بایوور هنوز در حال کار برروی بهروزرسان روز اول Mass Effect Andromeda است + اطلاعات بیشتر از بازی
اشکان عالی خانی ۸ اسفند ۱۳۹۵ |
عنوان اکشن نقش آفرینی به شدت مورد انتظار Mass Effect Andromeda که به وسیله استودیوی بایوور مراحل پایانی ساخت خود را پشت سر میگذارد، روز گذشته گلد شد و خبر خوشحال کنندهای مبنی بر اتمام مراحل اصلی ساخت آن به گوش رسید. اما امروز، یان فریزر (Ian Frazier)، طراح ارشد بازی، اطلاعات جدید و جالبی را در توییتر منتشر کرد که دانستن آنها خالی از لطف نیست.
طبق صحبتهای آقای فریزر، دریافتیم که هنوز بخش قابل توجهی از تیم سازنده، در حال کار برروی بهروزرسان روز اول بازی هستند و این بهروزرسان ۵ روز زودتر از عرضه رسمی بازی، به لطف الکترونیک آرتز و Origin Access آماده میشود. با این حال، تهیه کننده بازی، آقای مایکل گمبل (Michael Gamble)، پیش از این در طی یک مصاحبه گفته بود که این موضوع فقط یک برنامه است و به صورت ۱۰۰ درصد تضمین شده نیست. آقای فریزر همچنین باور دارد که بهروزرسان روز اول بازی در پیش بارگذاری بازی نیز قرار داده میشود.
در مورد حجم بازی نیز اطلاعات مفیدی دریافت کردیم. Mass Effect Andromeda برروی کنسولها حداقل ۴۵ و حداکثر ۶۰ گیگابایت فضا میخواهد. اگر برنامه دارید تا بازی را برروی پلتفرم رایانههای شخصی نیز بازی کنید، باید خبر خوبی به شما بدهیم و بگوییم که بازی برروی این پلتفرم تنظیمات گرافیکی گستردهای (مفصلتر از نسخههای پیشین) دارد. سیستمهای profile/favorite برروی کنسولها و رایانههای شخصی به یک صورت است اما اگر با کیبرد و ماوس بازی کنید، میتوانید ۴ علاقه مندی را در کلیدهای دلخواه قرار دهید.
نکته جالبی که به آن اشاره شد، وجود مود New Game+ در Mass Effect Andromeda، پس از اتمام بازی است. همچنین اعلام شد که پوششهای ساده بیشتری در بازی گنجانده شده است که شامل هودی پیش خرید و آنهایی که در تریلر به نمایش درآمدند نیز میشود. باز هم اشاره شد که بخش چند نفره Mass Effect Andromeda به صورت peer-to-peer است؛ همان گونه که در Mass Effect 3 با آن مواجه شدیم.
فریزر در اطلاعات خود، موضوع مهمی را نیز روشن کرد. در طول هفتههای اخیر، اطلاعات اشتباهی از سوی برخی از خبرگذاریها و رسانهها منتشر شده است که میگویند خطوط حداقل جوخه در Mass Effect Andromeda، بیشتر از شپرد در Mass Effect 3 است. این اطلاعات کاملا غلط بوده و باید این گونه خوانده شود که خطوط حداقل جوخه در Andromeda، بیشتر از یاران جوخه با خطوط حداکثر است.
طبق اطلاعات فریزر، قدرت Warp biotic در Mass Effect Andromeda بازنخواهد گشت زیرا شباهت زیادی به قدرتهای دیگر بازی دارد و تیم سازنده میخواهد که همه حرکات و قدرتها، یک حالت و نقش منحصر به فرد و یکتا داشته باشند. همچنین دریافتیم که یاران جوخه در میدان نبرد، به صورت خودکار از مهارتهای خود استفاده میکنند. شما در حین مبارزات، دستورات کلی مانند حمله، دفاع یا مرتب شدن را میدهید و هوش مصنوعی یاران، بقیه کارها را انجام میدهد. انتخاب مهارتها برای آنها نیز میتواند به هوش مصنوعی کمک کند.
Mass Effect Andromeda قرار است در تاریخ ۲۱ مارس ۲۰۱۷ در آمریکای شمالی و ۲ روز بعد در ۲۳ام مارس در اروپا (به ترتیب ۱ و ۳ فروردین ۱۳۹۶)، برای پلیاستیشن ۴، ایکسباکس وان و رایانههای شخصی عرضه شود. لازم به ذکر است که مشترکان سرویس EA Access بر روی ایکسباکس وان و Origin Access بر روی رایانههای شخصی، میتوانند ۵ روز زودتر از عرضه رسمی این عنوان، ۱۰ ساعت از عنوان Mass Effect Andromeda را به صورت رایگان تجربه کنند.
