Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا

نسخه‌ی کامل: یک نقش افرینیه به یاد ماندنی
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
در 15 سال گذشته بازی های لایسنس شده از کارتون بسیار معروف South Park در سبک ها و حالت های مختلف راهی بازار شدند. از ساخت بازی های FPS برای Nintendo 64 گرفته تا بازی های Kart Racer و بازی هایی که Minigameهای مختلفی را از این کارتون در بر داشتند، نمونه هایی از عناوین ساخته شده از روی South Park هستند. به همین دلیل زمانی که استودیوی Obsidian می گوید که قصد ساخت یک بازی RPG را بر اساس این کارتون دارد، اصلاً موضوع عجیبی نیست. این بازی در مراسم Comic-Con به نمایش درآمد و خیلی ها با روند بازی ارتباط برقرار کردند. حالت بازی بسیار زیبا و شاید بسیار تازه و برای خیلی ها نا آشنا باشد.

South Park: The Stick of Truth از معدود بازی های نقش آفرینی ای است که در آینده باید منتظر آن باشیم. با دیدن این بازی سریعاً به این موضوع پی خواهید برد که دقیقاً می خواهد فضای کارتون را در قالب یک بازی به نمایش دربیاورد تا مورد استقبال طرفداران قرار بگیرد. مت استون (Matt Stone) و تری پارکر (Trey Parker) ایده ساخت این بازی را به استودیوی Obsidian آوردند. کسانی که نقش بسیار مهی در ساخت Star Wars: Knights of the Old Republic II و Fallout: New Vegas داشتند. حضور این دو نفر باعث شده که بازی همان حال و هوای آشنا و همان تم و سبک را داشته باشد که خیلی ها با آن لذت می برند.

موضوعی که خیلی از بازی ها در انجام آن ناکام می مانند و با شکست روبرو می شوند. آن ها حتی قول این را داده اند که برای اولین بار یک نمای کامل از شهر دوست داشتنی این کارتون را هم در بازی مشاهده خواهید کرد. در کنار داستان بازی، حالت گرافیکی بازی به سبک کارتونی طراحی شده و شخصیت ها و طراحی محیط بازی از همان جزئیاتی برخوردار هستند که در کارتون هم مانند آن را مشاهده می کنید. در واقع اگر تصاویر بازی و تصاویر کارتون ها را در کنار هم قرار دهید، تفاوتی میان آن ها پیدا نمی کنید. بر اساس اطلاعات منتشر شده، صداگذاری روی بازی نیز خوب از کار درآمده و بسیار جذاب، خنده دار و سرگرم کننده است.

داستان بازی از این قرار است که شما در نقش یک کودک جدیدی که تازه به شهر آمده، قرار می گیرید. با استفاده از امکاناتی که در بازی قرار دارند، می توانید Avatar شخصیت خود را به وجود بیاورید و ظاهری همانند سایر شخصیت های بازی برای او درست کنید. اما امکاناتی که در این قسمت قرار دارند، باعث شده اند که شخصیتی که آن را طراحی می کنید، بسیار منحصر به فرد از کار دربیایند. نوع لباس و تجهیزاتی که برای او انتخاب می کنید، بسیار منحصر به فرد به نظر می رسند. نکته جالب اینجاست که روند بازی و داستان آن، نیم نگاهی به یکی از قسمت های بسیار جالب این کارتون داشته که The Return of the Fellowship of the Ring to the Two Towers نام دارد!

حتی روند گیم پلی بازی نیز به شکلی است که شما را به یاد بازی های D&D می اندازد. المان های نقش آفرینی بازی بیشتر به سبک بازی های PC طراحی شده اند. شکل بیان دیالوگ ها و سایر قسمت های بازی بسیار ساده هستند و بیشتر شما را به یاد بازی های نقش آفرینی دهه 90 میلادی می اندازند. در دمویی که از این بازی به نمایش درآمد، Obsidian قسمت هایی از بازی را به نمایش درآورد که شباهت هایی به Super Mario RPG داشت. زمانی که وارد بازی می شوید به یاد بازی های 16 بیتی میفتید. باید با یاران خود با گروهی از دشمنان مبارزه کنید. در حالیکه مشغول مبارزه هستید، اگر ضربه ها را در زمان مناسب بزنید، بازی به شما امتیاز بیشتری خواهید داد و حتی ضربه شما آسیب بیشتری وارد می کند. کسانی که بازی Mario RPG را تجربه کرده باشند، احتمالاً با شکل گیم پلی این بازی غریبه نخواهند بود، اما بازی آنقدر المان های جدید دارد که تجربه شما از آن بازی نیز تنها در برخی موارد به کمک شما خواهد آمد.

روند اکشن بازی بسیار خوب از کار درآمده و کاملاً جذاب و هیجان انگیز است. کسانی که تا کنون بازی را تجربه کره اند، گفته اند که بسیار سرگرم کننده است. سبک 16 بیتی بازی شما را به یاد بازی های SNES می اندازد که اکنون به حالت HD درآمده است. بر خلاف آن چیزی که ممکن است با دیدن تصاویر بازی تصویر کنید، محیط ها به شکلی طراحی شده اند که به خوبی می توانید در آن ها گشت و گذار کنید. محیط ها بسیار رنگی و جذاب هستند و کنترل بازی بسیار جالب است تا شما در نقش یک جنگجوی لایق ظاهر شوید. South Park: The Stick of Truth واقعاً در سبک نقش آفرینی خوب به نظر می رسد. این بازی در کنار The Another World یکی از بهترین نقش آفرینی های سال 2013 تا این لحظه خواهد بود.

منبع