Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا

نسخه‌ی کامل: رستاخیز مرگ | نقد و بررسی Counter Strike:Global Offensive
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
همچون گذشته
نکته اصلی در مورد CS:GO پایبند بودن استودیو به نکات اصلی سری CS است.سازندگان به هیچ عنوان تلاش نکرده اند تا با کپی برداری از استاندارد های امروزی بازی های آنلاین,هسته اصلی گیم پلی را تغییر دهند بلکه با وفادار ماندن به سبک و هسته اصلی گیم پلی سری بازی های CS و بازگشت به گیم پلی کلاسیک که مورد علاقه بسیاری از بازیباز ها است,ثابت کردند که کلیشه ای بودن به صورت قطعی همیشه "بد"نیست!در CS:GO خبری از بازیابی سلامتی,داستان های سینمایی, Perk های مختلف و حتی سیستم کسب درجه نیست!سازندگان ترجیح داده اند با ادامه استفاده از سیستم کلاسیک مربوط به CS معنی و محتوای بازی تیمی و استفاده از تاکتیک را به بازیباز ها یادآور شوند,مفهومی که این روز ها به کمک بازی های Call OF Duty و Battlefield تقریبا به فراموشی سپرده شده است و به راحتی می توان گفت کار تیمی و تاکتیکی در این سریبازی ها به کمک Perk ها و وسایل نقلیه و جنگی بسیار مدرن تبدیل به رویای دست نیافتنی شده اند.اما در کنار پایبندی به ویژگی های کلاسیک,مود های جدید,سلاح های جدید و همچنین نقشه های جدیدی نیز به بازی اضافه شده اند.

[تصویر:  2015_06_15_211656.png]

نام بازی: Counter Strike Global Offensive

سازنده: Valve Corporation, Hidden Path, Entertainment

ناشر: [font=sans-serif]Valve Corporation[/font]

سبک: شوتر – آنلاین (اول شخص)

تاریخ عرضه: [font=sans-serif]August 21, 2012[/font]

پلتفرم (ها): Windows, OS X, Linux, PlayStation3, Xbox360

______________________________________________________________


علاوه بر قابلیت های اشاره شده دو ویژگی اصلی و بسیار مهم دیگر نیز همچنان دست نخورده باقی مانده اند.این دو ویژگی شامل قابلیت نشانه گیری با اسلحه ها و قابلیت دویدن است. در بازار بازی های آنلاین امروزی نشانه گیری,اصلی جدایی ناپذیر از گیم پلی بازی است اما سازندگان بازی ترجیح داده اند تا با استفاده از ویژگی های قدیمی گیم پلی بازی را همچنان چالش برانگیز طراحی کنند.نشانه گیری در بازی تحت تاثیر عواملی همچون سرعت راه رفتن و لگد اسلحه است و این مورد برای طرفداران قدیمی CS یه قابلیت بسیار خوب به شمار می رود در صورتی که بازیبازهایی که به تازگی با این سری آشنا شده اند بسیار زود از عدم وجود قابلیت نشانه گیری و سخت بودن مورد هدف قرار دادن دشمن ها عصبی خواهند شد.اما به صورت کلی می توان گفت حفظ شیوه نشانه گیری کلاسیک بازی,باعث شده است تا CS:GO تفاوت زیادی نسبت به رقیب های خود داشته باشد و اگر بازیباز بتواند به این قابلیت عادت کند,لذت CS:GO چندین برابر بازی های مشابه خواهد بود.در این بین سعی شده است اکثر موارد اصلی بازی دست نخورده باقی بماند تغییراتی کوچک به وجود آمده است که عادت به آن کمی زمان بر است.نام و کاربرد بعضی از اسلحه ها در بازی تغییر کرده است مانند MP5 که در CS:GO با نام MP7 شناخته می شود و از لحاظ گیم پلی تغییرات خاصی نسبت به MP5 دارد یا قابلیت اضافه کردن صدا خفه کن به اسلحه M4 در بازی وجود ندارد.

