Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا

نسخه‌ی کامل: حضور جدی بخش خصوصی در صنعت گیم جدی است !
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه حضور جدی بخش خصوصی در صنعت گیم ضرورری است،گفت: بازی‌های رایانه‌ای صنعتی سودآور در دنیا محسوب می‌شود و برگزاری جشنواره‌هایی در این زمینه مفید است. بخش خصوصی باید در این زمینه وارد میدان شود.
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، فرج الله عارفی، بازی های رایانه ای ایرانی را ابزار مؤثری در مقابله با جنگ نرم دشمن دانست و گفت: بازی های رایانه ای نیازمند حمایت بیشتری نسبت به گذشته است.
وی بازی های رایانه ای را یکی از مهمترین ابزار سرگرمی نوجوانان خواند و گفت: متاسفانه ارزش های دینی در بازی های رایانه ای از سوی دشمن مورد تهاجم قرار می گیرد.
عارفی تاکید کرد: شرکت های توزیع کننده بازی های رایانه ای باید تحت نظارت قرار گیرند تا بازی های غیر اخلاقی وارد کشور نشود و بنیاد ملی بازی های رایانه ای می تواند در تحقق این هدف نقشی اساسی داشته باشد.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: کشورهای خارجی با تولید بازی های ضد اسلامی تلاش می کنند ذهن نسل جوان را تسخیر کنند و در این میان تولید بازی های با کیفیت داخلی می تواند ابزار مناسبی برای مقابله با این هجمه باشد.
وی از عرصه بازی‌های رایانه‌ای به عنوان رسانه یادکرد و گفت: همه کارکرد‌ها و کاربردهایی که در حوزه رسانه‌ و ارتباطات با آن روبه رو هستیم در بازی‌ها هم موجود است.
عارفی ادامه داد: مهم‌ترین کارکرد یک بازی‌ رایانه‌ای، جنبه‌ سرگرمی آن بوده که به ‌نوعی بزرگترین مزیت این رسانه در دنیاست. کارکرد دوم، بحث انتقال فرهنگ، ارزش‌ها و آموزه‌های کشورسازنده بازی است که این مهم در قالب سناریوهایی که نوشته می‌شود، حاصل می‌گردد. در این بازی‌ها فناوری در پیشرفته‌ترین شکل موجود وجود دارد. بنابراین بازی‌های رایانه‌ای از این زاویه، حامل ارزش‌ها و محتوایی هستند که رسانه‌های سنتی، مکتوب و شنیداری و دیداری در درون خودشان دارند.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: صنعت بازی‌های رایانه‌ای در ایران به مانند یک طفل نوپاست که نیازمند حمایت است. بسیاری از مباحث فرهنگی، هنری، ‌ادبی و دینی ما قابلیت تبدیل شدن به بازی‌های رایانه‌ای را داراست؛ به‌ویژه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس که قابلیت بالقوه‌ای برای تبدیل شدن به بازی دارد و اتفاقاً حامل پیام‌های بسیار قدرتمندی‌است.
منبع : دنیای بازی
لینک صفحه رو جلوی منبع در تاپیک هاتون قرار بدید
به خدا این حرفو دو سال پیش خیلی جاها زدم ولی ما که تو مجلس نیستیم بهمون توجه بشه!چون بودجه فرهنگی تو ایران پایینه و طبق محاسبات من و یکی از اشنایان اگر هیچ کار فرهنگی توسط دولت انجام نشه تازه میشه با بودجه فرهنگی اون سال قرار بوده خرج خیلی چیزا بشه!یه انجین درست حسابی مثل Unreal یا CryEngine خرید!