حتماً با پایهگذار سبک شوتر اول شخص یا همان DOOM آشنایی دارید. پس از یکی از موفق ترین سه گانه های تاریخ گیم Bethesda تصمیم گرفت تا یک ریبوت بر این سری محبوب انجام دهد. مثل سه نسخه ی گذشته، سازنده ی این ریبوت نیز id Software است.
گیمپلی DOOM بسیار تا بسیار مهیج و سریع میباشد. این عنوانِ اول شخص در دنیایی پر از هیولاهای بزرگ و خطرناک به وقوع میپیوندد. در واقع جهان این بازی یک نسخهی کاملاً تخیلی از سیارهی مریخ است. سیارهی مریخ یکی از پایههای داستان نیز هست؛ داستان بازی در مورد یک سفینهی فضایی است که برای تحقیق به مریخ آمده. پس از فرود این سفینه سرنشینان آن متوجه میشوند که وارد چه جهنمی شده اند!
در DOOM تنوع سلاح ها به شدت زیاد است. در این بازی از «دوبل بری» گرفته تا «پلاسما گان» و «ارّه برقی» وجود دارد. سرعت مبارزات و ریتم کلی بازی نسبت به نسخه های قبل بیشتر شده و این باعث میشود تا در بازی یک جهنم واقعی را تجربه کنید.
DOOM در نیمه ی اول سال 2016 برای پلتفرم های XBOX ONE، PS4 و PC منتشر میشود.
Doom بر روی هر دو پلتفرم XB1 و PS4، به صورت 1080pو 60fps اجرا میشود.
vg24/7
ویدئویی که از گیمپلی بازی توی E3 نشون داده شد واقعا جالب بودش به نظر من. بازی گیمپلی تاکتیکی خوبی داره. جزییات و موارد ریزی که توی محیط قرار داده شدن، مثل جعبه های آهنی که قرار دارن، با این که ساده هستن اما میتونن روی روش بازی کردن شما تاثیر بزارن. یه چیز جالبی که وجود داشت این بود که بعضی از دشمنا وقتی بهشون تیر میزدی از بین نمیرفتن، بلکه به نوعی هوشیاریشون رو از دست میدادن و بازیکن هم میتونست از این فرصت بدست اومده نهایت استفاده رو ببره و بهشون نزدیک شه و اون ها رو از نزدیک، به صورت تن به تن و بدون استفاده از سلاح گرم یا سرد و فقط با استفاده از دست هاش، به صورت وحشیانه ای اون ها رو از بین ببره. مثلا دست هاشون رو بکنه. شکمشون رو سوراخ کنه یا جمجمشون رو خورد کنه. البته این سیستم فقط مال دشمنایی که هوشیاریشون رو تا حدودی از دست دادن نیست، بلکه برای دشمنایی که دیگه خیلی صدمه دیدن و لب مرگ هستن هم صدق میکنه. سیستم مبارزات بازی هم در کل خیلی روون هستش و بازیکن خیلی راحته و همون طور که در ابتدا هم اشاره کردم دستش بازه تا بتونه روش های پیشبرد مراحلش رو هم تا حدودی تغییر بده.
محیط خون آلود و تاریک و اخرالزمانی بازی هم خیلی خوب بود و کاملا برای جوی که بازی داره مناسبه. جزییات گرافیکی بازی هم بالا و کاملا راضی کننده بود.
یه نکته منفی که به نظر من وجود داشت این بود که انیمیشن های مبارزات تا حدودی تکراری بودن. مثلا وقتی دشمنا تیر میخوردن اکثر فقط یه واکنش رو نشون میدادن. به نظرم اگه قسمت های مخلتف بدنشون واکنش های مختلفی به برخورد گلوله نشون میدادن هم بهتر بود.
جدیدترین تصاویر منتشر شده از DOOM قدرت گرافیکی id Tech 6 را به رخ همگان میکشد
ارسال شده توسط:
کیان کاظمی ۱۷ دی ۱۳۹۴ | ۱۸:۱۹
کمپانی بتسزدا تهیه کننده و سازنده جدیدترین نسخه از فرنچایز محبوب DOOM، امروز اقدام به انتشار تصاویر بسیار زیبایی از این عنوان کرده است. تصاویر که با مشاهده آنها باری دیگر به قدرت گرافیکی ششمین نسخه از انجین قدرتمند id Tech پی میبریم و جدیدترین عنوان کمپانی، باری دیگر قدرت گرافیکی خود را به رخ همگان میکشد.
اولین چیزی که در تصاویر جدید DOOM به چشم میخورد، کاهش چشمگیر فیلتر رنگ زرد بازی در بعضی از محیطها است. فیلتری که در همان ابتدا نیز اعتراضات برخی از بازیبازان را به دنبال داشته و به نظر میرسد که بتسدا با توجه به اعتراضات، موجب افزایش زیبایی گرافیک بازی شده است.
دومین تغییر نیز به پیشرفت نسبی گرافیک بازی باز میگردد. در تصاویر مذکور شاهد کیفیت بهتر بافتها و نورپردازی هستیم و همچنین افکتهای بازی نیز دچار پیشرفتهای جزئی شدهاند.
در پایان شما را به مشاهده جدیدترین تصاویر DOOM، دعوت میکنیم:
DOOM در سال ۲۰۱۶ میلادی برای پلتفرمهای رایانههای شخصی، پلیاستیشن۴ و اکسباکسوان منتشر خواهد شد.
