Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا

نسخه‌ی کامل: PS4، پر فروش ترین کنسول آمریکا در ماه ژوئن
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
[تصویر:  xbox-one-vs-ps4-970-80-ds1-670x377-const...50x141.jpg]
همانطور که می‌دانید نتایج NPD ( یک گروه تحقیقاتی در مورد فروش صنایع مختلف تحقیق می‌کند) در ماه ژوئن از اهمیت بالایی برخوردار است؛ زیرا در این ماه شاهد E3 بوده ایم و بالطبع بزرگترین نمایشگاه مربوط به صنعت بازی های ویدیویی می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی فروش بازی های و کنسول ها داشته باشد. با ما در ادامه مطلب همراه باشید تا نتایج NPD ماه گذشته را با هم بررسی کنیم.

طبق گفته بخش سرگرمی کمپانی سونی، کنسول بازی پلی استیشن ۴ چه از نظر سخت افزاری و چه از نظر نرم افزاری برترین کنسول ماه بوده است که موفقیت بسیار بزرگی مخصوصاً در این ماه به شمار می‌رود. این کمپانی اذعان داشته است که محبوبیت فوق‌العاده باندل Batman: Arkham Knight کنسول پلی استیشن ۴ یکی از مهم ترین دلایل این اتفاق می‌باشد و به نظر می‌رسد آخرین عنوان استودیو Rocksteady تمایل افراد برای خرید این کنسول نسل هشتمی را بالا برده و این کنسول را پر فروش ترین کنسول ماه کرده است.
در ایالات متحده آمریکا، فصل تعطیلات نزدیک است و باید ببینیم که آیا سونی قادر خواهد بود مقام خود را حفظ کند یا خیر. هرچند این قضیه بسیار دور از ذهن نیست زیرا تعداد دفعاتی که اکس باکس وان توانست پلی استیشن ۴ را پشت سر بگذارد و کنسول اول شود بسیار کم هستند ولی باید به این موضوع توجه کرد که خط تولید بازی های مایکروسافت در فصل پاییز بسیار قوی است و عناوین فوق‌العاده ای برای اکس باکس وان در راه هستند.
NPD بخش فروش نرم افزاری تحقیقاتش را نیز منتشر کرده است و واضح است که عنوان Batman: Arkham Knight پر فروش ترین بازی ماه ژوئن باشد ولی نکته جالب اینجاست که بازی هایی که در مقام دوم و سوم قرار دارند بر روی اکس باکس وان بیشتر از پلی استیشن ۴ فروخته اند. لازم به ذکر است تنها عنوانی که از کنسول Wii U به این لیست راه پیدا کرده است، Splatoon می‌باشد.
نکته: نام پلتفرم های در داخل کمانک به صورت فروش بیشتر به سمت فروش کمتر مرتب شده اند یعنی در مورد Batman: Arkham Knight، این بازی بر روی پلی استیشن ۴ بیشترین فروش و بر روی رایانه های شخصی کمترین فروش را تجربه کرده است.
  1. (Batman: Arkham Knight (PS4, Xbox One, PC

  2. (The Elder Scrolls Online: Tamriel Unlimited (Xbox One, PS4, PC

  3. (Lego: Jurassic World (360, Xbox One, PS4, PS3, 3DS, Wii U, Vita

  4. (The Witcher 3: Wild Hunt (PS4, Xbox One, PC

  5. (Splatoon (Wii U

  6. (Minecraft (360, PS3, Xbox One, PS4

  7. (Grand Theft Auto V (Xbox One, PS4, 360, PS3, PC

  8. (Mortal Kombat X (PS4, Xbox One

  9. (NBA 2K15 (360, PS4, Xbox One, PS3, PC

  10. (Call of Duty: Advanced Warfare (Xbox One, PS4, 360, PS3, PC

منبع
ای بابا این ps4 میمیره جایگاهشو بده وان ؟ بابا تو برو تو زورو بسه دگه :D