Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا

نسخه‌ی کامل: عنوان SOMA از بازی های Doom 3, Bioshock و Silent Hill الهام گرفته است
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
عنوان SOMA که توسط استودیوی Frictional Games ساخته می شود، یکی از مورد انتظار ترین عناوین ترسناک و مستقل سال ۲۰۱۵ می باشد. این عنوان توسط انجین HPL Engine، در دست ساخت قرار دارد. این بازی قرار است در ماه سپتامبر برای PC منتشر شود. برای اطلاعات بیشتر در ادامه خبر با ما همراه باشید.

[تصویر:  SOMA-Artwork-672x372-250x138.jpg]


زمانی که اولین تریلر از گیم پلی بازی منتشر شد محیط آن ما را به شدت به یاد عنوان Doom 3، می انداخت. آقای Thomas Grip، کارگردان بازی و موسس استودیوی Frictional Games، در مصاحبه ای با وبسایت dsogaming بیان کرد که آنها در ساخت بازی SOMA، از عناوین Doom 3, Bioshock, Spec Ops: The Line و Silent Hil الهام گرفته اند.

توماس در ارتباط با عنوان Doom 3 که توسط استودیوی id Software ساخته شده بود، می گوید:
نقل‌قول:
من تحت تاثیر ترمینال های درون بازی قرار گرفته بودم. در واقع ترمینال های موجود در عنوان SOMA، تا حد زیادی از بازی DOOM 3 الگو برداری کرده اند.
توماس ادامه داد:
نقل‌قول:
یکی از مواردی که از عنوان Doom 3 الهام گرفتیم، ترمینال های آن بود. من احساس می کنم که آنها بخشی از جهان بازی شده بودند و استفاده کردن از آنها، حس بسیار خوبی به بازیکن منتقل می کرد. در SOMA تعداد زیادی از آنها وجود دارد و می توان گفت که بخش زیادی از بازی را تشکیل داده اند و بازیکن باید این ترمینال ها را، پیدا کند. عملکرد آنها کاملا مشابه با چیزی است که در Doom 3 اتفاق می افتاد.
توماس در رابطه با الهام گیری از عناوین دیگر بیان کرد:

– Bioshock: من بیست دقیقه ابتدایی این بازی را، بسیار دوست دارم. روایت داستانی آن به شیوه ای تاثیر گذار و هنرمندانه، صورت می پذیرد.

– Spec Ops: The Line: از روشی که آنها برای نشان دادن اهمیت انتخاب های اخلاقی استفاده کردند، در ساخت بازی خودمان بهره گرفتیم.

–Silent Hill: در این بازی، سناریو های ترسناکی وجود دارد و مشاهده کات سین ها به تنهایی باعث ترساندن بازیکن نمی شود، بلکه این اتمسفر بازی است که نقش مهمی را در این زمینه، ایفا می کند.

منبع