Forum Gamefa | انجمن بازی های کامپیوتری گيمفا

نسخه‌ی کامل: Hitman :Comic-Con 2015 قصد دارد تا با نحوه انتشار خود طرفداران را بیش از پیش راضی کند
شما درحال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب‌بندی مناسب.
Hitman نامی است که اکثر بازی‌بازان با آن آشنا هستند؛ حتی، اگر از بازی‌بازان قدیمی نباشند. جدیدترین نسخه این فرنچایز چند ماه پیش توسط Square Enix معرفی شد. اما آنچه که برای خیلی‌ها شاید تعجب‌آور بود نحوه انتشار Hitman جدید است. با ادامه خبر همراه باشید.

پس از معرفی نسخه جدید Hitman مهم ترین خبر در مورد این بازی، نحوه انتشار آن بود که به نوعی عجیب و کم سابقه است. علاوه بر نحوه انتشار، نحوه فروش بازی هم کمی نا آشناست؛ اما، بهتر است قبل از اینکه به بحث فروش و انتشار Hitman بپردازیم، کمی از خود بازی حرف بزنیم.
اگر در  Hitman: Absolution گرافیک ، داستان و کلیت بازی بیشتر از گیم پلی اهمیت داشت، باید گفت که در Hitman جدید این گیم‌پلی است که اولویت را در اختیار دارد و نمونه آن آزادی عمل موجود در بازی یا به عبارت دیگر open-world بودن آن است. پس، بدون نیاز به تعریف اضافی‌، باید گفت که در زمینه گیم پلی از نسخه پیشین بهتر است. مکان های Hitman جدید بزرگتر، متراکم‌تر و مملو از ساختمان‌ها و کاراکتر‌هاست و وجود بیش از ۳۰۰ کاراکتر در بازی موید این سخن است. مرحله‌ای از بازی که در جریان نمایشگاه Comic-Con 2015 در New York به نمایش درآمد، مربوط به نقشه (مپ) Paris می‌باشد. هدف شما در این مرحله شخصیتی است که برای انجام اعمال تبهکارانه چهره خود را پشت یک شوی مد (fashion show) پنهان کرده است. راه های متعدد برای انجام ماموریت و از سوی دیگر گزینه‌های فراوانی که مامور۴۷ در انتخاب اسلحه و همچنین پنهان شدن از چشم دشمنان داشت، از جمله نکات مثبت بازی بود.
Sven Liebold از اعضای Io-Interactive توضیح می‌دهد:
نقل‌قول:
   ما فقط سه چیز را به بازیکنان تحمیل می‌کنیم. هدف را پیدا کن، او را بکش و فرار کن. پس اگر شما مستقیما و در ملاعام به مغز هدف خود شلیک کنید، بخش سوم را برای خود دشوار خواهید کرد.
شاید بگویید که از بین بردن مستقیم هدف‌ها بسیار خسته کننده و بدون هیچ خلاقیتی است و وجود امکان استفاده از این روش در بازی اشتباه است، اما باید Io-Interactive را به خاطر این کار تحسین کنید؛ چون، به اندازه ای به بازیکنان اعتماد دارد که می‌داند آن ها خود به دنبال خلاقیت، کاوش و مخفی کاری هستند یا به عبارت دیگر به دنبال آن هستند که دقیقا خود را به جای مامور ۴۷ قرار دهند. در ادامه بازی می‌بینیم که مامور ۴۷ خود را به جای یکی از کارکنان شوی مد جا زده و با عبور از سد نگهبانان و سایر افراد، خود را به هدف رسانده و استادانه او را از پای در می‌آورد. پس از کشتن هدف نیز راه های مختلفی برای فرار وجود دارد. شما حتی می‌توانید با هلیکوپتری که متعلق به فرد تبهکار بود از مهلکه فرار کنید.
[img=0x0]https://gamefa.com/wp-content/uploads/2015/10/Hitman-photo.jpg[/img]
مامور ۴۷، جسورتر از همیشه