[تصویر:  jL2lW.png]

در کنار این تغییرات کوچک,تغییری تقریبا بزرگ در سیستم ظاهری منوی انتخاب اسلحه ها به وجود آمده است که به صورت کلی میتوان آن را برای آسان تر شدن انتخاب اسلحه ها در نسخه های کنسولی دانست.در منوی جدید دسته بندی سلاح ها بسیار منظم است.درحالی که این ویژگی در نگاه اول مثبت به نظر می رسد بعد مدت کوتاهی بسیار دست و پاگیر خواهد بودچون منو های بسیار پیچ در پیچ و عمیق ساخته شده اند البته با کمی تمرین میشه نادیده گرفته بشه.
نکته دیگر عدم وجود قابلیت ذخیره کردن یک کلاس مورد نظر شامل سلاح ها و تجهیزات مورد نظر است,که کمی زننده به نظر می رسد.

[تصویر:  oqKi2.png]

زاویه ای جدید از دیدگاه قدیمی
CS:GO شامل چهار ماد جدید برای بازی است که این چهار مود: Classic casual ,Classic Competitive ,Arms Race و Demolition است.دو ماد کلاسیک بر اساس شمارش راند, بازی می شود و در هر راند هر تیم می بایست هدف مورد نظر را برای بردن راند به انجام برساند که این اهداف نابود کردن یا نجات دادن یک بمب سایت باشد یا نجات دادن گروگان ها!در حالی که اهداف در مادهای Casual و Competitive یکی است اما در ماد Demolition تعداد راند های بازی به جای 10 راند 30 راند خواهد بود.در کنار آن قابلیت زخمی کردن افراد تیم خودی وجود دارد.در حالت کلی می توان گفت این دو ماد تفاوت خاصی با دیگر مود های CS ندارند و اصالت خود را حفظ کرده اند.اما در نقطه مقابل دو ماد جدید اضافه شده به بازی شباهت چندانی به ماد های کلاسیک ندارند,مود Arms Race به صورت مستقیم از COD Black ops کپی برداری شده است و شیوه مسابقه بدین صورت است که بازیباز ها درون یک سرور همگی با یک سلاح بازی را آغاز می کنند وبا نابود کردن هر دشمن اسلحه جدیدی به بازیباز داده می شود,این روند ادامه پیدا می کند تا بازیباز به "خنجر طلایی" برسد.هر بازیباز که بتواند سریع تر به خنجر رسیده و با آن یک دشمن را نابود کند برنده مسابقه است. در سوی دیگر Demolition ترکیبی از مسابقات کلاسیک و Arms Race است.این نوع مسابقه از 2 راند تشکیل می شود و هدف بازی نیز مانند مود کلاسیک نابود کردن/حفاظت از بمب سایت است با این تفاوت که بازیباز با نابود کردن هر دشمن مانند مود Arms Race سلاح جدیدی در اختیار می گیرد.بر خلاف Arms Race می توان گفت ترکیب دو ایده بسیار متفاوت و بهره گیری بجا و بالانس شده از آن باعث شده است تا ماد Demolition بسیار مفرح و جالب باشد.

[تصویر:  NDcpH.png]


ظاهری جدید,صدایی عالی
یکی از بزرگترین تغییرات CS:GO نسبت به نسخه های قبلی,گرافیک آن است.گرافیک بازی با کمک موتور قدرتمند Valve بسیار زیبا به نظر می آید.CS:GO بر خلاف CS 1.6 و CS Source بسیار مدرن و امروزی تر به نظر می رسد اما در مقام مقایسه با بازی هایی همچون Battlefield 3 ویا Crysis به راحتی می توان گفت CS:GO حرف چندانی برای گفتن ندارد!با این حال گرافیک بازی در ابعاد مختلف از بسیاری از شوتر های امروزی بهتر است.بافت ها در بازی از کیفیت بسیار خوبی برخوردار هستند و این مورد بازی را با CS های قبلی بسیار متفاوت کرده است.افکت ذرات معلق در محیط,در کنار نورپردازی بسیار عالی(FULL HDR) باعث شده است تا محیط و مدل های موجود بسیار طبیعی به نظر برسند.در کنار این موارد می توان به تغییرات ظاهری نقشه های موجود در بازی اشاره کرد.به عنوان مثال محبوب ترین نقشه موجود در سری بازی های CS با نام De_dust2 دچار تغییراتی جزئی شده است به عنوان مثال پایگاه شروع تیم تروریست دچار تغییرات بسیار زیادی شده است ولی بلافاصله بعد از شروع مسابقه می توان همان ساختار کلاسیک را در نقشه مشاهده کرد,اما این بار با ظاهری بسیار زیبا!
صد گذاری در بازی های آنلاین تاثیر بسزایی دارند و شرکت Valve با در نظر گرفتن این ویژگی یکی از بهترین صداگذاری های نسل حاضر را در CS:GO پیاده سازی کرده است.صداگذاری بازی به حدی عالی و بدون نقص انجام شده است که هر بازیبازی بدون داشتن هدست و یا سیستم صوتی قدرتمندی می تواند صدای پای دشمنان را بشنود و به راحتی فاصله آن ها را تخمین بزند.در کنار این نکته صداگذاری بازی در سیستم های صوتی به حدی عالی و طبیعی است که کمتر کسی می تواند فرق CS:GO را با میدان جنگ تشخیص دهد.

