Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا

نسخه‌ی کامل: ستاره های دنیای بازی | 10 بازی برتر تمام تاریخ
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
صفحه‌ها: 1 2 3 4 5 6
[تصویر:  bvudm8nf7dr5j6abptp0.jpg]

نویسنده : کسری کاظمی (BadBoy4ever)


و بالاخره به نقطه اوج رسیدیم. پیش از این شاهد لیست های 10 بازی برتر نسل 6 و نسل 7 بودید؛ حال نوبت آن رسیده که تکلیفمان را یک بار برای همیشه با برترین بازی های ویدیویی روشن کنیم. به سری مقالات 10 برتر خوش آمدید و در این شماره می خواهیم توجه شما را به 10 تا از برترین بازی های ویدیویی تمام دوران جلب کنیم. اگر مقاله های قبلی ما را دنبال کرده باشید، در جریان هستید که در کل 20 بازی به عنوان برترین های نسل های پیشین انتخاب شدند. حال در این قسمت شاهد مخلوطی از برترین های مقالات قبلی با عناوین قدیمی تر و شایسته تر هستیم تا به شما کامل ترین و دقیق ترین لیست از برترین بازی های ویدیویی تاریخ را تقدیم کنیم. اگر بازی محبوب شما نتوانست در این لیست حضور داشته باشد امیدواریم که ناراحت نشوید. رتبه بندی تمام این عناوین بر اساس معیار های لیست های خارجی، رتبه منتقدین، میزان فروش، و تا حدودی معیارهای شخصی بوده اند و تک تک آن ها از بهترین دست آوردهای این صنعت جهانی به حساب می آیند. بیشتر از این وقت را تلف نمی کنیم و به سراغ لیستمان می رویم.



شماره 10 : Goldeneye 007

شاید بتواند لقب بهترین بازی تاریخ را بگیرد که از روی یک فیلم اقتباس شده است. به لطف این عنوان زیبا است که بازی های اول شخص آنلاین امروزه این همه فراگیر شده اند. با اینکه از هوش مصنوعی ضعیفی بهره می برد ولی از خیلی از عناوین زمان خود سر تر بود. با یک بخش تک نفره قدرتمند که باعث می شد بعد از اتمام بازی باز هم به سراغش بیایید و خود را کاملا در نقش جیمز باند بزرگ حس کنید و بخش چند نفره شگفت انگیز که تمام بار محبوبیت بازی را به دوش می کشد؛ چشم طلا از آن دسته بازی هاست که هیچ گاه دور انداخته نمی شوند.

IGN : 9/7 | 10
[font=arial, sans-serif]متاکریتیک : 96[/font]
*بهترین بازی سال 1998*

[تصویر:  g0btl6c33bgoq4rvbcr9.jpg]



شماره 9 : Resident Evil 4

درسته که ششمین نسخه در سری است و قطعا بهترین نسخه هم هست و آن هم سری ای که امروزه زیاد خوش نام ظاهر نشده است، ولی زیبایی خاصی که در بازی وجود دارد این است که شما لازم نیست قسمت های قبلی را تجربه کرده باشید تا بفهمید که داستان از چه قرار است؛ در واقع همین که ندانید اوضاع از چه قرار است، خیلی کمک می کند تا از این عنوان شاهکار لذت ببرید. اقامتگاه شیطان 4 برای خیلی از بازیکنان حتی ترسناک ترین تجربه از بازی های ویدیویی بوده است. از دست و پنجه نرم کردن با روستا نشینان دیوانه گرفته تا اره برقی به دستان وحشتناک داستان. درسته که بازی به مذاق خیلی از طرفداران قدیمی سری خوش نیامد ولی هر چه که باشد نمی توان منکر آن شد که تا چه حد قطعات این بازی استادانه در کنار هم قرار گرفتند.

IGN : 9/8 | 10
[font=arial, sans-serif]متاکریتیک : 96[/font]
*بهترین بازی سال 2005*

[تصویر:  x8kh8yvrbcqwaa8do7ba.jpg]



شماره 8 : The Elder Scrolls V: Skyrim

اگر فقط بخواهیم اسکایریم را در یک کلمه توصیف کنیم آن می تواند : "عظیم" باشد. این بازی راهی را پیش گرفته که در کمتر عنوانی می توانیم شاهدش باشید. محیطی که علاوه بر وسعت بی نظیر، کاملا با جزئیات آمیخته شده است. از سبک Open World گرفته تا درخت فوق العاده عظیم مهارت ها (Skill Tree)، هزارات ماموریت و بینهایت اعمال شخصی سازی که می توانید روی کاراکتر خود پیاده کنید. در کنار همه این ها، اژدها هم وجود دارد؛ از اون بزرگ هاش. مراقب باشید که در این بازی گم نشوید چون در مدت زمان کوتاهی خود را در غاری پر از عنکبوت های غول آسا و مومیایی های اسکلتی می یابید.

