Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا

نسخه‌ی کامل: بررسی تریلر Metal Gear Solid V در E3 2015
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
در نمایشگاه E3 2015، تریلر جدیدی از بازی Metal Gear Solid V: The Phantom Pain ساخته‎ی هیدئو کوجیما به نمایش در آمد. این بازی احتمالا آخرین قسمت از سری Metal Gear Solid کوجیما خواهد بود، که تاریک تر و غم انگیز تر از نسخه های قبلی می باشد. در حالی که تریلر E3 سال 2014 این بازی بیشتر جنبه‎ی اکشن داشت، اما این تریلر احساسی تر و ظریف تر می باشد. این تریلر همچنین اطلاعات داستانی جذاب بسیاری را منتشر کرد.

حتما شما هم با دیدن این تریلر (حتی اگر با داستان سری آشنا هستید) گیج شده‎اید، پس در ادامه به تجزیه و تحلیل و بررسی صحنه های نمایش داده شده در تریلر می پردازیم.

[تصویر:  k93y4puu94zpgwo57rt.jpg]

کلمات می توانند بکشند

تریلر با صحبت های شخصیت منفی بازی، که با نام Skullface شناخته می شود، آغاز می شود. او داستان آن را می گوید که چگونه در کودکی توسط سربازان خارجی از روستای کوچکش برده شد و مجبور شد تا زبان تازه‎ای را یاد بگیرد. بیشتر تریلر بر روی این تمرکز دارد که چگونه کلمات می توانند در هویت یک فرد تاثیر داشته باشند. تمام این تاکید ها بر زبان شناسی و جمله‎ی "گرفتن زبان یک فرد" این مفهوم را می رسانند که Quiet، شخصیت تک تیرانداز گنگ، در داستان بازی نقش مهمی خواهد داشت. همین را می توان برای شخصیت Code Talker گفت، مرد پیر مرموز که در این تریلر نمایش داده شد و قبلا با جمله‎ی "مردی دانا که وطنش را رها کرد" معرفی شده بود. این تریلر سعی می کند بگوید که زبان یک شخص وطن اوست؛ پس این احتمال وجود دارد که Code Talker به نحوی زبان خود را رها کرده، و شاید او هم مانند Quiet لال است.

[تصویر:  qpc8oz7tmigyftd7ge1z.jpg]


همه چیز گیج کننده می شود

چیز های عجیب بسیاری در این تریلر در حال رخ دادن است، حتی برای سلاح Metal Gear. شخصیت Skullface در چندیدن صحنه تریلر ظاهر می شود، حتی در کنار Big Boss، شخصیت اصلی بازی. این صحنه ها تایید می کنند که Skullface چندیدن بار در توهم و خیال Big Boss ظاهر خواهد شد. Skullface همان رهبر XOF است که در بازی Ground Zeroes مقر و خانه‎ی Big Boss را به همراه تعدادی از یاران او  نابود کرد، و Boss نیز پس از 9 سال کما به دنبال انتقام می باشد. همچنین ما به Those Who Doesn't Exist (کسانی که وجود ندارند) نگاه بهتری در این تریلر می اندازیم، آنها سربازانی زامبی مانند هستند که قبلا اعلام شده بود توانایی دوربری (teleport) دارند. با توجه به اینکه آنها اکنون با نام Skulls شناخته می شوند، برای Skullface کار می کنند. می دانیم که Quiet نیز از قابلیت دوربری برخوردار است، پس آیا او می تواند آزمایش شکست خورده‎ی Skullface باشد؟

Volgin و Psycho Mantis، دو نفر از شخصیت های منفی معروف Metal Gear، در این تریلر تایید شدند. امکان دارد آنها خیالی باشند، اما به نظر می رسد که آنها نقش بزرگی را در عذاب دادن Big Boss در طول بازی ایفا کنند.

در تصویر زیر شخصیت Colonel Volgin را مشاهده می کنیم که در بازی Metal Gear Solid 3 نیز حضور داشت.

[تصویر:  3n28a0hikj79ccekp3i.jpg]

همچنین به نظر می رسد که شخصیت Paz در بازی حضور خواهد یافت. او در پایان دردناک Metal Gear Solid: Ground Zeroes پس از پرتاب شدن از هلیکوپتر Big Boss بر اثر بمبی در داخل شکمش منفجر شده بود. در تریلر می بینیم که Kaz و Big Boss بر روی چیزی مانند تخت بیمارستان او را می بینند، اما این صحنه هم احتمالا چیزی بیشتر از وهم و خیال نیست. به نظر می رسد که این همه سال مبارزه برای Big Boss عوارض خود را نشان می دهد و او در طول بازی چندین خیال و رویا خواهد داشت.