اطلاعاتی از محتویات نسخههای ویژه بازی Mass Effect: Andromeda منتشر شد
به تازگی، اطلاعاتی از محتویات نسخههای ویژه بازی Mass Effect: Andromeda منتشر شده است که جزئیات آن را میتوانید در ادامه مشاهده کنید.
دیگر چیزی تا انتشار یکی دیگر از عناوین مورد انتظار سال جاری باقی نمانده است که شاهد انتشار اطلاعاتی جدید از این بازی هستیم.
این اطلاعات جدید که به صورت رسمی توسط سازندگان و استودیو بایوور (Bioware) منتشر شده است، میتواند بیشتر شما را با نسخه های ویژه این عنوان آشنا کند.
طبق گفتههای سازندگان، بازی Mass Effect: Andromeda به غیر از نسخه معمولی و کامل بازی، دارای دو نسخه دیگر با عناوین، Deluxe نسخه ۷۰ دلاری و Super Deluxe نسخه ۱۰۰ دلاری خواهد بود که از ویژگیهای خاص خود برخوردار هستند. البته یک ویژگی مشترک بین این دو نسخه وجود دارد و کسانی که یکی از این دو نسخه ویژه را خریداری کنند به محتویات زیر دسترسی خواهند داشت:
- یک بسته انحصاری برای بخش مولتی پلیر یا چندنفره بازی که شامل آیتمهای Ultra-Rare (کمیاب) خواهد بود.
- دو اسکین یا طرح جدید برای اوتومبیل Nomad که میتوانید آن را به سلیقه خود شخصی سازی کنید.
- یک لباس جدید Casual برای Pathfinder
البته قبل تر هم سازندگان اطلاعاتی از این نسخههای ویژه بازی منتشر کرده بودند، مثل یک لباس Casual برای Pathfinder، یک زره جدید با نام Scavenger برای Pathfinder، حیوان خانگی جدید به نام Pyjak، دسترسی جداگانه به موسیقیهای متن این عنوان و بسته deluxe که در زمان عرضه بازی یک پک کامل اسلحه و تجهیزات اضافه را در اختیار کاربران قرار میدهد.
همچنین افرادی که نسخه معمولی، Deluxe و Super Deluxe را پیش خرید کنند، از محتویاتی مانند زره Deep Spcae Explorer، پنج بسته برای افزایش میزان تجربه یا XP برای بخش چندنفره بازی و یک طرح برای اوتومبیل Nomad برخوردار خواهند بود.
اما یک نکته انحصاری دیگر وجود دارد و آن هم این است که اگر شما نسخه Super Deluxe را خریداری کنید، میتوانید از بستههای Booster که در مدت ۲۰ هفته به صورت هفتگی منتشر میشوند، استفاده کنید.
علاقه مندان به بازی Mass Effect: Andromeda، تنها یک هفته تا تجربه رسمی این عنوان فاصله دارند. این بازی در ۱ فروردین برای رایانه های شخصیصخی، پلیاستیشن ۴ و اکسباکس وان عرضه خواهد شد.
حجم دانلود بازی Mass Effect: Andromeda مشخص شد | پیشدانلود آن آغاز شده است
۲۶ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۴:۰۰
بر اساس برخی گزارشاتی که از سوی کاربران توییتر در این شبکهی اجتماعی منتشر شده است، شرکت الکترونیک آرتز (Electronic Arts) امکان پیشدانلود (Pre-Load) بازی مورد انتظار Mass Effect: Andromeda را در دسترس کاربران قرار داده است. به موجب این امر، اشخاصی که به پیشخرین این بازی پرداختهاند، میتوانند آن را پیشدانلود کنند.
بازی مورد انتظار Mass Effect: Andromeda هفتهی آینده روانهی بازارهای جهانی خواهد شد و به لطف اطلاعاتی که برخی از کاربران شبکهی اجتماعی توییتر منتشر کردهاند، توانستیم اطلاعاتی از میزان حجم دانلود این بازی بدست آوریم. به همین منظور، خود را برای دانلود این بازی برای مدتی طولانی آماده کنید چراکه از حجم نسبتاً بالایی برخوردار است.
