Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا

نسخه‌ی کامل: قیمت، حرف اول در دنیای کنسول ها
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
قیمت، حرف اول در دنیای کنسول ها


درباره کنسول Wii U مطالب و اطلاعات مختلفی را در اختیار شما قرار داده ایم. صنعت بازی های کامپیوتری در حال حاضر توجه خاصی به کنسول نسل بعدی Nintendo دارد و به همین دلیل همه منتظر اعلام قیمت آن هستند. خیلی ها می گویند که این کنسول بالای 300 دلار قیمت خواهد داشت و Nintendo با این قیمت نقش بسیار مهمی را در بازار آمریکا ایفا خواهد کرد. اما تنها قیمت این کنسول مسئله ای نیست که آینده به آن وابسته باشد. زمانی که قیمت این کنسول جدید مشخص شود، تأثیر بسیار زیادی روی فروش دو کنسول Xbox 360 و PS3 خواهد گذاشت.

بازار بازی های کامپیوتری و به خوصوص بازار آمریکا روی موضوع قیمت حساس است. کنسول Xbox 360 تا سپتامبر سال 2008 با کاهش قیمت مواجه نشد و زمانی این اتفاق افتاد که مدل های اولیه این کنسول به قیمت 200 دلار به فروش رفتند. Sony نیز قیمت PS3 را در آگوست سال 2010 تا 300 دلار کاهش داد و در آگوست سال 2011 نیز آن را با 250 دلار به فروش رساند. اما این کنسول ها هنوز یک سال دیگر را پیش روی خود می بینند و کمپانی های سازنده آن ها هرگز دوست ندارند که شاهد کاهش فروش کنسول خود باشند. در حالیکه Nintendo در این مدت یک کارت مهم را در دست دارد، می توانیم شاهد باشیم که دوباره رقابت بر سر قیمت بین دو کمپانی Sony و Microsoft درمی گیرد.

[تصویر:  WiiU-Price.jpg]

برتری با Microsoft

برتری Microsoft در زمینه قیمت از جایی شروع می شود که این کمپانی کنسول Xbox 360 مدل 4 گیگ را با قیمت 100 دلار همراه با Kinect و دو سال اکانت Xbox Live Gold به صورت اقساطی دو ساله به بازیکنان می فروشد. فروشگاه های Best Buy و GameStop نیز از این روش فروش استقبال کرده اند و به همین دلیل اکثر بازیکنان می توانند به این شکل این کنسول را خریداری کنند. اما آیا این روش پاسخگو هست؟ هنوز چیزی در اینباره منتشر نشده و آمار مشخصی نیز در دست نیست. NPD که آمار فروش کنسول ها و بازی ها را اعلام می کند، اطلاعات جالبی دارد که بر اساس آن کنسول Xbox 360 در ماه آگوست سال 2012 با میانگین قیمت 258 دلار در بازار به فروش رفته است.

این پایین ترین میانگین قیمت از فروش این کنسول در سال های اخیر بوده و به نظر می رسد که فروش اقساطی این کنسول موثر واقع شده است. البته باید به این موضوع نیز اشاره کرد که بازار در سال 2012 بسیار ضعیف بوده و آمار خوبی را هم در ماه آگوست از خودش بجا نگذاشته است. از سال 2005 تا 2010 میزان کاربرانی که این کنسول را با قیمت 300 دلار خریداری می کردند، آمار رو به رشدی را نشان می داده است. اگر این روش فروش برای Microsoft پاسخگو باشد و بازیکنان بیشتری را به سمت خرید این کنسول بکشاند، به نظر می رسد که این کمپانی کاهش قیمت دیگری را برای Xbox 360 اعلام نکند. مایکل پکتر (Michael Pachter) در اینباره می گوید که قیمت 300 دلاری Wii U ممکن است روی فروش باندل 250 دلاری Xbox 360 که همراه با Kinect است، تأثیر بگذارد.

