Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا

نسخه‌ی کامل: فروش کنسول Wii U به ۱۰ میلیون دستگاه رسید
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
[تصویر:  wii11-250x126.jpg]

نینتندو نتوانست همانند نسل هفت به موفقیت خود در کنسول های خانگی ادامه دهد. همانطور که می دانید در نسل هفتم نینتندو با کنسول Wii توانست موفقیت های زیادی را کسب کند و پر فروش ترین کنسول خانگی نسل هم باشد اما با توجه به اشتباهات زیاد این شرکت در عرضه Wii U، این موفقیت هرگز در این نسل تکرار نشد. حال به تازگی خبر رسیده است که کنسول Wii U تاکنون ۱۰ میلیون دستگاه فروش داشته است. برای اطلاعات بیشتر با ما در ادامه ی مطلب همراه باشید.
با توجه به آمار منتشر شده از سوی شرکت نینتندو مشخص شد که این کنسول به تازگی از مرز فروش ۱۰ میلیون دستگاه عبور کرده است.
کنسول Wii U که در نوامبر ۲۰۱۲ عرضه شد، در سه ماه اخیر ۲۰۱۵ یعنی از آوریل تا ژوئن به میزان ۴۷۰ هزار دستگاه فروخته است. همین فروش منجر به این شد که کنسول Wii U به ۱۰٫۰۱ میلیون دستگاه برسد. در این مدت بازی Splatoon برای Wii U منتشر شد که با فروش خوبش تاثیر زیادی در افزایش فروش Wii U هم داشته است.
بیش تر فروش کنسول Wii U در آمریکا بوده است. این کنسول در آمریکا  ۴٫۸۵ میلیون نسخه فروش داشته است. Wii U در ژاپن ۲٫۴۸ میلیون و در مناطق دیگر که شامل اروپا هم می شود، ۲٫۶۸ میلیون نسخه فروش کرده است.
نینتندو انتظار دارد که Wii U در سال مالی کنونی ( آوریل ۲۰۱۵ تا مارس ۲۰۱۶) به میزان ۳٫۴ میلیون کنسول فروش داشته باشد.
این در حالی است که فروش کنسول PS4 بیش از ۲۲٫۳ میلیون دستگاه بوده است. لازم به ذکر است که PS4 یک سال بعد از Wii U عرضه شد. مایکروسافت هم مدتی است که آمار فروش کنسول خود را اعلام نکرده است اما در آخرین آمار که در ماه نوامبر منتشر شده بود، اعلام کرد که Xbox One به تعداد ۱۰ میلیون کنسول شیپ داشته است.
با وجودی که فروش کنسول Wii U امیدوار کننده نبوده است اما کنسول دستی ۳DS همچنان به فروش خوب خود ادامه می دهد. نینتندو امید دارد با عرضه کنسول NX دوباره بتواند بازار کنسول های خانگی را در دست بگیرد.
نظر شما چیست؟ آیا Nintendo با کنسول NX می تواند وضع خود را در بازار کنسول های خانگی بهبود بخشد؟

منبع