Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا

نسخه‌ی کامل: رئیس سابق بخش Xbox: از مشکلات Xbox One در هنگام عرضه می‌گوید
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
[تصویر:  945736c71d6924022700a1c9b87d5abd.jpg]

به تازگی رئیس سابق بخش Xbox و دستگاه های سرگرمی مایکروسافت اذعان داشته است که مشکلات قبل و هنگام عرضه کنسول نسل هشتمی Xbox One قابل پیش‌بینی و قابل اجتناب بودند و وضعیت کنونی این کنسول، بسیار عالی است. برای اطلاع از جزئیات بیش‌تر با ما در ادامه خبر همراه باشید.

آقای Robbie Bach که از نام‌داران عرصه سرگرمی های خانگی کمپانی مایکروسافت به شمار می‌روند، در جدید ترین مصاحبه خود با وبسایت GeekWire به نکات و مسائل جالب توجهی اشاره کرده‌اند. ایشان از زمان معرفی اولین Xbox تا آواخر نسل هفت و پایان دوران Xbox 360 بار برند “Xbox” را به دوش کشیده‌اند و تجارب فراوانی در زمینه هدایت و رهبری بخش سرگرمی های مایکروسافت دارند. در این مصاحبه جدید، وی افکار و باور های خود را مبنی بر جهت‌گیری مایکروسافت درباره توسعه Xbox One بیان کرده است. همچنین آقای Bach بر این عقیده می‌باشند که تمام مشکلات و مسائل Xbox One قبل از عرضه “قابل پیش‌بینی و قابل اجتناب بودند”.

هنگامی که مایکروسافت در E3 2013 برای اولین بار از کنسول نسل هشتمی خود و مشخصه های آن رونمایی کرد، بلافاصله طرفداران و منتقدان، Xbox One را باد انتقاد بستند! وجود قوانین سفت و سخت و سیاست های تند مایکروسافت مانند الزام در آنلاین بودن همیشگی و قفل DRM که بعد ها به دلیل بازخورد های منفی، این کمپانی بزرگ را مجبور به عقب نشینی از موضع خود کرد، در آن زمان به مذاق بسیاری خوش نیامد! مسائلی که به نظر آقای Robbie Bach (که ایشان هم در رسته منتقدان بینش تندی داشتند!) از همان ابتدا قابل پیش‌گیری بودند:
نقل‌قول: [font=tahoma]بنده دو گمان در این باره دارم؛ صادقانه بگویم، در ابتدا به نظر من، خدای بزرگ (با لحنی تاثر آمیز)، همه آن مشکلات قابل پیش‌بینی و اجتناب پذیر بودند! رقابت فعلی کنسول ها تا ۵، ۶، ۷ و یا ۸ سال آینده به درازا خواهد کشید و اقتضا و شرایط کنونی بازار نیز، بیانگر این مطلب است (خود را در وضعیت بازار نشان می‌دهد). Xbox One تقریبا تمامی آن مشکلات را پشت سر نهاده و LineUP بسیار خوبی برای تعطیلات دارد. آن ها در حال بدست آوردن سهم بیش‌تری از بازار هستند… و چیزی که بیش از هر چیز مرا شگفت زده می‌کند؛ بزرگتر شدن و وسعت یافتن بازار کنسول ها از هر زمان دیگری است. هر دو کمپانی (مایکروسافت و سونی) در حال فروش واحد های بیش تری هستند.[/font]
وی افزود:
نقل‌قول: در طرف دیگر قضیه؛ به Xbox Live و پیشنهاد  های آن بنگرید؛ این پیشنهاد ها غیر قابل وصف هستند! به نظر من این یک چیز متعادل است. من به قدر کافی واقع‌بین هستم؛ مدت زیادی از زمانی که مایکروسافت را ترک کرده‌ام می‌گذرد و به همین خاطر دیگر در سخنان خود از “ما” استفاده نمی‌کنم و در عوض از “آن ها” استفاده می‌کنم که در واقع این نیز، یک انتقال و گذار خوب بوده است. می‌توانم اندکی نیز، نگاهی انتقادی داشته باشم. همچنین می‌توانم بگویم که تیم Xbox هر چه را که لازم بوده انجام دهد، انجام داده است. آن ها با پشتکار و ثابت قدمی، راه خود را از میان انبوه مشکلات ادامه دادند و اکنون در حال کوشش برای ایجاد بازاری بسیار رقابتی‌تر هستند.
آقای Bach در ادامه به موضوع آینده کنسول ها و چگونگی غالب شدن محتوای دیجیتالی پرداختند:
نقل‌قول: Robbie Bach: بگذارید از شما بپرسم که آیا در آینده محتوای رسانه‌ای فیزیکی (برای کنسول ها) وجود خواهد داشت؟
GeekWire: احتمالا خیر!
Robbie Bach: احتمالا خیر، خب شکل آن ها چگونه خواهد بود؟ آیا فقط جعبه هایی برای بازی کردن هستند، یا چیزهایی فراتر برای ارائه دارند؟ وجه تشابه ماهیت Apple TV و سرشت Xbox یا PlayStation 4 چیست؟ حقیقتا این سوالات بسیار جالب هستند و تیم های هر دو شرکت باید با این ابهامات دست و پنجه نرم کنند! نسل بعدی کنسول ها، قواعد کاملا متفاوتی خواهد داشت!
[font=tahoma]اظهارات ایشان به نوبه خود قابل تامل هستند. اولین خشت ها برای ترویج دیجیتالی رسانه ها و از بین رفتن محتوای فیزیکی بزرگترین خانواده سرگرمی های دیجیتال، چند سال است که گذاشته شده‌ است و تمام باید ها و شاید ها در هاله‌ای از ابهام قرار دارند. تنها جواب قطعی را “زمان” می‌داند![/font]

[font=tahoma]منبع[/font]