Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا

نسخه‌ی کامل: استریم بازی ها از طریق اکس باکس وان بر روی ویندوز ده فعال شد
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
با نزدیک شدن به زمان عرضه ی ویندوز ده، مایکروسافت شروع به اجرا و فعال کردن قابلیت های آن کرده است. امروز مایکروسافت اعلام کرد دارندگان اکس باکس وان با ویندوز ده می‌توانند از الان استریم بازی ها را آغاز کنند. با ما در ادامه همراه باشید.

[تصویر:  xbox_one_logo_wallpaper_hd_2013_620x349111111.jpg]

برای فعال کردن استریم، بر روی اکس باکستان در بخش تنظیمات Allow streaming to other devices را انتخاب کنید. سپس آخرین نسخه ی Xbox App را بر روی رایانه ی شخصی یا تبلت تحت ویندوز ده نصب نمایید.

در داخل App نصب شده بر روی ویندوز ده می‌توانید گزینه افزودن دستگاه را در بخش connection مشاهده کنید. بازی ها را می‌توان از طریق رایانه ی شخصی دارای ویندوز ده با استفاده از یک کنتزلر متصل شده ی اکس باکس ۳۶۰ یا اکس باکس وان بازی کرد. برای انجام یک بازی، بازی مورد نظرتان را از بخش فهرست بازی های Recently Played اکس باکس وان انتخاب کنید.

هنگامی که استریم بازی در حال انجام است، کنسول اکس باکس وان به حالت “در حال استفاده” در می‌آید.

Xbox App دارای قابلیت های مختلف جدیدی می‌باشد که در زیر به آن ها اشاره می‌کنیم:
  • Party Chat _ در قسمت بالای لیست دوستان یک گزینه ی جدید به نام Start a party (beta) باید ظاهر شده باشد، این گزینه امکان چت گروهی بین دارندگان اکس باکس وان و رایانه ی شخصی را ممکن می‌کند.
  • My Games _ در این قسمت نه تنها می‌توانید بازی های Windows Store را پیدا کنید، بلکه بازی هایی را نیز می‌توانید پیدا کنید که از طریق store آن ها را خریداری نکرده اید. بازی ها را هم چنین می‌توانید به صورت دستی اضافه کنید.
  • Home _ بروزرسانی ها انجام شده در این بخش شامل دسترسی راحت تر به استریم و اجرای سریع بازی ها از طریق فهرست recently played می‌باشد.
  • Profile _ آواتار یا تصویر بازیباز (gamerpic) را در اینجا می‌توان بروزرسانی کرد که برای دوستانتان قابل مشاهده نیز می‌باشد. اینجا جایی است که تنظیمات gamertag و پروفایل را می‌توان تغییر داد.
  • Share with Friends _ اینجا جایی است که تصاویر گرفته شده از صفحه ی نمایش و ویدیوهای DVR ضبط شده را می‌توانید آپلود کنید تا دوستانتان آن ها را مشاهده کنند.
  • Xbox Avatars _ گزینه ی Take a photo افزوده شده است.
  • Day One Experience _ دارندگان رایانه ی شخصی که زیاد با محیط اکس باکس آشنایی ندارند، می‌توانند از اینجا کمک بگیرند.
ویندوز ده به صورت رسمی در تاریخ ۲۹ جولای (مصادف با ۷ مرداد) عرضه می‌شود، کاربران Windows Insider Program آن را زودتر از دیگران دریافت خواهند کرد و بعد از آن سایرین می‌توانند سیستم عامل خود را ارتقا دهند.

نظر شما درباره ی Xbox One app چیست؟ آیا از آن استفاده خواهید کرد؟ پاسخ ها و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

**