[تصویر:  t6gkve33rerkgiihkpyi.jpg]

اخبار بد برای Diamond Dogs

با توجه به اسکرین شات بالا، می توانیم بفهمیم که Kazuhira Miller یا همان Kaz در نقطه‎ای از بازی نابینا می شود. او رنج بسیاری کشیده است، و ما می دانیم که اولین ماموریت بازی نجات دادن او از یک پایگاه دشمن در افغانستان است. آیا این تصویر می تواند به این معنی باشد که Big Boss در نجات یکی از بهترین یارانش دیر رسیده و او را نابینا پیدا کرده است؟

گروه Big Boss هم به نظر می رسد در حال رنج کشیدن است، چرا که در تریلر تابوت های بیشتری را در Mother Base مشاهده می کنیم و می بینیم که تعداد زیادی از سربازان توسط هلیکوپتر ها، انفجارات و سربازان دیگر نابود می شوند.

[تصویر:  2mavdhpq10r87fvw74vs.jpg]

سلاح Metal Gear

ما چیزی بیشتر از فقط یک نمونه‎ی اولیه سلاح Metal Gear را در این بازی خواهیم دید، چرا که تریلر جدید نشان می دهد که این ماشین ها به طور کامل عملیاتی شده و در میدان مبارزه با Big Boss درگیر می شوند. این سلاح بسیار شبیه به Metal Gear Rex از بازی های قبلی خواهد بود اما بیشتر به نظر می رسد که نمونه‎ی اولیه آن توسط یک نفر از گروه Diamond Dogs طراحی شده، که این احتمال را می توان به شخصیت Zero داد، کسی که صدای او را در تریلر شنیدیم. نکته‎ی آخر نیز مربوط به راننده‎ی جوان این ماشین منحصر به فرد است.

[تصویر:  arvl176nz9k3s79umy3n.jpg]

The Twin Snakes

از زمان انتشار اولین تریلر Metal Gear Solid V تئوری هایی وجود داشت که می گفت که شخصیت جوان بالا که با نام Eli شناخته می شود در حقیقت همان Liquid Snake است. شباهت ها در تریلر های بعدی شروع به بیشتر شدن کرد تا اینکه به این تریلر رسیدیم و مطمئن شدیم که او همان Liquid Snake محصول پروژه‎ی Les Enfants Terribles می باشد، پروژه‎ای که برای ساختن کلون هایی از Big Boss راه اندازی شده بود و باعث به وجود آمدن "اسنیک های دوقلو" یعنی Liquid Snake و Solid Snake شد. از آن مهمتر، ما همچنین یکی کپی تقریبا کامل از Eli را هم در این تریلر می بینیم، که به نظر تایید می کند که شخصیت Solid Snake هم در عنوان The Phantom Pain حضور خواهد داشت. شاید کوجیما با آوردن بیشتر شخصیت های قبلی، و با استفاده از یکی از دشمنان Big Boss بالاخره به افسانه‎ی او پایان دهد. نظر شما چیست؟
solidus snake رو نشون ندادن؟
snake ها 3تا بودن که سالیدوس تو نسخه 2 بود!
شاید این نسخه، تا قبل از متال گیر1 بره (همونی که 27 سال پیش منتشر شد) و از اونجا به بعد ما یه دفعه سالید اسنیک بشیم و متال گیر 1 و 2 (که برای کنسول نینتندو اومده بودن) رو از اول بازی کنیم تا برسیم به متال گیر سالید1
اگه اینجوری بشه خیلی جال میشه!
مقاله‌ی به جا و ارزشمندی بود و به نویسنده‌ی عزیز بابت زحمتش باید خسته نباشید گفت اما خب مشکلات نگارش داشت که امیدوارم در آینده با مقالات بیشتر برطرف بشه :heart:
دستت درد نکنه داداشم مقاله خوبی بود.واقعاً این نسخه از بازی پر از رمز و راز و وقایع عجیب،باورنکردنی و شوک آور هست.بسیار بسیار منتظر منتشر شدن این عنوان و بلافاصله تجربه اش هستم.
من هیچی از تریلر نفهمیدم.تا این که شما بررسی کردید تازه فهمیدم ممنون واقعا. ;)