Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا

نسخه‌ی کامل: Gamescom 2015: نرخ فریم Forza Motorsport 6 کاملا با ثبات است
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
[تصویر:  forza-motorsport-6-ford-gt-ds1-670x377-c...50x141.jpg]

خیلی بازی ها بوده اند که سازندگان آن قول دادند که با نرخ فریم ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا شوند ولی اکثراً نتوانستند به این مهم دست پیدا کنند و یا این ۶۰ فریم بر ثانیه دارای ثبات کافی نبود و در صحنه های شلوغ و اغلب اکشن ۶۰ فریم به ۳۰ فریم بر ثانیه و یا حتی کمتر کاهش پیدا می‌کرد. Forza Motorsport 6 یکی از عناوینی است که سازندگان آن قول داده اند که این عنوان انحصاری اکس باکس وان با نرخ فریم ۶۰fps اجرا شود ولی آیا این نرخ فریم از ثبات کافی برخورددار می‌باشد؟ با ما در ادامه مطلب همراه باشید تا این موضوع را از سازندگان این عنوان جویا شویم.

با توجه به گفته های آقای Dan Greenawalt، کارگردان نوآوری بازی، این عنوان با نرخ فریم ۶۰fps اجرا می‌شود و این نرخ فریم کاملا با ثبات است و تجربه ای عالی از یک بازی ریسینگ عالی را در اختیار شما قرار می‌دهد. این عنوان نمایشی پشت درهای بسته در Gamescom داشت و یکی از خبرنگاران وبسایت Dualshockers از آقای Dan Greenawalt در مورد موضوع ثبات نرخ فریم سوال کرد که وی در جواب گفت:
نقل‌قول:
بله، کاملاً. اصلی ترین بخش ساخت یک بازی همین می‌باشد. شما نمی‌توانید به طور تصادقی از ۶۰ به ۳۰ بروید و دوباره از ۳۰ به ۶۰ و پس از آن کاهش نرخ فریم از ۶۰ به پایین تر و یا حتی از ۳۰ به پایین تر را تجربه کنید، شما باید ۶۰ باقی بمانید!
هنگامی که شما بازی را می‌سازید باید همیشه نرخ فریم را روی ۶۰fps نگه دارید، شما باید طوری اتوموبیل ها را طراحی کنید که نرخ فریم ۶۰fps باقی بماند. شما باید هر تکه ای از کد را بر اساس نرخ فریم ۶۰fps بسازید. این موضوع برای تیم ما مانند یک تعصب مذهبی شده است که نمی‌توانیم از آن دست برداریم. خلق یک تجربه ثابت که هیچ وقت تغییر نمی‌کند و مقدار خوبی آن کم نمی‌شود مذهب ما شده است و ما آن را واقعاً جدی می‌گیریم.
به نظر می‌رسد یک تجربه فوق‌العاده از ریسینگ در ماه سپتامبر انتظار مارا می‌کشد. نظر شما چیست؟ به نظر شما وقتی سازندگان با این قاطعیت در مورد این نرخ فریم صحبت می‌کنند می‌توانند به آن دست پیدا کنند یا خیر؟


گیمفا / علی اکبرزاده