IGN : 9/5 | 10
[font=arial, sans-serif]متاکریتیک : 96[/font]
*بهترین بازی سال 2011*

[تصویر:  gea3xzar1zpov8j9w7nj.jpg]



شماره 7 : Mass Effect 2

عنوانی علمی تخیلی و فضایی که ثابت کرد که غربی ها هم می توانند از پس یک RPG کامل و بی نقص بر بیایند. سری ME از کامل ترین و بهترین منابع الهام گرفته است؛ از سفینه های جنگ ستارگان تا جنگ های فضایی در پیشتازان فضا. نسخه دوم فلسفه ای جدا دارد. زمانی که فرمانده شپرد همراه با تیمی از حرفه ای ترین افراد، تصمیم به سفر به اعماق کهکشان می گیرد تا با مهاجمان برخورد کند و کهکشان را از دست آنان نجات دهد را با یکی از بهترین و عمیق ترین پایان های تاریخ بازی های ویدیویی ترکیب کنید تا با یکی از بهترین بازی های تاریخ مواجه شوید. داستان شپرد شاید به پایان رسیده باشد، ولی ما هیچگاه آن سفر باور نکردنی و زیبا را فراموش نخواهیم کرد.

IGN : 9/6 | 10
[font=arial, sans-serif]متاکریتیک : 96[/font]

[تصویر:  3690g2af7b06yyrdnyav.jpg]



شماره 6 : Portal 2

اول از همه : "کیک دروغی بیش نیست". حال که به نهایی ترین لیستمان رسیدیم، می توانیم با اطمینان کامل بگوییم که هیچ بازی ای در نسل گذشته نتوانسته خلاقیت و هنر بازی ها را بیش از پورتال 2 به نمایش بگذارد. این عنوان هر چیز شگفت انگیزی که نیاز بود را به همراه داشت : از گفتگوهای طنزآمیز و همینطور فلسفی که توسط GLaDOS و Wheatly بیان می شد تا معماهایی که گاهی اوقات حل آن ها بیش از ساعت ها زمان طلب می کرد؛ البته این بار در این راه تنها نبودید و می توانستید هم به صورت تک نفره و هم با همکاری دوستانتان بازی را به پایان برسانید. این بازی همچنین یکی از معدود عناوینی هست که می توان گفت کاملا دقیق و درست رده بندی سنی شده است.

IGN : 9/5 | 10
[font=arial, sans-serif]متاکریتیک : 92[/font]

[تصویر:  9kdybvz6o1nbkzptak0j.jpg]



شماره 5 : Chrono Trigger

شرکت Square پیش از این رسالت خود را در عناوین JRPG با سری Final Fantesy نشان داده بود؛ ولی بهترین اثرش را با این عنوان حماسی سفر در زمان به نمایش گذاشت. یک کلاس آموزش کامل برای عناوین دیگر که سبک روایت داستانی فوق العاده قوی به همراه دارد. بازی هنوز هم می تواند قلب ما را با لحظات احساسی و ناراحت کنندش به درد بیاورد و همانند Mass effect شامل گروهی از افراد بیادماندنی و شجاع دل می باشد. فراموش نشود که بازی شامل 13 پایان مختلف است که هر کدام به طور کامل با دیگری تفاوت دارند. مشاهده شده، برخی منابع اعلام کرده اند که بازی Chrono Trigger، بهترین بازی RPG تمام تاریخ می باشد و ما هم طرف آن ها را می گیریم.

IGN : 8/8 | 10
[font=arial, sans-serif]متاکریتیک : 92[/font]

[تصویر:  0zicr8wuf1n21i3a5nqc.jpg]



شماره 4 : Super Mario World

ماریو عناوین بسیاری دارد که در صف بهترین بازی های تاریخ ایستاده اند، از Super Mario Brothers 3 گرفته تا Galexy 2؛ اما به عنوان راس اصلی بازی های 2D Platforming دنیای ماریو هیچ رقیبی را نمی شناسد. گرافیک 16 بیتی این عنوان هنوز هم که هنوزه شگفت انگیز به نظر می رسد و با در نظر گرفتن مسیرهای چندگانه، اسرارهای متعدد برای کشف کردن و 96 خروجی مختلف باعث می شود که باز هم به سراغ بازی بروید تا با Bowser شیطان صفت مبارزه کنید و البته شاهزاده خانوم را نجات دهید.