[تصویر:  rZPyo.png]

سخن پایانی:
CS:GO یک بازی متفاوت در سیل بازی های شوتر آنلاین است که بر خلاف دیگر بازی ها بر داشتن مهارت و اجرای درست تاکتیک,تاکید دارد.اگر ساعت های متمادی بازی بی هدف در سرور های CODو یا Battlefield  خسته شده اید و نیاز دارید تا مهارت های خود را در یک بازی تاکتیکی به چالش بکشید, CS:GO بهترین انتخاب برای شما است.اما در کنار این مورد CS:GO می تواند برای طرفداران قدیمی CS نیز بسیار عالی باشد.گیم پلی بازی تغییرات بسیار زیادی داشته است تا بتواند بازیباز های قدیمی را در کنار بازیباز های تازه کار جمع کنید.

و در پایان سخنی از "Heaton" اسطوره بازی کانتر استرایک که بعد از 3 روز PM دادن بهش در F...BooK بهم جواب داد: (نیاز به ترجمه نداره ساده است.)

[تصویر:  Y3kSM.png]






+حفظ ویژگی های قدیمی,گیم پلی تاکتیکی که پیاده سازی آن نیاز به مهارت دارد,پیشرفت گرافیکی خوب,صدگذازی فوق العاده
-منوی جدید انتخاب اسلحه    
____________________________
گرافیک 16
موزیک و صدا 17
گیم پلی 18
_____________________________
                                                                             ارزش:خوب. 17                                                                                  
نقل‌قول: یا قابلیت اضافه کردن صدا خفه کن به اسلحه M4 در بازی وجود ندارد.

همچنان به M4A1 میشه سایلنسر متصل کرد. اونکه شما گزاشتی M4A4 هست که نمیشه.

Mobin Ahmadi

سلام و تشکر از نویسنده ی عزیز مقاله ی خوبی بود فقط یه چند نکته:

1) اصلا با سر تیتر مقاله نتونستم ارتباط برقرار کنم. « پدر خوانده » چه ربطی می تونه به یه بازی سبک شوتر اون هم کانتر استریک داشته باشه؟ اصولا سر تیتر مقاله باید انقدر جذاب و گیرا باشه که خواننده رو به طرف خودش بکشونه.

2) همیشه سعی کن در ابتدای مقاله و خصوصا نقد و بررسی یه خلاصه ای از بازی های مشابه و هم رده بیاری! درست نیست که مستقیما مقاله رو با اطلاعات بازی شروع کنی. اول همیشه باید یه توضیح کوچک بدی، بعد از گذاشتن عکس کاور و اطلاعات به خصوص، شروع به نقد بازی کنی که این مورد هم توی نقد رعایت نشده بود.

3)  " نکته اصلی در مورد CS:GO پایبند بودن استودیو (؟) به نکات اصلی سری CS است.سازندگان " وقتی که استودیو می آری، به تنهایی کفایت نمی کنه! سعی کن بگیی استودیوی سازنده بازی و یا .... ---- فاصله ی بین " نقطه " و " سازندگان " رعایت نشده است که چند مورد دیگه هم به خصوص درمورد ویرگول دیدم


4) البته اینو هم بگم که در بعضی جاها از جمله بندی های زیبایی استفاده کردی و این جای تحسین داره فقط سعی کن ویراستاری رو فراموش نکنی


5)  "[font=tahoma]نشانه گیری در بازی تحت تاثیر عواملی همچون سرعت راه رفتن و لگد اسلحه است "[/font]


[font=tahoma]6) [font=tahoma]به صورت کلی میتوان آن را برای آسان تر شدن " ( می توان درسته ) ---- [font=tahoma]CS:GO شامل چهار مود جدید برای بازی است ( ماد درسته )[/font][/font][/font]


