Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا

نسخه‌ی کامل: پیش نمایش RISE OF THE TOMB RAIDER
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
بسمه تعالی
حاشیه قبل از مقاله:
سلام.قبل از این که مقاله رو بخونید شما رو به خوندن این بخش دعوت می کنم
من به شخصه به این که یک گیمرم افتخار می کنم (و مطمئنم شما هم همینطور هستید.)و زمانی که درباره ی یه بازی می نویسم لذت می برم.
می خوام از این تاپیک استفاده کنم و در خواست کنم از اونایی که از نوشتن لذت می برن دعوت کنم که عضو تحریه مجله ی تاپ گیمر بشن.
برای اطلاعات بیشتر به این تاپیک سر بزنید و برای عضویت بهم پ.خ بدین.
شما الان می تونید با نوشتن همچین مقاله ای تا بیست هزار تومن در آمد داشته باشد
ممنون.
حالا شما رو به خودن مقاله دعوت می کنم.
p.S:یه کم صبر کنید تا عکس ها کاملا لود بشه.


مقدمه


معمولا زمانی که یه بازی انحصاری میشه(حالا هر مدل انحصاری ) حتما ویژگی منحصر به فردی داشته وگرنه که دیگه انحصاری نیست
این بازی هم عین بقیه بازی های انحصاری ویژگی های خاص خودشو داره که تو بقیه بازی ها پیدا نمی شه
حالا با هم می خواییم اطلاعاتی که از زمان معرفیش در کنفرانس مایکروسافت در سال 2014 در e3 تا حال حاضر
منتشر شده رو باهم مرور کنیم
 
کوهستان زمستانی

اولین و مشخص ترین تغییر, تغییر در اتمسفر بازی هست که علاوه بر حفظ اون محیط مقبره ای و معروف سری این بازی ها محیط کوهستان برفی به ان اضافه شده  تا ویژگی ای به اون ویژگی های خاص اضافه کنه.
[تصویر:  Rise%20of%20the%20Tomb%20Raider%20Gameplay2.png]

طی گیم پلی هایی که تا به حال از این محیط منتشر شده شاهد گرافیکی عالی بودیم و صدا گذاری عالی انجام شده صدای راه رفتن داخل برف صدای باد و بوران و صدای شخصیت ها همگی قابل قبول اند.
[تصویر:  Rise%20of%20the%20Tomb%20Raider%20Gameplay6.png]

اثری که محیط بر لارا و لارا بر محیط می گذارد نیز قابل توجه است متنها با باگ هایی (نظیر فرو رفتن اشیا در هم
که در بازی های مطرحی همچون the last of us  نظیر مشاهده می شوند) دارند که باید رفع شوند .
[تصویر:  Rise%20of%20the%20Tomb%20Raider%20Gameplay4.png]
از اشیا مجود در محیط می توان برای پرت کردن حواس دشمنان و یا کشتن آنها استفاده کرد نظیر پرت کردن بیسیم برای پرت کردن حواس دشمنان و از گالن سوخت برای کشتن آنها استفاده کنید.
[تصویر:  Rise%20of%20the%20Tomb%20Raider%20Gameplay13.png]
بالا رفتن از دختان و قایم شدن بالای شاخ و برگ آنها یکی از ویژگی های جدید بازی است.
[تصویر:  Rise%20of%20the%20Tomb%20Raider%20Gameplay11.png]
از ویژگی های جدید دیگر نوعی تیرٍ کمانی است که دود سمی تولید می کند و باعث مرگ دشمنانتان می شود. سیستم آپگرید کردن سلاح ها بروز رسانی شده و به نظر باید زحمت بیشتری برای آپگرید کردن سلاح هایتان  بکشید چرا که همان نسخه قبلی تنها با خورد کردن جعبه های زرد نمی توانید آنها را آپگرید کنید . اگر نحوه این کار را در نسخه قبل به خاطر داشته باشید.لارا مجبور بود که یک کمپ پیدا کند و کنار آن بنشیند و فرایند قویتر کردن سلاحایش را شروع کند.در نسخه جدید نیز همچنان مجبور است همین کار را بکند ولی با این تفاوت که این دفعه جنب و جوش بیشتری دارد و موقعی که در میان صفحات و لیست سلاح ها جابه جا می شوید او نیز حرکاتی را متناسب با ان انجام می دهد.این منو ها با زبان جدید طراحی این بازی بروز رسانی شده و ظاهر بهتری به خود گرفته است.
[تصویر:  Rise%20of%20the%20Tomb%20Raider%20Gameplay9.png]
[تصویر:  Rise%20of%20the%20Tomb%20Raider%20Gameplay10.png]
این را دقیقا نمی دانم ولی ممکن است که برای اپگرید کردن سلاح ها نیاز به جمع آوری چوب وبرپا کردن کمپ باشید.
[تصویر:  Rise%20of%20the%20Tomb%20Raider%20Gameplay7.png]
[تصویر:  Rise%20of%20the%20Tomb%20Raider%20Gameplay8.png]
این طور که به نظر می آید مبارزه ی تن به تن پیشرفت چندانی نداشته باشد .منظور از مبارزه ی تن به تن مبارزه بدون سلاح گرم است که به نظر با همان تیروکمان و وسیله صخره نوردی خلاصه شده باشد.اما لارا بجز آدم ها دشمنان دیگری نیز دارد که همان حیوان ها هشتند.در این نسخه گرگ ها جای خود را به خرس های قهوه ای وحشی داده اند که با توجه به سیستم آپگرید کردن سلاح ها به چندین تا از ان ها در طول مراحل بازی برخورد کنید .
[تصویر:  Rise%20of%20the%20Tomb%20Raider%20Gameplay14.png]
لارا همان لارا نسخه پیش است منتها با جزییاتی بسیار بیشتر به گونه ای که ممکن است در لحظه ی اول رنگ کاپشنش را اشتباه بگیرید(سفید با لکه های خون یا قرمز با برف های زیاد) انیمشن های راه رفتنش طبیعی تر شده و این بار کمی بیشتر  برای پریدن دورخیز می کند.صدا همان صداست که با سوزش سرما همراه شده.سازندگان بازی زحمت زیادی برای لارا کشیده اند تا هر چه طبیعی تر جلوه کند .حتی زخمی که در سری قبلی داشته نیز به این سری منتقل شده است

