکر ساخت یک بازی کامپیوتری برای این سری فیلم افتاد که در پی این ماجرا ''Star Wars Battlefront'' به وجود آمد...

[تصویر:  yr7d3ec1bbco.jpg]
نام: Star Wars Battlefront
ناشر: EA, LucasArts
سازنده: DICE
سبک: شوتر اول شخص و سوم شخص
پلتفرم: Xbox one, Ps4, Pc
تاریخ عرضه: 17 نوامبر 2015




 
نگاهی به گذشته




در سال 2004 اولین نسخه از سری بازی Star Wars Battlefront توسط استودیوی Pandemic  و Beenox منتشر شد و با استقبال نسبتا خوبی مواجه شد، سپس در سال 2005 میلادی استودیوی Pandemic دومین بازی این سری را منتشر کرد و با بازخورد بهتری توانست موفق تر شود. البته 2 بازی دیگر به نام Renegade Squadron و Elite Squadron در سال های 2007 و 2009 برای کنسول PSP هم منتشر شدند که به شهرت آنچنانی دست نیافتند. یک سه گانه هم به عنوان Lego Star Wars در همین میان منتشر شد، اما این نسخه بیشتر مورد استقبال طرفداران لگو قرار گرفت تا طرفداران جنگ ستارگان. بازی Kinect Star Wars هم به صورت انحصاری برای ایکس باکس 360 منتشر شد. در سال 2013 که میتوان گفت Battlefront از یاد رفته بود، EA یک نسخه ریبوت شده این بازی را معرفی کرد تا دوباره Star Wars را در زمینه بازی های رایانه ای سر زبان ها آورد و طرفداران را خشنود سازد. ساخت این بازی بر عهده استودیوی معروف DICE است که با به وجود آوردن سری زیبای Battlefield به شهرت رسیده است.




[تصویر:  v0pn9hqb82h9.jpg]


تریلر منتشر شده از بازی با اینکه بسیا زیبا بود ولی صحنه ای از گیم پلی را به ما بینندگان نشان نداد. این تریلر لوکیشن های مختلفی همچون دشت های یخ زده هاث و جنگل های اندور را به نمایش گذاشت، این دومکان همراه با تاتوین و سالاست که سیاره ای ناشناخته است، جزو لوکیشن های بازی هستند. شما با مشاهده تریلر می توانید با وسایل نقلیه که شامل موتور و برف پیما های پر سرعت،روبات هایی همچون AT-AT و AT-ST و همینطور جنگنده های فضایی که شامل TIE و X-Wings است پی ببرید، به علاوه با توانایی ها و قابلیت های بازی بیشتر آشنا شوید.

در Star Wars Battlefront ما شاهد هیچگونه بخش داستانی یا به اصطلاح Campaign نخواهیم بود، به دلیل آنکه سری Star Wars داستان بسیار قوی دارد و هرگونه اشتباه در بخش داستانی می تواند کل این سری را دگرگون کند. حالت اصلی بازی به طوری است که میتوانید به صورت آنلاین با 39 نفردیگر به بازی بپردازید که بسیار هیجان انگیز است، همچنین حالت کوچکتری نیز وجود دارد که تفاوت آن با تعداد بازیکن خواهد بود و به صورت 8 نفره قابل بازی است. اگر نا امید شده اید و علاقه ای به بازی های آنلاین ندارید، Dice شما را از یاد نبرده و حالت ماموریت های آفلاین را در بازی قرار داده که می توانید آن را انفرادی و همراه با دوستتان با تقسیم صفحه انجام دهید.







[تصویر:  ezynimktukzg.jpg]

بازیکنان قادر خواهند بود در هنگام بازی کردن از حالت اول شخص به سوم شخص و بلعکس، سوییچ کنند. این نکته بسیار خوبی است که هم طرفداران بازی های اول شخص و همینطور بازیکن های سبک سوم شخص را راضی نگه می دارد. لازم به ذکر است که شما در حالت سوار بر وسایل نقلیه قادر به این کار نخواهید بود. اگر طرفدار سری فیلم های Star Wars باشید حتما با سربازان معروف بازی یا همان ''StormTrooper'' ها آشنایی دارید  که ما میان آنها، سربازان مونث کمتری دیده ایم، اما به گفته EA در BattleFront سربازان زن بیش تری به ما نشان خواهد داد.

با پیش خرید کردن Star Wars Battlefront می توانید محتوای دانلودی یا همان Downloadable Content که به نام Battle of Jakku شناخته شده است را در اولین روز ماه دسامبر، یک هفته قبل از بقیه کاربران و به صورت رایگان در اختیار داشته باشید. این محتوای دانلودی همزمان با آخرین اپیزود این فیلم منتشر می شود که با آن مرتبط است به طوری که داستان قبل از وقوع حوادث فیلم را روایت می کند و به همراه این می توانید ماجرای فیلم را بهتر درک کنید. Battle of Jakku شامل دو نقشه برای بخش چند نفره است، که این نقشه ها در منطقه جکو واقع شده است. اگر فکر می کنید محتویات بازی برای عرضه در بسته الحاقی از بین می رود، اشتباه می کنید، تهیه کننده بازی اعلام کرد که محتویات بازی هیچ ارتباطی به این DLC ندارند.

