Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا

نسخه‌ی کامل: Phil Spencer: تمرکز ما بر روی ساخت عناوین انحصاری قرار دارد
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
فیل اسپنسر اعتقاد دارد که مایکروسافت، باید تمرکز خود را بر روی ساخت عناوین انحصاری بگذارد و هزینه کمتری برای انحصاری زمانی کردن عناوین third party انجام دهد. برای جزییات بیشتر، در ادامه خبر با گیمفا همراه باشید.

[تصویر:  Xbox-One-Logo-760x428-250x141.jpg]


آقای اسپنسر به تازگی مصاحبه ای با وبسایت چینی Gamecore، انجام داده است. همانطور که می دانید، عنوان Rise of The Tomb Raider به صورت زمانی، در انحصار کنسول نسل هشتمی Xbox One قرار دارد و این موضوع بحث های زیادی را ایجاد کرده است. از طرفی، طرفداران کنسول مایکروسافت از این بابت احساس خوشحالی می کنند و از طرف دیگر، این مورد طرفداران کنسول سونی را آزرده خاطر کرده است.

هر چند عنوان Uncharted 4 به زودی برای کنسول سونی عرضه خواهد شد و آنها از این بابت، کمبودی را احساس نخواهند کرد. با این حال، آقای اسپنسر در مصاحبه اخیر خود با وبسایت Gamecore، به برنامه خود اشاره کرده است و بیان کرده است که در برنامه بلند مدت او، ساخت عناوین انحصاری در اولیت کاری مایکروسافت، قرار خواهد گرفت. فیل اسپنسر در این رابطه بیان کرده است:
نقل‌قول:
استراتژی من، بیشتر پیرامون عناوین انحصاری Xbox و سرمایه گذاری بر روی بازی های انحصاری است. بنابراین، قرار داد های انحصاری زمانی در اولویت بعدی ما قرار خواهد گرفت. ما دوست داریم که ارتباط خوبی با سازنده های Third party داشته باشیم، اما انحصاری کردن بازی های Third party فراوان، در دستور کار ما قرار ندارد.

او ادامه داد:
نقل‌قول:
امسال ما بازی هایی چون Halo 5, Gears of War, Forza 6 و Fable را منتشر می کنیم. این بهترین line-up در تاریخ اکس باکس است و ما تنها در صورتی می توانستیم این کار بزرگ را انجام دهیم که از عناوین انحصاری خود، حمایت خوبی کرده باشیم. البته این مورد بسیار هیجان انگیز است که عنوان Rise of The Tomb Raider به صورت انحصاری زمانی برای کنسول اکس باکس وان عرضه خواهد شد، اما سرمایه گذاری بر روی عناوین First Party هدف اصلی ما خواهد بود. در مراسم Gamescom که از هفته آینده آغاز می شود، چیزهای بیشتری را در این رابطه مشاهده خواهید کرد.

برنامه آقای اسپنسر، منطقی و عاقلانه به نظر می رسد. آنها می توانند به جای سرمایه گذاری بر روی عناوین Third party که در هر صورت پس از مدتی برای کنسول های دیگر نیز، منتشر خواهند شد، بر روی ساخت بازی های انحصاری، تمرکز کنند و همچنین عناوین انحصاری خود را توسعه دهند.

هنوز نمی دانیم که مایکروسافت، برای انحصاری زمانی کردن عنوان محبوب Rise of The Tomb Raider چه مقدار هزینه کرده است.  اما به نظر می رسد که رقم مورد نظر، به اندازه ای بوده است که باعث شده Square Enix تصمیم به انتشار این بازی به صورت انحصاری زمانی برای اکس باکس وان، بگیرد. در هر صورت، این نکته کاملا مشخص است که مایکروسافت با هزینه کردن برای ساخت عناوین انحصاری در دراز مدت، سود بیشتری به دست خواهد آورد. به علاوه، بازی های انحصاری معمولا در مقایسه با سایر عناوین، از کیفیت بالاتری برخوردار هستند و افزایش آنها، باعث شادمانی هواداران خواهد شد.

نظر شما چیست؟ آیا با صحبت های فیل اسپنسر موافقید؟

منیع