Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا

نسخه‌ی کامل: اثرات مفید بازی های ویدیویی
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
صفحه‌ها: 1 2
[تصویر:  url?sa=i&source=imgres&cd=&ved=0CAYQjBww...4232662568]
ایا بازی های ویدیویی خوب هستند؟

والدین بازی های ویدیویی را وقت تلف کن میدانند و حتی ممکن است فکر کنند که مغز را به نابودی میکشاند. بازی های خشن در رسانه ها سرزنش میشوند و مقصری برای رفتار ناشایست و خشن جوان ها شناخته میشوند. ولی با این وجود بازی ها اثرات مفید نیز دارند که یکی از انها این است که باهوش ساختن باریباز است. بازی ها مهارت های تفکر در سطح بالا را یاد میدهند. بازی ها تاثیر های بد زیادی هم دارند که با وجود رسانه همه ی ما تقریبا با انها اشنا هستیم

فواید بازی ها:

-هماهنگی چشم و دست:در بازی های شوتر کاراکتر ممکن است درحال دویدن و شلیک باشد که نیازمند دقت است برای اینکه کاراکتر به کجا میرود و تفنگ کجا را نشانه گرفته شده و تفنگ در حال شلیک است یا نه، باید کنترل شده باشند.

-برنامه ریزی کردن و مدیریت منابع: بازیکن در بازی های استراتژی این ها را یاد میگیرد که در زندگی واقعی و در شرایط بهرانی نیاز میشود.

-چند کار را همزمان انجام دادن و مدیریت اهداف چند گانه: در بازی های استراتژی (برای مثال clash of clans) بازیکن همزمان با توسعه دادن شهر خود باید از دشمنان دفاع کند و به حمله و غارت بپردازد.

-انالیز سریع و تصمیم گیری سریع با دقت: گاهی اوقات بازی ها بازیکن را در شرایط سخت و بهرانی تنها میگذارند و بازیکن باید تصمیم خود را بگیرد. تصمیم ها نتایج خوب و بدی دارند و این باعث میشود بازیکن در دنیای واقعی سریع و با دقت تصمیم بگیرد. بازی های RPG این قابلیت را دارند.


-استراتژی و پیش بینی: بازی های استراتژی به بازیکن برنامه ریزی و استراتژی درست را یاد میدهند که بسیار لازم است و هیچ کاری بدون برنامه ریزی درست به پیش نمیرود.

-تلاش و صبر: بازیکن در بازی ها شکست میخورد. ولی برای رفتن به مراحل بعد تلاش میکند تا ان مرحله را پشت سر بگذارد.

-تمرکز: بازی ها مخصوصا فکری تمرکز بالایی نیاز دارند. بازیکن تمرکز خود را در بازی ها قوی میکند.

-کار تیمی: بازی های چند نفره توانایی بازیکن در کار تیمی و مشارکت را بالا میبرد. در جامعه امروزی کار تیمی بسیار مهم است و فرد باید مشارکت و کار تیمی را یاد گرفته باشد.

بازی ها فواید دیگری نیز دارند که در اینجا من به چند مورد محدود اشاره کردم.
نظر شما چیست؟ ایا این فواید برای بازی کردن دلایل خوبی هستند؟ شما نیز از فواید و بدی های بازی ها بگویید. نظر خود را بگویید تا بلکه بهره مند شویم.
یکی دیگر از فواید بازی های ویدیویی درمان تنبلی چشم است. :heart:
یکی دیگه هم یاد گرفتن زبان انگلیسی هست واقعا به من یکی خیلی کمک کرد
واقعا حقیقتو گفتی به امید روزی که والدین نسبت به بازی های ویدویی واکنش مثبتی داشته باشند :angel: :angel:  :angel: آمین
افزایش سرعت تصمیم گیری!
سریعتر شدن عکس العمل ناخداگاه انسان!
این دوتا فک کنم جزء فواید بازیای شوتر بود!
(09-24-2015, 12:59 PM)happy12 نوشته است: [ -> ]واقعا حقیقتو گفتی به امید روزی که والدین نسبت به بازی های ویدویی واکنش مثبتی داشته باشند :angel: :angel:  :angel: آمین

متاسفانه اینا هیچ جا گفته نمیشه و هر حرفش پیش میاد از بدی هاش میگن. :(
والا من با بازی کردن واقعاً قدرت انتخابم خیلی بالا رفته!سریع انتخاب می کنم اونم چیز خوب رو!نه چیزی که بده و به ضررم هست!واقعاً بازی کردن خیلی خیلی مفیده و نکات مثبتش از منفیاش حیلی کم تره!

خسته نباشی.
یه فایده دیگه
خیلی راحت میتونن با مخاطبشون ارتباط برقرار کنن که این موضوع شامل فیلم ها و سریال ها نمیشه و فقط مختص بازی هاست
یکی از عوامل بروز تاثیرات بد بازی ها رعایت نکردن رده سنی برای هر بازی است. برای مثال پسر بچه ای که بازی خشن و مخصوص بزرگسالان را بازی کند در ذهن و روحیه ی او تاثیر میگذارد و خشونت در او بروز میکند. :-/
Gameemag.ir_smiley (49)
جالب بود ولی بهتر بود یکمی دیگه هم توضیح میدادی و برای هر کدوم چندتا بازی معرفی میکردی.
یکی دیگه از فایده هاش اینه:تحلیل و تجزیه درست. مثلا توی بازی‌های ریسینگ اگه خیلی بازی کرده باشی میتونی بفهمی که با این سرعت، و در نظر گرفتن هوا، مثلا اگه بارونی باشه کجا ترمز دستی بکشه اگه نباشه کجا بکشه یا امثال این.
صفحه‌ها: 1 2