IGN : 9/4 | 10
[font=arial, sans-serif]متاکریتیک : 93[/font]

[تصویر:  8u9vc5hegt1r3ltxb3jb.jpg]



شماره 3 : Half Life 2

در تاریخ بازی های ویدیویی فقط تعداد کمی از عناوین وجود دارند که پس از گذشت چندین سال از عرضه شان هنوز هم تازه و جدید به نظر می رسند. نیمه جان 2 دست به انقلابی در زمینه فیزیک مبتنی بر مبارزه و پازل زد و هنوز هم در صدر جدول برترین بازی FPS تاریخ قرار دارد. دومین نسخه از سری کاملا واضح به ما نشان داد که چطور شرکت Valve توانست از یک توسعه دهنده ساده تبدیل به یکی از عظیم ترین و افسانه ای ترین شرکت های بازی سازی شود. عنوان هنوز هم می تواند ما را قافل گیر کند و ما صلاح دیدیم که بازی را در رتبه سوم قرار دهیم.

IGN : 9/7 | 10
[font=arial, sans-serif]متاکریتیک : 96[/font]

[تصویر:  3cfdc0ox06yk9h60pfpp.jpg]



شماره 2 : Tetris

با اینکه 30 سال از عرضه این عنوان می گذرد ولی هنوز هم به عنوان یکی از اعتیادآورترین بازی های تاریخ شناخته می شود و به راحتی می تواند با عناوین هم شکل رقابت کند. نسخه های متعددی در طول این سال ها از روی تتریس ساخته شدند ولی گیم پلی اصلی آن هیچگاه عوض نشده و هنوز هم به سبک کلاسیک روسیه ای باقی مانده. عناونی که با گذر سال ها نه تنها قدیمی نشده بلکه هنوز که هنوزه توسط هزاران نفر بازی می شود. با بازی کردن با آمار و ارقام متوجه می شویم که تتریس پرفروش ترین بازی تمام تاریخ بوده و به لطف دسترسی بالا می شود آن را روی هر دستگاه و صفحه نمایشی تجربه کرد، حتی با تعداد کمی میکروچیپ و یک صفحه ساده هم می شود تتریس را تجربه کرد. تتریس یک کلاسیک بی انتها است.

IGN : 9/0 | 10
فاقد متاکرتیک دقیق (به دلیل وجود نسخه های متعدد)

[تصویر:  6quu9ovoqskhlhb9030k.jpg]



و بلاخره باید برترین مشخص شود ولی در این مسیر تنها نیست. توجه شما را به 6 عنوانی که برای برترین بازی تاریخ نامزد شده اند جلب می کنیم :



Metriod Prime

IGN : 9/8 | 10
[font=arial, sans-serif]متاکریتیک : 97[/font]

[تصویر:  dobcbponiejdg9ngnv6a.jpg]



BioShock

IGN : 9/7 | 10
[font=arial, sans-serif]متاکریتیک : 96[/font]
[font=arial, sans-serif]*بهترین بازی سال 2007*[/font]

[تصویر:  fdnnqtjakvazaumz6sw7.jpg]



Grand Theft Auto San Andreas

IGN : 9/9 | 10
[font=arial, sans-serif]متاکریتیک : 95[/font]
[font=arial, sans-serif]*بهترین بازی سال 2004*[/font]

[تصویر:  2tiq53btvsr2gkmhgm1v.jpg]



Halo 2

IGN : 9/8 | 10
[font=arial, sans-serif]متاکریتیک : 95[/font]

[تصویر:  kg4iz8ne32t5qafqbgj5.jpg]



The Last Of Us

IGN : 10 | 10
[font=arial, sans-serif][font=arial, sans-serif]متاکریتیک : 95[/font][/font]
[font=arial, sans-serif]*بهترین بازی سال 2013*[/font]

[تصویر:  5qe9k6m7d0hnt9w7gvls.jpg]



Metal Gear Solid

IGN : 9/8 | 10
[font=arial, sans-serif]متاکریتیک : 94[/font]

[تصویر:  rvn910dzjw78i7cg5113.jpg]



و اما میرسیم به عنوانی که یکبار برای همیشه سنت بازی های ویدیویی را متحول کرد. این شما و این هم برترین بازی ویدیویی تمام دوران :
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
شماره 1 : The Legend of Zelda: Ocarina of Time