حجم نسخهی پلیاستیشن بازی Mass Effect: Andromeda برابر با ۴۲٫۱۹ گیگابایت و حجم نسخهی ایکسباکس وان آن نیز ۴۲٫۹ گیگابایت است؛ دارندگان نسخهی رایانههای شخصی این بازی نیز نیازمند ۵۵ گیگابایت فضای خالی در هارددیسک خود جهت نصب این عنوان هستند. لازم به ذکر است که علاقهمندان باید ۲ گیگابایت فضای خالی نیز جهت نصب بهروزرسانی روز نخست عرضهی Mass Effect: Andromeda در اختیار داشته باشند.
همچنین اخیراً اطلاعاتی از بخش چند نفرهی این بازی نیز منتشر شده است که بنابرآن، این بخش شامل ۵ نقشهی Firebase Sandstorm، Firebase Zero، Firebase Icebreaker، Firebase Magma و Firebase Derelict میشود و بازیکنان قادر به انتخاب ۲۵ شخصیت که مختص این بخش طراحی شده است، هستند. طبق اعلامیههای قبلی استودیوی بازیسازی بایوور (BioWare)، توسعه دهندهی این بازی، پس از عرضهی بازی با استفاده از انتشار بستههای الحاقی شاهد گسترش نقشههای موجود بخش چند نفرهی Mass Effect: Andromeda خواهیم بود.
استودیوی بایوور همچنین تائید کرده است که بازی Mass Effect: Andromeda شامل بیش از ۱۲۰۰ شخصیت میشود که از مجموع شخصیتهای سه نسخهی قبلی این سری بیشتر است. همچنین ناتالی دورمر (Natalie Dormer)، ستارهی سریال محبوب Game of Thrones، یکی از صداپیشگان این بازی خواهد بود.
بازی Mass Effect: Andromeda قرار است در روز سهشنبه ۱ فروردین ۱۳۹۶ (۲۱ مارس ۲۰۱۷ میلادی) در آمریکا و در روز پنجشنبه ۳ فروردین ۱۳۹۶ (۲۳ مارس ۲۰۱۷) نیز در اروپا برای پلتفرمهای پلیاستیشن ۴، ایکسباکس وان و رایانههای شخصی منتشر خواهد شد. در راستای دیگر اخبار مرتبط با این بازی، اخیراً منبعی داخلی تاریخ انتشار نمرات و نقدوبررسیهای را اعلام کرده است. به اضافه استودیوی بایوور در خصوص چرایی عدم ساخت Mass Effect 4
صحبت کرده است و ساخت Mass Effect: Andromeda را در راستای خلق چیز جدیدی در این سری محبوب عنوان کرده است. همچنین مشخص شده است که این بازی برخلاف داستانهای تاریک سه گانهی قبلی،
شامل صحنههای کمدی و خندهآور نیز میشود که تغییر مهمی برای طرفداران به شمار میرود. به اضافهی این موارد، مسیر رسیدن به اهداف داستانی همیشه در نقشهی حاضر در بازی مشخص نیستند؛ برای کسب اطلاعات بیشتر از این مورد میتوانید از این
نشانیاستفاده کنید.
مقایسه گرافیکی Mass Effect Andromeda بین پلیاستیشن ۴ و پلیاستیشن ۴ پرو
دیگر زمانی تا عرضه بازی Mass Effect Andromeda باقی نمانده است و بازیبازان به شدت منتظر این نقش آفرینی بایوور هستند. اما باز هم با انتشار بازی بزرگ دیگری، بحث و گفت و گوهای بسیاری بین بازیبازان بر سر نسخههای مختلف آن به وجود میآید. Mass Effect Andromeda را برروی کنسول پلیاستیشن ۴ بازی کنیم بهتر است یا برروی کنسول پلیاستیشن ۴ پرو؟ چه تفاوتهایی میان اجرای بازی بین این دو کنسول سونی است؟ با ما در ادامه و با مقایسه گراقیکی این بازی روی این دو کنسول همراه باشید.
