Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا

نسخه‌ی کامل: گزارش مالی Konami منتشر شد
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
Konami از نظر محبوبیت در وضعیت مناسبی قرار ندارد اما عدم محبوبیت این شرکت باعث کمتر شدن سود آن شده است؟ با ما در ادامه همراه باشید.

این روزها Konami ناشر محبوبی نمی باشد اما گویا این عدم محبوبیت تاثیری در سود این ناشر ژاپنی نگذاشته است.
باید دید Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain چه تاثیری بر سود شرکت می گذارد اما هم اکنون وضعیت سوددهی بسیار خوب به نظر می رسد.
در سه ماهه اول سود این شرکت ۵۱٫۲۰۰ میلیارد ین (واحد پول ژاپن) بوده است که افزایش ۵٫۳% را نسبت به سه ماهه سال پیش نشان می دهد اما سود آن ۴,۲۳۸۰ میلیارد ین شده است که نشان از افزایش ۱۵۹٫۹% نسبت به سال پیش می باشد.
بخش بازی های Konami چیزی حدود ۲۳,۸۰۰ میلیارد ین ارزش گذاری شده است، این نشان از افزایش ۱۶٫۷% و سود ۶,۵۰۰ میلیارد ین است.
بیشتر این سودها از بخش موبایل این کمپانی می باشد، عنوان Jikkyou Pawafuru Puroyakyu (!) چیزی حدود ۱۳ میلیون بار دانلود شده است و بقیه عناوین بخش موبایل نیز در همین حدود هستند.
همچنین از عناوین PES و Professional Baseball Spirits 2015 کونامی سود کلانی کسب کرده است.
باید دید با مشکلاتی که این ناشر ژاپنی با Hideo Kojima پیدا کرده بود و همچنین گزارشی که از وضعیت رفتار این شرکت با کارمندان خود انتشار یافت، چه تاثیری بر سود سال آینده آن می گذارد.
Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain یکی پرخرج ترین عناوین کونامی است و باید دید که می تواند از این عنوان سودی کسب کند.

[تصویر:  konami-ds1-670x536-constrain-250x200.jpg]

منبع
رئیس جدید کونامی گفته بود که اونا سعی دارن تا جای امکان از ساخت بازی برای کنسول ها فاصله بگیرن و به ساخت بازی برای موبایل رو بیارن، چون باور داره که آینده صنعت بازی سازی توی همین پلتفرم موبایل هست و میتونه سود خیلی بیش تری نسبت به بازی های کنسولی براشون به همراه داشته باشه. البته کونامی گفته که همچنان توی بازار بازی های کنسولی باقی میمونه، چون هنوزم سود زیادی براش داره. 
فکر نکنم رفتار بد با کارکنان کوجیما پروداکشن یا رفتن خود کوجیما تاثیری توی سود به دست اومده از فروش بازی داشته باشه. طرفدارا که به خاطر رفتن کوجمیا و این درگیری های پیش اومده بین خالق یه بازی با شرکت ناشر که تصمیم نمیگیرن سراغ یه بازی نرن و راستش خیلی هم به این چیزا اهمیت نمیدن و میرن بازی رو میخرن. اونا بازی رو میخوان که ازش لذت ببرن و پیشینه سری متال گیر و فروشی که عناوین قبلی داشتن هم تضمین میکنه که این نسخه هم فروش فوق العاده ای بدست میاره. در واقع اگه طرفدارا ذره ای هم اهمیت بدن به مسائل پیش اومده بین کوجیما و کونامی، میرن و بازی رو میخرن تا به نوعی از زحمات اون افرادی که پشتش بودن و این قد روش وقت گذاشتن هم سپاس گذار باشن.