Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا

نسخه‌ی کامل: گذری در تاریخ شاهزاده پارسی
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
امروزه کمتر کسی در دنیای بازی های رایانه ای پیدا می شود که نام بازی های "شاهزاده ی پارسی" به گوش اش نخورده و دست کم یکی از بازی های این سری را بازی نکرده باشد.

همان طور که بسیاری از بازی کننده ها می دانند، این بازی بیش از بیست سال پیش کلید خورده و تا امروز، هر چند سال یک بازی از این سری به بازار آمده است. حالا سازنده ی اصلی بازی، جوردن مکنر که به گفته ی خودش ساخت بازی بر مبنای یک قهرمان پارسی را از خواندن شاهنامه الهام گرفته است، درباره ی واقعیت هایی توضیح می دهد که شاید از آن ها آگاه نبوده اید. به هر حال خواندن آن ها می تواند برای هر بازی کننده ایی گیرا باشد.

بازی شاهزاده ی پارسی در آغاز برای کامپیوترهای Apple II عرضه شد.این بازی که یکی از تاثیر گذارترین بازی های رایانه ای به شمار می آید، در روند گسترش خود با فراز و نشیب های بسیاری همراه بوده است؛ مانند این که قرار بوده تنها یک سال برای گسترش آن زمان گذاشته شود، اما این روند بیش از سه سال طول کشید و می توان گفت که موفقیت اقتصادی نیز نداشته است.

* پیش از این که جوردن مکنر بر روی بازی کار کند، در تلاش برای نوشتن کتابی درباره ی چگونگی حل مکعب روبیک بود.
* مکنر برای ساختن انیمیشن از برادر شانزده ساله اش فیلم برداری کرد.
* نام بازی در آغاز این سری، قرار بود "دزد بغداد" باشد؛ اما مکنر نام "شاهزاده ی پارسی" را برگزید که تا به امروز نیز پایدار مانده است.
* قرار بود بازی دارای یک ویرایش گر مرحله باشد تا بازی کننده ها بتوانند خودشان مرحله بسازند.
* ساختن بازی برای یک هفته عقب افتاد، زیرا مکنر به "تتریس" معتاد شده بود!
* مکنر برای زد و خوردهای درون بازی از فیلم هایی که از رابین هود سال 1930 گرفته بود، بهره برد.
* بازی در آغاز عرضه، فروش خوبی نداشت، چرا که فروش Apple II نیز اصلا خوب نبود؛ اما پس از یک سال، با عرضه شدن نسخه ی مک به بازار، "شاهزاده ی پارسی" یک موفقیت اقتصادی به دست آورد.

منبع