Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا

نسخه‌ی کامل: 44% فروش بیشتر کنسول های PS4 و Xbox one نسبت به نسل قبل خود
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
[تصویر:  PS4-Xbox-one.jpg]

احتمالا شما نیز با مشاهده ی تیتر خبر و پی بردن به عملکرد درخشان کنسول PS4 و تا حدی کمتر Xbox one به شایعات مربوط به مرگ کنسول ها خندیده و آن ها را بشدت اغراق آمیز خواهید پنداشت. موضوعی که فکر کنم همه با آن موافق باشند. صحبت ها و بحث های مربوط به بازار مرده ی کنسول ها که بیشتر از عملکرد ضعیف Wii U در بازار نشات می گیرد، با توجه به این آمار بی معنی و اغراق آمیز به نظر می رسند.
اگر به دلایل بیشتر برای اثبات این موضوع نیاز دارید کمپانی EA آن را در اختیار دارد.
آقای Peter Moore مدیر عملیاتی کمپانی تایید کرد که میزان فروش کنسول های PS4 و Xbox one نسبت به PS3 و Xbox 360 در عمر مشابه آنها (منظور مقایسه ی فروش آنها در مدت 20 ماه) 44% افزایش یافته است:

"20 ماه از عرضه ی کنسول های PS4 و Xbox one می گذرد و اگر این دو نسل را یکسان مقایسه کنیم، شاهد افزایش 44 درصدی نصب سخت افزار های پایه نسبت به PS3 و Xbox 360 خواهیم بود."
وی افزود:
"میزان پیوست کردن نرم‌افزار ها نیز با مقدار کمی رشد مواجه شده است. هنگامی که میزان دانلود نسخه های کامل بازی ها، نسخه ی دیجیتالی بازی ها و باندل ها را محاسبه کنیم با آمار 6.1% در مقابل 5.9% کنسول های نسل قبل در دوره ی مشابه مواجه می شویم."

کنسول های PS4 و Xbox one کافی است تا پایان سال 2015 میلادی در مجموع موفق به فروش 49 میلیون واحد شوند تا بتوان موفقیت آن ها را تضمین کرد، به خصوص که تنها دو سال از عمر آن ها می گذرد.

با جمع بندی صحبت های بالا می توان به عملکرد موثر کنسول ها پی برد و ثابت کرد عمر کنسول ها همچنان ادامه دارد.

منبع : GamingBolt