می دانیم که این بازی در هر لیست دیگری که مربوط به برترین بازی های تاریخ است، همیشه رتبه اول را دریافت کرده است و ما هم منکر این موضوع نمی شویم، می توانید خودتان تحقیق کنید. خیلی سخت به دنبال جانشینی می گشتیم که در رتبه اول قرار دهیم ولی اینطور که پیداست هیچ رقیبی وجود ندارد. با نگاهی به سیستم گیم پلی انقلابی، بهترین شیوه روایت داستان، طراحی دقیق و با جزئیات مراحل و از همه مهم تر، موسیقی بی همتا، متوجه میشویم که هیچ بازی ای در تاریخ حتی نتوانسته نزدیک به چیزی بشود که Ocarina of Time تحویل به جامعه گیم داد. مهم نیست که نسخه کارتریج قدیمی N64 را حساب کنیم یا نسخه های دیجیتالی یا حتی نسخه بازسازی شده 3DS؛ این شاهکار نینتندو انتخاب شماره یک ما برای برترین بازی تمام تاریخ می باشد.

IGN : 10 | 10
متاکریتیک : 99 (بالاترین متا در بین بازی های ویدیویی)

[تصویر:  rufpqr5s35ef3wj20fjh.jpg]



با لیستمان موافقید ؟ چه عناوینی لایق بودن یا حتی نبودن در لیستمان بودند ؟ در بخش نظرات به ما اطلاع دهید. برای حمایت از نویسنده و افزایش کیفی مقالات بر روی دکمه تشکر کلیک کنید. و طبق معمول : منتظر مقالات بعدی باشید.
با شماره یک مخالفم.
(08-15-2015, 07:05 PM)Be the story نوشته است: [ -> ]با شماره یک مخالفم.

شرمنده دفعه بعد بازی محبوب مردم یعنی مافیا 2 رو میذارم بهترین بازی تاریخ D:
آنچارتد پس کجاست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
کرش کجاست؟؟؟؟؟؟؟؟
167 167
با درود:D
با لیست مخالفم Eee
لیست من اینطوری میشد

10.mafia
9. bioshock
8.Resident Evil 4
7. the last of us
6.halo
5.The Elder Scrolls V: Skyrim
4.half life
3.GTA
2.mgs
1.zelda & crash  Eee

ممنون از مقالتون :rolleyes:
(08-15-2015, 07:09 PM)BadBoy4Ever نوشته است: [ -> ]
(08-15-2015, 07:05 PM)Be the story نوشته است: [ -> ]با شماره یک مخالفم.

شرمنده دفعه بعد بازی محبوب مردم یعنی مافیا 2 رو میذارم بهترین بازی تاریخ D:
افرین دفعه دیگه مافیا اول نبود خودت میدونی.
لابد الان بد ترین بازی های دنیا رو میزاری و مافیا رو هم میاری توش  :(
مقاله ی بسیار عالی  ای بود.اگر مدیر بودم 50 اعتبار میدادم :D 
واقعا خسته نباشی.ولی یه کمی با لیست مخالفم Eee
منتظر مقاله های بعدی هستیم 167
(08-15-2015, 07:13 PM)nami 1 نوشته است: [ -> ]با درود:D
با لیست مخالفم Eee
لیست من اینطوری میشد

10.mafia
9. bioshock
8.Resident Evil 4
7. the last of us
6.halo
5.The Elder Scrolls V: Skyrim
4.half life
3.GTA
2.mgs
1.zelda

ممنون از مقالتون :rolleyes:

جای زلدا با مافیا باید تغییر کنه
(08-15-2015, 07:16 PM)Be the story نوشته است: [ -> ]
(08-15-2015, 07:13 PM)nami 1 نوشته است: [ -> ]با درود:D
با لیست مخالفم Eee
لیست من اینطوری میشد

10.mafia
9. bioshock
8.Resident Evil 4
7. the last of us
6.halo
5.The Elder Scrolls V: Skyrim
4.half life
3.GTA
2.mgs
1.zelda

ممنون از مقالتون :rolleyes:

جای زلدا با مافیا باید تغییر کنه

لیست من ده بار تغییر کرد S0 (42)
مافیا نسخه اولش یه بازی شاهکار بود ولی زلدا طی نسخه هایی که داده همشون در یک سطح بالایی بودن! البته کرش هم که جزئی از خاطراتی همه ی گیمر ها هستش :heart:
ممنون بابت مقاله ، به نظر من رتبه اول شایسته bioshok infinit , Halo2 بود.
صفحه‌ها: 1 2 3 4 5 6