Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا

نسخه‌ی کامل: برای عنوان DOOM ماد بسازید و درآمد کسب کنید
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.

Marius

طبق گفته های John Romero، یکی از سازندگان عنوان DOOM، شما می توانید با ساختن ماد های مختلف برای این عنوان، درآمد کسب کنید. با ما در ادامه مطلب همراه باشید.




ماد های پولی الان موضوع بسیار داغی بین طرفداران بازی ها شده است. برای سال ها، Valve این امکان را برای افرادی که برای عناوین Counter-strike: Global offensive, Dota 2 و Team Fortress 2 ماد می ساختند فراهم کرده بود تا این ماد سازان، از ماد های خود کسب درآمد کنند. اما زمانی که Bethesda نیز برای عنوان Skyrim این تصمیم را گرفت، اوضاع بسیار فرق کرد.
با توجه به اینکه موضوع ماد غیر رایگان یک موضوع تازه نمی باشد، استودیو id Software نیز تصمیمی برای ایجاد چنین امکانی برای ماد سازان گرفته است.
من همیشه معتقد بودم که ماد سازان باید از ماد ساخته شده خودشان کسب درآمد کنند. در سال 1995، زمانی که ما در حال ساخت Quake بودیم، ایده ساخت یک شرکت به نام id Net را در ذهن داشتیم. وظیفه این شرکت متصل کردن بازیکنان با ماد سازان برای بازی کردن ماد آنها بود.

می توانستیم این ایده را برروی یک وبسایت پیاده سازی کرده و ماد ها و سطح های مختلف توسط ما برروی سایت انتخاب شود. راه درآمد ماد سازان هم به این صورت می توانست باشد که هرچه ماد شما بازدید بیشتری می توانست کسب کند و ترافیک بیشتری برروی سایت داشته باشد، ما به همان مقدار به شما پول می دادیم.
این ایده به دلیل اینکه شرکت تمامی منابع خود را برروی Quake گذاشت، لغو شد. اما آقای Romero هنوز به این ایده معتقد بوده و بسیار علاقه به پیاده سازی آن دارد.
من معتقد هستم که سازندگان برای کاری که می کنند باید مبلغی دریافت کنند. این همان کاری است که ما در شرکت های بازی سازی خود می کنیم. پس چرا باید برای دیگران متفاوت باشد؟

Valve و Bethesda با فروش ماد های بازی Skyrim به مشکل خورده اند. خیلی از بازیکنان از پایان ماد های رایگان ترسیده و شکایت کرده اند!
برخی نیز سازندگان آن ماد ها را به مرگ تهدید کرده اند!
نظر شما راجع به این مشکلات شرکت های Valve و Bethesda چیست؟

[تصویر:  skyrim_mods-250x141.jpg]

منبع:
http://www.vg247.com/2015/05/05/mod-make...m-creator/