Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا

نسخه‌ی کامل: 15 Mod که The Elder Scrolls: Skyrim را چشم نواز تر از قبل می کنند
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
"15 Mod که The Elder Scrolls: Skyrim را چشم نواز تر از قبل می کنند"

[تصویر:  JQUUC.png]

   اگر از طرفداران عناوین RPG باشید، بدون شک با شاهکار استدیوی Bethesda آشنایی دارید. عنوانی که پس از انتشار، نه تنها به موفقیت عظیمی - چه از نظر فروش و چه از نظر کسب متا - دست یافت، بلکه توانست مرز های عناوین RPG جهان باز را درنوردد و این عناوین را به سطح بالاتری منتقل کند. درست حدس زدید؛ مضمون بنده از این سخنان، عنوان The Elder Scrolls: Skyrim است. کسب مقام برترین عنوان سال 2011 (سالی که همه امیدوار بودند Batman Arkham City این عنوان را کسب کند)، منتخب برترین RPG تاریخ بازی های ویدئویی از مراسم VGX، منتخب بزرگترین نقشه ی عناوین RPG و ... تنها چشمه ای از اثرات این ابر شاهکار استدیوی Bethesda را نشان می دهد؛ اما شاید در بین تمام نکات مثبت ذکر شده از بازی، چیزی وجود داشته باشد که این عنوان را در طی این 4 سال، همچنان سر پا نگه داشته است و باعث سرگرمی میلیون ها بازیباز شده است. ویژگی که تحولی دیگر را در این صنعت به ارمغان آورده است. Mod های بی شمار این عنوان که ساخت آن ها از زمان عرضه ی این بازی شروع و تا به این لحظه، همچنان ادامه دارد. کافی است یک بار در موتور های جستجوگر، کلمه ی "Skyrim Mod" را جستوجو کنید تا به مقصود بنده، دست پیدا کنید. از Mod های داستانی گرفته تا اضافه کردن شهر ها و اماکن مختلف و یا اضافه شدن سلاح های متنوع، همه و همه دست در دست هم داده اند تا Skyrim را به عنوانی جاودانه تبدیل کنند؛ اما در این بین عده ای هستند که هنوز موفق به ماجراجویی در قلمرو اژدها نشده اند. از طرفی اکنون و در نسل هشتم که گرافیک به عنصری مهم در عناوین روز دنیا تبدیل شده است، تجربه ی عنوانی که 4 سال از عرضه ی آن می گذرد و گرافیک آن به اصطلاح "تاریخ مصرف گذشته" است، چندان کار آسانی نیست. مادسازان فکر این مشکل را کرده اند و با عرضه ی تعداد زیادی "Mod گرافیک"، با یک تیر دو نشان زده اند. از یک طرف کسانی را که هنوز این عنوان را تجربه نکرده اند، تشویق به تجربه ی بازی می کنند و از طرفی طرفداران را نیز مجاب به نصب دوباره ی بازی و ماجراجویی در دنیای آن - این باز با گرافیکی چشم نواز تر - کرده اند. در این تاپیک شما را با 15 "Mod گرافیک" Skyrim آشنا خواهیم کرد. Mod هایی که در کار خود بهترین هستند.
روشنایی را به ارمغان بیاور!
[تصویر:  Skyrim-Ultra-Max-Settings-RealVision-ENB...shot-3.jpg]

   با نصب ENBseries که ساخته ی دست آقای Boris Voronstov است، می توانید Skyrim را به یکی از چشم نواز ترین عناوین نسل هفتم از نظر نورپردازی تبدیل کنید. سری ENB یکی از برترین Mod های شناخته شده برای این عنوان به حساب می آید که مطمئنا فراتر از انتظارات ظاهر شد. پس اگر به دنبال نورپردازی طبیعی تری هستید، این Mod را دانلود و فایل های آن را در محل نصب بازی کپی کنید (اگر از Steam استفاده می کنید، فایل های دانلود شده را در این آدرس پیش فرض کپی کنید: C:/Program Files/Steam/SteamApps/Common/Skyrim). سپس وارد بازی شده و تنظیمات را تغییر دهید. البته شما می توانید از برخی Mod های دیگر نیز استفاده کنید. برای مثال می توانید از Mod که ساخته ی دست یکی از کاربران Nexus است، استفاده کنید (Opethfeldt). از جمله موارد دیگر، می توان به Seasons of Skyrim و RealVision اشاره کرد. 
بعد از اینکه موفق به نصب اولین ENB در بازی خود شدید و سعی در نصب یک Mod دیگر کردید، باید توجه کنید که بهتر است یک یا دو "Lighting Mod" (در صورت تطابق) که باعث افزایش کیفیت منابع نور، مثل مشعل ها، فانوس ها، شمع ها و سایر موارد می شود را به بازی خود اضافه کنید. بهترین گزینه ها Enhanced Lights and FX و Ultimate HD Fire Effects هستند. 
زیبایی های یک سرزمین
[تصویر:  v_skyrim_grass_nature_trees_video_games_..._86539.jpg]