جالب است بدانید در این بازی جنگ های فضایی امکان پذیر نخواهد بود. EA اعلام کرده است که، تمرکز سازنده فقط بر روی جنگ های زمینی و هوایی است و خبری از نبرد های فضایی نخواهد بود. EA در ادامه هم از نسخه لوکس بازی معرفی کرد که هم زمان با انتشار بازی منتشر می شود و برای شما آیتم های منحصر به فردی را فراهم می کند. این آیتم ها عبارتند از: اسلحه معروف هان سولو یعنی همان DL44، نارنجک ها، مین ها و شوک های یونی، به علاوه آیتمی به نام پیروزی که البته از قیمت بالاتری برخوردار است.

تا به حال دو شخصیت قابل بازی معرفی شده است که یکی از آنها Darth Vader که شخصیتی منفی است و دیگری هم شخصیت بوبا فت هستند. شخصیت های دیگری نیز در آینده معرفی خواهند شد، البته کاراکتر هایی همچون R2-D2 و C-3PO نیز در بازی وجود دارند. در این بازی مانند Battlfield خبری از کلاس ها در بازی نیست، به همین دلیل شما می توانید شخصیت مورد علاقه خود را بسازید.






[تصویر:  18a82lz06npt.jpg]

   بعضی از هواداران از این نگران شده اند که این بازی همانند سری Battlefield باشد، ولی جسپر نیلسون، دستیار تهیه کننده استودیوی DICE اعلام کرد که Battlefield و Battlefront فقط برخی شباهت های سبک تیر اندازی را به اشتراک می گذارند و در واقع به صورت متفاوتی باید آن ها را انجام داد.

او همچنان ادامه داد:



نقل‌قول: از یک منظر، تمامی بازی‌های تیراندازی مشابه یکدیگر هستند. از سوی دیگر، تمامی بازی‌ها مشابه یکدیگرند. از نظر مادر من، تمامی بازی‌ها کمتر یا بیشتر مثل هم هستند. درسته؟ بنابراین این موضوع همیشه به شخصی که به آن نگاه می‌کند، بستگی دارد. من با قاطعیت اطمینان دارم که بازیکنان حرفه‌ای Counter-Strike می‌گویند که تفاوت‌ Counter-Strike با Battlefield یا Halo یا Call of Duty مثل تفاوت‌ شب و روز است. همیشه این موضوع به لنز دوربین مورد استفاده شما بستگی دارد و این که تا چه حد بر روی مسائل زوم می‌کنید. از نظر برخی‌ها، جزئیات اهمیت کمی دارند و برای برخی‌ها هم اهمیت بیشتری دارد.


پاتریک باخ، مدیر کل استودیوی دایس، در رابطه با Battlefront  اعلام کرده است که سیستم تخریب پذیری آن هم شبیه به Battlefield نخواهد بود.
وی خاطر نشان کرد:




نقل‌قول: مجموعه‌ی Star Wars به عنوان یک محصول با سرمایه گذاریِ دراز مدت، چیزی که ما درحال انجامش هستیم را شکل می‌دهد. لذا قصد ما این نیست فقط بخاطر اینکه تواناییش را داریم سیستم تخریب پذیری بازی را بیش از اندازه گسترش دهیم. وقتی که مجموعه‌ی Battlefield را مقابل مجموعه‌ی Battlefront قرار می‌دهیم سوال اصلی این است که چه چیزی نیاز داریم و چه چیزی می‌خواهیم.


باخ همچنان گفت که سیستم تخریب پذیری عظیم چیزی نیست که با سلیقه طرفداران Star Wars مطاقبت داشته باشد.
 

سخن پایانی

حال آیا نبود بخش داستانی در این بازی، می تواند آن را به یک بازی موفق تبدیل کند؟ و آیا دایس با سابقه کاری خوب خود می تواند از پس این عنوان و طرفداران بی شمارش برآید؟ اگر دایس موفق به ساخت یک بازی بی نقص شود تنها به دلیل تعداد زیاد هواداران این سری، با یک عنوان درخشان روبرو خواهیم بود. این عنوان فقط مانند یک ریسک بزرگ است، باید صبر کنیم و ببینیم سازنده چه می کند.






[تصویر:  8sf04091y0vy.jpg]








باز هم تشکر می کنم از زحمات بی پایان دبیران آکادمی
امیدوارم این بار توانسته باشم زحماتشان را جبران کنم.
قطعا خود جرج لوکاس هیچ وقت به این فکر نمیکرد که فیلم کم خرج و مستقلش بتونه تا ده ها سال بعد در ذهن مردم موندگار بشه و ازش دنباله ها و کتاب ها و کارتون ها و مخصوصا بازی های فراوانی ساخته بشه...
مقاله ی خوبی بود دادا به شدت منتظر بازیش هستیم
خسته نباشید میگم به نویسنده، نگارش و جمله ها بسیار خوب بودند
مقدمه رو جالب شروع نکردی اون هم با توجه به Star Wars که حضورش حتی فرهنگ های جهانی رو تحت تاثیر قرار داده و شما در مورد موجودات فضایی که یکی از ویژگی های این سری هست، صحبت کردی و الانم کمتر کسی پیدا میشه Star Wars رو نشناسه! پس بهتره از همون اول در مورد خود فیلم ها، اقتباس بازی های ویدئویی و... صحبت کنید
- مورد بعدی باز هم در محتوا به چشم میخوره: در دنیای SW انسان ها با موجودات فضایی مبارزه نمی کنن و انسان ها در واقع خودشون هم بخشی از اون موجودات فضایی محسوب میشن (نبردها هم معمولا با stormtrooper ها بوده که کلون هستن و در سه گانه دوم با ربات ها) - برای اطلاعات عمومی
سر این موارد ایراد زیادی وارد نیست و فقط به تخصصی تر شدن متن کمک میکنه