نسخه مادر(پایه) Hitman جمعه ۱۱ مارس ۲۰۱۶ (۲۱ اسفند) با سه نقشه Paris ،Sapienza و Marrakesh منتشر خواهد شد و پس از آن بازی هرهفته با مراحل و ماموریت‌های جدید به روز خواهد شد؛ سپس، در ماه های آوریل،می و ژوئن موقعیت‌های (مپ) جدیدی نیز معرفی خواهد شد. اما وقتی از Sven Liebold در مورد هدف انتشار بازی به این صورت پرسیده شد، وی دو دلیل را عامل این کار دانست. اول آنکه آنها می‌خواهند نظرها، انتقادات و پیشنهادات بازیکنان را در مورد بازی داشته باشند تا رفته رفته همه موانع را رفع کنند و در نهایت بهترین تجربه را از بازی به بازی‌باز ارائه دهند. دومین دلیل اما، این است که Io-Interactive می‌خواهد ماهیت حقیقی Hitman را به بازی‌باز القا کند و بین مراحل فرصتی اضافه به او بدهد تا ماموریت‌ها را به روش‌های مختلف به انجام برساند و نهایت استفاده را از بازی ببرد.
این نحوه از انتشار بازی شاید به ندرت اتفاق افتاده است اما اینکه شما هرهفته منتظر یک مرحله و ماموریت جدید با مامور ۴۷ باشید بسیار هیجان انگیز است. البته کیفیت، جذابیت و تنوع مراحلی که در طول این مدت منتشر می‌شوند بسیار مهم است. آقای Liebold همچنین می‌افزاید که نقشه پاریس با موقعیت‌های مختلف و همچنین وجود بیش از ۳۰۰ کاراکتر می‌تواند بسیار چالش برانگیز باشد.
چیزی که از نمایش بازی در جریان نمایشگاه Comic-con 2015 عاید گشت، نشانگر آن بود که Hitman جدید نقاط قوت نسخه پیشین خود ،Absoulution ، را به ارث برده و علاوه بر آن سعی دارد که بهترین نسخه این سری لقب گیرد. آقای Liebold نیز در تایید این سخن میگوید:
نقل‌قول:
   آنچه که ما در طول ۱۵ سال آموخته‌ایم به این نسخه راه یافته است. ما همه نسخه‌های Hitman را یک به یک بررسی کردیم و نکات مثبت را گلچین کرده و همه آنها را کنار هم قرار دادیم و به بهترین وجه ساخت بازی را پیش بردیم. افراد مختلف به دلایل مختلف نسخه‌های متفاوتی از Hitman را می‌پسندند. پس ما Hitman جدید را طوری ساخته‌ایم که همه را جذب خود کند.
[img=0x0]https://gamefa.com/wp-content/uploads/2015/10/Hitman-photo-2.jpg[/img]
تراکم و گستردگی شهر در این تصویر کاملا پیداست

   گذشته از همه این بحث‌ها می‌رسیم به بخش فروش و قیمت بازی. شما می‌توانید به دو صورت به خرید بازی بپردازید. اول آنکه در همان ابتدا ۶۰ دلار پرداخته و علاوه بر نسخه پایه، سایر اضافیات بازی که هفته به هفته منتشر خواهد شد را دریافت نمایید. روش دوم این است که شما ابتدا به قیمت ۳۵ دلار نسخه پایه بازی را بخرید و سپس برای دریافت اضافیات ۳۵ دلار دیگر بپردازید. به هر حال این روش انتشار بازی در نوع خود منحصر به فرد است که آقای Liebold در این مورد می‌گوید:
نقل‌قول:
   ما می‌خواهیم به بازیکنانی که با ما همراه می‌شوند هرهفته جایزه بدهیم. مراحلی که هفته به هفته برای Hitman می‌شوند، اپیزود نیستند. بسته الحاقی نیستند. دسترسی زودتر از موعد (Early Access) نیستند. ما با این کار می‌خواهیم در پایان کار یک بازی کامل و بدون نقص را به شما تحویل دهیم. به عبارت دیگر همه مجبورند تا پاییز با ما همراه باشند تا بتوانند بازی را به اتمام رسانند.
از جمله ویژگی‌های اینگونه انتشار، می‌توان به عدم اسپویل داستان بازی تا انتها و همچنین عدم انتشار سیو برای بازی اشاره کرد.
جدیدترین نسخه Hitman جمعه ۱۱ مارس ۲۰۱۶ (۲۱ اسفند) برای Xbox One، PS4 و PC منتشر خواهد شد.

منبع : gamezone