اطلاعات زیادی درباره محیط مقبره ای منتشر نشده و بیشتر مانور سازندگان روی اتمسفر کوهستانی بوده.فقط می دانیم که محیط و خود لارا بهبود هایی از نظر گرافیکی داشته اند.
[تصویر:  1azh9tagxhhbd9mbqmaf.jpg]
در باره ی سلاح معروف دو کلته ی لارا نیز هنوز اطلاعاتی منتشر نشده و فقط کارگردان بازی گفته که تمام سعی سازندگان بر این است که چیز هایی که مردم درباره ی لارا دوست دارند را به این بازی اضافه کنند.
این بازی به مدت محدودی(شاید یک سال) به صورت انحصاری برای ایکس باکس عرضه خواهد شد و انتشار آن بر روی ps4 و رایانه های شخصی طبق گفته ی کارگردان این بازی هنوز معلوم نیست .


نظرتون رو راجب مقاله بگید,خوشحال می شم
سلام

راستش هنوز اصن مقاله رو نخوندم ولی با یک نگاه کلی، مقاله اصن در حد تحریریه نیست. الان عرض می کنم خدمتتون:

اولا اول مقاله، بسم الله الرحمن الرحیم ، بسمعه تعالی و... نمیارن چون مقالس نامه رسمی نمی نویسی که بخوای این اسم ها رو بنویسی.

نکته 2: مقدمه بسیار کوتاه هستش و برای مقاله اصلا به درد نمی خوره

نکته 3: حالت مقاله شما گفتاری است. درصورتی که باید ادبی و نوشتاری باشه مثلا:


نقل‌قول: این بازی هم عین بقیه بازی های انحصاری ویژگی های خاص خودشو داره که تو بقیه بازی ها پیدا نمی شه

هم عین = همانند، مثل
خاص خودشو= خاصی 
داره= دارد
نمی شه= نمی شود

نکته 4: مقاله بیشتر بر اساس تصویر هست تا نوشته که این خودش اشتباهه.
نکته 5: تمامی عکس ها باید وسط چین باشن
نکته 6: جمله زیر کاملا غلط است

نقل‌قول: این را دقیقا نمی دانم ولی ممکن است که برای اپگرید کردن سلاح ها نیاز به جمع آوری چوب وبرپا کردن کمپ باشید.
اول اینکه توی متن باید از چیزی صحبت کنید که تایید شده باشد ( چه توی نمایش یا چه بر اساس گفته سازندگان) اینکه نمی دانم و ممکن است و... اصلا توی مقاله کاربرد نداره. 

به جای واژه آپگرید از معادل فارسی آن یعنی ارتقا استفاده کن.

نکته 7: گذاشتن اعراب روی کلمات فارسی غلط است

نقل‌قول: تیرٍ

استفاده بیش از احد یک کلمه در جمله مثل :

نقل‌قول: صدا همان صداست که با سوزش سرما همراه شده.
اولین و مشخص ترین تغییر, تغییر در اتمسفر بازی هست.

غلط های املایی هم توی مقاله وجود داره: 

نقل‌قول: اما لارا بجز آدم ها دشمنان دیگری نیز دارد که همان حیوان ها هشتند
 که میشه هستند!

نکته 8: مقاله اصلا پایان یا نتیجه گیری نداره. اگر نقدای های بچه های آکادمی یا نقد و  تحلیل و بررسی و... تحریریه های همین سایت یا سایت های دیگر را مشاهده کرده باشی قطعا این مورد در آخر مقاله مشاهده می شود. 

نکته 9: حاشیه قبل از مقاله باید بعد از مقاله و جدا از خود مقاله اصلی بیاید. ( یعنی بد از تمام کردن مقاله با یک خط کشی ( که مقاله را از جمله ای که می خوای زیر آن بنویسی جدا می کنه) می تونی همون حاشیه رو بنویسی که با مقاله اصلیت یکی نشه)

به امید موفقیت و پیشرفت شما دوست عزیز
ممنون بابت گفتن ایراداتم :D :D
در مقاله های بعدی اصلاح خواهم کرد :heart:
نقاط قوتتون رو که خب خودتون آشنایی دارید باهاش
اما:
به شدت کوتاهه پیش نمایش
مقدمه باید معطوف به حواشی معرفی بازی، تاریخچه مختصر و اهداف سازنگان باشه
مشکلات نگارشی زیاده( عدم استفاده از نیم فاصله، کاربرد های نادرست ویرگول)
عدم شرح داستان و پتانسیل های موحود در شخصیت پردازی و روایت
سعی کن روی جملات ربطتت کار کنی. از فعل بی خود پرهیز کن و همینطور توصیف بیشتر رو کلاً رها کن
شرح جلوه های بصری و ویژگی های جدید اون با این وجود که این بازی یکی از برترین گرافیک های نمایش e3 رو داشت به شدت نیاز بود
موفق باشی
ممنون :heart: :heart:
حتما در مقاله بعدی درستشون می کنم