اگر صاحب یک تلویزیون یا نمایشگر ۴K هستید پس میتوانید به خوبی از مزایای رزولوشن و جلوههای بصری زیبا تر بازی بهره ببرید اما کسانی که همچنان یک نمایشگر ۱۰۸۰p معمولی دارند چه کارهایی میتوانند انجام دهند؟ در زیر، تصاویر مقایسه ای متعددی برای شما آماده شده است که کیفیت ۱۰۸۰p دارند و از تقریبا از تمام لحظات بازی مانند گیمپلی اصلی، میان پردهها و مکالمهها گرفته شده اند. این تصاویر با فرمت PNG هستند و کیفیت بالایی دارند پس مراقب حجم اینترنت خود باشید. تصاویر را در زیر مشاهده کنید:
با مشاهده و بررسی تصاویر متوجه میشویم که تفاوت چندانی بین دو حالت ۱۰۸۰p بین کنسولهای پلیاستیشن ۴ و پلیاستیشن ۴ پرو وجود ندارد. مانند بسیاری از بازیهای دیگر که با هم به مقایسه آنها بین دو کنسول نسل هشتمی سونی پرداختیم، اصلی ترین تفاوت بین دو کنسول، Antialiasing بسیار بهتر و نرم تر در کنسول پلیاستیشن ۴ پرو است و لبهها در این نسخه از بازی بسیار خوب و با کیفیت در آمدهاند.
یکی از بهترین مکانهایی که میتوان تفاوت گرافیکی بازی بین دو کنسول را دید، پرتو اسکنر است. در این تصویر مشاهده میکنیم که تغییرات خاصی در هر دو نسخه از بازی اعمال میشود. به علت محدود بودن سخت افزار پلیاستیشن ۴ در رندر کردن این صحنه از بازی، مشاهده میکنیم که anti-aliasing اصلا برروی اشیا اعمال نشده است و فیلتر خاصی نیز وجود ندارد. این نکته حتی روی پلیاستیشن ۴ پرو نیز اندکی تاثیر گذاشته اما طوری نیست که به راحتی متوجه شویم.
اما از این موضوع که خارج شویم، به سراغ جزئیات بافتها، موها، شاخ و برگها و سایههای معمولی میرویم. تفاوت در جزئیات سایهها و بافتها بازی در دو نسخه مختلف در لباسهای Suvi Anwar کاملا مشخص است. با بررسی های دقیقی که انجام میگیرد، مشخص میشود که ambient occlusion بازی در نسخه پرو قوی تر و بهتر کار شده است (در بازتاب نور برروی زره Ryder مشخص است). اما این نکته مهم را فراموش نکنید که نرخ فریم ۳۰ فریم بر ثانیهای بازی ثبات بیشتری در این نسخه دارد و این نکته کاملا به چشم میآید.
با تمام این تفاسیر و توضیحات، تفاوت خاص و بزرگی در بازی Mass Effect Andromeda بین دو کنسول پلیاستیشن ۴ و پلیاستیشن ۴ پرو وجود ندارد و اگر صاحب یک نمایشگر ۱۰۸۰p معمولی هستید، قطعا میتوانید به خوبی و بدون مشکلی از بازی برروی کنسول پلیاستیشن ۴ لذت ببرید اما اگر پای تلویزیون ۴K در میان باشد، تجربه بازی روی کنسول پلیاستیشن ۴ پرو به تجربهای به یاد ماندنی تبدیل خواهد شد.
Mass Effect: Andromeda در تاریخ ۲۱ و ۲۳ ماه مارس برای پلتفرمهای رایانههای شخصی، پلیاستیشن ۴ و ایکسباکس وان منتشر خواهد شد و ۵۹٫۹۹ دلار قیمت خواهد داشت.
اگر در مورد دیگر پلتفرمها (پلیاستیشن ۴ پرو، پروژه اسکورپیو و نینتندو سوییچ) کنجکاور هستید، باید بگوییم که در هفتههای گذشته تهیه کننده عنوان Mass Effect: Andromeda، یعنی آقای مایکل گمبل (Michael Gamble) در یک مصاحبه اینگونه توضیح داده بود:
نقلقول: هماکنون خیر. ما برروی آن (سوییچ) برنامه ریزی نمیکنیم. اگر سوییچ منتشر شد و همه از ما Mass Effect: Andromeda را خواستند، چه کسی میداند. ما نمیخواهیم این گونه درها را به سوی آنها ببندیم.
در مورد کنسول پلیاستیشن ۴ پرو ما دقیقا کارهای همیشگی را انجام میدهیم. بسیار خب، قدرت این کنسول چقدر است و ما چکونه میتوانیم بازی خود را با توجه به آن بهینه سازی کنیم تا بهترین تجربه برای بازیبازان فراهم شود؟ در مورد پلیاستیشن ۴ پرو و مسائل فنی، احتمالا در ماههای ژانویه و فوریه بیشتر صحبت خواهیم کرد.