[تصویر:  Xbox-4GB.jpg]

Sony با کاهش 50 دلاری برای PS3

کمپانی Sony از زمانی که PS3 را با قیمت 250 دلار به فروش می رساند، وضعیت بهتری پیدا کرده است. حتی اگر Wii U با قیمت 300 دلار نیز راهی بازار شود، آن ها می توانند به کارشان ادامه دهند. اما در این زمان Sony نیاز خواهد داشت که PS3 را با کاهش قیمت 50 دلاری روبرو کند و آن را با قیمت 200 دلار به فروش برساند. از سوی دیگر این کمپانی می تواند باندل های متنوع با قیمت های مختلفی را راهی بازار کند تا بازیکنان را به خرید این کنسول تشویق کند. به نظر بد نمی آید که کنترلر Move را در تمام باندل های این کنسول مشاهده کنیم تا بازیکنان بیشتری بتوانند از آن استفاده کنند.

اما باید به این موضوع نیز اشاره کرد که فاصله میان Wii U و PS3 تنها به وسیله باندل های مختلف پر نمی شود. در آگوست سال 2011 که قیمت این کنسول از 300 دلار به 250 دلار کاهش پیدا کرد، میانگین قیمت فروش این کنسول از 312 دلار به 272 دلار رسیده است. بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی NPD میانگین قیمت فروش کنسول PS3 در ماه آگوست سال 2012، قیمت 266 دلار بوده است. اگر این کنسول با کاهش قیمت 200 دلاری روبرو شود، به نظر می رسد که میانگین قیمت فروش این کنسول نیز با کاهش 40 دلاری روبرو می شود و قیمت میانگین به 220 دلار برسد. این قیمت می تواند نظر بازیکنان را به خودش جلب کند. مایکل پکتر می گوید که قیمت احتمالی Wii U باعث می شود که Sony دست به کاهش قمیت برای PS3 برند. البته از سوی دیگر Microsoft نیز اقداماتی را برای مبارزه با قیمت این کنسول ها خواهد کرد.

[تصویر:  0.jpg]

Nintendo: کنسول Wii با قیمت 100 دلار، Wii U با قیمت 300 دلار

Nintendo کم کم می خواهد Wii را کنار بگذارد و مسیر را برای Wii U باز کند. این موضوع به این معنا خواهد بود که Nintendo دو قیمت جدید را اعلام می کند که اولی مربوط به قیمت رسمی کنسول Wii U می شود و بعدی مربوط به قیمت نهایی برای عرضه کنسول Wii می شود. Nintendo می خواهد برای تعطیلات امسال شرایط را برای عرضه Wii U مهیا کند و به همین دلیل باید Wii را کم کم از بازار کنار بگذارد. این کنسول که هم اکنون با قیمت 150 دلار به فروش می رسد، به احتمال زیاد با 100 دلار به فروش خواهد رسید. بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی NPD کنسول Wii در ماه آگوست سال 2012 با قیمت میانگین 147 دلار به فروش رفته است.

این کاهش قیمت باعث به وجود آمدن یک اختلاف قیمت مناسب میان Wii و Wii U می شود. به نظر می رسد که Nintendo نیز راه Sony و Microsoft را پیش بگیرد و کنسول هایش را در مدل های مختلف و با قیمت های گوناگون راهی بازار کند. شاید Nintendo یک مدل از کنسول Wii U را با قیمت 250 دلار راهی بازار کند. همچنین مدل اصلی Wii U به احتمال زیاد با قیمت 300 دلار راهی بازار خواهد شد و احتمالاً یک بازی نیز در آن قرار خواهد داشت. احتمال این موضوع نیز می رود که Nintendo چند بازی دانلودی نیز در این کنسول قرار دهد تا بازیکنان بتوانند با سیستم آنلاین آن نیز آشنا شوند. Nintendo در این هفته قصد دارد، قیمت نهایی Wii U را اعلام کند. پس باید منتظر واکنش های مختلف نسبت به این قیمت باشیم.

[تصویر:  wii-price.jpg]

منبع
من که هیچ کدومشن رو نمیخرم شاید نسل بعدConfused37:
زنده باد PCConfused29: