Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا

نسخه‌ی کامل: Gamescom 2015: با اطلاعات بیشتر در مورد گیم پلی و داستان Scalebound با ما همراه باشید
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
پشت درهای بسته در Gamescom 2015 عنوان Scalebound نمایشی اختصاصی داشت و آقای Hideki Kamiya، کارگردان بازی و آقای Jean Pierre Kellams، تهیه کننده نوآوری بازی، اطلاعات بیشتری در مورد این عنوان نقش آفرینی ارایه دادند. با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

[تصویر:  scalebound-gamescom-2015-01-ds1-670x377-...50x141.jpg]

عنوان Scalebound در سال آینده به طور انحصاری برای اکس باکس وان منتشر خواهد شد و در کنفرانس Gamescom 2015 مایکروسافت نیز طرفداران زیادی را برای خود دست و پا کرد.
اکنون در زیر می‌توانید خلاصه ای از آنچه در این رویداد در مورد این عنوان توضیح داده شد را مشاهده بفرمایید:
  • بازوی راست شخصیت اصلی با فلس پوشیده شده است و بر روی دستانش جای پنجه دارد که نشان از پیوستگی اش با اژدها می‌باشد.
  • اژدهای درون بازی توسط هوش مصنوعی کنترل می‌شود ولی می‌توان به او  دستور هایی مانند” برو آنجا” و یا “آنجا را هدف بگیر” را داد. دستورهای ساده همچون” حمله کن” و یا “دفاع کن” نیز وجود دارند.
  • جهان Draconis توسط یک انرژی با نام “پالس” اداره می‌شود که این نیرو به طبیعت این جهان شکل بخشیده و جزیره هارا شناور می‌سازد و همچنین این همان نیرویی است که Drew(شخصیت اصلی بازی) و اژدهایش به کمک آن می‌جنگند.
  • Drew می‌تواند با گیج کردن حریفانش با آن ها بجنگد و با استفاده از قابلیت پرتاب مفتول می‌تواند به نقاط ضعف دشمنان بزرگش نزدیک شود.
  • انرژی پالس همچنین می‌تواند اژدهای Drew، که قدرت اصلی وی را تشکیل می‌دهد، را شکل دهد و او را به یک آزدهای شبه انسان تبدیل کند که باعث افزایش قدرت حمله و دفاعش خواهد شد.
  • شما می‌توانید اندام دشمنان بزرگ و قوی هیکل خود را ببرید.
  • در بازی سیاه چال هایی نیز وجود دارد.
  • برخی مواقع در بازی Drew باید از اژدهای خود جدا شود زیرا مکان کافی در بازی وجود ندارد و به همین دلیل در این مواقع Drew باید به تنهایی دشمنانش را از بین ببرد و به چلو پیشروی کند.
  • هر سلاحی در بازی یک ماندگاری مشخصی دارد  پس از مدتی استفاده قدرت آن ها کمتر و کمتر می‌شود و بعد از مدتی کاملاً غیرقابل استفاده شده و اثری بر روی دشمنان نخواهد گذاشت.
  • تیمی که در حال کار بر روی ساخت Scalebound می‌باشند حدوداً ۱۰۰ نفره است.
  • شما می‌توانید برای اژدهای خود زره بخرید که با منابع درون بازی قابل خریداری است و طبق گفته سازندگان هیچ خرید دلاری درون بازی وجود نخواهد داشت.
  • شما می‌توانید اژدهای خود را با استفاده از وسایلی که از دشمنان مرده شما باقی مانده است شخصی سازی کند. وسایلی همچون شاخ های دشمنان و یا پنجه های آن ها و…
  • اگر اژدهای شما تمام دشمنان را از پای درآورد شما هیچ الماسی دریافت نمی‌کنید پس باید تصمیم بگیرید که می‌خواهید گروه کوچکی از دشمنان را در زمانی کوتاه از پای دربیاورید و یا اژدهای خود را عقب نگه داشته و برای بدست اوردن الماس مبارزه کنید.
  • شما می‌توانید با سلاح های مختلفی بجنگید؛ برای مثال می‌توانید با یک شمشیر عادی در یک دست و یک سپر در دست دیگر مبارزه کنید و یا می‌توانید دشمنانتان را با یک شمشیر فوق‌العاده بزرگ و عظیم در دو دست آن ها را از پای در بیاورید.