برای کنسول اسکورپیو، ما هم اکنون هیچ برنامه ای نداریم اما هیچوقت نمیدانید که در آینده چه اتفاقاتی رخ خواهد داد.
همچنین میتوانید تریلر زمان عرضه بازی را از اینجا تماشا فرمایید.
منتظر پشتیبانی قوی از Mass Effect Andromeda باشید | بهبود در بخش شخصیتسازیها
عنوان Mass Effect Andromeda که آخرین عنوان منتشر شده از این سری نامآشنای بایوویر است هماکنون در تمام مناطق و تمام پلتفرمها منتشر شده است اما بسیاری توسط بعضی از مشکلاتی که بازی از آنها رنج میبرد ناامید شدهاند. تیم سازنده از این مشکلات و شرایط آگاه است و برنامه دارد تا هرچیزی که در رابطه با این عنوان نقشآفرینی غلط است را در آینده نزدیک تصحیح کند.
از طراح ارشد آقای ایان فریزیِر در رابطه با یک پَچ که مشکلات مربوط به Mass Effect Andromeda را حل میکند پرسیده شد. ایشان به صراحت گفتند که هر پَچی که برای درست کردن مشکلات بازی نیاز باشد را عرضه خواهند کردند و برنامه دارند تا از این بازی با قدرت پشتیبانی کنند.
نقلقول: به دنبال این هستیم تا بسیاری از مشکلات را با پَچ کردن حل کنیم و میخواهیم که پشتیبانی قوی از بازی داشته باشیم. بیشتر از این نمیتوانم بگویم.
در بحث مربوط به ساخت شخصیت که به دلیل نبود انتخابهای بیشتر بسیاری را ناامید کرده، فریزیِر تایید کرد که تیم آنها در حال بررسی گزینههایی هستند که منجر به بهبود این بخش میشوند.
نقلقول: هنوز نمیتوان چیزی را قول داد اما در حال حاظر در حال ارزیابی گزینههای مختلفی جهت بهتر کردن این بخش هستیم.
Mass Effect Andromeda شاید از مشکلات بسیاری رنج ببرد اما بیتردید این بازی یکی از بهترین بازیهای منتشر شده امسال از لحاظ بصری است(البته با در نظر نگرفتن انیمیشنهای ناامیدکننده شخصیتهای آن). این بازی هماکنون برای رایانههای شخصی، پلیاستیشن ۴ و ایکسباکس وان منتشر شده است. اگر پَچ جدیدی برای این بازی عرضه شد به شما اطلاع میدهیم. نمرات این عنوان را در اینجامیتوانید مشاهده کنید.
هزینه پرداختهای درونبرنامهای Mass Effect: Andromeda مشخص شدند
همانند بسیاری از بازیهای امروزی، شرکت الکترونیک آرتز لیست هزینههای پرداختهای درون برنامهای بازی Mass Effect: Andromeda را مشخص کرده است.
این پرداختها در بخش چند نفره بازی Mass Effect: Andromeda وجود دارند. در بازی ارزی وجود دارد که Points شناحته میشود. این ارز از طریق بازی کردن قابل بدست آوردن است که سپس شما میتوانید با استفاده از آنها بستههایی را خریداری کنید که حاوی آیتمهای ظاهری است. آیتمها تاثیری برروی گیمپلی ندارند و تنها ویژگیهای خاص ظاهری را برای شحصیت شما میاورند. اعضای EA Access و Origin Access الکترونیک آرتز برروی ایکسباکس وان و رایانه شخصی میتوانند از ده درصد تخفیف در هنگام خرید برخوردار شوند.
در ادامه لیست قیمتها را مشاهده میکنید:
- ۵۰۰ Points — $5
- ۱,۰۵۰ Points — $10
- ۲,۱۵۰ Points — $20
- ۳,۲۵۰ Points — $30
- ۵,۷۵۰ Points — $50
- ۱۲,۰۰۰ Points — $100
متاسفانه Mass Effect Andromeda نتوانسته بهاندازه دیگر عناوین سری ظاهر شود، شما میتوانید نمرات این بازی را در اینجا مشاهده کنید. این عنوان هماکنون در دسترس برای پلیاستیشن ۴۴، ایکسباکس وان و رایانههای شخصی است.