   بعد از این که موفق به نصب ENB و چند Mod مشابه دیگر شدید، باید بدانید که تازه در ابتدای راه قرار دارید. صد ها "Texture Mod" و آپدیت برای سلاح ها، زره ها، اماکن و چیز های دیگری که خود بازیباز می تواند آن ها را انتخاب کند؛ اما در این بین تعدادی Mod پیشنهادی آماده کرده ایم که برای زیباتر جلوه دادن Skyrim الزامی اند:
  • Skyrim HD: جایگزینی Texture (بافت) های استاندارد بازی با Texture های 4K و 2K. البته نسخه ی Lite شامل Texture های 1K نیز می شود.
  • Static Mesh Improvement Mod: بروزرسانی Texture های ساکن و چشمه ها (وسایل، سنگ ها، ساختمان ها و ...)
  • Lush Trees and Grass:بروزرسانی و افزایش دهنده ی کیفیت و تراکم مناطق جنگلی
  • Grass Fieldجایگزینی بیشتر قسمت های زمین با Texture چمن های 3D
   البته به غیر از موارد ذکر شده، تعداد بی شماری از Mod ها که بر روی "زندگی گیاهی" این بازی تاثیر می گذارد، وجود دارد؛ مانند Glorious Grasses، SkyRealism و Flora Overhaul که واقعا فوق العاده اند اما اگر شما تنها می خواهید دو انتخاب داشته باشید،  پیشنهاد ما LT و GF است (به صورت مخفف نوشته شده اند)؛ چراکه بهترین ظاهر را در طول گیم پلی دارند. اگر می خواهید شاهد جلوه های بصری زیبا از فاصله های دور باشید، سریعاََ یکی از "Distans LOD Mod" ها را نصب کنید. مثل HD Enhanced Terrain،  Enhanced Distant Terrain و Skyrim Distance Overhaul که انتخاب های مناسبی اند. بعد از نصب این Mod ها، شایسته است Mod هایی برای افزایش کیفیت آب های بازی نصب کنید؛ زیرا شنا کردن در آب های نه چندان با کیفیت بازی، چندان لذت بخش نیست. بهترین گزینه های شما در این امر Pure Waters و Water and Terrain Enhancement Redux هستند که کیفیت آب های بازی را به مقدار قابل توجهی افزایش می دهند.
 
مردمان خوش زینت
[تصویر:  55189165.jpg]

   اگر عنوان Skyrim را تجربه کرده باشید، می دانید که طراحی NPC {به شخصیت های عادی درون بازی گفته می شود که قابل کنترل نیستند} ها چندان جالب نیست و در برخی موارد واقعا آزار دهنده است. اگر قصد بروزرسانی گرافیک این عنوان را دارید، نصب چند Mod برای حل این مشکل، منطقی است. برای این کار، تعداد زیادی پک مخصوص Texture (با نام اختصاری NSFW) وجود دارد. یکی از مهم ترین مزیت های این Mod ها، سازگاریشان با بسیاری از Mod های دیگر است. پیشنهاد ما Xenius Character Enhancement به همراه No More Blocky Faces است.  این دو Mod سبب با کیفیت تر شدن بافت های صورت می شود؛ به گونه ای که به آن ها حجم می دهند و در واقعی جلوه کردن آن ها موثر اند. پیشنهاد دیگر ما Better Beast Races است که به مدد آن، ظاهر شخصیت های Argonian و Khajiit (در کل تمام غیر انسان ها) به طور کامل بازسازی و ترمیم می شود (البته در این بین استفاده از CoverKhajiits، خالی از لطف نیست). اگر این Mod ها برای افزایش کیفیت بازی کافی نیستند، می توانید از Better Females استفاده کنید که باعث افزایش آراستگی انسان های موجود در بازی می شود. حتی می توانید از Detailed Faces و Beards برای افزایش تنوع NPC های مذکر، استفاده کنید.
   با وجود تمام موارد ذکر شده، همچنان تعداد بی شماری Mod وجود دارد که در زیبایی Skyrim تاثیرگذار اند؛ اما به یاد داشته باشید که "شکیبایی" تنها جزئی است که در زیبا جلوه دادن این عنوان دخیل است؛ بله. شکیبایی ... و البته تعدادی هم از آن صد ها و یا شاید هزاران Mod بازی که در دسترس شما قرار دارد. اگر با وجود تمام موارد ذکر شده، همچنان به دنبال Mod های دیگری - Mod هایی که بر گیم پلی تاثیر می گذارند و به آن تنوعی غیر قابل تصور می بخشند - هستید، می توانید به بزرگترین مرجع Mod های این بازی، یعنی سایت Skyrim Nexus مراجعه کنید و از Mod های متنوع این بازی لذت برده و هر چه بیشتر در جهان بازی غرق شوید.
 
[تصویر:  hd-abstract-ps3-skyrim-wallpaper-1080p-d...lpaper.jpg]
---------------
با تشکر از شما عزیزان که وقت گرانبهای خود را صرف خواندن مقاله ی این جانب "MA 77" کردید. با خواندن این مقاله به یاد Mod جالبی از این عنوان افتادید؟ منتظر نظرات و Mod های مورد علاقه ی شما در بخش نظرات هستیم. 

  
من خیلی با ماد تو بازیا حال میکنم بهترین سایت ماد moddb.com هست .اگه خواستین واسه یه بازی ماد دانلود کنین حتما سری به این سایت بزنید…
ممنون بابت مقاله
سایت moddb.com در کل برای دانلود کردن ماد بازی های مختلف، سایت خوبی هست؛ اما Skyrim Nexus بهترین سایت برای دانلود ماد های بروز و انحصاری Skyrim هست.
ممنون بابت نظر... S0 (74)