  • Drew نیز می‌تواند شخصی سازی شود و به این منظور باید امتیاز بدست آورید که این امتیاز ها توسط کشتن دشمنان به دست می‌آید.
  • شما می‌توانید نوع پوست اژدهای خود را مشخص کنید.
  • شما می‌توانید نوع جنگیدن اژدهایتان را مشخص کنید.
  • آقای Kamiya گفته است که در چندین سال گذشته بازی های نقش آفرینی ژاپنی زیادی بازی نکرده است و برای او سخت است که بخواهد داستان Scalebound را مقایسه کند و آن را در سطح خاصی بداند، اما داستان Scalebound بیشتر بر روی ارتباط بین Drew و اژدهایش تمرکز دارد و بسیار عمیق است. همچنین گفته شده است که با یک داستان احساسی طرف هستیم.
  • هدستی که Drew استفاده می‌کند در واقع تمرکز او را برای مبارزه و جنگیدن جمع می‌کند و راهی است که Platinum Games بتواند موسیقی بازی را برای ما پخش کند و این به آن معنی می‌باشد که موسیقی که ما در بازی گوش می‌کنیم همان موسیقی است که Drew در حال گوش دادن به آن است. استودیو سازنده بازی انواع موسیقی ها و ژانرهای مختلف را برای Drew و ما پخش خواهد کرد.
  • آقای Kamiya فکر می‌کند که کلمه “جهان باز” سطحی عظیم از معناها مختلف را در بر می‌گیرد و خودش واقعاً بازی های جهان باز زیادی را تجربه نکرده است. او استفاده از این کلمه را برای این عنوان رد می‌کند زیرا معتقد است که “جهان باز” عبارتی گمراه کننده است و مناسب Scalebound نمی‌باشد. او Scalebound را یک عنوان با دشمنان بسیار زیاد، نبردهای بزرگ و مکان های بزرگ تر می‌داند و اعتقاد دارد که همچنین ویژگی هایی نیازمند یک مقیاس است که در این مورد او از عبارت “یک جهان خیلی خیلی خیلی بزرگ استفاده کرد.
  • Platinum Games در مورد بخش چند نفره CO-OP بازی صحبت خاصی نکرده است ولی خود Kamiya در مورد این بخش دوست دارد که ما تصور کنیم در یک سیاه چال قرار گرفته ایم و یک باس در مقابل ما گرفته است. حال به جای یک بازیباز و اژدهایش، ۳ بازیباز و اژدهاهایشان در آنجا وجود دارند و همه آن ها لباس های مختلفی بر تن دارند و به روش های متفاوتی شخصی سازی شده اند. وی در این مورد صحبت بیشتری ندارد و همه چیز را به تصورات ما واگذار کرده است که ببینیم این صحنه و این لحظه چقدر فوق‌العاده خواهد بود.
  • هنگامی که Drew رابطه اش را با اژدها آغاز می‌کند به آن معنی نمی‌باشد که همه چیز عالی است. شما دو نفر در برخی موارد موافق هستید و در برخی موارد با یکدیگر مخالفت می‌کنید و باید برای ایجاد اعتماد این چالش ها را نیز بگذرانید.
  • اژدهای درون بازی طوری طراحی شده است که گویی یک موجود زنده واقعی است و وجود خارجی دارد و سازندگان دوست دارند که ما این احساس را نداشته باشیم که این اژدها یک روبات کامپیوتری از پیش برنامه ریزی شده است و به نظر من اگر سازندگان بتوانند این موضوع را به خوبی در بازی پیاده کنند تجربه عالی برای خریداران این بازی رقم خواهد خورد.
بهرحال این اطلاعات از داستان، گیم پلی و جهان بازی منتشر شده است ولی همه چیز به آن بستگی دارد که آیا Platinum Games می‌تواند همه چیز را به خوبی در بیاورد یا خیر. برای فهمیدن این موضوع باید تا روز انتشار بازی صبر کنیم.

خبرنگار: علی اکبر اکبرزاده
منبع[url=http://www.dualshockers.com/2015/08/06/scalerbound-gets-lots-of-new-info-on-story-gameplay-world-and-much-more/][/url]