منبع
صحبتهای جدید سازندگان DOOM را از اینجا بخوانید | اکشن بزن بهادری
ارسال شده توسط:
اشکان عالی خانی ۱۷ دی ۱۳۹۴ | ۱۸:۲۲
رسیدن به یک اکشن شلوغ و به اصطلاح بزن بهادری یک هدف بزرگ برای سازندگان عنوان مورد انتظار DOOM بوده استکه موفق به دستیابی به آن شدهاند. طبق صحبتهای Hugo Martin، کارگردان عنوان DOOM، استودیوی id Software قصد داشته تا عنوان DOOM را شبیه موسیقی Rock n Roll (زیر مجموعه موسیقی Metal) درآورد.
در طی یک مصاحبه، آقای Hugo Martin بیان کردند:
نقلقول: موسیقی Rock ‘n’ roll در هر موردی برای ما الهام بخش است. موسیقیهای heavy metal جهانی زیادی در جهنم ما وجود دارد. وقتی به نسخه اول DOOM نگاه میکنید، مانند نقاشی یک فرد ۱۵ ساله پشت دفتر خود در کلاس ریاضی میماند. ما میخواستیم دنیایمان با وجود جهنمی بودن، شخصی و منحصر بهفرد باشد و در هر عنصر از بازی بدرخشد. خلق تعداد بسیار زیادی جمجمه، از نمونه کارهای ما است.
Martin همچنین در مورد داستان و انتظاراتی که بازیبازان داستان دوست از DOOM دارند صحبت میکند و میگوید با اینکه روایتی آنچنانی و قوی در بازی وجود ندارد، اما این موضوع دلیل نمیشود که بازیبازان با گشت و گذار در محیط، انتخابها و گزینههای گوناگونی را پیش روی خود نبینند.
نقلقول: داستان در یک بازی DOOM اهمیت چندانی ندارد و ما این را میدانیم. مردم برای داستان و روایت به سراغ DOOM نمیآیند. آنها برای نابود کردن شیاطین و کشت و کشتارهای شلوغ و دیوانه کننده DOOM را بازی میکنند و بیشتر تمرکز ما برروی این موضوع بوده است. با این حال، ما رازهای گوناگونی را در بازی قرار دادهایم تا کسانی که به گشت و گذار علاقه دارند،محیط را کمی جست و جو کنند.
عنوان مورد انتظار DOOM در فصل بهار برای پلتفرمهای رایانههای شخصی، اکسباکسوان و پلیاستیشن۴ منتشر خواهد شد. با انتشار نسخه بتای این عنوان، لازم نیست این مدت را برای بازی صبر کنید.
شایعه: تاریخ انتشار احتمالی DOOM مشخص شد
کیان کاظمی
۱۷ دی ۱۳۹۴ | ۱۹:۰۳
پس از شایعاتی که امروز پیرامون تاریخ انتشار عنوان مافیا ۳ منتشر شدند. اینبار نوبت به انتشار شایعاتی مبنی بر تاریخ انتشار یکی دیگر از عناوین مورد انتظار سال ۲۰۱۶ میلادی، یعنی DOOM شد که از طریق فضای مجازی منتشر شود.
امروز باری دیگر شعبه فرانسه فروشگاه معتبر آمازون دست به کار شده و پس از لیک کردن تاریخ انتشار عنوان Rise of the Tomb Raider، اینبار تاریخ انتشار احتمالی عنوان DOOM را مشخص کرد.
طبق گفته این فروشگاه، جدیدترین عنوان تیراندازی اول شخص بتسزدا در تاریخ ۳۰ ژوئن سال ۲۰۱۶ (مصادف با پنجشنبه، ۱۰ تیر ماه ۱۳۹۵) برای پلتفرمهای رایانههای شخصی، پلیاستیشن۴ و اکسباکسون منتشر خواهد شد:
با وجود اینکه خبر منتشر شده فعلا در حد شایعه است، احتمال به وقوع پیوستن آن بسیار بالا است. به خصوص که شعبه فرانسه آمازون تاریخ انتشار عناوین زیادی را لیک کرده و در این زمینه دارای تبحر خاصی است.
کمپانی بتسزدا همچنان هیچگونه واکنشی نسبت به تاریخ انتشار لیک شده، نشان نداده است.
لازم به ذکر است، بتسزدا و گیم اینفورمر قصد دارند در ماه فبریه جزئیات جدیدی راجع به بخش تکنفره و چندنفره DOOM منتشر کنند.
معلومه از اون شوتر های بزن بهادر باشه
ولفلیشتان که شوترش عالی بود
بر اساس گفته ی Bethesda تاریخ انتشار بازی May 13th (
جمعه 24 اردیبهشت 1395) هستش و همچنین نسخه ی Collector’s Edition بازی معرفی شد که به قیمت 199.99 دلار قابل پیشخرید است.
تصویر نسخه ی [font=Times New Roman]Collector’s Edition[/font]
[font=Times New Roman][/font]
[font=Times New Roman]دو تصویر تازه منتشر شده [/font]
[font=Times New Roman] [/font]
[font=Times New Roman]تریلر جدید بازی[/font]
[font=Times New Roman]1080P[/font]
[font=Times New Roman]720P[/font]
بله همچنان باکس آرت بازی هم منتشر شد
لباسش خفنه ولی ژستش تکراریه :|
(02-04-2016, 10:17 PM)isapor123 نوشته است: [ -> ]بله همچنان باکس آرت بازی هم منتشر شد
لباسش خفنه ولی ژستش تکراریه :|
wow زیباست
یاد ده سال پیش افتادم که نسخه یک و دو رو بازی میکردم
من واقعا به این نسخه امیدوارم و یکی از مورد انتظار ترین بازی هامه