[font=tahoma][font=tahoma][font=tahoma]7) در طول نقد بارها از نکات منفی سخن گفتی اما در نهایت فقط گفتی تنها نکته ی منفی بازی [font=tahoma]-منوی جدید انتخاب اسلحه است که به نظرم اشتباه کردی! یکی از نقاط قوت کانتراستریک گلوبال همین منوی جذابشه. البته نظر شخصیته و منم بهش احترام می گذارم[/font][/font][/font][/font]


[font=tahoma][font=tahoma][font=tahoma][font=tahoma]در نهایت هم یه تشکر دیگه بابت مقاله می کنم چون به نظر می رسه جزو اولین کارهاته و سعی کن زیر دست ارجمندانی همچون آقای صفری و استادی خودتو قوی کنی[/font][/font][/font][/font]
(06-16-2015, 02:29 PM)M-ahmady نوشته است: [ -> ]سلام و تشکر از نویسنده ی عزیز مقاله ی خوبی بود فقط یه چند نکته:

1) اصلا با سر تیتر مقاله نتونستم ارتباط برقرار کنم. « پدر خوانده » چه ربطی می تونه به یه بازی سبک شوتر اون هم کانتر استریک داشته باشه؟ اصولا سر تیتر مقاله باید انقدر جذاب و گیرا باشه که خواننده رو به طرف خودش بکشونه.

2) همیشه سعی کن در ابتدای مقاله و خصوصا نقد و بررسی یه خلاصه ای از بازی های مشابه و هم رده بیاری! درست نیست که مستقیما مقاله رو با اطلاعات بازی شروع کنی. اول همیشه باید یه توضیح کوچک بدی، بعد از گذاشتن عکس کاور و اطلاعات به خصوص، شروع به نقد بازی کنی که این مورد هم توی نقد رعایت نشده بود.

3)  " نکته اصلی در مورد CS:GO پایبند بودن استودیو (؟) به نکات اصلی سری CS است.سازندگان " وقتی که استودیو می آری، به تنهایی کفایت نمی کنه! سعی کن بگیی استودیوی سازنده بازی و یا .... ---- فاصله ی بین " نقطه " و " سازندگان " رعایت نشده است که چند مورد دیگه هم به خصوص درمورد ویرگول دیدم


4) البته اینو هم بگم که در بعضی جاها از جمله بندی های زیبایی استفاده کردی و این جای تحسین داره فقط سعی کن ویراستاری رو فراموش نکنی


5)  "[font=tahoma]نشانه گیری در بازی تحت تاثیر عواملی همچون سرعت راه رفتن و لگد اسلحه است "[/font]


[font=tahoma]6) [font=tahoma]به صورت کلی میتوان آن را برای آسان تر شدن " ( می توان درسته ) ---- [font=tahoma]CS:GO شامل چهار مود جدید برای بازی است ( ماد درسته )[/font][/font][/font]


[font=tahoma][font=tahoma][font=tahoma]7) در طول نقد بارها از نکات منفی سخن گفتی اما در نهایت فقط گفتی تنها نکته ی منفی بازی [font=tahoma]-منوی جدید انتخاب اسلحه است که به نظرم اشتباه کردی! یکی از نقاط قوت کانتراستریک گلوبال همین منوی جذابشه. البته نظر شخصیته و منم بهش احترام می گذارم[/font][/font][/font][/font]


[font=tahoma][font=tahoma][font=tahoma][font=tahoma]در نهایت هم یه تشکر دیگه بابت مقاله می کنم چون به نظر می رسه جزو اولین کارهاته و سعی کن زیر دست ارجمندانی همچون آقای صفری و استادی خودتو قوی کنی[/font][/font][/font][/font]
سلام
ممنون بابت نکاتی که گفتید
در مورد پدر خوانده به علت اینکه به نوعی می توان گفت سری CS پدر خوانده بازی های FPS آنلاین و تحت شبکه امروزی است و بسیاری از بازی های امروزی پایه و اساس خود را از روی سری بازی های CS کپی برداری کرده اند و با ایجاد اندک تغییرات آن را بهبود بخشیده اند.
ولی تیترو عوض می کنم D:
همچنین اشکالات دیگه هم در نقد های بعدی انشاالله برطرف میشه...
UP
UP